Tijd voor verandering op EA?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Tijd voor verandering op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 18:25

Ik erger mijzelf af en toe groen, geel en paars Party!! aan de volgende reacties die ik in menig topic op EA kan terugvinden:

''Wat mooi... maar ik kan het toch niet betalen''
''Wat is het toch weer ver weg''
''Die heb ik ook, en... (dan volgt er vaak een hele ervaring van het betreffende artikel dat wordt aangeboden)''
''Ik heb het ergens anders veel goedkoper gezien...''
''Ruil je ook (er staat dan echt ''alleen te koop'' en dan hebben sommige mensen het tot vervelend aan toe over ruilen)''
Of nog erger:
''Mag jij dit topic hier wel plaatsen, want ik zag dat je twee weken geleden dezelfde artikelen al aanbood??'' (Hoe brutaal!)
TeM maar zet dit niet midden in een topic om i.m.o. de boel te gaan lopen zieken of hinderen. Laat het lekker aan een moderator over - die zijn daar tenslotte voor.

Over het bovenstaande:
Duidelijk mensen zonder interesse die - mij en - vast heel veel verkopers kopzorgen bezorgen. Ik word ook zelf compleet scheel Nors opkijken van mensen die reageren, interesse hebben > je vervolgens iets 'vast laten houden' (zonder aanbetaling) en waar je daarna helemaal geen bericht meer van verneemt. Geen eens een PB om te even te laten weten dat ze geen interesse what so ever meer hebben Stoom uit je oren
(aan deze Bokkers: alsjeblieft, toon je niet genoeg interesse, word je salaris pas over een maand verwacht, vind je een artikel niet leuk genoeg, of is het toch niet helemaal jouw kleur, enz. Reageer dan niet.
Dit is niet vervelend bedoeld, maar bespaart veel onder ons grijze haren op veelte vroege leeftijd) Duivel

Nog twee tipjes voor verbetering:
*Misschien is het ook een idee om ''Commercieel'' eens op te splitsen, want je ziet door de bomen het bos niet meer. Er staan paarden, paardenspullen, huizen, fotografen, ruiterkampen, sieraden, lampen, zelfs onderbroeken enz enz enz, enorm hinderlijk zo alles door elkaar.
Een systeempje zoals op Marktplaats - waar een bod fatsoenlijk zonder rompslomp kan worden uitgebracht - zou EA echt niet misstaan (jaja, ik begrijp dat hier wat tijd in gaat zitten - maar het zou al het handelen een stuk gestroomlijnder maken) Hyper!

*Topics gestart door Bokkers die er geen vraagprijs-richtprijs-vaste prijs in zetten mogen van mijzelf ook linea recta de mesthoop op. Tot 20 keer zie ik posts in zo'n topic met: VP? VP? VP? VP? VP? - zoveel keer dat het irritant wordt om er een andere reactie (bijvoorbeeld een vraag) er tussen te zetten. Waarom zetten deze verkopers er geen prijzen bij?! Hebben ze voor iedereen een andere *LOL*

*Schroom niet en geef je mening*

RicardoOpa

Re: Tijd voor verandering op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:29

Helemaal mee eens. Ja
Meer kan ik niet zeggen.

Allen om hgeel marktplaats na te bootsen, volgens mij raakt heel bokt dan heel traag...

Em de VP vragen zijn ook heel irritant, als je een topic zelf maakt, zet dit erbij. Wil je iets kopen? Vraag dan naar de prijsvraag via PB ...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:38

Ook ik vind dit irritant.. En dan met name de mensen die eerst geinteresseerd zijn maar vervolgens niks meer van zich laten horen.. Kennelijk toch niet zo geinteresseerd..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 18:46

RicardoOpa schreef:
Helemaal mee eens. Ja
Meer kan ik niet zeggen.

Allen om hgeel marktplaats na te bootsen, volgens mij raakt heel bokt dan heel traag...

Em de VP vragen zijn ook heel irritant, als je een topic zelf maakt, zet dit erbij. Wil je iets kopen? Vraag dan naar de prijsvraag via PB ...

Geheel Marktplaats nabootsen vind ik een beetje overbodig, maar als er zoiets als een ''poll' gemaakt kan worden - dan moet zo'n systeempje waar in alleen een bod geplaatst kan worden toch niet zo heel ingewikkeld zijn? (zou je denken).

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:57

Ik vind het een top idee. Weet alleen niet in hoeverre die uitvoerbaar is. Maar een aantal wijzigingen zouden al veel helpen.

