Beleid
Evaluatie Wiki
Een maand geleden kwam het Geheime Bokt-Project [GBP] tevoorschijn uit de schuilplaats, en is de Wiki geopend voor publiek. Dit is een encyclopedie voor liefhebbers van paarden, maar zeker ook door liefhebbers van paarden, want iedereen kan meehelpen!
En dat hebben veel mensen dan ook gedaan. Met hulp van tientallen bokkers staan er inmiddels 2374 pagina's op de wiki (inclusief doorverwijzingen en beginnetjes), en zijn er 335 bestanden zoals afbeeldingen toegevoegd.
Wil je ook meehelpen en heb je een interessant onderwerp waar nog niets over geschreven is, kom dan eens kijken op Wikizaken [WZ] en denk mee! Heb je kennis en ervaring op een bepaald gebied, aarzel dan zeker niet om een stukje te schrijven. Alleen met jullie hulp kan de BoktWiki een zeer volledige encyclopedie worden, waar de kennis en ervaring van Bokt gebundeld wordt.
Huiskamertopics op Entertainment
Op Entertainment lopen diverse langlopende topics over bijvoorbeeld tv-series die de tag [HK] in de titel hebben gekregen. Dit is om ervoor te zorgen dat posts in die topics niet meetellen voor je berichtenteller. Het betekent echter niet dat het de bedoeling is om in die topics te gaan slowchatten. [HK]-topics op ENT horen on-topic te blijven, is dat niet het geval dan worden ze naar de Huiskamer verplaatst. Als je toch de behoefte voelt om met een groepje zwaar off-topic te gaan dan kun je natuurlijk altijd zelf een topic openen in de Huiskamer

De proef met de submods
Vanaf 19 april tot 1 augustus 2007 houden we op Bokt een proef met een systeem met ruimere mogelijkheden voor submoderators. Submoderators krijgen in die tijd de mogelijkheid om op hun forum:
- Een [submod] opmerking te maken in een afwijkende kleur
- Te overleggen met moderators en andere submoderators in een 'achter de schermen' forum
- Verkeerd geplaatste topics van het forum waar ze submod zijn te verplaatsen naar de juiste forums. In 'noodgevallen' kan dit gebruikt worden om topics die uit de hand lopen tijdelijk naar achter de schermen te verhuizen.
Inhoudelijk
Nieuwe Wikimod
Om het Wiki-team te versterken is Shadow0 aangenomen als Wikimod. Alvast veel plezier!
Oude en nieuwe submods
Een aantal mensen is helaas deze maand gestopt met hun taken als submod, dit gaat om:
- Chubby
- Chocotof
- Dennis
- Fredt
- Kelly_Taco
We willen hen nogmaals hartelijk bedanken voor de tijd en energie die ze in hun forum hebben gestoken!

Omdat deze personen te vervangen zijn er nieuwe submods aangesteld:
Pauk voor [HA]Haflingers
Sita_ voor [TI]Tinkers
Mod-wisseling
Ook enkele moderators hebben een nieuw forum erbij erbij genomen en sommige hebben afscheid genomen van hun oude forum. Hieronder zie je wie waar is heengegaan:
Iefke : afscheid van KH en aangesteld op FZ.
Maya : afscheid van TI en aangesteld op VN/ON.
Neonlight : aangesteld op YRT.
Shalimar : aangesteld op CB.
Sylleke : afscheid van YRT en aangesteld op RPA.
Handig topic op MA
Op Manegepraat is er een overzichts-topic gekomen naar diverse ponykampen in België en Nederland.
Links naar ponykampen in België en Nederland. Als je ziet dat er een link ontbreekt of niet meer klopt, stuur de mod van BRT een pb'tje of TEM dat topic.
Nieuw forum AR-ITP
Om alle foto's van het aangespannen rijden bij elkaar te zetten, is er een speciaal forum voor gemaakt. Op [AR-ITP] Aangespannen Rijden Foto's, kun je foto's plaatsen van jouw menwedstrijd of jouw menwagen.
Persoonlijk
Voor Urielle en Wrangler zijn de eerste winstpunten binnen en is de eerste keer eerste worden een feit

Petraaken is met vakantie van 20 april tot en met 13 mei. 14 mei terug volledig online, in de vakantieweken maar af en toe. Dit allemaal vanwege de geboorte van een veulen.

Berdien vertrekt in september naar Galway, Ierland, om daar een semester Engels te gaan studeren

Sizzy heeft weer twee winstpunten met Shancet gescoord!
Mickey en Laiser zijn uit de wedstrijddip

Olympia gaat weer beginnen met het nemen van privelessen samen met het paard waar ze op rijdt

Shalimar heeft haar Canon Eos 350D en is superblij met haar nieuwe speeltje.

iefke en vriendje zijn al 14 jaar verliefd... Wat gaat de tijd toch snel

Het zielig hoopje paard van Kris25 blijkt ook nog eens een hele goede merrie met Keur-predikaat te zijn en kan geweldig braaf lopen onder het zadel!

