bokt holt nu echt achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

bokt holt nu echt achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:55

Ik zit steeds vaker met kippenvel berichten te lezen. Mensen denken niet na, geven steeds vaker ongefundeert hun "mening", lopen een boel met onzin te verkondigen...
Ik heb na 6 jaar een trouwe bokker te zijn nu echt het idee dat bokt inhoudelijk achteruit holt. De meest nutteloze berichten komen langs, en af en toe heb ik echt zoiets van joh: Ga rijden ofzo ipv hier onzin te lopen spuien.
Ik heb 6 jaar lang met plezier gebokt, ik heb altijd geroepen, als er weer zulke topics als die van mij nu kwamen: Nee joh, valt wel mee, is een periode, trekt wel bij...
De "harde kern" is verdwenen, bokkers van toen zijn er niet meer...
Pennymeisjuhs met sieluguh schetjes lyken duh overhand tuh hebbuh

3 miljoen subfora waar je toch niet kijkt. Bokt was een paardenforum met als extra service een algemeen deel waar je het over andere zaken kon hebben.
Nu lijkt bokt een algemeen forum met als extra optie paardendingen.

Vind dit echt jammer, heb bokt vanaf de 1e dag mee gemaakt, ben moderator geweest, was bij de 1e bokteling, was bij de BBQ bij Lonneke, en nu zit ik er regelmatig op met een gevoel van, wat doe ik hier?

Zo.. dat is er ook weer uit

smit_ilse

Re: bokt holt nu echt achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:59

Je hebt helemaal gelijk. Nu de vakanties weer beginnen merk je het ook direct weer. Alles met msn-taal, vage topics etc. Helaas ook de strijd die er af en toe in topics voorkomen. Persoonlijke ruzie's uitvechten in topics. Mensen die zich daar alleen maar voor aanmelden. Het is er zeker niet beter op geworden de laatste tijd.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:02

Ik moet zeggen dat ik jullie beiden gelijk vind hebben. Maar ja, wat doen we eraan? Ook ik bok niet meer met zoveel plezier. De informatiewaarde is echt dalende (alhoewel de Wiki een hele goede zet is geweest!).

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:03

Ik ben niet eens van de 'oude garde' maar ik ben het er mee eens dat ik wel eens op 'gezellgere' niet zulk lcith ontvlambere forums ben geweest als bokt, waar het soms echt kan exploderen.
Inderdaad, ook een hoop topic waarvan ik zeg woei, wat doet dat op een paardenforum?

Natuurlijk zijn er ook leuke dingen op bokt, maar die vallen soms in het niet bij hetzelfde probleem fo ruzie of onzin topic.
Er zijn nog een paar leuke topics en daar blijf ik voor, maar soms denk ik ook over vertrekken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:03

Ik begrijp wel wat je bedoeld...
Ik ben ook al aardig lang "lid" van bokt en het komt steeds vaker voor dat er berichten geplaatst worden die nergen op slaan...
Of mensen die voor de grap topics openenen met zogenaamde penny problemen... Gewoon voor de lol...
Ik vond bokt ook altijd een bron van informatie en een plek waar je je probleem neer kon leggen, en waar je een serieus antwoord kreeg.

Tegenwoordig ben ik daar terughoudender in wbt paardenproblemen. Je krijgt vaak een snauw en rare antwoorden waar je niks mee kan.
Nu kan ik best tegen kritiek, maar zo hoeft het nou ook weer niet altijd. En er zijn mensen die blijven doorhameren op hun eigen ideeen, al heb je al 100 keer aangegeven dat je daar niks mee kan...

