[Dienstmededeling] BBB Augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BBB Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:00

Het Boktbeheer Bulletin van juli is hier te vinden.

Technisch

Inlogbug

De afgelopen weken zijn er behoorlijke problemen met inloggen opgetreden: sommige mensen worden op het moment dat ze proberen in te loggen direct weer uitgelogd. We weten helaas nog steeds niet waar deze problemen vandaan komen. Als je hier last van hebt, zijn er drie dingen die je kunt doen:
  • Deze pagina bezoeken en de inhoud mailen naar webmaster@bokt.nl, dat kunnen we gebruiken om het probleem op te lossen.
  • De cookies van bokt weggooien door deze link te bezoeken.
  • Als dat niet werkt kun je tijdelijk kiezen voor de optie 'Log mij automatisch in bij ieder bezoek'. Als je gebruik maakt van een publieke pc: vergeet dan niet na je bezoek aan bokt op de 'uitloggen' link te klikken.

Waar gebruikers posten

Een technisch handigheidje dat de oudere bokkers zich nog van vorige versies kunnen herinneren is weer terug: als je in een topic op de gebruikersnaam van iemand klikt, opent een venster waain je kunt zien in welke fora de gebruiker post. Natuurlijk kun je ook op je eigen naam klikken als je benieuwd ben naar je eigen stats.

Inhoudelijk

BoktWikiBulletin

Nadat in de afgelopen BBBs al een stukje was opgenomen over de Bokt Wiki komt er deze maand voor het eerst een apart BWB = Bokt Wiki Bulletin uit. Hier vind je meer over de artikelen van de afgelopen maand die in het thema stond van Beroemde Personen in de paardenwereld. De komende maand zal de categorie Medisch extra in de belangstelling staan. Maar ook het wikiteam en Dressuurstal van Baalen komen in het BWB aan bod. Het BWB vind je op Wikizaken of via deze link.

Beleid - Forumspecifiek

BokkersVanToen - BVT

Er is een tijdlang op Bokt een forum geweest dat alleen te zien was voor Bokkers die al lang lid zijn van Bokt: de 'bokkers van toen'. Per 1 september heffen we dit forum op aangezien het om verschillende redenen nauwelijks meer gebruikt werd. Zoals afgesproken worden de topics die op BVT geopend zijn, naar de mesthoop verplaatst.

Team

Vertrek teamleden

Ook deze maand zijn een aantal teamleden gestopt. Allereerst hebben we afscheid genomen van Belker als moderator van Eenmaal Andermaal en New Forest. Belker: hartelijk bedankt voor het werk wat je als mod verricht hebt!

Ook Zahlina stopt per vandaag als moderator. Wij hebben al enige tijd niets meer van haar vernomen op Bokt, en ze is ook telefonisch niet bereikbaar. Aangezien dit voor gebruikers en medemods onduidelijkheden oplevert, hebben we hiervoor gekozen. We sluiten niet uit dat Zahlina in de toekomst haar groene kleur weer terugkrijgt.

Ook stoppen Klien en Carola als wikimod, meer hierover kun je lezen in het nieuwe BoktWikiBulletin

Wijzigingen moderators

In afwachting van de nieuwe moderators, is er tussen de huidige moderators nog het één en ander aan fora geruild:
Sylvia: BM, SK erbij, had: BB, LN, JHK
Iefke: LN erbij, had: BM, SK, FZ
Shalimar: EV-EVITP erbij JH eraf, had: JH, JITP, CB
Karl66: FZ erbij, had: LZP, NM, WWW
Berdien: PP, FJ erbij, EV/EV-ITP eraf, had: TI, EV, GP
Leo_ke: TI erbij, had: JH, HA, IM
neonlight: ITP, HAW erbij, had: NF, RPA, YRT
Elles: VT erbij, nu: VP, MA, MHK, FJ, WPC
Fnanne: HK erbij, nu: Moderator UK

Ook is Oscar de nieuwe Hoofdmod op Eenmaal Andermaal.

