[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 12:01

Het Boktbeheer Bulletin van juni is hier te vinden.

Beleid - Algemeen

'Verzonnen verhalen' en de reacties daarop
In het BBB van juni hebben we aangegeven dat we streng op zullen treden tegen mensen die onder een schaduwaccount verzonnen verhaaltjes op Bokt zetten. Wat we aan jullie nog willen vragen is of jullie als je zo'n topic tegenkomt willen temmen en het voor de rest links laten liggen. De negatieve reacties die dat soort topics vaak aantrekken leidt tot een sfeer die we niet graag zien op Bokt. Het is de afgelopen tijd ook gebeurt dat jonge meisjes die op een leuke manier met hun pony bezig zijn en misschien ietwat onhandige foto's of tekst op Bokt zetten compleet worden afgefakkeld en worden uitgemaakt voor fantast, leugenaar en penny. Ook hier treden we streng tegen op: Bokt is nu eenmaal een site waar ook jonge gebruikers zitten en ook zij verdienen het om in hun waarde gelaten te worden.

Privacy
De moderators komen de laatste tijd steeds vaker privé-communicatie tegen die openbaar op Bokt wordt gezet. Dit is absoluut níet de bedoeling. Een PrivéBericht, email of MSN-gesprek is iets tussen de zender en de ontvanger. Deze informatie op Bokt zetten is niet alleen onfatsoenlijk, het is ook tegen de Boktregels. Als we emails, pb's of MSN-gesprekken op Bokt tegenkomen worden deze verwijderd en krijgt de plaatser altijd een officiële waarschuwing. Dit staat ook duidelijk vermeld in de Boktregels.

Wat doen moderators
Naar aanleiding van een recent topic op ForumZaken is de Help uitgebreid met een stukje over 'Bokt achter de schermen' waarin aantal vragen worden beantwoord over wat moderators zoal doen en hoe het sturen van een waarschuwing in z'n werk gaat. Je vindt deze informatie hier, onderaan de pagina.

Beleid - Forumspecifiek

Aangespannen Rijden
De lijst met veelgestelde vragen op het aangespannen rijden forum is weer uitgebreid. Je vindt het topic hier

CreaBea en Uit de Kunst - Nieuwe charters en topics
Op CreaBea en Uit de Kunst zijn de afgelopen maand flink wat veranderingen doorgevoerd. Allereerst zijn de charters (de topics die bovenaan elk forum staan, met de regels en richtlijnen van dat forum) flink aangepast. Je vindt deze topics hier: Welkom op [UK] - De regels! en Welkom op [CB] - De regels!.
Een aantal sticky's en mededelingen op CreaBea zijn samengevat in een nieuw topic: Links naar handige topics - tutorials - bewerkingprogrammas.

Western - nieuwe charters
Ook de subforums van Western hebben sinds kort een charter. Lees ze even door, dan ben je weer helemaal op de hoogte.

BeestenBoel - Herplaatsdieren op Bokt
Op Bokt is het niet toegestaan om voor dieren van derden een nieuw tehuis te zoeken. Eigen huisdieren mag men aanbieden op EA-OV. Omdat er toch behoefte was aan het zoeken van een nieuw huis voor andermans dieren, hebben we in maart, als proef, een sticky geopend. De proef is inmiddels afgelopen en het sticky blijft bestaan. Topics waarin men een dier van iemand anders aanbiedt zullen dan ook gesloten worden.

Het sticky begon met de asielkatten van Wuis en de honden van Moosje. Inmiddels weten steeds meer Bokkers het sticky te vinden en hebben "we" behalve honden en katten ook cavia's, eenden, ganzen, ratjes, konijnen en valkparkieten. Zoek je een nieuw huisdier of wil je een dier laten opnemen in het sticky? Kijk dan snel in Deze dieren zoeken een tehuis!

In Memoriam - Manege- en verzorgpaarden
Vanaf 01-08-2007 is het ook toegestaan om een topic te openen om het overlijden van een manege of verzorgpaard/pony te melden. Hiervoor geldt wel dat je toestemming moet hebben van de eigenaar van het paard of de pony. Dit dien je te melden in je beginpost. Topics over manege of verzorgpaarden/pony's die niet aan de toestemmingsregel voldoen zullen worden gesloten.

Team

Nieuwe teamleden
Ook deze maand zijn er weer verschuivingen opgetreden in het Bokt-team. Op 13 juli zijn drie nieuwe moderators aan de slag gegaan:
Afbeelding - SGWollie voor de EA fora
Afbeelding - CCCCorine voor Manegepraat en de Manegehuiskamer
Afbeelding Alet voor Gangenpaarden, Barokke en Klassieke Paarden en Welsh Pony en Cob.
Zij zijn voortvarend aan de slag gegaan, en ondertussen al aardig ingewerkt. Lachen

Ook is Marlies1 toegevoegd aan het team van wikimods.

