Reactie nivo op Crea Bea achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

Reactie nivo op Crea Bea achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:35

Ik merk de laatste tijd toch dat het reactie nivo op Crea Bea achteruit gaat, tijdens en na de test van een paar weken geleden ging het in imo juist heel erg goed!
Nu zie ik bijvoorbeeld steeds meer posts zoals deze:

een bokker schreef:
Mooie foto's!
Ik heb er niet zoveel verstand van, dus ik kan je geen tips of commentaar geven. Sorry!

een bokker schreef:
Ik heb er geen verstand van maar de foto's zien er echt heel mooi uit!!!

Ik heb de namen van de bokkers even uit de quotes gelaten Lachen
Je zit natuurlijk op CB om iets te leren als je dan reageerd op een topic doe dat dan niet zoals het bovenstaande maar zeg dan 'ik vind de foto's wel/niet mooi omdat ik vind de de hond er mooi opstaat, mij storen de bloemen op de achtergrond wel'.
Er zijn natuurlijk ook bokkers die echt commentaar geven waar iedereen iets aan heeft Ja
Het zou toch leuk zijn als er weer iets aan het reactie nivo gedaan zou worden, misschien door middel van een test?

Wat vinden jullie? Lachen

Noeps

Re: Reactie nivo op Crea Bea achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:52

Ik ben het met je eens Ja
Overigens vind ik CB sowieso irritatieopwekkend, door de lange lijsten Centrale topics die 80% van de pagina in beslag nemen, en dan nog dat soort reacties die je grotendeels tegenkomt... ik kijk liever op UK.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:14

Dat is ook één van de redenen dat ik bijna niet meer bij CB kom. Ik irriteer mij enorm aan deze reacties, en idd die centrale (onzin) topics. Bij UK zijn er ook wel reacties van: 'Ik heb er geen verstand van maar het is mooi' maar lang niet zoveel als bij CB.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:17

Én op UK zie ik vaker moderatormeldingen dat onzinnige reacties zijn verwijderd. Mischien omdat dat ook veel en veel overizchtelijker is?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:18

Plien91 schreef:
Overigens vind ik CB sowieso irritatieopwekkend, door de lange lijsten Centrale topics die 80% van de pagina in beslag nemen, en dan nog dat soort reacties die je grotendeels tegenkomt... ik kijk liever op UK.

Eens. Veel centrale topic. Sommige zijn zeker nuttig. Welke camera moet ik kopen en wel objectief moet ik kopen e.d. De andere topics vind ik niet echt veel toevoegen aan CB. Lachen

Ik probeer (en sommige met mij) met mijn posts CB nog enigszins op niveau te houden/brengen. Ik ga op CB niet anders reageren dan op UK.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:24

Ik merk ook wel vaak dat zulke reacties komen door de TS zelf. Absoluut niet in alle gevallen, maar vaak word er dan bijvoorbeeld in een huiskamertopic gevraagd of ze willen reageren bij CB, op hun tekening/foto of wat dan ook. Dan heb je natuurlijk ook kans dat er mensen komen die totaal niet serieus bezig zijn met fotografie/tekenen en dus maar een reactie plaatsen van 'wat leuk meid, jij kan het echt goed' Ik heb het idee dat de TS-ers bij UK wat minder erop zijn dat ze veel reacties willen, en ook minder snel om berichten gaan 'bedelen' Knipoog

Zo komt het vaak op mij over, correct me if I'm wrong. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:29

Klopt helemaal Paula ! Ja
Als ik geen bruikbaar commentaar weet te verzinnen op een gedicht of schilderij oid. dan plaats ik geen bericht. Punt uit. Klaar.
Ik moet zeggen dat ik op CB nog wel eens een paar mensen moest 'bijsturen', en moest zeggen dat ik graag onderbouwde commentaren wil(de). Tevens zet ik het ook altijd bovenaan mijn topic. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:14

Als ik een topic heb gemaakt van bijvoorbeeld een tekening zet ik ook een links in de HK topics waarin ik klets, gewoon om ze te showen. De reacties die daarop volgen hou ik dan liever in het HK-topic zelf dan daar.