Op zoek naar nieuwe moderators

Vorige maand hebben we aangegeven dat de nieuwe moderators per 1 september bekend gemaakt zouden worden. Helaas is dit ons om verschillende redenen niet gelukt. De installatie van de nieuwe mods zal geen maand op zich laten wachten: we laten jullie hierover op 10 september meer weten.

Nieuwe hoofdmid

Na overleg tussen Gwen en Sterre is besloten dat Sterre een stap terug doet als hoofdmid en Gwen deze functie zal overnemen. We willen Sterre heel hartelijk bedanken voor het werk wat zij eerst als enige mid en later als hoofdmid verzet heeft: gelukkig blijft ze wel lid van het midteam. En voor Gwen: heel veel succes / plezier met je nieuwe functie Lachen

Overig

Testrecepten
Het testrecept van de maand augustus was de taco's met mais en tzatziki. Het recept is door een select aantal enthousiaste testkoks getest.

Het gemiddelde cijfer komt uit op een 8,0.

Alle koks hebben goed gegeten, ook de vegatarische variant is een aanrader. Deze variant is getest met Quorngehakt.
De sla is door de meeste koks gegeten als salade en is naar eigen invulling opgeleukt met onder andere feta, Griekse saladekruiden en mais.

Afbeelding

Het nieuwe testrecept voor de maand september wordt Griesmeelsouffle met bramen
Wil je meetesten? Stuur dat een pb'tje aan Sizzy, dan zet zij je naam in de lijst met testkoks! Lachen

Persoonlijk

- Sylvia begon de maand goed en bleef meteen steken in de lift. Helaas werd zij niet gered door een knappe Coca Cola meneer. Ook heeft ze boven verwachting alle drie haar SPD-examens gehaald. Op naar de laatste 6 vakken! Go jij! Go jij!
- Sylleke is volop aan het leren voor haar herexamens. No Cheer
- Elles heeft een intest gedaan voor BE-rijbewijs Lachen Nooit met aanhanger gereden, maar achteruit in een parkeerhaven steken lukte meteen (en zes keer achter elkaar ook nog Pling ) en rijden met zo'n ding op de weg leek ook geen drama te worden. Ze mag dus ergens in oktober (wachtlijsten... Zij zijn groot en ik is klein!) op voor de 1-daagse cursus, inclusief examen Clown
- Kris25 gaat naast rondscheuren op de paarden ook rondscheuren op de motor!
- Fairie is inmiddels begonnen met het laatste jaar van haar huidige opleiding!
- Pink_Horizon's pony Fleur heeft samen met haar bijrijdster Laura op 12 augustus de Brabantse Kampioenschappen Springen gereden in Zeeland waar ze een nette 7e plaats behaald hebben!
- Neonlight: Na aan het begin van het seizoen een nieuwe pony te hebben uitgetest (die niet goed genoeg bevonden werd) is good old Reedhill's Mister Michael weer van stal gehaald. Het ouwetje laat duidelijk zien dat hij weer blij is om mee te gaan op wedstrijd en lijkt een tweede jeugd te zijn begonnen. De eerste prijzen zijn binnen, en ook de eerste overwinning.
- Shalimar is terug uit Schotland en spamt het Ghostbokkers Reisverslag Topic. Tevens heeft ze een HP OOTP stickerboek gekocht en spaart nu HP stickers. Schijnheilig
- Berdien zit vanaf 27 augustus vier maanden in Galway, Ierland. Zij gaat naast het studeren op zoek naar Keltische roots, een knappe Ier en alvast een plekje voor het droomhuis van later Haha!
- Odetteke's zoontje groeit als kool en kan al heel vrolijk lachen.
- Neonlight vertrekt 15 september eindelijk op vakantie. 28 dagen dwars door Zuid-Amerika, van Rio de Janeiro naar Lima. Van 15 september tot en met 12 oktober dus ook een modvakantie.
- Justy's cd is af en 15 september is de cd-presentatie! Go jij! Go jij!
- Olympia Baalt ervan dat de vakantie voorbij is en weer naar school toe moet....
- Scum heeft eindelijk haar SGW-debuut gemaakt!
- Iefke heeft twee weken vakantie en geeft samen met vriend het huis een grote schoonmaak

10 vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Gwen jullie kruisverhoor beantwoorden. Dit is je kans om meer over deze mid te weten te komen, schroom je niet maar stel je vragen in een reactie op dit topic. Gwen kiest er 10 uit om in het volgende BBB te beantwoorden.

Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Tieneke:

Tieneke schreef:
1. Hoeveel dekjes en setjes heb jij eigenlijk, Tiene?
Ik heb op dit moment 18 dekjes die ik allemaal in een setje kan zetten. Er zijn ook nog 4 dekjes onderweg. De setjes die mij het dierbaarst zijn, zijn appeltjesgroen en roze/grijs. Deze week heb ik 2 setjes verkocht, omdat ik een dressuurzadel wil kopen en die dekjes daar nooit onder zouden passen. Dus dat waren plots ook 2 dekjes minder. Het was niet gemakkelijk, maar ik heb flink doorgezet! Clown

2. Wat zijn je toekomstplannen met Falco?
Goh, dat is nog een beetje vaag. Falco is mijn eerste paard en ik wil zoveel mogelijk dingen met hem gedaan hebben. Nu zijn we nog vooral bezig met de basis. Ik hoop een dressuurzadel te kunnen kopen als hij 4 jaar wordt, zodat we meer de dressuurrichting in kunnen. Maar ooit wil ik heel graag endurance met hem doen. Dat is echter nog een verre toekomstdroom. Beginnen bij het begin en we zien wel waar we komen!

3. Als je ooit een 2e paard zou mogen uitkiezen, zou je dan weer voor een Arabier gaan?
Ik denk van wel. Sowieso zou ik heel graag ooit een Andalusiër kopen (ja, echte penny hè Clown ), maar ik heb sowieso mijn hart verloren aan de Arabier. Eerlijk: ik had nog nooit in mijn leven een Arabier in levende lijve gezien voor ik naar Falco ging kijken. Ik had dus 0.0 ervaring met het ras, maar ik heb het me nooit beklaagd. Hij is het beste wat me ooit overkomen is. Hij is zo lief en doet echt zijn best om mij niet teleur te stellen. Beter kan je niet hebben, hè Haha!

4. Geloof je in leven na de dood?
Een diepzinnige vraag Clown Goh, ik denk van alles, maar ik geloof niet echt ergens in zonder al het andere uit te sluiten. Als ik nu moet antwoorden, zeg ik ‘nee’, maar morgen zeg ik misschien ‘ja’. Maar wat is leven? Wat is de dood? Ik heb liever geen leven meer na mijn dood en dat de mensen aan me denken op een positieve manier, dan dat ik zou terugkomen en horen hoe mensen kwaad over me spreken.
Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit of ik “terugkom” of niet. Belangrijker is voor mij dat ik vrij oud mag worden en rustig kan sterven. En dat zonder ergens spijt van te hebben, dus in echte rust.

5. Wat is er zo leuk aan onderwijzeres zijn (of worden)?
Goh, de tijd die je erin steekt (in voorbereidingen, activiteiten…) is echt niet tevergeefs en je krijgt veel van de kinderen terug: een glimlach, inzet, een knuffel, tekeningen, bloemen…
Je weet gewoon dat als je lesgeeft, er altijd wel 1 kind is dat er iets van opsteekt. Als je een ruzie uitpraat in de klas, is er altijd wel 1 kind dat zich beter zal voelen achteraf. En als je merkt dat iemand gepest wordt en je kan dat ene kind zich gelukkiger doen voelen, dan is er niets mooier dan dat kind gelukkig te zien.