Djilan haar eerste wedstrijd met Bliksem was een succes

Een dezer dagen gaat Jaike van Sterre ingereden worden

Elles heeft een geheimpje, maar wil het nog niet vertellen

Maya heeft een heerlijk lekker Tinkerveulentje op het erf rondlopen, Elvira is geboren! Mams heeft het helemaal alleen gerooid zodat Maya een dravend veulen zag 's ochtends vroeg.
Siempie heeft een leuke baan en zal dus minder online zijn dan gebruikelijk

Tieneke ziet haar komende stage bij de 8-jarigen helemaal zitten! Ze vraagt zich alleen af of haar voeten het wel volhouden om een week recht te staan. Iemand tips?

Karl is na een maandje met z'n ADSL-signaal worstelen weer online.
Scum raakt nooit meer een electrische heggenschaar aan

Overig
Etiquette-regels op Eenmaal Andermaal:
Bied alleen op een artikel als je serieus geïnteresseerd bent en het artikel echt over wilt en kunt nemen. Het komt helaas regelmatig voor dat mensen meebieden op artikelen, de verkoper de artikelen voor de bieder reserveert en er vervolgens geen geld wordt overgemaakt omdat de bieder het artikel toch niet wil hebben.
Vermeld in je topic duidelijk een vraagprijs of bieden vanaf prijs en houd je ook aan je eigen afspraken. Als iemand een vraagprijs biedt of het laatste bod heeft op een bepaalde tijd en er dus vanuit kan gaan dat het artikel voor hem of haar is, is het niet netjes als de verkopende partij besluit om toch nog maar even af te wachten omdat er misschien nog een hoger bod kan komen.
Als je foto’s plaatst van het artikel, zorg dan dat dit duidelijke en realistische foto’s zijn. Zo krijgen de andere bokkers een goed beeld van het artikel dat te koop wordt aangeboden. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf.
Zorg voor een nette en vlotte afhandeling van de verzending van gekochte artikelen als deze betaald zijn. Het moet voor bijna iedereen mogelijk zijn om deze spullen binnen een week na betaling te verzenden naar de persoon die de spullen van je gekocht heeft.
Verder nog de volgende opmerking:
Als je een artikel binnen een week verkocht hebt en je topic op slot kan/gaat, vergeet dan niet dat je pas 1 week na het openen van dat topic weer een nieuw topic in hetzelfde forum mag plaatsen met andere artikelen.
Postbeperking
Omdat niet iedereen weet dat er een postbeperking geldt op niet-paardenfora, bij deze nogmaals het topic van september 2006 waarin dit besproken is: [Dienstmededeling] Postbeperkingen op niet-paardenforums. Je kunt pas op deze forums komen nadat je tenminste 25 nuttige berichten hebt geplaatst op de paardenforums, deze staan op het tabblad informatief. Je kunt via deze link controleren of je voldoende berichten hebt en je aanmelden voor de overige fora. De grens van 25 berichten is niet van toepassing op mensen die voor 1 september 2006 geregistreerd zijn.
Heb je voldoende berichten op het tabblad informatief of ben je voor 1 september 2006 aangemeld, maar kun je je toch niet aanmelden? Dan kun je via de index onder de lijst met fora 'Verwijder alle forum cookies' aanklikken. Kun je je hierna nog steeds niet aanmelden, dan kun je het beste even een moderator een pb sturen.
Het TeM-systeem
In het nieuwe TeM-systeem is het mogelijk om te communiceren met het moderatorteam. De meeste mensen weten wel dat het mogelijk is om een bericht naar een moderator te sturen via het TeM-systeem, maar wat veel mensen niet weten is dat je ook de melding van de moderator naar de user terug kunt zien en eventueel nog een reactie terug kunt sturen. Dit kan via het 'Gebruikerspaneel'. Linksonderin het keuzemenu (waarin je onder andere je profiel kunt aanpassen en je privéberichten kunt lezen) staat de optie 'Tip een Mod'. Je kunt hier je open en je gesloten meldingen zien met het bijbehorende commentaar van de moderator.
Testrecepten
Het testrecept van de maand April komt uit op een 7,8!