Als laatste is Ellende beheerder geworden. Meer daarover is te vinden in deze dienstmededeling.

Vertrek Siempie
Helaas hebben we deze maand ook afscheid moeten nemen van een teamlid: Siempie. Eerst als moderator en later als hoofdmoderator van Eenmaal Andermaal heeft ze ontzettend veel voor Bokt betekend. We gaan haar missen en hopen haar nog regelmatig te zien op Bokt.

Op zoek naar nieuwe moderators
Je hebt het in deze dienstmededeling al kunnen lezen, maar voor het opvullen van de laatste lege plaatsen in het Bokt team zijn we benieuwd naar wie jullie vinden dat de nieuwe moderators moeten worden. Je kunt je keuze hier op deze pagina invullen, dit kan nog tot en met drie augustus, 20:00 uur.

Inhoudelijk

Wiki
Shadow0 en Lielle hadden als wikicoördinators een gele naam, deze maand is dat veranderd naar donkerblauw, een stuk beter te lezen.

Juli was de maand van het harnachement, er zijn diverse pagina's over zadels, hoofdstellen en onderdelen daarvan aangepast en uitgebreid. Augustus wordt de maand van de beroemde paardenmensen. Er staat op die moment al een incomplete lijst op de wiki. Over een aantal personen zijn al artikelen geschreven, maar over alle namen die nog rood zijn nog niet. Dus weet jij veel af van een beroemde ruiter, menner, trainer of iemand anders die veel voor paarden of de paardensport betekend heeft: alle artikelen zijn welkom! Op Wikizaken vind je hier een topic met meer informatie.

Hetzelfde geldt voor foto's: als je foto's hebt van beroemde mensen in de paardenwereld en we deze mogen gebruiken voor de Wiki, zijn we daar erg blij mee . Je kunt deze hier plaatsen.

Overig

Testrecepten
Het testrecept van de maand juli was de bladerdeegschotel met camembert. Het recept is door een flinke groep testkoks getest, erg leuk! Lachen
Het gemiddelde cijfer komt uit op een 8,0. Het basisrecept wordt soms wat flauw gevonden, maar in combinatie met ham en tomaatjes is het erg geslaagd Ja

Afbeelding
Links zonder ham en tomaat, rechts met.

Het nieuwe testrecept voor de maand augustus worden taco's met mais en tzatziki Wil je meedoen? Stuur een pb aan Sizzy, dat zet zij je naam erbij Lachen

Topic van de maand
Als topic van de maand, deze maand een metormafose: Hoe een paard door goede zorgen in een paar maanden op kan knappen. OK dan!

Persoonlijk
-Berdien Is ook een beetje mama geworden: Jessie is op 16 juli bevallen van een gezond en geweldig hengstveulen : Flynn!
- Justy heeft de opnames voor haar cd afgerond en het wachten is nu op de release op 15 september! Voorpret? *klik*
- Kiwiko heeft een carrière verandering gedaan. In plaats van beetje paardje rijden hier en daar, beetje lesgeven hier en daar, beetje met de winkel op pad hier en daar........ Zit ze nu 70 uur per week op kantoor, om de thuiszorg organisatie van haar moeder voort te zetten....
- Leo_ke heeft haar propedeuse gehaald!
- Lielle heeft een enerverende cross gereden in Ede. Een extra complicatie bij de waterbak was de wegvliegende tent. Daarnaast is Canter Equipment de nieuwe sponsor van Lielle van Laren
- Het zoontje van Odetteke heeft al kennis gemaakt met het fenomeen paard en vond het prima dat er zo'n grote warme neus aan hem kwam snuffelen. Nog even en ook hij is besmet met het paardenvirus dus.
- Maya heeft haar veulen Elvira verkocht.
- Poes is afgestudeerd als Licentiate Bedrijfspsychologe en Personeelsbeleid!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ze is heel druk op zoek naar werk en gaat nog even vakantiejobben tijdens de Gentse Feesten in een restaurant, ze zal hierdoor minder online zijn tot eind juli.
- Shalimar vertrekt 8 augustus naar Schotland (zie profiel) met 4 andere Bokkers. Tevens heeft ze een bijrijdpaard waar ze FNRS mee gaat starten. Haha!
- Sylvia heeft een veulen gekocht Haha! En daarnaast heeft ze haar laatste MBA-examen met succes afgerond. Ze kan nu eindelijk haar MBA-diploma aanvragen Vork Op naar het SPD-diploma!
- Tieneke en haar paard hebben hun eerste sprongetjes gemaakt!
- Urielle heeft een nieuwe poownie en die is hier te bekijken. We zijn er hartstikke blij mee iig.
- Youngster heeft 3 drachtige merries en een nieuwe baan! Vandaar een stuk minder online nu! 30 uur werkzaam in een dierenartsenpraktijk is erg leuk, maar ook erg druk Haha!