Eigenlijk zou je het er niet bij hoeven te zetten Juul maar moeten ze het zelf al weten. Dat is irritand

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:43

Plien91 schreef:

Mee eens, aan de andere kant vind ik de centrale topics op CB wel erg leuk, een subforum voor alle topics als 'Het centrale bewerkings aanvraag topic' zou handig zijn aan de andere kant zijn er misschien wel net weer te weinig centrale topics om een heel subfora daarvoor te maken en dan is het weer moeilijk waar je bijvoorbeeld het topic 'Welk objectief moet ik kopen' moet laten Lachen

Zelf zou ik ook wel liever een Topic openen op UK maar als alle CBers naar UK gaan is UK straks net zoals CB en bovendien ben ik nog onder de 16 en moet ik dus wel mijn topics openen op CB...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:32

Wat Paula al aanhaalt; het ligt voor een deel bij de TS zelf. Er wordt vaak gebedeld om reacties en na elke reactie word er terug gepost met 'Bedankt!'. Daar hebben we opzich vrij weinig aan, en ik probeer deze als ze echt geen waarde hebben dan ook weg te halen.

Plien91, dat kan niet. Sinds te test haal ik nog maar zo min mogelijk (alleen echte oneliners) weg en worden er eigenlijk zo goed als geen groene opmerkingen meer geplaatst. Dus er kan geen verschil zijn tussen het modereren van UK en CB. Knipoog

Centrale topics; ergens wel mee eens alhoewel ik het wel leuk vind dat er mogelijkheid tot mee doen is. Er zijn bokkers die het als een vorm van amusement zien, of om er iets van te leren. Dit wil ik ze eigenlijk niet onthouden. Echter kunnen we misschien wel eens iets gaan bedenken voor deze centrale topics of het aantal terug dringen tot dat wat we echt nodig hebben/onderwerpen samenvoegen. Suggesties met betrekking tot de centrale topics zijn dus welkom.

Verder..... Haha! Haha! Haha!
Onlangs hebben we de test gedraait omdat er commentaar kwam op het feit dat ik af en toe een beetje te streng was. Oneliners en niet onderbouwde berichten gingen altijd weg, nu laat ik ze staan tenzij het extreme oneliners ala 'waaaauw' zijn.
Wat ik hier uit op kan maken is dat een strenge Fairie niet goed, en dat een Fairie die alles laat staan ook niet goed is.... Haha! Of moet ik juist hier uit op maken dat het op de users geschoven wordt? Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn.

Het doel van de test was het zelf reguleren naar een hoger niveau te brengen. Op UK gaat dit vrij goed. Soms wat dingen die meer aandacht mogen hebben van gebruikers maar het net niet krijgt, maar dat is geen punt. Daar heb je een moderator voor. Het is de bedoeling dat dit eigenlijk ook op CB zo gaat werken (Klopt, het is even zo geweest, maar lijkt nu ingezakt te zijn). Users motiveren elkaar om te reageren (en daarmee bedoel ik niet het smeken om berichten of iedereen 'bedankt!' toe posten.... Haha!)

Duss.... Het lijkt er op dat we even verder moeten denken. Kom maar op met suggesties. Lachen

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:37

Suggesties.. Oke Haha!
Tsja het reactie nivo zou eigenlijk omhoog moeten door elkaar te motiveren zoals je al zij, als een bokker een onliner plaats kan je eventjes een PB sturen met de vraag of hij/zij daarop zou willen letten, je hebt aan de andere kant dan wel weer de mogelijkheid dat er ruzie komt....
Ik vind je trouwens wel een hele goede mod!
Het licht imo niet aan jou maar aan de users, wanneer de users geen oneliners etc. meer zouden plaatsen hoef jij ook minder te verwijderen of juist te laten staan! Ik vind je een hele goede mod, heb met de 1 april grap nog campagne gevoerd Ja

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:50

Ik vroeg me nu toch af, heeft het zin om op die reacties te gaan Temmen?
Ik zat al met mijn muis boven de TEM knop toen ik me bedacht, heeft Fairie wel wat aan die tems en kan ze ze wel verwijderen of er iets mee doen na de test?