Bijvoorbeeld Tags instellen bij commercieel. Ja

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:01

Vraagprijzen snap ik wel dat die er niet altijd bij staan. Het is immers ook maar wat de gek ervoor geeft. Als jij al een vraagprijs hebt zal daar niet snel meer voor geboden worden. Zet je er geen vraagprijs neer maar iets in de trant van "bieden" dan heb je zomaar kans dat datgene wat je ervoor krijgt meer is dan dat je eigenlijk verwachtte.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:04

fjordnina schreef:
Vraagprijzen snap ik wel dat die er niet altijd bij staan. Het is immers ook maar wat de gek ervoor geeft. Als jij al een vraagprijs hebt zal daar niet snel meer voor geboden worden. Zet je er geen vraagprijs neer maar iets in de trant van "bieden" dan heb je zomaar kans dat datgene wat je ervoor krijgt meer is dan dat je eigenlijk verwachtte.

Zo'n Marktplaats-bieden-systeem zou hierbij dus echt een uitkomst zijn. Lekker overzichtelijk, geen rommel.

Natuurlijk is het wat een gek ervoor geeft, daarom heb je vraag- en richtprijzen Knipoog
Die verkopers kunnen ook hoog mikken, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:27

1e deel van je post : Die reacties die je aanhaalt, die zijn niet toegestaan. Mag je op TEM'en en ze worden verwijderd + een modopmerking geplaatst. Op EA mag je alleen bij serieuze interesse reageren. Offtopic geklets of discussie is niet toegestaan.

2e deel van je post, over EA CO, daar zal ik eens over overleggen Lachen

3e deel van je post, VP er niet bij plaatsen. Dat mogen de users toch echt zelf beslissen of ze dat wel of niet in het topic willen plaatsen Lachen De geïnteresseerden zouden bijvoorbeeld ook zelf een pb kunnen sturen ipv om een pb te vragen... Jij zou hier een functie van de mods in willen zien als ik het goed begrijp? Dat die verwijderd worden, en dat men het per pb moet vragen? Of bedoel je wat anders? Lachen

Tot slot : Het staat (nog altijd ja) wel op de planning om EA op een volledig andere wijze aan te pakken, maar dit zal gebouwd moeten worden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:53

Het is inderdaad erg hinderlijk als mensen bieden en uiteindelijk het toch niet willen.
Je topic zakt naar beneden en je moet weer 3 weken wachten voordat je het opnieuw te koop aan kan bieden.

Ook heb ik een aantal keren gemerkt dat als iemand iets zoekt in EA gezocht en je daarop reageer en je zelfs de moeite neemt om er een foto van te maken je totaal geen reactie van de TS krijgt.
Dit is natuurlijk niet iets waar Bokt iets aan kan veranderen maar ik vind het erg irritant.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 07:35

Ik vind het jammer dat je bij ea niet op regio of artikel kan zoeken. Ik wil vaak wel iets hebben maar niet te ver weg en moet dan een lange lijst met vanalles door om op de poster maar kijken wie een beetje in de buurt woont (als ze het al in hun profiel hebben staan). Dat opsturen is niet mijn ding als je hoort hoeveel mensen er problemen mee hebben. En vaak staat ook niet duidelijk aangegeven wat ze nou verkopen. "veel voor weinig" of "vanalles te koop" is erg irritant als je iets zoekt en steeds dit soort topics moet openklikken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:21

Ik ben het eens met de TS.

Maar wat ik laatst ook ervaarde was,dat er 2 ponys werden aangeboden, ik er op reageren en een pm gestuurd want ik was geinteresseerd.
Maar ik hoorde werkelijk de hele week niks van de verkoopster!!
En dan ineens zonder pardon krijg je een pm, ze zijn verkocht.
Ja nee daar heb je wat aan!!

Ik vind het ook van goede orde om EA eens drastisch te gaan veranderen!
Evt. met duidelijke tags gaan werken:
[TK] Te Koop
[TR] Te ruil
[TK/R] Te koop en evt. Ruilen
[TKG] Te koop gevraagd
etc etc.
En duidelijke regels op stellen.
Ik heb het idee dat de moddies en submoddies er heel veel werk aan hebben,want hoe vaak komt het wel niet voor dat er paardrijkleding gewoon onder de categorie paardenbenodigdheden[EA-TK-AP] worden geplaatst ipv in [EA-TK-AR].
Het duurt ook te lang voordat dit gewijzigd is!