Zo, dat ben ik ook weer kwijt Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:08

idd ook het nivo van de antwoorden die je krijgt...
Vroeger klapte ik elk wissewasje op bokt. Mn paard schuurt, wat moet ik doen, mn paard heeft dit, mn paard heeft dat, loop vast met rijden...
tegenwoordig niet meer, ik zit niet op reacties van 13 jarige te wachten die dénken dat ze weten waar ze het over hebben

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:11

Tja dat gebeurt gewoon met dingen. Het ontwikkeld zich verder, het groeit. Het kan nooit bij het oude blijven. Dingen veranderen nou eenmaal. Internet is een makkelijk medium. Je bent redelijk anoniem en je kan dus zonder consequenties ongefundeerd je mening geven. Men voelt zich minder betrokken. I.i.g. een stuk minder betrokken dan degene die de hele ontwikkeling mee hebben gemaakt.
Het gevoel uit het begin dat het een klein hecht clubje is, valt niet meer vast te houden, dat moet je halen uit een apart topic of subforum.
Ik vind trouwens nog steeds wel dat de hoofdonderwerp van Bokt paarden is. Dat is toch wel de gemeenschappelijke deler. Niet paardenliefhebbers zullen zich hier toch echt niet thuis voelen. Echter zijn er wel zoveel mensen paardenliefhebbers dat het forum wel enorm is gegroeid.

Anoniem

Tsja stef, een dooddoener die je zelf maar dikwijls hebt gebruikt: Wat doe je hier dan nog?

Raja

@ stef dat is dus precies wat ik bedoel... Vroeger zette ik ook alles op bokt, maar juist door zulke antwoorden ben ik daar voorzichtiger mee geworden. Vooral om het feit dat als je bijv alleen al met een martinghaal rijdt je een dierenbeul bent...

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:15

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.. Ik zit hier nu zo'n 2 jaar, en ik durf soms niet eens meer topics op HAW, of andere vraag-topics te plaatsen, omdat je eigenlijk toch al weet wat voor rare reacties je krijgt.

Serieuze topics zijn er niet veel meer. En als het serieus bedoelt is komt er wel iemand de boel verzieken in het topic..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:19

faye: dat vraag ik me ook af, ik weet dat ik hier vrijwillig ben, en dat niemand me tegen houdt. Ik weet ook dat ik wat je aangeeft vaak heb gezegt, alleen nu zie ik het wel, wat er toen al bedoelt werd. Ik vind het gewoon jammer. Ik was erbij toen bokt in de kinderschoenen stond, toen mensen daadwerkelijk met je mee leefden en niet enkel "owh wat erg voor je" plaatsen zodat ze weer een extra bericht hebben, toen mensen in elkaar geintereseert waren. Toen mensen nog vroegen goh, waarom doe jij het zo? ipv: je bent gek dat je het zo doet want dat is niet mijn manier.
Van de groep trouwe bokkers die er toen was is bijzonder weinig over, en wordt steeds minder.
Er lijken steeds minder (serieuze) volwassene op te komen, jeugd (al dan niet penny) krijgt de overhand.
Ik vermaak me prima met me wat in te zetten voor de wiki, lees een enkel topic wat me boeit, of waar iemand zit die me boeit.. Vroeger had ik er een dagtaak aan, tegenwoordig kan ik wat me boeit prima bijlezen als ik eens in de week zou inloggen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? (vooral omdat ik weet dat ik niet de enige ben)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:20

Stef ik ben het helemaal met je eens.
Wat ik eigenlijk al 2 jaar doe is af en toe is langswaaien. Ik post niets want zoals je zelf al zegt, wat moet ik met de mening van een 13 jarige. Foto's van mijzelf en mijn paard plaatsen, liever niet, er is vast wel weer iets waar je 100 dezelfde negatieve reacties op krijgt, terwijl ik mezelf toch echt hoger inschat dan de gemiddelde bokker.
Ik merk ook echt dat er in de paardenwereld erg wordt neergekeken op bokt. Het imago is toch wel erg achteruit gehold en dat is denk ik ook wel een reden dat het ene na het andere paardenforum zich op internet vestigt met als doel een informatief en kleinschalig forum te zijn.
Bokt is een enorm leuk initiatief geweest en heeft een enorme groei, dankzij het grote succes, gemaakt, de vraag is alleen of dat zo positief is als het klinkt.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:23

