[Dienstmededeling] BBB Mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BBB Mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:05

Het Boktbeheer Bulletin van april is hier te vinden.

Beleid - Algemeen

Nieuwe Boktregels

De afgelopen maanden is er gewerkt aan een nieuwe versie van de Boktregels, hiervoor is ook jullie input gevraagd en veel van de punten die door jullie zijn aangedragen, zijn meegenomen in de nieuwe versie. De regels zijn nu overzichtelijker, makkelijker te lezen en bovendien vanaf elke pagina op Bokt te bereiken via het icoontje rechtsboven in beeld.

We raden je aan de nieuwe regels door te lezen. Kost je een paar minuten, en dan ben je weer helemaal op de hoogte.

Beleid - Forumspecifiek

Advertenties buiten EA

De laatste tijd komen de moderators steeds meer advertenties tegen die niet op Eenmaal Andermaal staan. Stageplaatsen op STW, zadels op HAR et cetera. Dit is absoluut niet de bedoeling: alle advertenties kun je kwijt op de EA-fora.

Oude topics op ITP en HAW

In The Picture en Horses At Work zijn twee van de drukste fora van Bokt, hierom hebben we besloten om topics die ouder zijn dan twee weken automatisch op slot te zetten. Op deze manier krijgen ook nieuwe topics de aandacht die ze verdienen en hoeven ze die niet te delen met oude topics die omhooggeschopt worden. Wil je toch nog wat kwijt aan de topicstarter van een ouder fototopic: stuur dan gewoon een pbtje.

Team

Afscheid van...

Margreet is deze maand gestopt als Wikimod. Margreet: hartelijk dank voor je inzet voor de Bokt Wiki, vooral toen het nog 'gewoon' het GBP was. We hopen dat je ook als Wiki Schrijver bij het project betrokken blijft! Lachen

Vier nieuwe mods

Per 1 juni komen er weer vier nieuwe moderators het team versterken:

Afbeelding Fnanne voor Uit de Kunst

Afbeelding Liza_van_Loon voor Shetlanders en In Memoriam
(Die vandaag jarig is, gefeliciteerd! Party!! )

Afbeelding T@nj@ voor VraagMaarRaak

Afbeelding Vera voor Western

En één wissel: Cer zal vanaf vandaag niet meer modden op VMR maar enkel op VNA.

Twee nieuwe mids

En per 8 mei was het bemiddelaarsteam al uitgebreid met twee nieuwe mids:

Afbeelding- Kiara

Afbeelding - Poes

Nieuwe submod

Afbeelding - Texeenmaikey op Shetlanders

Inhoudelijk

Slotjes

Per TeM (Tip een Mod) en pb krijgen wij vaak het verzoek binnen of een topic op slot mag omdat de vraag beantwoord is of omdat de reacties toch niet zo zijn als degene die het topic gestart had, graag had willen zien. Aan dit soort verzoeken geven we geen gehoor: op het moment dat je vraag beantwoord is en er geen discussie over het antwoord is zal je topic vanzelf naar beneden zakken.

De enige uitzondering hierop is EA: zijn de artikelen uit je topic verkocht kun je TeM'men zodat het topic op slot wordt gezet.

Update van de Bokt Help

De Help van Bokt heeft de afgelopen tijd een behoorlijke update en gekregen en bovendien een gedaanteverwisseling ondergaan. De help-pagina vind je rechtsbovenaan Bokt, en op dit moment worden echt al je vragen over Bokt daar beantwoord.

Bokt Wiki - juni: maand van de rassen!

De Bokt Wiki is de afgelopen maand weer flink gegroeid en biedt steeds meer informatie over alles wat maar naar paarden ruikt. We willen jullie er nog een keer aan helpen herinneren dat iedereen mag meehelpen aan de Wiki. Vind je het leuk om te schrijven over wat jou interesseert in de paardenwereld? Doen Lachen Zet je artikel op het WikiZaken forum zodat het toegevoegd kan worden aan de Wiki, door jou of door een andere Wiki schrijver.