En zorg er ook voor dat die berichtenaantallen voor dat iemand plaatsen mag,omhoog moeten.

Ik ben voor,het aanstellen van meerdere (sub)mods om een goed overzicht te houden op het EA-forum! Zodat er sneller ingegrepen kan worden bij onzinnige reacties,en bij foute plaatsing van artikelen!

En ook dat de TS, die een verkooptopic start,duidelijke regels weet, en zich er aan houdt.
Zorg ervoor dat de TS netjes zn woonplaats erin plaatst(Zodat iedere bokker gewoon weet hoe en waar de TS woont)
En duidelijk de vraagprijzen bij artikelen!(Dit voorkomt een hoop "VP"gevraag! En bij paardenverkoop kan het via PM!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:33

Ik vind zowiezo het aanbieden van niet paard gereleateerde dingen (kleding, sieraden, etc) niet echt op bokt horen. We zijn nog steeds (in basis.....) een paardenforum. Geen slipjes forum. Vooral omdat e.a. een extra service is voor bokkers.
Ook vind ik dat het voor andere mensen plaatsen aangepast moet worden.
Je mag wel paarden van een ander plaatsen, maar je mag geen advert zetten voor je buurman die een paard zoekt (ook al regel jij het!)
Vervolgens is minstens een kwart wat niet op commercieel staat toch voor een ander. Is moeilijk te controleren, snap ik wel, maar klopt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:06

NoaC schreef:
Ik vind het jammer dat je bij ea niet op regio of artikel kan zoeken.

Hmm.. op regio zoeken weet ik ook geen oplossing voor. Op artikel wel. Gewoon rechtsboven bij zoeken, en dan in het lijstje de betreffende fora waar je in wilt zoeken aanklikken. Dus bijv. EA TK AP, artikel invoeren en dan zo zoeken Lachen Als je op meer fora tegelijk wilt zoeken, dan moet je CTRL indrukken terwijl je het volgende forum aanklikt Lachen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:55

Ik vind een biedingssysteem ook wel wat hebben. Mocht iemand meer informatie ergens over willen dan kan dat per PB, maar dan heb je niet een ellelang topic met nutteloze berichten erinstaan.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:51

Schimmelig schreef:
Tot 20 keer zie ik posts in zo'n topic met: VP? VP? VP? VP? VP? -

Vreselijk!!!!!!

Vraagprijs per pb staat er dan...
Stuur dan ook een pb-tje.
Mag van mij ook een regel voor komen (stuur pb of reageer niet) Bloos

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:19

Ik ben het hier allemaal wel mee eens ook.

De groep commercieel is erg onoverzichtelijk nu inderdaad.
Dit zou mischien beter gesplitst kunnen worden in bijvoorbeeld:

Commercieel Diensten/stalling etc
Commercieel Overigen niet-paardgerelateerde artikelen.
Commercieel alles voor paard en ruiter

En mischien zou bijvoorbeeld de groepen Alles voor paarden en Alles voor ruiters samen kunnen in 1 groep. Nu moet je 2 advertenties maken en bereik je dus 2 groepen zoekers die mischien meerdere spullen willen kopen uit beide groepen.

Ik heb niet echt klachten of irritaties over EA.
Zolang mensen maar niet te ver onder mijn vraagprijs of zelfs soms vaste prijzen gaan bieden, want dat is wel zeer hinderlijk. Boos!
Bedenk allemaal eens wat je in de ruitersportzaak betaald.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:55

Ik ben het er ook wel mee eens ja.
Wat ik ook irritant vind is dat als je er bij zet 'bieden' dat er dan een 'vp' wordt gevraagd Verward

Commercieel opsplitsen is ook geen gek idee, want het is nou inderdaad onoverzichtelijk en als je een paar dagen niet op bokt kijkt moet je bijna alweer 3 pagina's verder zoeken

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:31

Ik vraag me serieus af wanneer EA aan de beurt is op het TO-DO lijstje.

Een systeem als Ebay lijkt mij overigens nog beter dan marktplaats maar het komt in de richting.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:41

Oeeh ja ik had mijn paard te koop te staan en het enige wat mensen in mijn topic zette was vp? vp? Ten eerste: kunnen mensen niet meer in normale zinnen gewoon vragen om de vraagprijs in plaats van die botte afkortingen. Maar ik word ook gek van mensen die in ELK topic vragen om de vraagprijs van een paard, je kunt gewoon onmogelijk geinteresseerd zijn in elk paard.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:44

stef schreef:
Ik vind zowiezo het aanbieden van niet paard gereleateerde dingen (kleding, sieraden, etc) niet echt op bokt horen. We zijn nog steeds (in basis.....) een paardenforum. Geen slipjes forum. Vooral omdat e.a. een extra service is voor bokkers.