Wat mij opvalt is dat er heel veel discussies al 100 keer gevoerd zijn.
Je bent te groot voor die pony, Je draagt geen cap, een paard moet naar buiten enz. enz.
Na een paar keer weten we dit wel is het echt nodig om dit tot in den treure te herhalen?
Wat mij ook opvalt is dat mensen eerdere posts niet lezen waardoor je dit soort onzinnige reacties krijgt.
Ook heb ik af en toe het idee dat mensen maar posten om het posten. (ikzelf post weinig, ik ben wel veel op bokt te vinden, ik post pas als ik vind dat ik wat te melden heb)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:26

Stef: ik vraag mij dan echt af of je je tijd niet anders moet gaan gebruiken, als je je zo ergert. Je mág hier komen, we zetten het mes niet op de keel bij wijze van spreken. Als je je zo ergert, kun je niet langer plezier beleven aan bokt, en dan moet je daar wellicht je conclusies uit trekken?

Dat topics 10000000 x voorbij komen, heeft imo te maken met het feit dat je na zoveel jaren gewoon niet origineel meer KAN zijn, alles is al geweest en besproken, je hebt een limiet aan het aantal vragen dat je kunt stellen lijkt me zo, ook paarden zijn niet een onuitputtelijk onderwerp Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:27

Careano schreef:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.. Ik zit hier nu zo'n 2 jaar, en ik durf soms niet eens meer topics op HAW, of andere vraag-topics te plaatsen, omdat je eigenlijk toch al weet wat voor rare reacties je krijgt.

Serieuze topics zijn er niet veel meer. En als het serieus bedoelt is komt er wel iemand de boel verzieken in het topic..

Ik heb nog nooit foto's geplaatst.
Je krijgt toch allemaal nagetieve reacties.
Pure frustratie of jaloersie van andere bokkers.
De laatste tijd valt het me op dat mensen denken dat ze beter zijn dan wie dan ook. Misselijk
Je hoeft bijv maar te zeggen dat je paard op ijzers staat en je krijg alle naturals om je oren om maar een voorbeeld te noemen.

Erg triest allemaal....... Dromen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:31

joelledsr schreef:
Ik merk ook echt dat er in de paardenwereld erg wordt neergekeken op bokt. Het imago is toch wel erg achteruit gehold en dat is denk ik ook wel een reden dat het ene na het andere paardenforum zich op internet vestigt met als doel een informatief en kleinschalig forum te zijn.

Dit herken ik zeer zeker, als je met iemand in gesprek bent en je zegt dat je iets op bokt hebt gelezen wordt je nog net niet recht in je gezicht uitgelachen. Want bokt is toch dat rel forum met al dat gezeik?

Barmat: Ik begrijp op zich wel wat je bedoelt, en nee, er staat niemand met een mes op mijn keel (moest er nog eens bijkomen Knipoog ) vroeger was het een bron van informatie voorziening en vermaak. Nu is het niet meer dan tijdverdrijf eigenlijk. Ik zit thuis nog zelden op bokt, enkel op mijn werk als het rustig is. En dat is iets wat ik jammer vind. Ik mis de contacten die je in 6 jaar hebt opgebouwd, het serieuze luisterende oor wat je altijd kreeg, de verbondenheid met elkaar, dat is gewoon allemaal weg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:31

Ik ben het helemaal met je eens, Stef!
Ik loop nu ook al een paar jaartjes mee (was eerst actief onder een andere naam) en ik merk ook steeds meer dat de kwaliteit van het hele inhouderlijke verhaal achteruit holt. Over de kwantiteit valt niet te klagen Knipoog , maar mensen hangen elkaar onzin-verhalen in de nek.

Pennysoap-achtige verhalen die de forums overstromen, verhalen waarvan ieder zinnig mens weet dat ze zijn verzonnen door een 14-jarige penny die zich verveelt op een regenachtige dag...en natuurlijk een hoop bokkers die er nog serieus op in gaan ook (waarom, waarom...).