6. Wat doe je buiten Bokt om?
Veel Haha!
Ik ben heel veel met mijn opleiding bezig. Ik studeer voor onderwijzeres in het basisonderwijs en daar kruipt gewoon ontzettend veel tijd in. Gelukkig doe ik het ontzettend graag.
Verder ben ik heel veel met de dieren hier bezig: 2 ezels, 1 paard, 2 honden bij mama, 2 honden bij papa…
Ook gaan we een nieuw huis bouwen, dus daar zijn we ook volop mee bezig. Vooral ons huidige huis opruimen neemt heeeeeeeeel veel tijd in beslag.
Daarnaast lees ik ook graag (Tolkien), kijk ik graag films en ben ik ook gewoon graag thuis. Fuiven is niet aan mij besteed Haha!

7. Heb je als moderator veel werk? Vind je het leuker om moderator te zijn dan gewoon een member of vind je het werk van een moderator juist leuker?
Ik vind het leuk om moderator te zijn. Als ik het echt niet meer leuk zou vinden, zou ik stoppen, want iets waar ik niet 100% achtersta, doe ik ook niet met 100% inzet. Aangezien ik student ben en dus veel thuis ben, zit ik hier dan ook vrij veel, enkele tot meerdere uren per dag. Het is niet zo dat ik dan constant met modereren bezig ben, zeker niet. De laatste tijd probeer ik net meer op het openbare Bokt te komen en wat meer te lezen/leren.
Het modereren is niet altijd gemakkelijk en soms geraak ik ook wel eens gefrustreerd, maar dat heb je met alles. Meestal is het gewoon heel leuk om te doen en wordt er ook gelachen.
Qua fora: SH/AV/BKR is niet druk, maar PP kan soms al eens drukker zijn. Maar gelukkig heb ik geweldige medemods die ook hun best doen.

8. Vind je jezelf een strenge mod?
Ja. Kort en krachtig Haha! Vooral in het begin van mijn modperiode was ik echt een hele strenge. Nu stilletjes aan probeer ik wat losser te zijn en dus wat minder streng. Gelukkig wordt er telkens goed overlegd achter de schermen en kunnen mijn collega-mods die strengheid daar een beetje dempen Haha! Maar zoals ik eerder zei: ik denk dat ik nu al veel minder streng ben dan vroeger.

9. Heb je ooit problemen met je Belgische taal?
Ja Haha! In het begin had ik echt zoiets van… Uhm, wat?? Haha! Maar op dat jaartje mod-zijn is het zo geëvolueerd dat ik nu in mijn spreektaal soms Nederlandse uitdrukkingen/woorden/klanken gebruik waardoor anderen me nogal raar aankijken. Dus nu hebben anderen eerder een probleem met mijn Nederlands-achtige taal Haha!

10. Waar komt de ambitie vandaan om een goudvis te worden?
Wel, ik hou nu eenmaal heel veel van dieren. Mijn vader heeft een grote vijver en een erg grote vijver en die zitten vol goudvis, witvis en karper. Als ik dan zie hoe die goudvissen leven: simpel, genoeg voedsel en ruimte, veel vriendjes, geen complexiteiten… Wat wil je dan nog meer?
Nu moet ik wel zeggen dat ik de goudvis-ambitie voorlopig even aan de kant hebt gezet sinds afgelopen weekend: een pad van een hand groot had een goudvis gevangen en op koelbloedige wijze vermoord…

Bedankt voor de vragen en de groeten van mijn ezeltjes!

Afbeelding

Faelivrin

Re: [Dienstmededeling] BBB Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:06

Leuke BBB! Haha! Weer helemaal op de hoogte. En nu maar wachten op 10 september, ben benieuwd!

Enne, onwijs lieve ezeltjes zeg! Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:08

Leuk Bulletin weer Ja Ik ben weer up to date Vork

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:20

Leuk leuk! En lieve ezeltjes inderdaad! *LOL*
Die taco's zien er lekker uit, die ga ik ook maar eens proberen dan Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:35

Leuk BBB weer. En wat een schattige ezels!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:01

Eindelijk een foto van je ezeltjes, Tiene!!!!!!!!! Haha!
Erg schattig en pluizig Lovers

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:03

PP is geen dumpbak,.... zou dit misschien wat meer toegelicht kunnen worden? Vraag ik me nu achteraf af Bloos

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 17:09

@Cyntje: Excuus, was nog een stukje klad wat er uitgehaald had moeten worden, heb het nu gewijzigd.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:12

Oeh ik ben weer op de hoogte Haha!

