Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:36

Onder andere naar aanleiding van de discussie in dit topic : [VN] 'Vinger aan de Poot' naar de paardenkliniek

Ik begrijp dat er mensen zijn die het soms niet eens zijn met de berichten die op de VN geplaatst worden. Niet alleen daar, maar ook in andere topics in het verleden.

Graag willen wij dan nu ook weten waar volgens jullie dan de berichten aan moeten voldoen. Wanneer is iets wel VN, en wanneer niet? Lachen

Ben erg benieuwd naar jullie meningen!

DubbelFun

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:55

Ik geef de voorkeur aan NL-nieuws, dingen uit Amerika en Engeland en ander 'verweggistan' hoeven van mij niet zo. Zeker niet als het ongelukken of misstanden e.d. met paarden betreft.
Medische artikelen vind ik dan wel weer interessant, daar loopt het buitenland nu eenmaal meer voorop als NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:37

Daar sluit ik me ook bij aan.
Ongelukken uit amerika spreken me niet aan als voorpagina nieuws.
Medisch als het gaat om nieuwe ontdekkingen, doorbraken wel, anders ook niet
Maar ook sport uit engeland wat niet echt apart is zie ik niet als VN
[VN] Springruiter Peter Charles voortaan weer voor Engeland

Belgisch nieuws mag van mij zeker wel op de voorpagina, als er gedacht werd van niet.
Maar niet als het dan gaat om iets wat refereert naar iets wat niet heel bokt kan zien.
Ik denk dat er veel mensen het raar zouden vinden als er iets VN was wat alleen de duitse mensen zouden kunnen zien, terwijl die ook veel op bokt zitten.

Ook het topic uit de oude doos is zeker leuk om te lezen, maar VN?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:58

RK en ik hebben het er al uitgebreidt over gehad via PB gisteren Clown Maar toch wil ik nog even inhaken op het punt van RK dat er geen nieuws over een Vlaams programma op zou moeten staan omdat dit niet door heel bokt kan worden bekeken.

Bokt is ook voor Vlaanderen. Er komen erg veel Belgen tegenwoordig. Nederlandse programma's zijn ook niet altijd te bekijken voor hun, dus die zijn ook niet voor heel bokt te zien.
Ik vind dat we daar dan ook geen onderscheid tussen moeten maken.

De laatste tijd hebben er veel kijktips opgestaan naar interessante programma's in NL, en nu was het eens de beurt aan hen. Dat vind ik eigenlijk alleen maar eerlijk. Dan is het jammer dat niet alle Nederlanders het kunnen zien, maar zo was het ook vaak voor de Belgen.

Bokt is niet alleen maar voor Nederland, maar ook voor anderen, en dan vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal om hen ook eens een kijktip te geven Ja Hetzelfde doen we met Duits nieuws enz.

De rest kom ik later op terug wanneer er meer reacties zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:06

Je noemde het gisteren nog de site van benelux en daarom toegestaan...en de duitsers dan?
Het is, hoe vervelend voor de belgen dan ook, nog altijd bokt.nl
Bokt.be bestaat ook...

Verder bestaat er ook nog een ON...daar lijkt me dan zoiets prima passen Ja
Net als de ongelukken uit amerika of een link die refereert naar een programma in duitsland Lachen
Het is dus niet zo dat die berichten geen plek mogen hebben op bokt en op de mesthoop belanden Lachen

Je gaf aan het op VN te hebben geplaatst omdat het daar eerder gezien wordt.
Maar dat vind ik een probleem van de bokker zelf.
Ieder ander mag ook niet een topic op lzp zetten omdat daar de kijk kans hoger is Lachen

Op deze manier vind ik dat de VN geen aantrekkelijke pagina meer is.
Maar een vergaarbak waar we alles wat nieuws heet maar erop pleuren...en ja zoveel plek elke dag om op te vullen sinds de nieuwe layout, maar niet zoveel nieuws Lachen