10 vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Tieneke jullie kruisverhoor beantwoorden. Dit is je kans om meer over deze mod te weten te komen, schroom je niet maar stel je vragen in een reactie op dit topic. Tieneke kiest er 10 uit om in het volgende BBB te beantwoorden.

Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Karl66:

Citaat:
Hoe is het om als man te modereren op een forum dat vrnl. toch uit vrouwen en meisjes bestaat en dan ook nog in een team dat vooral uit vrouwen bestaat? Voordelen/nadelen?
Het heeft één heel groot voordeel, als ik weer eens een domme opmerking maak, kan ik altijd roepen dat ik er niks aan kan doen omdat ik een man ben Haha! Voor de rest merk ik er eerlijk gezegd weinig van. Het heeft mij nooit veel uitgemaakt of ik met mannen of vrouwen werk. Vaak wordt er gezegd dat mannen rationeler beslissen en vrouwen emotioneler, maar mijn ervaring is dat het net zo vaak omgekeerd gebeurd. Wat ik wel belangrijk vind is dat er een goede werksfeer is, dat is volgens mij de basis om goed te kunnen werken. Achter de schermen hebben we een goede sfeer en dat is voor mij belangrijker dan de sexe van de andere mods.

Hoe ver staat het met je Boktdictatorschap?
Helaas heb ik de mods en beheerders nog steeds niet kunnen overtuigen dat mij verlicht dictator maken het beste voor Bokt is. Maar niet getreurd, er komt een moment dat ze overtuigd zijn... Duivel

Is Karls badkamer al overgenomen door de badeendjes die strijden om de wereldheerschappij?
Ik ben bang dat de strijd tegen de badeendjes nooit gewonnen kan worden Volgens mij hebben de badeendjes een pact met mijn zoontjes gesloten. Het maakt niet uit hoeveel ik er door het toilet spoel, er komen steeds weer nieuwe... Huilen

Karl, wanneer komt er nu eindelijk eens een foto (het liefst een duidelijke) van jou in je profiel te staan? De meeste bokkers weten namelijk nogsteeds niet hoe jij eruitziet! (en ik vind dat we tot er een foto staat op zijn minst recht hebben op een omschrijving eigenlijk Clown)
Er circuleert ergens één foto van mij staand voor mijn hunebed op Bokt en dat vind ik meer dan voldoende. Het gaat op Bokt tenslotte in de eerste plaats om mijn grappige, charmante, vrolijke, geïnspireerde bevlogen en natuurlijk vooral innemende karakater Schijnheilig

Vanwaar komt de 'beter voorkomen dan genezen' drang Karl? Lachen
Voorkomen is altijd beter dan genezen. Ik denk dat het beter is om een probleem te voorkomen dan achteraf de scherven op te moeten ruimen met een stapel OW's en vetes die weer gesust moeten worden. Het doel van Bokt is een plek te zijn waar mensen met interesse in paarden op een leuke manier van gedachten kunnen wisselen over paarden en algemene onderwerpen. Ruzies en reltopics maken Bokt nou eenmaal niet leuker en ik ben dan liever die vervelende mod die een discussie bij voorbaat afkapt als ik de problemen aan zie komen, dan die vervelende mod die aan de lopende band OW's uitdeelt omdat ik een discussie uit de hand heb laten lopen terwijl ik het aan zag komen.

Wat ik mij nou echt afvraag he, veloochen jij je eigen gevoel niet af en toe hier tijdens het modden? Juist jouw posten vielen zo op tijdens het 'zwart' zijn, heerlijk en nu? Nu zijn het echte 'gekleurde' posten, baal je daar niet af en toe behoorlijk van? Kortom, ik vind je zwart beter staan dan groen Tong uitsteken
Nee ik heb zelf totaal niet het gevoel dat ik mezelf verloochen. Ik hou nog steeds van een goede discussie, maar dan wel op basis van argumenten en niet door op de persoon te spelen. Ik kan me wel voorstellen dat het beeld voor de meeste mensen vertekend is, omdat de discussies waar ik me actief mee bemoei zich op dit moment vooral achter de schermen afspelen. Het modereren kost mij wel heel veel tijd, vooral omdat ik het ook heel leuk vind om te doen en het is mijzelf wel opgevallen dat ik nauwelijks meer als gewone gebruiker op Bokt reageer. Eén van mijn goede voornemens is dan ook om weer wat actiever te gaan bokken, maar altijd op basis van argumenten.

