msn taal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 23:45

ik vind het echt zo waardeloos.. Typ en spelfouten kan ik me niet druk om maken, die heb ik zelf ook genoeg (op het moment zijn typfouen aan een gammel toetsenbord te wijten trouwens ; )
Maar dinge als tog, seg, juh, egt, etc kan ik me mateloos aan ergeren.
Ik ben dan ook een trouwe temmer voor dergelijke dingen, maar wat zijn de sancties op msn taal nu en kunnen die wellicht aangescherpt worden?

Elmira

Re: msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:57

Meestal gewoon een waarschuwing van een mod, en natuurlijk heel bokt dat erover heen valt Knipoog
Ik vind dat abn hier ook gewoon hoort hoor, overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:58

Ik vind het taalgebruik op bokt soms verschrikkelijk.Niet alleen msn taal.Maar ook grove taalfouten.Dat je een dt fout maakt of een letter mist tot daar aan toe.Maar een topic openen met het woord "sadel." Dan kruip ik onder tafel van ergenis.
Ook zo als mensen schrijven "lech' of ik moest laggen.

Ik heb trouwens 2 dyslectische kinderen.Bij ons ligt er een woordeboek naast de computer voor als ze niet weten hoe je iets schrijven moet.En anders gebruiken ze spellingscontrole van Word maar.

Ik schrijf ook geen foutloos nederlands en niemand hoeft dat van mij,maar een beetje je best doen mag wel.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:07

Ik erger me er ook aan.
Maar ik denk dat er weinig aan te doen is.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:09

Meestal als je er wat van zegt worden ze nog boos ook.
Ik typ ook niet helemaal foutloos maar ik let er toch wel op.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:12

Een foutje moet eens kunnen maar ik ben het volledig eens met Silvana (al mis ik daar weer spaties Haha! )

Bokt is voor mij iets leuker geworden door het Taalbloopertopic, kunnen we met z'n allen lachen om die gruwelijke fouten... Eerder ergerde ik me echt rot!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:21

Vergissingen in d, t en dt, tja, niet iedereen ziet de logica van de regeltjes en dan worden ze wel eens verkeerd toegepast. Daar zullen weinigen zich aan storen. Maar bij de dingen die hierboven al genoemd zijn erger ik me het meest aan het ontbreken van punten, komma's en hoofdletters. Pfffffffff dat leest echt niet. Die berichten sla ik ook meestal gewoon over.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:28

Gewoon negeren. Haha! Als je je om elk bericht waar iets niet in orde bij is, gaat ergeren, heb je niets anders te doen. Lachen

HK-posts waar af en toe iets in 't dialect wordt geschreven, vind ik lollig, en gewone schrijffouten, daar stoor ik mij niet echt aan.

Msn-taal en het ontbreken van punten, komma's en dat soort dingen, vind ik persoonlijk gruwelijk irritant. Oplossing : post overslaan zonder te lezen. Haha!
Heel af en toe, als het onderwerp mij toch interessant lijkt, doe ik moeite om zo'n bericht te doorworstelen, maar dan wijs ik de schrijver ervan er dan ook wel op, dat zoiets heel moeilijk te lezen valt. Moet zeggen dat ik daar tot nu toe nog maar weinig negatieve reacties heb op gekregen (toegegeven, die moeite doe ik meestal alleen voor mensen die ik een beetje 'ken' van te posten).

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:40

Een spel- of typfoutje erger ik me niet aan, niet iedereen is even goed in spelling en er bestaat tenslotte ook nog zoiets als dyslexie wat al erg genoeg is voor die mensen. Wel is het zo dat ik een topic minder snel open als er al in de titel staat "wat me paardjuh nou tog weer heefd".