Maar ik ben ook benieud naar wat andere zeggen, zeker omdat je het tegenwoordig nog al eens leest dat bokkers zeggen, is dit vn? Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:18

Gezien het percentage van het aantal topics x reacties van "Is dit VN", dan komt dat anders maar bar weinig voor Clown
Daarnaast zijn ON en VN allebei bedoelt voor nieuws. Dat kun je niet vergelijken met LZP, omdat dit qua categorie wel degelijk goed staat. VN is er ook voor bedoeld om *bepaalde* nieuwsitems meer in het oog te laten springen. Vanzelfsprekend kan dit niet alles zijn.

Daarnaast blijf je het maar "opvulling" noemen terwijl we helemaal geen nieuws plaatsen ter opvulling. Dat is ook nooit gedaan Lachen

De opmerking over dat bokt.nl met .nl er naar refereert dat het alleen voornamelijk voor Nederland is, vond ik daarom ook erg tegenstaan. We doen juist ons best om Vlaanderen en omstreken er meer bij te betrekken, en dan vind ik dat soort dingen toch redelijk discriminerend, en niet aardig.

Maar ik ben ook benieuwd wat anderen er van denken. Volgens jou is VN juist achteruit gegaan, en daar ben ik het in ieder geval niet mee eens.
Nieteens omdat ik er zelf mee te maken heb, maar omdat ik vind dat het juist veel breder is geworden, wat ook de bedoeling was.
We kunnen het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, maar we doen wel ons best om zoveel mogelijk mensen het naar hun zin te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:20

En dat breder zie ik dus als opvulling
Imo was eerst VN ook echt VN waardig Ja
Nu staat bijna alles daar Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

ON wordt juist meer gebruikt dan ooit tevoren Haha!
ON werd eerst helemaal niet gebruikt, en dat zijn we juist aan het verbeteren. Het heeft alleen wat tijd nodig.
Maar sommige dingen komen beter tot hun recht op VN, en dan puur omdat ze daar qua nieuws en horsefacts beter op hun plaats zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:25

Daar verschillen we dus gewoon duidelijk in mening Lachen

er zijn nu meer nieuws "zoekers" dus zal er vast meer nieuws komen dus ook meer op ON, maar denk dat % gewijs er nu meer op VN staat, moet ook wel Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:28

Ook ik zit niet te wachten op ver-van-mijn-bed berichten uit Amerika of dichterbij huis, Engeland. Het lijkt wel of alles op VN geknald wordt om het maar te vullen.
Echte interessante stukken die iets toevoegen aan de kennis hier te lande, prima, maar al die blabla-berichtjes, nee bedankt.
Dus ik sluit me aan bij wat hierboven al werd gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:31

Maar Jiehaaa, op wat voor soort berichten zit je dan wel te wachten? En wat voor soort berichten vind je niet interessant?

Ik zou het graag wat duidelijker willen krijgen wat voor soort berichten men nou niet graag ziet, en waarom ook niet. En welk soort nieuws wordt gemist? Of te weinig geplaatst? Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:35

Ik ben net blij als er op VN eens iets staat over België. Je hebt geen idee hoe onbekend de paardensport hier eigenlijk wel niet is en hoe weinig je hier nieuws tegenkomt, of het moet over een of andere wereldbeker/OS gaan. Als je dat niet meetelt, vind je in België dus 0.0 nieuws over paarden.

Bokt (en ik kan uit ervaring meespreken) is zeker bekender aan het worden in Vlaanderen, dus waarom dat niet als een aanwinst beschouwen en ook gewoon dat beetje nieuws wat er is plaatsen? We spreken nu ook weer niet over oneindig veel berichten.