Juni wordt voor de Bokt Wiki de maand van de paardenrassen: we willen proberen om deze lijst zo veel mogelijk in te vullen en om de bestaande artikelen over de verschillende rassen zo compleet mogelijk te maken en te voorzien van foto's. En daar kunnen we jullie hulp goed bij gebruiken. Fok jij met één van de rassen waar nog geen artikel over is, of weet je daar om een andere reden veel van af? Of heb je misschien foto's die we mogen gebruiken? Meldt het op WikiZaken.

Overig

Records

Deze maand drie nieuwe records. Allereerst weer een recordaantal gebruikers online op hetzelfde moment: Het grootste aantal gebruikers online was 1415 op 20-05-07 20:15.

Daarnaast heeft RunningKawa als eerste bokker de grens van 50.000 berichten bereikt. Normaal gesproken is het openen van topics over berichtenaantal niet toegestaan, maar voor deze mijlpaal hier een uitzondering.

En bovendien is Bokt op 7 mei 2007 voor het eerst over de grens van 1 miljoen (1.000.000!!!) pageviews per dag heengebroken!

Testrecepten

Het testrecept van de maand mei: Mexicaanse taart met tortillachips is uitgekomen op een 8,1!
Allemaal bedankt voor het testen! Hieronder is het resultaat van een paar bokkers te zien:

De ingredienten, het resultaat en het gegeten resultaat: Knipoog
Afbeelding
( grote versie )

Weer een nieuwe maand, dus ook tijd voor een nieuw testrecept! Deze maand is het geworden: Melanzane alla Parmigiana
Wil je meetesten? Stuur dan een pb'tje aan Sizzy, dan zet zij je erbij in de lijst! Vork

Topic van de maand

Als topic voor de maand hebben we dit keer gekozen voor goed nieuws: Nadat het vorig jaar misging hebben Pasha en Orlando van Pasha dit jaar een gezond hengstveulen gekregen! Hartelijk Gefeliciteerd!

Persoonlijk

Justy is in de studio bezig een heuse cd op te nemen! Muziek!
Elles heeft een nieuw profiel.
Berdien - Na alle maanden wachten, onzekerheid en spanning is het dan toch zeker: Jessie is tóch drachtig! Go jij! Go jij! en verwacht begin juli een veulentje Haha! Hyper!
KiWiKo heeft een scheur in twee middenvoetsbeentjes, omdat Toronto veel te vrolijk was en bovenop haar voet landde... Mensen doe ALTIJD goede schoenen aan Lachen Lachen
Shalimar zoekt vent: pb met foto en omschrijving van betreffend exemplaar is meer dan welkom. (eisenlijstje op pb verkrijgbaar) Nagelbijten / Gniffelen
Neonlight is ook zoekende, graag haar een kopietje van de pb.
Kris25 heeft er een leuk paardje bij! Voor foto's, zie profiel!
Poes mag op 21 mei haar scriptie indienen en was tijdens het schrijven dan ook veel op bokt te vinden (vooral 's nachts).
Leo_ke moet nog een paar weken doorbikkelen tot het einde van de propedeuse en gaat daarna stoom afblazen bij Guus Meeuwis in het Philips Stadion!
Pink_Horizon's Welsh Cob merrie Pride, verdient sinds mei officieel de titel "Onder het zadel". De eerste galop passen met ruiter erop zijn een feit en dat zelfs zonder zesvoudige salto!
Tieneke en haar Falco kunnen nu goed over straat naar de manege wandelen... (Uiteraard in reflectiesetje Knipoog )
Maya heeft van een heerlijk weekendje in Loon op Zand genoten met een groep bokkers en hun eigen paarden.
iefke kijkt erg uit naar de maand juni waarin erg veel leuke dingen op het programma staan Lachen
Sylleke heeft haar stage's goed afgerond. Nu haar examens nog... Nagelbijten / Gniffelen
En ook Youngster viert vandaag haar verjaardag! Party!!

10 vragen aan...

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Kris25 jullie kruisverhoor beantwoorden. Dit is je kans om meer over deze mod te weten te komen, schroom je niet maar stel je vragen in een reactie op dit topic. Kris25 kiest er 10 uit om in het volgende BBB te beantwoorden.

Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan mij, Ellende:

Citaat:
1. Hoe was jij toen jij net op Bokt was en heb je weer eens echt erg ´penny´ gedaan? En citeer zo'n berichtje?
Ik ben op Bokt gekomen omdat ik op zoek was naar paardenfoto's om na te tekenen. Dat is nog maar 3/1/2 jaar geleden, dus de ergste pennytijd was ik toen al voorbij. Vroeger was ik absoluut zo'n meisje dat elke pony in elk weitje dat ze tegenkwam naar het hek lokte om te aaien, en gras plukken om te voeren natuurlijk Lachen. Eén van de eerste posts is misschien wel een beetje penny, in een topic met de naam: "eet jij... paardenvlees???":
Ellende schreef:
Ik weet dat het hypocriet is, maar ik vind het idee gewoon niet fijn... zo van: goh, dit zou misschien van Polly kunnen zijn, of van Lady, of van welke andere afgedankte manegepony dan ook... Doe mij dan liever maar een stukje bella321 ofzo

2. Wat is jouw favoriete topic ooit?
Pff… moeilijk kiezen. De foto’s doen het helaas niet meer, maar ik vond dit echt een super topic, over vrijheidsdresuur met een schaap. En dit topic heb ik ook smakelijk om kunnen lachen (sorry Sharmila Bloos ). En als derde een topic wat ik helaas ook na lang zoeken niet meer kan vinden: een topic over iemand die vertelde dat zij de vriend van een vriendin van haar geholpen had met het kopen van haar favoriete manegepaard, als verjaardagcadeau. Echt een heerlijk penny-verhaal, maar dan voor volwassenen Lachen.

3. Wat vind je het leukste aan mod zijn, en wat het minst leuk?
Het leukste: ik schijn nogal een bemoeial te zijn, en dan kan ik als mod op Bokt behoorlijk m'n ei kwijt Bloos. Ik vind het leuk dat ik met met een hoop zaken kan bezig houden. Niet alleen als mod op m'n eigen forum(s), maar ook meedenken met problemen op andere fora. En ik ben op dit moment erg betrokken bij de Wiki, ook een leuke uitdaging om te kijken of we dat project goed op de rails kunnen krijgen.
En het minst leuke: soms kunnen gebruikers heftig reageren op bijvoorbeeld een OW of een ban. En ik snap dat mensen er niet blij mee zijn en dat ik niet altijd 'Dankjewel, ik zal er de volgende keer op letten' reacties kan verwachten" maar ik heb wel eens reacties gehad met een hoop ziektes, bedreigingen en andere minder mooie. Dan krab je jezelf toch wel even achter je oren. (Oh, en nog even ter informatie: moderators uitschelden is níet de beste manier om te zorgen dat een OW of ban wordt teruggedraaid Knipoog )

4. Wat is je grootste blunder als mod?
Ai... ik heb wel eens twee OW's verstuurd aan twee mensen die een ruzie met elkaar aan het uitvechten waren. Maar dan we de OW's omgedraaid, dus die van Truus aan Trien verstuurd en andersom. Daar kreeg ik van alletwee toch we een gepeperde pb over terug.

5. Heb je wel eens de neiging gehad bepaalde bokkers achter het behang te plakken omdat je het er helemaal niet mee eens was?
Dat gevoel bekruipt me nog wel eens als ik sommige ruzies op Bokt bekijk. Er wordt wel eens gezegd dat er op Bokt zoveel jonge penny’s zitten, maar als ik soms zie hoe kinderachtig twintigers, dertigers en vijftigers tegen elkaar kunnen doen omdat ze anders denken over de manier waarop je paard moet rijden, je paarden moet houden… Yup, dan heb ik best wel eens de neiging om de behangkwast ter hand te nemen.

6. Heb je ooit wel eens op het punt gestaan om te stoppen met Bokt?
Yup, ik ben een tijdje erg druk geweest met studie, werk en andere dingen. Toen kwam Bokt behoorlijk in het gedrang en heb ik best wel serieus nagedacht over stoppen.

7. Als je met iemand van Bokt een avondje mocht daten op kosten van Bokt. Wie kies je dan?
Wat een gemene vraag zeg Nors opkijken . Ik kan heel veilig antwoorden dat m'n vriend zich ook heeft aangemeld op Bokt, en dat ik het absoluut niet erg zou vinden als jullie een leuke date voor ons tweetjes zouden betalen Schijnheilig .

