"Let niet op mijn houding" ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

"Let niet op mijn houding" ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:37

9 van de 10 keer lees je in HAW als commentaar van de TS "Let niet op mijn houding".

Eerlijk gezegd kan ik me best een beetje irriteren aan die uitspraak. Iemand wilt wel positief commentaar, maar men moet er vooral niet op letten hoe belabbert hij/zij op het paard zit, terwijl juist de houding van de ruiter een van de allerbelangrijkste dingen is tijdens het rijden! Deze opmerking vind ik zo nonchalant overkomen, voor iets wat toch zo belangrijk is... Bij HAW wil je toch juist laten zien dat je goed rijdt/zit? Of ben ik nou de enige die dit vreemd/storend vind?

Niien_

Re: "Let niet op mijn houding" ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:01

Niet de enige hoor. Ik vind het ook een beetje raar.
"Let niet op mijn houding". Ik heb altijd zoiets; dit is Bokt. Als je geen commentaar wilt op iets dan moet je je foto's niet plaatsen, want het commentaar komt toch wel.
Bovendien, als mensen "commentaar" geven op je houding kun je dat natuurlijk ook gewoon zien als tips wat je beter moet doen.
Echter vind ik, dat als je bijvoorbeeld door lichamelijke redenen niet goed op je paard zit, dat daar wel rekening mee gehouden mag worden. Sommige mensen kunnen er echt niks aan doen.
Soms zie je ook topics waar de ruiter door de zit het paard enorm hindert in zijn lopen, en dan staat erbij "let niet op mijn houding". Tsja. Nors opkijken

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:02

ben het helemaal met jullie eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:04

Mee eens .. En een van de belangrijkste delen van paardrijden vind ik toch je houding.

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:05

Vind het erger als ze zelf al commetaar geven. En dan in de reactie eronder staat. Leuk paardje, Commetaar geef je zelf al. Ziek Wàt heeft diegene eraan!! Zeg dan alleen leuk paardje, òf zeg niks! Ik vind als je foto's van jezelf in een apart Topic zet dat je juist wat moet doen met het commetaar.

Maar goed, dat vind ik! Bloos

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:06

Precies. Vaak gebruiken ze nog smoesjes ook. Ik vind als je dat zegt, dat je gewoon niet kan rijden.

Aan de andere kant zitten er natuurlijk ook mensen tussen die bang zijn voor uitspraken van anderen, en dat daarom maar alvast erbij zetten.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:06

Minidroppie schreef:
Vind het erger als ze zelf al commetaar geven. En dan in de reactie eronder staat. Leuk paardje, Commetaar geef je zelf al. Ziek Wàt heeft diegene eraan!! Zeg dan alleen leuk paardje, òf zeg niks! Ik vind als je foto's van jezelf in een apart Topic zet dat je juist wat moet doen met het commetaar.

Maar goed, dat vind ik! Bloos

Idd ja.

ps: het is commentaar

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:07

Als jij heel beroerd te paard zit krijg je je paard echt niet aan het lopen, een goede houding is zo belangrijk. Als je geen commentaar wilt kan je beter geen foto's plaatsen. Commentaar op jezelf geven vind ik wel handig, want dan weet je dat diegene zich er bewust van is.

Barmat

Maar ja, bij HAW staan wel meer dingen:

- Let niet op mijn slofteugel
- Cap is eigen keuze
- Let niet op mijn outfit, ik was niet van plan te gaan rijden
- Ja, het zadel past niet, weet ik, dus geen commentaar daar op
- Ik weet dat ik mijn benen afsteek, geen commentaar er op

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als ik foto's plaats bij HAW (niet dat dat zoveel gebeurt, vind het niet zo boeiend om mezelf ten toon te stellen) dan zet ik er niks bij, commentaar krijg je toch, en met zoveel leden op bokt, zal er altijd wel iemand zijn die van mening is dat je scheef zit, schouders naar voren duwt of weet ik wat nog meer.

Kyle

Maar meestal als dat erbij wordt gezet, zijn ze zich juist bewust van hun houding. Ik heb ook een belabberde houding, waar ik al jaaaren aan werk, en ik kan me voorstellen dat ik daar geen opmerkingen meer over 'nodig' zou vinden als ik ooit foto's op HAW zou plaatsen.
Ik lees het dan ook meer als 'Ik weet dat mijn houding belabberd is, wrijf het er niet nog eens goed in'

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:11

Als je foto's plaatst op HAW wil je toch juist commentaar van medebokkers, waarom anders de foto's plaatsen? Ik stoor me ook wel aan bepaalde opmerkingen zoals Barmat al als voorbeeld gaf.

En soms worden in HAW en nutteloze posts geplaatst, zoals Minidroppie als voorbeeld gaf. Daar heeft de TS niks aan, dus zet dan helemaal geen commentaar neer.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:12

Ik vind het ook vreemde uitspraken (zowel "geen commentaar hierop" als "commentaar geef je zelf al"). Al is het soms wel zoals Girigamer zegt uit angst, dan vind ik het wel ok ... dan geef je gewoon aan dat je onzeker bent. De bijkomende smoesjes vind ik dan inderdaad nog het ergst Ja zeker als overduidelijk is dat daar het probleem niet ligt! Mijn bescheiden mening Tong uitsteken

OP

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:13

Ik vind persoonlijk dat een goede houding op de eerste plaats staat, met een goede onafhankelijke zit, zit je je paard niet in de weg en toont het vaak veel ontspannender. En voor het wedstrijdrijdend gedeelte: die zullen elke keer weer met hun neus op de feiten gedrukt worden. Maar vind opmerkingen zoals voormij genoemd, snel overkomen van: 'Ik heb een slechte houding,en die gaat ook niet verbeteren dus heb het er maar niet over'. Terwijl je met sommige tips aardig opweg kunt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:13

Jana_en_Ik schreef:
9 van de 10 keer lees je in HAW als commentaar van de TS "Let niet op mijn houding".