Hierboven staat al dat het ontbreken van leestekens een ergernis voor velen is, maar wat ik persoonlijk net zo storend vind is het gebruik van 2 of 3 komma's achter ELK zinsdeel, dus niet zo nu en dan 3 punten om aan te geven dat je bij het spreken ook een wat langere pauze zou houden dan normaal. Zoiets dus,,, eerst denk je nog aan een typfoutje,,, maar al gauw blykt,,, dat het een kwalyke gewoonte is,,.! En dan in de hele post ook de y gebruiken voor de ij, en als je er iets van zegt is ineens driekwart van Bokt dyslectisch Knipoog

Maar ik denk niet dat er veel aan te doen is, het is (dyslexie uitgezonderd) meestal een vorm van laksheid of meeloperij of allebei.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:44

Ik vind msn taal echt niet erg op msn, maar als er echt heel veel mensen op school fouten daar mee gaan maken moet er wel iets aan gedaan worden. opzich als het mag vind ik het best leuk om msn-taal te gebruiken bijv. hvj wjnmk en zo vind ik echt leuk.. iedereen heeft ze eigen gedachten er over

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:46

Ik ben het er helemaal mee eens. Zoals jullie ook al zeiden is er natuurlijk niemand die helemaal foutloos typt. Maar sommigen zijn wel heel erg.
Ook dingen als 'merry' ed. kan ik me aan ergeren.
Maar ik zou niet zo goed weten hoe je dit moet aanpakken. Je kan moeilijk iedereen die maf typt bannen Haha!.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:04

blacky4life: wat ze op school doen zal me een worst wezen, heb ik geen last van.. Het gaat me puur om msn op bokt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:06

Afschuwelijk dat MSN-taal, volgens mij weet de helft van jong-Nederland niet meer dat je toch met ch schrijft en niet met een g. Daarnaast snap ik ook niet dat er zo kwakkeloos "hvj" wordt gezegd, maar goed dat is een ander verhaal..

Sowieso neem ik iemand die in MSN-taal typt al niet serieus.

Ik blijf in ieder geval voor elk msntaal-achtig iets Temmen Whoosh!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:10

Spellingsfouten vind ik niet zo erg Nagelbijten / Gniffelen . Maak ik zelf ook.

Maar dat msn taal daar erger ik me echt ontzettend aan Nagelbijten / Gniffelen . Ook op msn, iemand van 18 typt altijd msn taal, en ik wordt nog ouder geschat omdat ik 'normaal' typ Nagelbijten / Gniffelen .

Ik heb nooit echt msn taal geschreven, je doet er meestal 5x langer over om te schrijven Nagelbijten / Gniffelen .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:13

het gaat ook niet om spelfouten, maar om bewuste msn taal. En dan nog niet eens in HK topics, maar in algemene topics

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:13

stef schreef:
wat zijn de sancties op msn taal nu en kunnen die wellicht aangescherpt worden?

De gebruiker wordt er op aangesproken per pb of sturende opmerking (UN). Wanneer de gebruiker het toch blijft doen kan er een OW volgens wegens het negeren van Modaanwijzigingen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:14

kan me er dood aan ergeren.
Maar het is voor die mensen die graag zo typen ook niet in hun voordeel. Ik denk namelijk dat er veel mensen zijn zoals ik die ze dan niet meer serieus nemen. Ik zie dan een kind voor me van 13 jaar maximaal. Als die gaat vragen wat ze moet doen bij een bokkenduh ponnie. Dan ga ik niet meer reageren. Sterker nog ik ga er dan zelfs vanuit dat het kind helemaal geen pony heeft...
Dat is misschien wel erg overdreven, maar zo denk ik er over.
Van mij mag het harder aangepakt worden, veel harder.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:18

Ik heb zelf heel vaak typfouten (irritant toetsenbord).. en typ geen msn taal.. Andere mesen die echt msn taal typen bv: ick of hoofdletter en dan weer gewoon letter enz.. daar erger ik me echt aan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:23

sherwood schreef:
kan me er dood aan ergeren.
Maar het is voor die mensen die graag zo typen ook niet in hun voordeel. Ik denk namelijk dat er veel mensen zijn zoals ik die ze dan niet meer serieus nemen. Ik zie dan een kind voor me van 13 jaar maximaal. Als die gaat vragen wat ze moet doen bij een bokkenduh ponnie. Dan ga ik niet meer reageren. Sterker nog ik ga er dan zelfs vanuit dat het kind helemaal geen pony heeft...
Dat is misschien wel erg overdreven, maar zo denk ik er over.
Van mij mag het harder aangepakt worden, veel harder.