Verder denk ik ook dat het nieuws over ongelukken eigenlijk niet nodig is. Over wat wel ga ik nog eens nadenken Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:39

Ik kijk best veel op VN, maar de berichten over ongelukken in Amerika en Engeland sla ik vaak over. De titel is dan wel pakkend en ik ga kijken, maar verwacht dan eigenlijk nieuws uit NL.
Tuurlijk zijn medische doorbraken etc wel heel belangrijk en dat vind ik dan ook wel weer nieuws, maar ik denk dat de amerikaanse 'ongelukken' voor mij persoonlijk meer een ver-van-mijn-bed verhaal is.
Mijn voorkeur gaat uit naar NL nieuwsberichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:39

Tieneke, nogmaals het gaat me niet om gewone berichten.
Noem ff dat ongeluk waar die vrouw om het leven kwam. prima nieuws uit belgie op de voorpagina

Maar berichten, of dat nu belgie is of duitsland of waar ook, waar er eigenlijk alleen gediscusieerd kan worden aan de hand van het programma.
Dan is het toch nog steeds bokt. NL niet .de of be
En als het dan regel zou worden alles wat alleen maar refereert naar een tv programma, dus ook nederlands nieuws op ON zou je mij daar ook niet over horen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:42

Naar mijn mening is VN ook minder geworden en ik vraag me werkelijk af wie het bijvoorbeeld boeiend vindt dat er in Nieuw Zeeland mensen zijn overleden omdat er een paard was losgebroken?

De nieuwsberichten die ik persoonlijk fijn vind om te lezen zijn de landelijke nieuwsberichten en dan heb ik ook geen problemen met nieuwsberichten uit België.

Wel vind ik dat het aankondigen van uitzendingen gewoon op Entertainment thuishoort en welke hengsten zijn goedgekeurd bij Fokkerij en Afstamming.
Dat houdt het een stuk overzichterlijker.

Just my 2 cents.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:45

Maar in NL zullen paarden veeeeeel meer voorkomen op tv, dan in België. België is gewoon geen paardenland zoals NL, dus de kans dat Vlamingen zoiets op tv kunnen kijken, is gewoon enorm klein. Als we daar op Bokt dan op gewezen worden, is dat toch gewoon fijn voor ons? Daar hoeft toch helemaal geen regel voor te komen? Ik snap eigenlijk niet echt dat daar moeilijk over gedaan wordt, maar zal wel aan mij liggen Knipoog

EDIT: daarbij staat er in de openingspost dat de aflevering ook online te bekijken is, dus dan is er al dadelijk een groter publiek mogelijk Lachen

Moesten we nu meer en meer Duitsers/Fransen/Chinezen hier op Bokt zien, zou nieuws uit die landen wat mij betreft ook meer aanwezig mogen zijn. Maar die mensen zien we hier nu eenmaal niet. En Bokt is dan wel .nl, maar is wel vanuit alle landen op internet te bekijken.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:46

Maya schreef:
Maar Jiehaaa, op wat voor soort berichten zit je dan wel te wachten? En wat voor soort berichten vind je niet interessant?

Ik zou het graag wat duidelijker willen krijgen wat voor soort berichten men nou niet graag ziet, en waarom ook niet. En welk soort nieuws wordt gemist? Of te weinig geplaatst? Lachen

Coming up!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:47

Ik vind persoonlijk berichten over de nieuwe jaargang/goedgekeurde hengsten bij het KWPN/NRPS etc. niet bepaald voorpaginanieuws. Ik kan niet echt onderbouwen waarom niet, maar ik vind het gewoon niet bepaald denderend. Discussies over wel/niet terecht goedgekeurd horen in mijn ogen thuis op [FA] en niet op [VN]. En dit is niet omdat deze rassen me niet interesseren: als het over het AVS/NMPRS zou gaan dan zou ik er alsnog niet zoveel aan vinden. Dit soort nieuws vindt je op de homepage van het betreffende stamboek, maar niet op die van bokt.

