WildWings schreef:Ik vind het juist meer dan terecht- CB en UK zijn niet bedoeld om alleen maar oeehs en aaahs te vangen, maar ook om van te leren.
En al kán jij, als poster/commentaargevende, niets leren aan de 'kunstenaar', dan nog heb je wel een reden waarom je iets mooi vindt. Kwestie van smaak, en dus leg je uit waarom je iets mooi vindt. Vind je het mooi door het kleurgebruik, omdat het realistisch is, omdat het je ergens aan doet denken, omdat het zo origineel is, omdat er mooi is gewerkt met diepte. Ik denk dat omdat het zo realistisch is / omdat het zo lijkt de voornaamste reden is dat mensen iets mooi vinden, en dus kunnen die dat ook als reden opgeven.
Je moet gewoon je mening onderbouwen, zo lastig en zoveel werk is dat niet. Geef me een paar willekeurige tekeningen, schilderijen, gedichten, foto's, en ik kan ZO onderbouwen waarom ik het wel of niet mooi vind- want je vormt een bepaalde mening niet voor niets.
Punt is dat zelfs vaak reacties van mensen die iets mooi vinden en uitleggen wat ze mooi vinden worden verwijderd. Dat snap ik dus niet
Moet je altijd iets negatiefs of een verbeterpunt toevoegen?? Als je bijvoorbeeld zegt "Ik vind het prachtig! Het kleurgebruik spreekt me erg aan en het heeft een zachte uitstraling" (om even wat te zeggen) lijkt mij dit geen onliner, toch worden dit soort reacties ook regelmatig verwijderd en dat snap ik gewoon niet