Eerlijk gezegd kan ik me best een beetje irriteren aan die uitspraak. Iemand wilt wel positief commentaar, maar men moet er vooral niet op letten hoe belabbert hij/zij op het paard zit, terwijl juist de houding van de ruiter een van de allerbelangrijkste dingen is tijdens het rijden! Deze opmerking vind ik zo nonchalant overkomen, voor iets wat toch zo belangrijk is... Bij HAW wil je toch juist laten zien dat je goed rijdt/zit? Of ben ik nou de enige die dit vreemd/storend vind?

Het gaat toch juist om het paard?!
Anders had het wel geheten BAW (Bokkers at Work).
Al die vooral ongevraagde ongetwijfeld goedbedoelde adviezen waar iedereen mee gooit zijn vaak ook niet te kort. Als je ziet hoevaak men het nodig vind om dingen te herhalen....dan is de lol van een topic er al snel vanaf en kan ik me voorstellen dat ze dan neerzetten 'let niet op mijn houding".

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:14

Jana_en_Ik schreef:
Bij HAW wil je toch juist laten zien dat je goed rijdt/zit?

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer ik een HAW topic plaats wil ik graag laten zien hoe goed mijn paard al loopt (niet lang onder het zadel) en niet hoe goed ik wel niet kan rijden.
Maar dat ligt natuurlijk aan ieder voor zich..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:16

Cheveyo schreef:
Jana_en_Ik schreef:

Ja, daarom juist! Als je je paard beter wil laten lopen, is je houding toch wel heel belangrijk. Dus het is zeker wel belangrijk en er mag zeker wel commentaar op worden gegeven Lachen .

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:16

Cheveyo schreef:
Al die vooral ongevraagde ongetwijfeld goedbedoelde adviezen waar iedereen mee gooit zijn vaak ook niet te kort. Als je ziet hoevaak men het nodig vind om dingen te herhalen....dan is de lol van een topic er al snel vanaf en kan ik me voorstellen dat ze dan neerzetten 'let niet op mijn houding".

Om het paard????In mijn ogen gaat het nog altijd om de combinatie! Lekker makkelijk, 'zie je hoe goed mijn paard loopt? Maar let er maar niet op hoe ik hem rijd??'
Het spijt me, maar daar kan ik me niet in vinden.

over dat herhalen van het commentaar ben ik het helemaal met je eens!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:20

@ Cheveyo: het paard is nu eenmaal pas aan het werk als er iemand mee bezig is, ongeacht erop of ernaast lijkt mij Clown Dus speelt de bokker wel degelijk een rol in de combinatie en de prestatie van het paard.
Dat mensen het uit voorzorg maar alvast erbij zetten om commentaar te voorkomen is op zich wel begrijpelijk.. al vind ik het niet vergelijkbaar met bijvoorbeel "Cap eigen keuze". Vind ik ook niet verstandig, maar het is op zich niet iets waarmee je je paard belemmerd en je houding speelt daar wel degelijk een rol in. Commentaar daarop kan dan ook juist handig zijn.
Laatst bijgewerkt door Jana_en_Ik op 12-07-07 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:20

-> FZ

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:25

maar waarom herhalen ze dan tig keer alle commentaar...das ook weer niet nodig ook al gaat het dan misschien naast het paard ook om de houding..

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:30

@Cheveyo: ben het helemaal met je eens dat er onnodig veel hetzelfde eeuwige commentaar wordt gegeven.

Zolang de betreffende ruiter dan maar van zichzelf weet dat hij/zij een slechte houding heeft en hieraan werkt, is het maar half zo erg...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:30

Cheveyo schreef:
maar waarom herhalen ze dan tig keer alle commentaar...das ook weer niet nodig ook al gaat het dan misschien naast het paard ook om de houding..

Dan wordt er maar drie keer gereageerd voortaan.... zul je zien dat mensen gaan zeuren dat ze niet voldoende reactie op hun foto's krijgen Clown

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:32

Barmat schreef:
Cheveyo schreef:

Dan wordt er maar drie keer gereageerd voortaan.... zul je zien dat mensen gaan zeuren dat ze niet voldoende reactie op hun foto's krijgen Clown

ROFL

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:33

Vind het eerder dom van diegene, je zet je foto's op [HAW] om verbeterd te worden. Als je er dan bij zet 'niet op mijn houding letten' oftewel 'geen commentaar geven over mijn slechte houding' dan wordt je daar dus ook niet op verbeterd. Je loopt dan ook goede tips mis. Iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het ronduit dom.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:33

Cheveyo schreef:

en dan vraag ik mij af.. wáár is HAW dan voor? Er worden topic's geopend met de vraag of mensen commentaar/complimenten willen geven over de vertoonde foto's. Als je het dan niet kan hebben, moet je ook geen topic openen, uiteindelijk is het altijd goed bedoeld.