Dit is hoe ik er tegenaan kijk. Verder kan ik me grotendeels wel vinden in bovenstaande berichten. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:47

Dus omdat het geen paardenland is moet er maar minder nieuws toch op VN?
Beetje raar vind je niet?

gewoon tijd dat de belgen beter gaan rijden Tong uitsteken Clown

En On is toch geen mesthoop?
Dus je wordt er dan ook op gewezen Lachen

op je edit...betaald ja Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:48

Ik zie dat probleem dus ook niet, maar goed dat kan ook aan mij liggen. Ik vind het juist een leuk gebaar om het voor anderen ook toegankelijker te maken, en dan maakt het mij niet uit of die persoon vanuit NL zit te bokken, of Belgie of Timboektoe.

Omdat Bart ook al eerder heeft aangegeven dat dit een tijdelijke layout is, doen we al het nieuws qua onderdelen (Fokkerij, Sport, landelijk etc) nu allemaal nog bij elkaar. Misschien dat dit wel in de toekomst gaat veranderen, maar voorlopig is dit gewoon zo de beste oplossing Lachen

Daarnaast snap ik die negatieve ondertoon uberhaupt al niet. Het wordt gedaan door een groep enthousiaste mensen die hun best doen. We roeien ook met de riemen die we hebben Clown

Ik ben even eten Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-01-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:50

In Wallonië heb je ook geen VTM, of je moet betalen Lachen
Dat eerste heb ik helemaal niet gezegd, ik vraag me gewoon af waarom het een probleem is voor sommigen dat dit op VN staat. Dat ene berichtje tussen allemaal nieuws uit NL? Het staat toch niet in de weg en als er dan mensen zijn die het niet kunnen kijken, is dat jammer voor hun. Maar Belgen kunnen ook niet alles uit NL bekijken. En Belgen kunnen zelfs niet alles in België bekijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:50

Tieneke schreef:
Maar in NL zullen paarden veeeeeel meer voorkomen op tv, dan in België. België is gewoon geen paardenland zoals NL, dus de kans dat Vlamingen zoiets op tv kunnen kijken, is gewoon enorm klein. Als we daar op Bokt dan op gewezen worden, is dat toch gewoon fijn voor ons? Daar hoeft toch helemaal geen regel voor te komen? Ik snap eigenlijk niet echt dat daar moeilijk over gedaan wordt, maar zal wel aan mij liggen Knipoog

EDIT: daarbij staat er in de openingspost dat de aflevering ook online te bekijken is, dus dan is er al dadelijk een groter publiek mogelijk Lachen

Maar daar is entertaiment toch voor? Op filmloop zijn ook vaak hele leuke paardenevenementen te bekijken waaronder straks weer de kwpn hengstenkeuring.
Maar omdat nu op VN te zetten?

Op VN verwacht ik nieuws, geen aankondigingen van uitzendingen of nieuws uit landen die aan de andere kant van de wereld liggen. Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:52

Als je dat niet wilt lezen, sla je het toch gewoon over?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:52

Cayenne schreef:
Omdat Bart ook al eerder heeft aangegeven dat dit een tijdelijke layout is, doen we al het nieuws qua onderdelen (Fokkerij, Sport, landelijk etc) nu allemaal nog bij elkaar. Misschien dat dit wel in de toekomst gaat veranderen, maar voorlopig is dit gewoon zo de beste oplossing Lachen

Dat zou ik echt jammer vinden want dan krijg je dezelfde discussie's in verschillende topics zoals nu al gebeurd met de topics over de goedgekeurde hengsten op AV. Die discussie hoort imo op FA thuis.

Wat me de afgelopen weken ook enorm verbaasd heeft is dat er minimaal 4 topics op VN te lezen waren over een en dezelfde nieuwe kur van Anky, dat had toch ook in een topic gekund?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:53

Tieneke schreef:
Als je dat niet wilt lezen, sla je het toch gewoon over?

Als dat jullie uitgangspunt is vraag ik me af waarom jullie de meningen van de bokkers vragen ?