Dat recept ziet er wel heerlijk uit trouwens! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:13

Tja dat bokkers van toen een niet lang leven beschoren zou zijn had ik destijds al voorspeld. Ze hebben nu de kans gehad er wat van te maken....

Mooie ezels Tieneke! Het boktrecept heb ik ook geproefd. Blijft op mijn favorieten lijstje staan !! Heerlijk Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:27

Ah, die ezeltjes! Lovers Haha!
Ben weer UTD!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:33

Erg leuke BBB! Bedankt voor de update. Schattige ezeltjes heb je, Tiene! Haha!

* Kan niet wachten tot 10 september. Clown

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:45

{Was er deze maand geen 'favo bokt-topic'?}
Iig een leuk BBB, we zijn weer helemaal bij Lachen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:53

Fijn om weer op de hoogte te zijn!

Tieneke, wat een leuke ezels.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:28

Ben weer helemaal up to date Cool

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:54

leuk om te lezen weer... Lachen Jammer dat Zahlina niet bereikbaar is... hopelijk is er niks mis... en nogmaals jammer dat Belker stopt... Bedankt voor jullie inzet en tijd!

Ook heel erg jammer dat Klien en Carola stoppen als Wikimods...

Bedankt voor jullie samenwerking en inzet voor de Bokt Wiki... Lachen

Edit: wat een schattige ezeltjes Tiene... Lovers

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:43

Erg leuk om te lezen. Lachen En idd ontzettend schattige ezeltjes! Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:57

Leuk BBB weer, hoop dat er niks aan de hand is met Zahlina?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:47

Ik ben weer helemaal op de hoogte! Lachen
Jammer dat er niks vernomen is van Zahlina afgelopen tijd.
Ik vind het een goede beslissing om daarom haar modfunctie maar (even) stop te zetten.

Klien was toch nog niet zo lang wikimod? Zonde dat ze nu al stopt!

En wat leuk dat de oude functie weer terug van weggeweest is! Haha! (de functie om te zien waar gebruikers het meest posten!)

Plus daarbij wacht ik met smart af op de nieuwe moderators die per 10sept. bekend gemaakt zullen worden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:36

Leuk weer OK dan!
Weer helemaal bij!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:42

Leuk!

Fijn ook dat de 'waar gebruikers posten' functie weer terug is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:31

slimmerik schreef:
Tja dat bokkers van toen een niet lang leven beschoren zou zijn had ik destijds al voorspeld. Ze hebben nu de kans gehad er wat van te maken....

Haha!

Er is nu een eigen, heel gezellig forum buiten bokt Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:47

faye schreef:
slimmerik schreef:

Haha!

Er zijn zoveel leuke forums buiten bokt. Veel forums van ontevreden bokkers maar die hier gewoon door blijven zeuren hoe vervelend bokt toch geworden is. En als jij daar lid van bent dan is het niet écht bokkers van toen hè maar gewoon een vriendinnen forumpje Clown Dat hadden ze toen ook meteen kunnen doen. Haha!

Maar daar zijn weer andere topics over... Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:26

Leuk om het weer te lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:14

slimmerik schreef:
faye schreef:

Er zijn zoveel leuke forums buiten bokt. Veel forums van ontevreden bokkers maar die hier gewoon door blijven zeuren hoe vervelend bokt toch geworden is. En als jij daar lid van bent dan is het niet écht bokkers van toen hè maar gewoon een vriendinnen forumpje Clown Dat hadden ze toen ook meteen kunnen doen. Haha!

Maar daar zijn weer andere topics over... Haha!

Zeker wel bokkers van toen, ik was al veel eerder op bokt dan onder mijn huidige naam Knipoog