waarom slotje bij oud topic?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

waarom slotje bij oud topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 18:38

waarom krijgt een ouder topic een slotje als iemand het weer naar boven haalt.
als je bijv. iets wilt zeggen maar er is al een topic over en je reageerd er op dan komt er een slotje op maar als je er een nieuw topic voor opent dan krijg je weer te horen dat je de zoekfunctie moet gebruiken omdat er al een topic over bestaat

als je ergens op wilt reageren ookal is het al een ouder topic moet dat toch gewoon kunnen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:45

Helemaal mee eens.. ik heb net een nieuw topic over neusvloeiing geopend.. daar waren al topics over die het antwoord nét niet gaven, maar wel in de richting zaten. Het zou zo veel makkelijker zijn als ik die gewoon een schopje omhoog kon geven met mijn vraag.

Ik kan me voorstellen dat het bij 'tijdgevoelige' topics (ITP en EA) niet gewenst is, maar soms is het hardstikke handig een oud topic te gebruiken.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:05

Ik ben hier ook helemaal mee eens.
Ik heb niet de tijd om iedere dag alle nieuwe topics door te lezen dus
ik mis best wel eens wat. Maar ik gebruik de zoek functie ook nog en vind dan meer dan een keer een topic waar ik op zou willen reageren. Maar helaas mag dat niet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:32

Mag wel hoor..
Als je reageert op een oud topic en je voegt iets toe aan het topic dan is dat geen probleem.
Het is een heel ander verhaal als er een topic uit 1867 opgehaald wordt met 'Goh, wat leuk Haha!'.. Daar worden we collectief moe van.

Dus haal die topics gerust naar boven als je echt denkt dat dat een heel stuk nuttiger is dan een nieuw topic starten.

BTW er is ook nog een tussenoplossing. Je kan natuurlijk gewoon een nieuw topic starten en daarin links geven naar relevante (oude) topics. The best of both worlds Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:39

idd , laatste optie is het prettigst.

Het is niet fijn als een topic van een paar maanden oud (bijvoorbeeld) weer omhoog wordt gehaald , vooral niet voor de starter van het topic vaak.

Stel je had een probleem met je paard , dat is allang verholpen , en nu ga je weer nieuwe reacties & commentaar krijgen op iets wat allang opgelost is ...da's nie leuk......

Is het een topic van jezelf , of iets heel algemeens , en heb je idd echt iets toe te voegen dan okee.

Maar het liefst een nieuw topic openen en een linkje , dat leest het prettigst , vind ik als bokt-gebruiker zijnde Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:49

Ik zefl kijk op VMR naar of de reactie wat toevoegt.
zoniet krijgt hij een slotje.
is het 1 enkele reactie met vind ik ook.
Dan haal ik de reactie weg (met een pb naar de user) en dan zakt het topic meteen naar de 10006de pagina oid

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:34

Hoe voelt dat Bart? Collectieve vermoeidheid Verward Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:44

Bart! Pruning! maar dan met slotjes Haha!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 17:22

Ik heb vorige keer een oud topic gezocht, gewoon iets algemeens, zelf iets aan toegevoegd+ vraag, meteen slotje erop, dus het klopt niet helemaal...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:05

Heb de moderators hier nog een keer extra op gewezen..

Maar de oplossing van het maken van een nieuw topic + links naar oude topic(s) is op zich een stuk beter/handiger/netter/duidelijker.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:35

misschien een idee om alle topics ouder dan 6 mndn automatisch slotje te geven?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:51

Waarom 6 maanden? Waarom geen 2? Haha!
Maw: de grens is erg moeilijk te leggen en zo vaak komt het nu ook weer niet voor dat er gereageerd wordt op een oud topic.

Misschien moet er weer een waarschuwing komen als mensen willen gaan reageren op een oud topic.. Hmm.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:55

Ja dat was wel handig in de oude versie van bokt.
Van die subtiele rode koeienletters, die je duidelijk maken dat je beter niet op dit topic kunt reageren omdat het al ouder dan 1 week is Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:56

Mowh, lag toen volgensmij bij iets van 5 of 6 weken gok ik Tong uitsteken Hmm, weet ik eigenlijk niet meer. Kan het wel eens opzoeken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:30

waarom dan niet met de moddies brainstormen en een grens trekken?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:32

Waarom wel?

IMO komt dit niet zo heel vaak voor.. En als het een keer voorkomt en er moet iets gebeuren dan is het plaatsen van een slotje een erg triviale actie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:43

ja mij maakt het ook niet veel uit bart. maar misschien vinden andere mensen het vervelend dat oude topics naar boven gehaald worden. dat zou een reden kunnen zijn.