Hoe vaak ik wel niet een topic open, enigsinds nieuwschierig gemaakt door de titel, maar dan na twee regels gelezen te hebben op "vorige" of weer op "eigen berichten" druk. Ik heb dan echt het idee dat ik mijn tijd aan het verdoen ben, terwijl ik Bokt altijd heel erg nuttig vond, vooral toen ik hier net actief was.

Heel erg jammer allemaal, maar hoe los je zoiets op? Wat doe je eraan....Ik vrees dat dit een blijvend probleem is... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Adil op 27-06-07 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:32

ik ben het er mee eens, dat mensen vinden dat er weinig goed is bij Haw, er word toch altijd wel een punt gezocht om over te zeuren.

maar waar ik het niet mee eens ben is dat stef zegt dat ze geen mening wil van een 13 jarige, terwijl 13 jarige misschien ook wel heel veel weten misschien wel evenveel als '' volwassen'' ? en als je een topic plaats over jou en je paard bijvoorbeeld dan kan je het gewoon niet voorkomen dat je geen reacties krijgt van iemand van 13 , en over die penny meisjes jullie zijn zo ook allemaal een keer begonnen!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:32

Nu pas Stef? Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:37

febe: Een 13 jarige die wéét waar ze het over heeft wil ik best wat van aannemen. Het gros dénkt echter dat ze weten waar ze het over hebben, en dat is heel wat anders.

SP: Tja, ben een beetje hardleers Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:40

Tuurlijk veranderen dingen, en nee, dat is niet altijd leuk, vooral als je het anders gewend bent. Nu het vakantietijd is schieten de 'fun'-topics nog meer als paddenstoelen uit de grond dan anders (TeMknop gebruiken!) en lijken mensen soms nog lichtgeraakter dan normaal.

Máár, het is niet meer dan een normaal gegeven in het leven dat dingen veranderen, ontwikkelen, en dat je uit bepaalde dingen groeit. Ook zelf ontwikkel je je, verander je, word je ouder, hetgeen soms een positieve ontwikkeling is, soms niet. Dat vinden mensen ook niet altijd leuk Lachen (en daar bedoel ik uiteraard niet jouw persoonlijke ontwikkeling mee, hè, die ken ik niet eens Knipoog ).

Kijk maar eens naar je eigen zinnetje, over het feit dat je nu wel snapt wat er toen gezegd wordt. Dat geeft al aan dat je zelf ook verder gegaan bent, veranderd bent Lachen .

Wat het rellen betreft: tja, de meningen zijn er over verdeeld wie de rellende Bokkers precies zijn, geloof ik, maar die zitten zowel tussen de oudere de nieuwe garde Bokkers Lachen . Ook de felle reacties zijn van alle tijden, het zijn echt neit alleen nieuwere Bokkers die zo fel reageren. Wel is het zo dat destijds de groep veel kleiner was, en veel meer mensen elkaar persoonlijk kenden. Echter, áls het dan op ruzie uitdraaide, dan was het ook meteen voor een goeie Ja , waar vervolgens dan weer een hele club van smulde.

Wat het aantal onzintopics betreft: er zijn zoveel meer gebruikers dan toen, dus ook veel meer van die onzintopics. En ja, die zijn vaak erg irritant, maar nogmaals, tem er alsjeblieft op Lachen .

Om nu weer een topic te openen hoe ongezellig Bokt wel niet is, tja, daar wordt het naar mijn idee niet gezelliger van Lachen .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:43

Gwen schreef:
Tuurlijk veranderen dingen, en nee, dat is niet altijd leuk, vooral als je het anders gewend bent. Nu het vakantietijd is schieten de 'fun'-topics nog meer als paddenstoelen uit de grond dan anders (TeMknop gebruiken!) en lijken mensen soms nog lichtgeraakter dan normaal.