Als bokt alleen een paardenforum zou zijn, dan zouden ook de algemene dingen er niet meer bij horen, zoals leven zonder paarden enz. Dit heeft ook niks met paarden te maken.
Ik stoor me er iig niet aan, en als het me wel zou storen zou ik gewoon niet op 'dat gedeelte' van het forum komen. Wel ben ik het eens met het niveau van de reacties, daar kan imo zeker wat aan veranderd worden.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:55

kristie schreef:
stef schreef:

Als bokt alleen een paardenforum zou zijn, dan zouden ook de algemene dingen er niet meer bij horen, zoals leven zonder paarden enz. Dit heeft ook niks met paarden te maken.
Ik stoor me er iig niet aan, en als het me wel zou storen zou ik gewoon niet op 'dat gedeelte' van het forum komen. Wel ben ik het eens met het niveau van de reacties, daar kan imo zeker wat aan veranderd worden.

Het nadeel nu is dat er onder commercieel dus ook niet paard gerelativeerde dingen staan.
Wat dus dan wel hinderlijk is als je daar wat zoekt voor je paard.
Commercieel zouden ze dus beter kunnen opsplitsen in meer gerichte groepen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:46

pandabeertje schreef:
kristie schreef:
Het nadeel nu is dat er onder commercieel dus ook niet paard gerelativeerde dingen staan.
Wat dus dan wel hinderlijk is als je daar wat zoekt voor je paard.
Commercieel zouden ze dus beter kunnen opsplitsen in meer gerichte groepen.

Ok dat is zo, maar aan de andere kant kun je daar ook zelf een selectie in maken.
Je bent niet verplicht om alles te lezen/openen, lees/open dan gewoon alleen de topics die jou intreseren, dit is vaak bij de titel al duidelijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:34

@ Kristie

Het gaat er niet om of iemand zich ergert aan wat dan ook ín een betreffend topic. Het is de bedoeling dat er verschillende kopjes komen zodat het minder rommelig is en koopwaar dus makkelijker te vinden is.

Hoe zou jij het vinden als je op de bekende sites onderbroeken tussen de paarden & pony's geadverteerd zou zien staan? *LOL* Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:33

Ik ben het heeeeeeeeeeeeeelemaal met je eens. Echt ZIEKELIJK is het. Ik heb laatst in mijn topic 3 KEER moeten zeggen dat ze moesten bieden EXCLUSIEF verzendkosten..en toen ik dit in mijn topic zette met capslock letters kreeg ik van die reacties "Nou sorry hoor sjeezz". Verder vind ik het absoluut geen verbetering dat hoofdstellen en zadels nu vallen onder 'alles voor het paard", door deze verandering staat je topic 10 x zo snel op de volgende bladzijde. En de wachttijd (3 weken tot je je spullen nogmaals mag aanbieden) vind ik te lang, omdat je topic meteen de volgende dag al op de volgende bladzijde staat en mensen kijken daar niet meer naar. Maar goed om die wachttijd te verkorten helpt ook niet, omdat men dan weer sneller dezelfde spullen gaan aanbieden. Er moeten dus meer rubrieken komen denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:46

Kristie: LZP mag van mij ook weg, bokt is een paardenforum (of althans, dat was de insteek) nu is het een raap alles maar bij elkaar forum.
LZP mag best een stukje zijn, maar niet zo groot als het nu is. Gewoon terug naar het oorspronkelijke algemeen, puur als extra functie. Nu overheerst deze functie.
Het zoeken en aanbieden van paarden van een ander moet eenvoudiger kunnen. Je zou dan iets in kunnen bouwen dat het wel voor een directe relatie van de poster moet zijn (dus geen paarden aanbieden die je op marktplaats vind en verder niet kent, maar je vind het zo'n leuk beestje..) Geldt met name voor zoeken trouwens, wat dat gaat nu helemaal niet.
Commercieel idd opsplitsen in wel paard en niet paard, niet paard kijk ik niet naar, maar staan nu tussen de berichten door (en hebben af en toe de overhand). Als die apart staan kan ik (weer Knipoog ) een subforum overslaan