Helemaal mee eens! Het valt mij trouwens ook op dat sommige mensen die MSN-taal typen soms van mijn leeftijd zijn Bloos! Ik dacht dat het meestal meiden waren tussen de 12 en 16 jaar Nagelbijten / Gniffelen

Het mag van mij in ieder geval hard aangepakt worden!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:34

Ik kan me ook redelijk erg ergeren aan msn taal. Overmatig gebruik in 1 post in ieder geval wel. Zelf gebruik ik nog redelijk vaak bijvoorbeeld ff . Maar waar ik me opzich ook aan kan ergeren is het gebruik van me i.p.v mij/mijn wanneer dat toegepast moet worden.
Bijvoorbeeld: me pony, me hoofd.
Niet heel storend als pure breezertaal maar het valt mij op.
Ik vind de maatregelen ervoor wel goed.
Ik heb een topic meegemaakt waarin de TS dyslectisch was. dit werd ook aangegeven nadat er opmerkingen over haar taalgebruik gemaakt waren. 1 bokker geloofde niet dat zij dyslectisch was en maakte redelijk brutale opmerkingen erover. Vind ik persoonlijk nogal jammer dat men anderen niet geloofd.
Maargoed. Wanneer word er eingelijk opgetreden? bij overmatig gebruik pas ?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:31

Ik stoor me er ook aan. Zelf probeer ik ook altijd op mijn taal (schrijf) gebruik te letten en probeer ik zoveel mogelijk taalfouten onderuit te halen.

Maar sommige afkortingen gebruik ik ook. Mss en ff zijn favoriet bij me.
En net zat ik nog een oude reactie van mezelf door te lezen. Heb ik zie als sie opgeschreven (het was laat en was in de kroeg geweest) > dan schaam ik me eigenlijk het rood tot ver achter de oren.

Ik heb zelf ook wel eens gevraagd wat het betekend. Pas nog, stond er "vink". Bij is vink een vogeltje bleek het te gaan om "vind ik".

Mer erger ik me aan het ontbreken van punten, komma's en hoofdletters. Net zoals er af en toe een lege regel tussenmag om het een beetje leesbaar te houden.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:38

ik geef toe dat ik vaak fouten maak, die eigenlijk nergenst voor nodig zijn (dat gebeurt ook gewoon in de nederlandse les)
ik probeer ook om niet veel/nooit msn taal te gebruiken
toch komt het voor. Maar dan heb ik hetniet in de gaten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:07

Mickey schreef:
stef schreef:
wat zijn de sancties op msn taal nu en kunnen die wellicht aangescherpt worden?

De gebruiker wordt er op aangesproken per pb of sturende opmerking (UN). Wanneer de gebruiker het toch blijft doen kan er een OW volgens wegens het negeren van Modaanwijzigingen.

en is het een idee om dit aan te scherpen? Want de huidige regels lijken weinig invloed te hebben op het msn gedrag.
mag van mij best een lik op stuk beleid zijn (op voorwaarde dat het dan in de regels vermeld wordt uiteraard)

Rennatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:09

Elmira schreef:
Meestal gewoon een waarschuwing van een mod, en natuurlijk heel bokt dat erover heen valt Knipoog
Ik vind dat abn hier ook gewoon hoort hoor, overigens.

Uh?
dus geen msn taal hier Verdrietig maar wrrm dan>? of begrijp k het beetje verkeerd??

Renate.. Vingers aflikken

Rennatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:11

nee grpj (grapje) ben k een beetje mee eens..... maar het is gwn snel afkorte... Pling Haha! maar ben beetje mee eens Tong uitsteken

Renate Pling