Máár, het is niet meer dan een normaal gegeven in het leven dat dingen veranderen, ontwikkelen, en dat je uit bepaalde dingen groeit. Ook zelf ontwikkel je je, verander je, word je ouder, hetgeen soms een positieve ontwikkeling is, soms niet. Dat vinden mensen ook niet altijd leuk Lachen (en daar bedoel ik uiteraard niet jouw persoonlijke ontwikkeling mee, hè, die ken ik niet eens Knipoog ).

Kijk maar eens naar je eigen zinnetje, over het feit dat je nu wel snapt wat er toen gezegd wordt. Dat geeft al aan dat je zelf ook verder gegaan bent, veranderd bent Lachen .

Wat het rellen betreft: tja, de meningen zijn er over verdeeld wie de rellende Bokkers precies zijn, geloof ik, maar die zitten zowel tussen de oudere de nieuwe garde Bokkers Lachen . Ook de felle reacties zijn van alle tijden, het zijn echt neit alleen nieuwere Bokkers die zo fel reageren. Wel is het zo dat destijds de groep veel kleiner was, en veel meer mensen elkaar persoonlijk kenden. Echter, áls het dan op ruzie uitdraaide, dan was het ook meteen voor een goeie Ja , waar vervolgens dan weer een hele club van smulde.

Wat het aantal onzintopics betreft: er zijn zoveel meer gebruikers dan toen, dus ook veel meer van die onzintopics. En ja, die zijn vaak erg irritant, maar nogmaals, tem er alsjeblieft op Lachen .

Om nu weer een topic te openen hoe ongezellig Bokt wel niet is, tja, daar wordt het naar mijn idee niet gezelliger van Lachen .

Ik kan vooral in dat laatste wat je gezegd hebt wel inkomen, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor de "oude" garde, zoals Stef, erg frustrerend is om te zien hoe hard de kwaliteit van Bokt achteruit holt.

Evelijn

Dat het een relforum is doen de gebruikers gewoon zelf. Ik heb echt weinig echte reltopics tegen gekomen. Dat er wel eens iets gebeurt dat zal best, maar dat gebeurt op alle forums. Niet reageren is meestal dan de beste oplossing.
Dat er binnen de paardenwereld veel verschil van mening is over hoe je het beste paarden kunt houden vind ik juist interesant. Dat komt juist samen op Bokt. Andere forums belichten vaak maar één kant.. die zijn of traditioneel, of natural, of gericht op bepaald ras of discipline. Hier niet, hier zijn alle opvattingen samen en de verschillen heel groot.
Dat is helemaal niet triest. Mensen voelen zich alleen snel aangevallen, zijn kennelijk onzeker over hun eigen keuzes. Als jij met goede reden kiest voor hoefijzers of een deken, dan kunnen de naturals hoog of laag springen, jij hebt je redenen en niemand zit in jou situatie. Dus waarom zou je je dan aangevallen voelen.

Dat sommige 13-jarige (en niet alleen 13 jarige, 31 jarige kunnen dat vast ook) overtuigd zijn van hun eigen gelijk, is hun zwakte niet die van jou. Ja je moet informatie gaan sorteren, niet alles wat op Bokt staat is waar. Iedereen spreekt vanuit z'n eigen hokje en maar een aantal kunnen over de grenzen heen kijken. Net als in de echte wereld. Bokt verschilt maar weinig van de Grote Boze Buitenwereld.

SaskiaKur

Kan er eigenlijk niets aan toevoegen.
Bokt is een leuk forum, een interessant forum. Maar als je kijkt wat soms eruitkomt met berichten/topics, pas ik liever!

Stef: Je haalt mij de woorden uit de mond! Alhoewel ik niet 6 jaar op Bokt zit, merk ik wel deze veranderingen. Vind het verstandig dat hier een topic is over gestart. Ben benieuwd wat derest hiervan vind!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:46

Gwen: Dat begrijp ik wel, maar dat bokt niet serieus genomen wordt in de paardenwereld is een feit, en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?