Welke ambities heb je nog voor jezelf op paardrijgebied?
Geen, ik ben ooit begonnen met rijden omdat mijn vrouw paard had gereden en het ons leuk leek om samen lekker in het bos te gaan rijden. Voordat ik begon met rijden was ik er trouwens heilig van overtuigd dat ik binnen een paar maand mijzelf dood zou vervelen tijdens die saaie rondjes in een bak Haha! Ondertussen vind ik die saaie rondjes in een bak juist verschrikkelijk leuk en ben ik redelijk fanatiek als het om mijzelf als ruiter verbeteren gaat.

Hebben je kinderen ook al belangstelling voor de paardensport?
Gelukkig wel, anders moet ik straks nog met ze naar de voetbal Haha! Dat is ook niet zo gek met twee ouders die last van het paardenvirus hebben. Ons oudste zoontje van vier heeft al een paar keer op een pony gezeten en wil niks liever dan paardrijden.

Waarom heb je zo'n inspiratie volle Bokt naam ?
Mensen die zeggen dat ouderdom met gebreken komt, die hebben helemaal gelijk Ja Als iemand Karl roept, dan reageer ik over het algemeen nog wel, maar als ik ook nog allerlei andere namen moet onthouden, dan wordt het voor mij echt veel te ingewikkeld. Nee om eerlijk te zijn, ben ik prima tevreden met mijn naam en heb ik geen enkele behoefte om mijzelf te anonimiseren door een nickname te gebruiken.

Hoe oud was je toen je voor het eerst op een paard zat?
Echt de allereerste keer was bij een oom van mij die toen nog een paard op de boerderij had, toen was ik vier jaar. Sinds mijn 38e rij ik serieus.

Cyntje

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:09

Leuk bulletin weer! Lachen En ik ben weer up-to-date Vork

Nou wil ik wel aan het testrecept meedoen,,.... van de vorige gingen mijn nekharen namelijk overeind staan Nagelbijten / Gniffelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:12

Leuk bulletin!!
Wat interessant om het stukje bokt-achter-de-schermen te lezen. Gefeliciteerd met alle diploma's, banen, dochter, paarden, enz.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:30

leuk om te lezen weer... Lachen Alle nieuwe mods succes, Ellende gefeli met de promotie en Marlies1 welkom in het team... Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:45

We zijn weer helemaal bij, leuk:).

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:21

Leuk bulletin weer! Haha! Ben weer helemaal up to date

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:54

leuk om te lezen weer, we zijn weer up to date bedankt!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:14

Zo weer helemaal geupdate!
Leuk!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:16

heel net bulletin weer
Net als bovenstaande personen ben ik weer op de hoogte

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:50

Ik mis Karl Huilen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:00

Ik ben weer up to date! Haha!
Bedankt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:41

Ik ga volgende week het bokt recept ook testen. Go jij! Go jij! Lijkt me erg lekker. Ben weer helemaal up-to-date met de bulletin. OK dan!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:43

Leuk om te lezen!
Bedankt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:53

Quellian schreef:
Ik mis Karl Huilen

hihi Quellian, vandaar dat ik ook een vraag had gesteld en die staat er keurig tussen, dus Karl, we wachten op je met de discussie en argumenten tussen de gewone gebruikers Tong uitsteken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:05

Leuke BBB weer Ja
Ben weer op de hoogte Ja

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:41

Leuke BBB weer om te lezen! Haha!
Handig om weer up-to-date te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:45

leuke bb ben weer fris begonnenaan een nieuwe maand

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:51

Bedankt weer! Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:01

leukr BB weer! Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:13

Weer helemaal UTD! Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:14

Leuk om te lezen weer, bedankt! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:17

Fijne BBB weer. Update van alle regels lijkt erg duidelijk.
Lijst van de Wiki heb ik even bekeken, volgens mij mis ik iemand dus ga even Lielle pb'en.

Leuk stukje met Karl en iedereen gefeliciteerd met behalen van P/nieuwe banen en weet ik veel wat nog meer Haha!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:29

leuk leuk leuk!
Ben weer op de hoogte, super fijn!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:39

Ben weer helemaal bij! We kunnen er weer een maand tegenaan!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:41

Het BBB is er weer. Super om te lezen dat iedereen achter de schermen nog steeds druk bezig is om bokt een fijn forum te houden!