Een bokker schreef:
Heee, leuke foto's!
Ben geen fotografe en doe het verder ook nooit, dus ga je geen commentaar geven
Wel goed dat je zo op de grond kunt zitten, ik zou helemaal gek worden van de beestjes allemaal Bloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:10

Tja er zitten 2 kanten aan het verhaal. Ik vind overigens, Fairie, dat het na de test heel erg goed gaat op UK. Op CB kom ik minder, maar dat is een ander verhaal.

Kijk ik heb ook vrij weinig verstand van foto's maken enzo, maar ik zie wel of ik het storend vind dat er een bloem voor iemand zijn oog zit of een haar in de weg. Maar ik zie niet altijd het goede/slechte van belichting en contrast o.i.d. Daar zal je mij ook weinig over horen.

Maar bovenstaande quote vind ik dus vrij onzinnig. De tweede zin zou gewoon weggelaten kunnen!

Zijn er overigens Submodden op UK & CB? Is dat misschien een idee anders?

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:23

Nee CB heeft geen submod toch? UK weet ik eigenlijk niet, ik zou dat een heel goed idee vinden de submods kunnen bokkers die zulksoort reacties plaatsen misschien eventjes PBen etc. Ja
Zij zouden meer op de onliners enz. kunnen letten en dan kan Fairie gewoon het echte modwerk zoals topics sluiten en topics verplaatsen doen Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:28

Dat bedoel ik inderdaad ook ja. De submods kunnen de topics op de rails houden en Fairie komt eraan te pas voor slotteren en het andere modwerk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:54

Fairie schreef:
Wat ik hier uit op kan maken is dat een strenge Fairie niet goed, en dat een Fairie die alles laat staan ook niet goed is.... Haha! Of moet ik juist hier uit op maken dat het op de users geschoven wordt? Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn.

Nee, nee, Fairie ! Aan jou ligt het absoluut niet. Jij probeert het iedereen naar haar zin te maken.
Ik denk dat het in dit geval bij de users ligt. Als TS kan je ook op de échte onliners TeMmen. Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:59

Klopt Elessar. Ik vind dat Fairie het goed doet.. maar niet almachtig is!

Daarom is misschien ondersteuning geen gek idee!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:08

Nee, dat ben ik absoluut met je eens Elaine !

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:20

Daar zijn we het dan allemaal over eens Lachen
Nu alleen nog Fairie's mening afwachten!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:42

Eerst maar een reactie met betrekking tot het TEM'en: Graag! Heel graag zelfs. Al helemaal tof als er ook even (als is het maar kort) vermeld kan worden waarom er geTEMd is. Zo kan ik het snel afhandelen.
Echte oneliners verwijder ik, andere berichten blijven infeite staan. Dat is naar aanleiding van de test die op UK/CB is gestart toen.

Nee, er lopen geen subs mee op UK/CB en in mijn ogen is dat (nu) ook (nog?) niet echt nodig. Het zijn niet extreem drukke fora en ik ben per dag dan ook niet zo heel erg veel tijd kwijt met TEM's na lopen, topics bekijken enzovoorts. Daarbij denk ik dat wanneer een submod aangesteld word voor UK/CB, en deze in de topics meepost en verzoekt tot posten van onderbouwd commentaar de test vrij weinig nut heeft gehad. In feite gebeurd er dan het zelfde, alleen ben ik hem nu niet die het in groen plaats, maar is het een submod die het in het blauw/groen plaatst. Wat dat betreft ligt er vrij weinig verschil dus, denk ik.

Een dag of 3 geleden heb ik een klein pbtje opgesteld wat verstuurd word naar gebruikers die een flinke oneliner (ala: 'oooh wat mooi!') hebben geplaatst. Daarna verwijder ik het geplaatste bericht. Wat ik hoop is dat users onderling, wanneer ze een niet onderbouwd bericht tegen komen, vragen uitleg te geven bij hun mening. Dit schiet nog het hardste op wanneer de TS hier een beetje op let.

