[Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 17:03

Het Boktbeheer Bulletin van januari is hier te vinden.

Beleid

Niet onderbouwde berichten op CB/UK

Naar aanleiding van dit topic op FZ is er op [UK] en [CB] een test gestart (duurt een maand) betreft oneliners en niet onderbouwde berichten. Binnen 'een beter bokt begint bij je zelf' proberen we met deze test het zelf reguleren van [UK] en [CB] naar een hoger niveau te brengen.
UK: viewtopic.php?f=149&t=727762
CB: viewtopic.php?f=68&t=727763

InThePicture / JeugdInThePicture

Sinds maart 2006 bestaat het forum JITP (Jeugd In the Picture). Dit forum is bedoeld voor topicstarters in de leeftijd tot en met 15 jaar. Het "gewone" ITP (onder het tabblad "Kantine") is voor topicstarters van 16 jaar en ouder. Het forum JITP is in het leven geroepen om de volgende redenen:
- ITP is een erg drukbezocht forum. Er worden veel topics / berichten geplaatst en nieuwe topics zakken snel weg naar de volgende pagina.
- Er was behoefte aan een speciaal hoekje voor de jeugd, het forum JITP maakt daar deel van uit.

Door tijdgebrek is er tot ongeveer een maand geleden wat minder frequent gemodereerd op deze fora. Sinds ongeveer een maand wordt er meer tijd in gestoken, met als logisch gevolg dat er ook meer topics opgemerkt worden die foutief geplaatst zijn. In eerste instantie is besloten om de topics te verplaatsen, dit had echter helaas niet het gewenste resultaat. Daarom waren we genoodzaakt om foutief geplaatste topics op slot te zetten met een verwijzing naar de regels.

We hopen dat de gebruikers snel aan deze regels gewend zullen zijn, met hopelijk als resultaat dat ITP wat minder druk wordt (en je topic wat langer in de schijnwerpers staat) en JITP een leuke verzamelplek wordt voor de jeugdige bokkers Lachen

WN-wedstrijden werd WN-evenementen

WN-wedstrijden is sinds deze maand bekend als WN-evenementen. Er is gekozen voor deze wat algemenere term zodat ook clinics en andere western-evenementen hier besproken kunnen worden.

Centraal lievelingsliedjestopic op Entertainment

Omdat er op Entertainment een wildgroei ontstond aan 'favo liedjes'-topic is er een centraal topic geopend waarin je alles over je lievelingslied kwijt kan: [ENT][Centraal] Wat is jouw lievelingsliedje?

Technisch

Update forumsoftware

Begin februari is Bokt overgezet naar de nieuwe versie van PHPBB, de forumsoftware waarop Bokt draait. Dit heeft geen spannende extra features opgeleverd, wel zijn er een heleboel kleine foutjes uit de software gehaald en is er een nieuwe vertaling. Wel waren er na de update op Bokt zelf weer wat grotere bugs zichtbaar, zo deden bijvoorbeeld de smileys moeilijk en waren er problemen met de lay-out. Deze problemen zijn ondertussen weer opgelost.

Tip een Mod - TeM

Voor de mensen die niet weten wat TeM is: TeM, of tip een mod, is een systeem waarin je makkelijk een moderator op de hoogte kan brengen van iets wat op bokt gebeurt. Staat er een topic bijvoorbeeld in de verkeerde categorie, of vliegen mensen elkaar in de haren, druk dan op het rode uitroepteken in een bericht om een mod te laten weten dat er actie nodig is.

De afgelopen maanden heeft BartVB hard gewerkt aan een nieuw TeM-systeem voor Bokt, en gisteren kon dit voor het eerst gebruikt worden. Moderators kunnen nu via het systeem weer reageren, bijvoorbeeld meer info vragen of kort uitleggen wat voor actie er op de melding ondernomen wordt.

In je gebruikerspaneel kun je je TeM-meldingen terugvinden, onderaan het menu bij TipEenMod. Je ziet hier je 'open' meldingen (nog geen actie van een mod, of een reactie van jou nodig) en je gesloten meldingen (afgehandeld door een moderator). Als een moderator een vraag heeft naar aanleiding van een tem, verschijnt rechtsbovenin boven gebruikerspaneel: 'Er is een vraag over je TeM-melding' in beeld.

