oude topics en zoekfunctie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

oude topics en zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 07:11

Ik heb toch even een vraagje. Heel vaak zie ik mensen een vraag stellen waarbij dan geantwoord wordt 'even de zoekfunctie gebruiken want er staat al veel over op'. Toch kan je dan nog vragen hebben. Je mag blijkbaar ook niet een oude topic gaan vervolgen want dan komt er een slotje op Verward Ik snap het allemaal niet meer zo goed. Is ook niet vervelend bedoeld puur om te begrijpen hoor.

Mij gebeurde dat dus en ik heb uiteindelijk maar een nieuw topic geopend want ik wilde gewoon informatie. Het leek me alleen efficienter om gewoon een oudere te vervolgen maar dat mocht dus nie Huilen

[Edit] titel [/edit]

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:11

Het is logisch dat met alle nieuwe mensen die er regelmatig op Bokt bijkomen vaak dezelfde vragen gesteld worden. Niet iedereen heeft het geduld (en de tijd) om alles 10x te vertellen, vandaar dat er een zoekfunktie is (boven in het midden 'zoeken') waar je met bepaalde woorden items kunt ophalen waar het door jou gevraagde woord in voorkomt. Op deze manier kun je al veel info achterhalen. Mocht je dan toch nog een vraag hebben dan kun je die natuurlijk altijd stellen, óf in een nieuw item wat je opent óf in een oud item, maar dan moet het wel duidelijk een aanvulling zijn op dat item. Dus niet nogmaals dezelfde vraag stellen die al eerder beantwoord is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:45

Het is net was Sugarmiss zegt. Voor bokkers die zo'n topic al 2 maanden geleden hebben beantwoord en het dan ineens weer zien, is het best irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:52

Zoek eerst op met de zoekfunctie.
Kom je er dan niet uit zeg je in je nieuwe topic dat je niet hebt kunnen vinden wat je zocht met de zoekfunctie en leg je probleem/vraag uit.

Dan zal er vast weinig comentaar komen.

En persoonlijk vind ik het ontzettend irri als er een topic van 1,5 jaar geleden omhoog gehaald word.
De beginner van dat topic heet veel kans zijn/haar probleem al lang opgelost en dan komen er nog ineens opmerkingen.