8. Heb je ooit iets over jezelf op Bokt gezet wat niet (helemaal!) waar was, of overdreven en zo ja: wat was dat dan?
Niet expres, maar wel ooit het idee gekregen dat ik op Bokt toch behoorlijk anders overkom dan in het echt toen ik een pbtje kreeg van een meisje dat foto's van mij had gezien in een topic op HAW met als tekst: 'Jeetje wat ben jij jong, ik dacht dat je minstens 50 was!!!'. Bloos!

9. Wat zou je radicaal anders hebben gedaan/aangepakt in je leven, mocht je daar de kans voor gehad hebben?
Dit vond ik eigenlijk de moeilijkste vraag die er tussen zat. Heb er nu zo’n week of twee over nagedacht, maar ik kan nog steeds niets bedenken. Ik geloof dat ik over het geheel genomen gewoon tevreden en gelukkig ben met m’n leven. Natuurlijk gaan er altijd dingen niet zoals je ze plant, maar over het algemeen zijn dat toch dingen waar je geen invoed over hebt, ook niet als je het nog een keer over mocht doen.

10. Heb je er ooit welleens over gedacht om een met hartjes bedrukte boxer te kopen, of zelf een te maken?
Als uitsmijter dan maar een makkelijke: nee, daar heb ik werkelijk nog nooit last van gehad Haha!

inge81

Re: [Dienstmededeling] BBB Mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:19

Leuk weer, de regels zijn trouwens ook netjes hoor. Goed duidelijk en makkelijk leesbaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:22

Liza, gefeliciteerd met je verjaardag! En natuurlijk met je nieuwe kleurtje, en ook de anderen. Haha! Zag net al T@nj@ in het groen. Tong uitsteken

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:24

Ben weer helemaal up-to-date Knipoog bedankt!
Nieuwe mods, veel succes!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:32

Hah leuk, die vragen aan Ellende *LOL*
Zal eens kijken of ik wat leuke vragen kan bedenken voor de volgende mod..

Bokt wordt echt steeds leuker, jullie doen het toppie mods! OK dan! Dit soort dingen, zoals de wiki, en de vragenlijst, zijn net dat beetje (de wiki heel veel) extra Lachen Echt leuk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:33

Nou weer up to date.. Leuke BBB deze keer Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:39

Goeie keuze van nieuwe mods Ja Succes allemaal!! OK dan!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:43

En toen waren we weer helemaal up-to-date. Haha!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:43

Erg leuk bulletin. Ik vind de keuze voor het veulen van Pascha ook een zeer goed topic van de maand Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:45

haaaaaaa fijn !
bedankt en gefeliciteerd *LOL*

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:47

leuk leuk leuk, ben weer helemaal bij Tong uitsteken op naar de volgende Knipoog
En gefeliciteerd Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:50

Leuke BBB! Lachen Ik ben weer helemaal up to date. Cool

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:57

En toen was ik groen! Haha! Ben benieuwd hoe het moderaten wordt, ik ga iig mn best doen. Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:58

Kleurtje staat je goed!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:04

Groen is wel vreemd hoor Haha! maar uiteraard ga ik ook mijn best doen.
liza van loon, gefeliciteerd he! (met je kleurwisseling maar dus ook met je verjaardag!)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:05

Hahaaha misstaat niet hoor Knipoog

Veel succes nieuwe mods !!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:06

Ja gefeliciteerd voor de nieuwe mods!! Go jij! Go jij!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:07

Zo weer up-to-date, was weer een leuke BBB!
Maar is er geen nieuw testrecept?
Succes nieuwe mods Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:10

Citaat:
In The Picture en Horses At Work zijn twee van de drukste fora van Bokt, hierom hebben we besloten om topics die ouder zijn dan twee weken automatisch op slot te zetten. Op deze manier krijgen ook nieuwe topics de aandacht die ze verdienen en hoeven ze die niet te delen met oude topics die omhooggeschopt worden. Wil je toch nog wat kwijt aan de topicstarter van een ouder fototopic: stuur dan gewoon een pbtje.

Super!! Echt een goede regel! Allenieuwe mods: gefeliciteerd!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:11

Fnanne als UK mod! Leuk! Ja

Mooi interview Ellende: Ja Wat ben jij eigenlijk netjes. Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:17

Welkom nieuwe mods!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:21

Inderdaad een leuk interview!
Gefeliciteerd nieuwe mods Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:23