Inhoudelijk

Afscheid Heike, Nerwen, Klukka

Heike stopt als beheerder van Bokt:

Heike schreef:
Ik heb besloten te stoppen met de functie van beheerder. Bokt is ontzettend gegroeid en daar sta ik nog steeds van te kijken. Ik heb een hoop geleerd. Ook een boel mensen leren kennen. Op dit moment heb ik echter niet de tijd en de energie om actief bezig te zijn met mijn taken. En om dan het onderschrift beheerder aan te houden zou niet duidelijk zijn naar de gebruikers. Ik blijft wel betrokken bij Bokt.nl. Ook achter de schermen. Het is toch een soort kind van me. Maar mijn titel zal veranderen naar "mede-oprichtster"


We willen Heike heel hartelijk bedanken voor alles wat ze in vijf jaar tijd voor Bokt gedaan heeft. Zonder Heike was er geen Bokt geweest, geen Julius in het boktlogo en was het een stuk minder gezellig op het forum geweest. Zonder Heike die 's nachts vaak de TeM-lijst compleet wegwerkte hadden de rest van de mods het een stuk zwaarder gehad. Heike is dus geen beheerder meer, maar zal altijd een speciale bokker blijven. Daarom bokt ze vanaf nu in het paars, met de eretitel 'mede-oprichtster'.

De afgelopen maand hebben we ook afscheid moeten nemen van Nerwen als moderator. Nerwen, hartelijk bedankt voor je inzet, je hebt een ontiegelijke hoop werk verzet in je tijd achter de schermen. Heel veel plezier als zwarte bokker!

En ook submoderator Klukka (van Gangenpaarden) is wegens tijdgebrek gestopt. Hartelijk dank voor de tijd en energie die je in je forum hebt gestoken!

Nieuwe mods

Om de plekken die door vertrekkende mods zijn ontstaan op te vullen en omdat Bokt blijft groeien hebben we vanaf vandaag 5 nieuwe moderators:

Afbeelding Berdien: voor Tinkers en Evenementen
Afbeelding Marije_Jiplover: voor de PaardenWelzijn forums
Afbeelding Sylleke: voor PaardenPraat en VerzorgersPraat
Afbeelding Sylvia: voor BeestenBoel en Links
Afbeelding Youngster: voor de Huiskamer en het Kippenhok

Achter de Schermen

De afgelopen tijd hebben we achter de schermen gewerkt aan een nieuwe indeling van de moderators over de forums. Dat is nu afgerond, er is behoorlijk wat onderling gewisseld en vandaag of morgen komen de nieuwe moderators bij de juiste forums en in de forumcharters te staan.

Persoonlijk

Djilan heeft een huis gekocht Haha! Go jij! Go jij!
Belker is na de griffelbreukoperatie van Ebo voor het eerst weer opgestapt, en dat gaat goed Haha! Ebo was alleen even vergeten dat hij al zadelmak was Tong uitsteken .
Chica heeft geen nieuws. Maar dat is goed nieuws Clown .
Fairie's pupjes groeien hard en hebben inmiddels al in de sneeuw gespeeld!. Ook is ze weer met school begonnen!
Justy mag op vrijdag 23 maart haar liedjes op de radio ten gehore brengen. En dat is erg spannend!
Kris25 is werkeloos en heeft dus heel veel tijd voor haar nieuwe zielige hoopje paard; Up to date!
Daarnaast dus ook niet online van 15 tot ongeveer 22 maart IVM ziekenhuisopname.
Olympia heeft zich aan een goed voornemen gehouden en zich ingeschreven bij de sportschool - en is ondertussen zelfs al 4 keer geweest Knipoog.
PetraAken staat weer eens zeer charmant op een foto in het NRPS nieuws Clown .
Ranja haar zwangerschapsverlof begint officieel de 24e, maar heeft voorafgaand daaraan eerst nog 3 weken vakantie genomen. En dus net als Kris, genoeg op bokt te vinden Haha! .
Sizzy is begonnen aan haar afstudeerstage waar ze het wel lekker druk mee gaat krijgen. Overdag dus weinig op Bokt te vinden Lachen .
Sjoert was jarig Clown .
Tieneke haar kleuterpaard wordt een grote jongen en wordt zadelmak gemaakt.
Urielle Het harde leven is weer begonnen voor Urielle. Voortaan weer braaf naar school, gelukkig vooralsnog maar 1 dag in de week Vork . En daarnaast is door een verstuikte kogel de eerste wedstrijdstart weer uitgesteld Scheve mond .

Overig

Huiswerktopics

Regelmatig worden er op STW en elders op Bokt huiswerktopics gesloten. In de Boktregels staat duidelijk vermeld dat deze niet zijn toegestaan, tenzij de topicstarter zelf al behoorlijk wat werk heeft verricht en er zelf echt niet uitkomt of graag wat extra tips wil. Een goed voorbeeld van een huiswerktopic dat we wél toestaan is dit topic: Help!! betoog over minimumloon

Stipjes

We zien ze steeds vaker 'Even een stipje!'. Dit soort reacties zijn erg irritant en dus ook níet toegestaan in topics. Wil je een topic terug kunnen vinden maar weet je geen zinnige reactie te plaatsen, gebruik dan de bookmark functie.