Hieronder zie je een foto die een bokker heeft gemaakt van het testrecept:

Het nieuwe testrecept van de maand Mei is een Mexicaanse taart met tortillachips
Wil je deze maand ook meetesten, stuur dan een pb'tje aan Sizzy

Topic van de Maand
De "Bundel van de Bokkers" is er!Deze maand is de Bundel uitgebracht. Hierin staan allerlei gedichten en verhalen die door de Bokkers zijn geschreven.
Een weekje Justy
Maandag 23 april
Vandaag is mijn laatste vrije dag dus ik sta niet al te vroeg op. Ontbijtje klaarmaken en dan de computer aan. Als ik op Bokt kom lees ik eerst de teamfora bij en kijk of er op Modpraat input nodig is. Dan ga ik mijn eigen fora af en kijk of er TeMs open staan. Meestal zijn dat er niet zoveel: STW, ENT en BI zijn redelijk rustige fora. Omdat de LZP-mods op dit moment niet veel online zijn handel ik ook daar wat TeMs af. Daarna lees ik de Huiskamertopics bij waar ik in post, en meestal blijf ik daar langer hangen dan gepland

Het is vandaag supermooi weer dus na een ontbijtje en mijn bezoek aan Bokt ga ik naar een vriendinnetje, alwaar ik de hele dag in de zon op het dakterras heb gezeten

Dinsdag 24 april
Vandaag begin ik om half 1 met mijn nieuwe baan op de administratie van een autorijschool. De middag verliep ongeveer zo:
Justy schreef:En het is echt een uitermate relaxed baantjeLees: van half 1 tot 3 roosters maken en verwerken, kasboek bijwerken, examens inkopen en inplannen en de telefoon opnemen. Van 3 tot kwart voor 4: gebak eten met de baas, de oude baas en zijn vrouw (van een echtpaar dat samen geslaagd was voor hun motorrijbewijs) en luisteren naar rijschoolverhalen uit de oude doos. Van kwart voor 4 tot kwart over 4: uitgebreide rondleiding en kletsen met de baas. Van kwart over 4 tot kwart voor 6: wachten tot de telefoon gaat (en die dan dus ook een paar keer opnemen), de computer een paar keer opstarten omdat 'ie vastloopt, de Kampioen lezen, en de droppot plunderen. Tussendoor de veel te dikke Rottweiler aaien en kletsen met de instructeurs die binnenvallen. Om kwart voor 6: tijd om naar huis te gaan
Echt heftig is het dus allemaal nietHet tempo ligt daar echt uitermate laag en iedereen vindt het doodnormaal
Het zal allemaal wel wat drukker worden naarmate ik meer ingewerkt ben maar ik geloof niet dat ik bang hoef te zijn om overwerkt te raken
![]()
Als ik eenmaal ingewerkt ben dan zit ik ook vrijwel continu alleen op kantoor dus ik ben benieuwd hoelang ik het volhou om geen http://www.bokt.nl in te typen
Woensdag 25 april
Ik weet niet waarom, maar ik sta vandaag met een rothumeur op. Dat is echter snel verdwenen als ik een telefoontje krijg: Ik heb na mijn verhuizing door toedoen van KPN 3 weken zonder internet en vaste telefoon gezeten en toen ze me die periode wel in rekening wilden brengen heb ik bezwaar gemaakt. En nu hoef ik de factuur niet te betalen en ik krijg nog een vergoeding voor mijn gigantische mobiele rekening ook!

’s Middags weer werken en hoewel het iets drukker is dan de dag ervoor ben ik om kwart over 5 alweer door het werk heen. Gelukkig heb ik een leesboekje meegenomen

Donderdag 26 april
Het wordt steeds gekker: Net voor ik de deur uit wil gaan gaat de deurbel en staat er een meneer voor de deur met een enorme bos bloemen. Helaas, geen stille aanbidder, maar wel de excuses voor het ongemak van KPN

Het werken ’s middags is nog altijd niet bijster druk maar het bevalt me wel.
Vrijdag 27 april
Katten

En het is alweer vrijdag

’s Middags weer aan het werk en dit keer is alles om half 3 af. Ik kan me nu écht niet meer beheersen dus de eerste voorzichtige Boktsessie onder werktijd is een feit

Om kwart voor 6 is het alweer weekend! Dat wordt redelijk rustig, zaterdag wat in huis aanrommelen en ’s avonds een bezoekje aan het ziekenhuis in Weert, een lieve kennis heeft haar heup gebroken. Zondag is cursusdag en dan is het weekend alweer voorbij

Laatste "Week van..."
Dit was de laatste "Week van..", vanaf het volgende BBB komt er een nieuw Item "10 vragen aan...". In dit item beantwoordt een moderator 10 willekeurige vragen die door de bokkers gesteld worden. De vragen kunnen in dit topic worden aangedragen. Ellende heeft aangeboden om als eerste aan het kruisverhoor deel te nemen