Wat ik eventueel nog zou kunnen doen is een ander kort pbtje formuleren wat verstuurd kan worden naar posters van niet onderbouwd commentaar (zo als bijvoorbeeld de post die je aanhaald) waarin ik verzoek om onderbouwder te posten. Enige nadeel is dus dat ik deze pb moet versturen en deze daarna ook in het profiel van de user zetten, wat vrij lastig werk is wanneer je dit al 10 keer achter elkaar moet doen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:10

Ik ben het wel met jullie eens dat het postniveau op CB iets achteruit is gegaan na de test (een tijdje erna). Maar dat vind ik niet onlogisch: Fairie heeft een test gedaan waarin ze een bepaalde periode minder/geen oneliners weghaalde, die is goed bevallen waardoor Fairie als moderator nu meer overlaat aan de gebruikers, maar dat heeft denk ik wel zijn tijd nodig. Lachen

Zie het als "één stap achteruit, twee stappen vooruit"... Fairie doet een stapje terug, helaas hebben we gemerkt dat er na de test toch weer een aantal gebruikers menen dat ze op CB hun berichten wat kunnen komen opkrikken (zo zal ik het maar even noemen), maar dan is het IMO nu aan ons (alle gebruikers van de creatieve fora) om die "twee stappen" te doen en díé gebruikers erop te wijzen. Haha!

Maargoed, ik ben van mezelf vrij positief ingesteld, misschien ligt het daaraan, maar volgens mij is de boot nog niet gezonken. Vork En voor ik al te filosofisch overkom, even over het submoderatorschap: dat staat denk ik haaks op het doel van de test, en is dus denk ik niet direct nodig, ookal weet ik zeker dat er een hele waslijst gebruikers paraat zou staan om zo'n eventuele functie te willen bekleden. Haha! Maar ik denk dat CB nog wel even de tijd verdient om zichzelf naar een hoger niveau te helpen. Gaat het toch niet, dan kan Fairie altijd besluiten om al dan niet weer consequent op te treden in het verwijderen van oneliners. Lachen

[edit] Bedenk me net over de onoverzichtelijkheid op CB; hier erger ik me ook al geruime tijd aan, aangezien het aantal centraal-topics op CB wel érg uit de pan loopt. Nagelbijten / Gniffelen Op een slechte dag heb je vaker dat minstens vijf à 6 centraaltopics bovenaan staan. Een tijdje geleden ging er op FZ een topic over een forum voor alle centraaltopics, hierin heb ik dat geloof ik ook aangekaart (weet niet meer of ik daar CB specifiek in genoemd heb), maar ik geloof dat dat plan niet is doorgegaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:03

Tja ik ben niet erg veel op CB. Alleen voor de Battle en Gedicht bij een woord.

Maar sowieso centrale topics in 1 zou geen slecht plan zijn.

Ik heb een aantal maal geprobeerd om een gebruiker te pben met de mededeling dat het prettiger is om iets nuttigs te typen dan een oneliner.. of beter helemaal niets als je niets nuttigs te zeggen heb.

Helaas kreeg ik 9 van de 10 keer de reacties:
'Waar bemoei je je mee'
'Jij ben toch geen mod'
'Sow Andersz gah juh ff Un leve soeke' (echt letterlijk zo)
'Solliciteer je naar een dreun?' (Die is al van wat langer geleden, van voor de test nog)

Ook wel een aantal die zeiden erop te letten, maar die vervolgens weer gewoon zeggen: ooooh wat mooooi

*Grmbl

Moeilijk moeilijk moeilijk.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:27

Ben ik het helemaal mee eens!
Ik post weleens gedichten op CB, en ik wil heel graag goed worden in dichten, dit kan natuurlijk alleen met hulp en commentaar van andere! Maar je krijgt of géén berichten, of berichten waar alleen in staat; "leuk gedicht".
Scheve mond

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:31

Dat je geen berichten krijgt heeft denk ik eerder als reden dat er heel veel topics op CB worden geopend, waardoor je in no-time onderaan staat. Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:33

Nou, dat valt nog wel mee. Zo héél veel wordt er niet meer gepost op CB sinds UK er is vind ik..