Testrecepten

Het testrecept van de maand januari komt uit op een 7,3 Lachen Het betrof de lekkere Goulash!

Het nieuwe testrecept van de maand februari is een Hemelse risotto pollo

Wil je deze maand ook meetesten, stuur dan een pb'tje aan Sizzy Lachen

Topic van de maand

Afgelopen maand zijn een aantal bokkers op bezoek geweest bij een (paarden)slachterij in Nijkerk. Het topic met foto's en video's is hier te vinden. Voor sommigen cru en walgelijk - blijf er dan vooral weg - maar voor anderen een goede bron voor informatie als je zelf ooit voor de keuze staat. Nog even voor de duidelijkheid: het is níet de bedoeling om de eeuwige 'inslapen vs slachten' discussie in dat topic nog eens te voeren Knipoog

Een weekje van Ellende

Ellende schreef:
Is er een betere manier om de week te beginnen dan een vrije maandagochtend en een buitenrit met nog net een klein waterig zonnetje erbij? Voor mij even niet, heerlijk gereden samen met een stalgenoot. Helaas geen bos of duin in de buurt, maar de fietspaden in de polder doen het prima. En in een brede berm is een fijn galopje te trekken. Zo voelt een dag ineens niet als een maandag Haha!

Ik mocht deze maand een aantal nieuwe moderators uitnodigen, en op woensdag de eerste pb's verstuurd. Altijd spannend: we denken achter de schermen hard na over wie er eventueel geschikt zou zijn als moderator, profielen worden bekeken, eventuele waarschuwingen 'gewogen' en berichten doorgekeken. Past iemand in het team? Kan iemand de verantwoordelijkheden aan? En als wij eruit zijn, moet nog maar blijken of de 'beoogde mods' het zelf wel leuk vinden. Dat was gelukkig het geval, na wat pb's heen en weer met vragen en antwoorden waren alle vijf de nieuwe mods die hierboven al genoemd staan enthousiast. Per 1 maart beginnen ze, ben erg blij dat ze het team komen versterken!

Normaal gesproken heb ik donderdag paardrijles, maar m'n instructrice kon helaas niet. Voor de verandering weer een keer zonder zadel opgestapt en lekker gereden. Oki vind het al lang best als ik er zonder zadel opstap, lager tempo, lekker ontspannen, nee ze klaagt niet. En ik ook niet, nu ja... Totdat je tijdens het uitstappen éven niet oplet. En Oki natuurlijk wel, en dat is maar goed ook! Want uit het niets kwam het, een kabouter stak z'n muts boven de bakrand uit en wilde aanvallen! Gelukkig zag Oki het net op tijd en kon ze aan zijn dodelijke aanval ontsnappen door een flink stuk opzij te springen... Ja, en dan staat er een paard trots van bovenaf naar je te kijken: "Zag je dat baas, ik heb je gered! Maar... uhm... je had best mogen blijven zitten hoor Vork "

En dan een druk weekend voor de boeg: vrijdagavond (spierpijn!!!) spare-ribs wezen eten met een vriendin, had ze nog tegoed voor haar verjaardag. Jullie mogen bij deze allemaal erg blij zijn dat jullie er niet bij aanwezig waren, die dingen zijn écht niet op een fatsoenlijke manier naar binnen te krijgen Clown - maar wel erg lekker Knipoog . Zaterdag (spierpijn!!!) m'n camera weer eens goed kunnen gebruiken: had een leuk model gevonden dat wel eens met mij + camera op stap wilde en foto's gemaakt in Den Haag. Resultaat komt misschien nog wel op UK te staan, maar de weergoden waren ons helaas niet heel vriendelijk gezind. En zondag (spierpijn begint íets te zakken, gelukkig) de première van m'n broertje. Hij speelt in de Snoepwinkel van Zevensloten, een stuk van het Jeugdtheater Hofplein in Rotterdam. Erg vrolijk, kleurrijk stuk en m'n broertje speelt de sterren van de hemel. Stuk is een aanrader trouwens! Lachen Tja, en dan nog even langs m'n vader om daar met de familie te eten, en dan zit het weekend (en de week) er al weer op...

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:07

Welkom nieuwe mods!!
jammer dat er ook een paar mods stoppen..!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:09

Zo, ben weer helemaal bij!
Succes nieuwe modjes!! Van de meesten had ik wel verwacht dat ze het ooit nog eens tot mod zouden schoppen Haha!
En Heike, veel plezier als enige paarse bokker! Haha!

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:12

welkom nieuwe mods..
leuk dat jullie zo enthousaist zijn

jammer van heike
nog een applausje oor het geweldige forum wat ze heeft opgericht ....

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:12

Succes nieuwe mods (gefeliciteerd Marije Haha! )

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:14

Jaa, weer een BBB, die dingen zijn geweldig *LOL*
Ik ben weer helemaal up to date Haha!

Ex-(sub)mods/beheerder: Bedankt voor jullie inzet Lachen
Nieuwe mods: Welkom en veel succes!
Sjoert: nog gefeliciteerd Knipoog
Ellende: Leuk weekje, is je spierpijn al over? Ach gut

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:16

Heike: Jammer dat je stopt als beheerder, maar wel fijn dat je toch nog een "speciale bokker" blijft... Lachen Bedankt voor de oprichting van Bokt.. Haha!

nieuwe mods: succes! ik moet zeggen dat ik erg verrast ben over de keuze van sommige mods, maar tijd zal uitwijzen of het een goede keuze is geweest.. Lachen

En voor de rest even geen tijd om te reageren op alle mod-nieuwtjes, ben nu op mijn werk en mijn internet thuis doet nog steeds raar... Verdrietig

Leuk om het BBB weer te lezen.. bedankt voor het plaatsen!

Fantine
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-02-05

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:18

Leuk altijd de bulletins, ben weer helemaal bij Haha!
succes nieuwe modjes!

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:19

Ik heb mijn "persoonlijkje" nog even toegevoegd Haha!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5052
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:26

Goed dat Heike, ook als ze geen beheerder meer is, toch een speciaal plekje krijgt. Zeker verdiend, zonder haar was er nooit een bokt geweest!

Ik vind trouwens het nieuwe TeM systeem wel super! Toch een gevoel van meer contact op die manier.

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:28

Succes nieuwe mods Lachen Ennuh; yeeeuh, ben trots op ons mooie topic dat nu tot topic v/d maand is verkozen Lachen Nooit gedacht dat onze excursie en het bijbehorende verslag met foto's en filmpjes op zo veel mensen zón impact zou hebben Lachen

Mri

Berichten: 15326
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:33

welkom nieuwe mods,

Heike bedankt! zonder jou geen bokt. Wat zou ik zonder bokt de heledag moeten doen..

Leuk dat we met de excursie topic van de maand zijn geworden!

_Madelon

Berichten: 4761
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:33

Heike, jammer dat je stopt maar echt super dat je het "lintje" eretitel krijgt opgespelt, je hebt dat echt verdient, zonder jou geen bokt. Haha!

Dan wil ik verder de mod's die stoppen bedanken, jullie hebben goed werk verricht en wil ik de nieuwe mod's succes wensen met hun taak.

Sjoert, nog gefeliciteerd
Ellende, leuk stukje, volgende keer toch maar meer opletten eh. Knipoog

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:45

Heike: BEDANKT VOOR ALLES!!!

Nieuwe Mods veel succes en plezier gewenst!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:45

Mooi, ik ben ook weer helemaal bij. Haha!

Jammer dat Heike ermee stopt, maar idd verdient dat ze een eretitel krijgt! Lachen
Andere mods ook jammer dat ze stoppen, gelukkig zijn er weer een aantal nieuwe bij! Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:51

Leuke bulletin. Jammer Heike dat je stopt maar ik vind het niet echt raar. Veel plezier als "paarse gewone" gebruiker.

Welkom nieuwe mods..

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:53

Ik ben ook weer bij Lachen
Heb al wel vaker van die 'bookmark'functie gehoord, maar vraag me toch af waar die zit.. Denk dat wel meer mensen dat niet weten.
Het is misschien handig dat hier nog even te vermelden

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:53

Welkom nieuwe mods! En Heike, je hebt je eretitel verdiend hoor!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:55

Helemaal weer bij gelezen, érg leuke bulletin.

Welkom en succes nieuwe mods. Lachen

En Heike: heel erg bedankt voor je inzet voor Bokt. Alle
bokkers zullen je dankbaar zijn voor onze verslaving !

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:56

thanks for the update Lachen

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:58

Bedankt Heike en welkom nieuwe mods!
Leuk nieuw bulletin weer!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:00

Zal even wennen zijn, geen Beheerder Heike meer.....wel fijn dat ze een aparte status blijft behouden....

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:03

Ik ben weer op de hoogte! Lachen Bedankt Heike & Good luck voor de nieuwe mods! Lachen

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:10

Petje af hoor Heike!!!
Leuk BBB weer en een erg leuk weekje Ellende, fijne dubbele betekenis... Haha!

'Oude' mods; jullie ook bedankt voor de inzet, en veel succes voor de nieuwe mods.
Laatst bijgewerkt door Annash op 01-03-07 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:13

Leuk hoor, weer nieuwe mod's Haha!
Vind het wel jammer dat Heike stop met beheerder zijn..