Modbreaks op UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Modbreaks op UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 23:41

Ik heb het de laatste tijd al erg vaak gezien en ik erger me er behoorlijk aan: je ziet een prachtige tekening of schilderij op UK, waar je echt niets op aan te merken hebt, je vindt het gewoon schitterend en wil dat graag kwijt. Maar dat mag je niet zo melden, je móet het onderbouwen en tips geven...

Net zag ik een topic waar maar liefst 2x een modbreak in staat dat er onderbouwd moet worden en dat er diverse reacties verwijderd zijn.
Dan heb ik al geen zin meer om te reageren... Soms heb je nou eenmaal het gevoel dat iets prachtig is, waarom mag je dat niet gewoon zeggen? Ik zie veel tekeningen waar ik echt geen tips of commentaar over kan geven, hoor! Die zijn naar mijn idee gewoon helemaal af. Dan maar niet reageren?

Ik voorspel dat, als er zo streng opgetreden blijft worden, er over een tijdje nog maar weinig gereageerd zal worden op tekeningen en schilderijen...

Anoniem

Re: Modbreaks op UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:42

ben het helemaal met je eens Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:46

Viel mij de laatste tijd idd ook op Ja Erg jammer! Er zijn een aantal onwijs goede kunstenaars op bokt en vaak is het moeilijk om daar onderbouwd commentaar op te geven. Ik snap best dat een topic niet vol mag staan met oneliners, maar als je verteld dat je iets prachtig vind moet ook kunnen vind ik. Zijn juist zulke onwijs leuke reacties!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:48

Erg goed dat je dit gepost hebt!
Ik erger me er nog niet aan, maar ik vind dat je wel een erg goed punt hebt. Iets mág perfect zijn!
Hoop dat enkele mods dit ook te horen krijgen Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 23:48

Het valt me ook des te meer op omdat ik op diverse fora zit, maar dit de enige is waar deze strenge regels van toepassing zijn Scheve mond.

Ik betrap mezelf er op dat ik tijdens het geven van een reactie al zit op te letten of het wel "inhoudelijk" genoeg is, terwijl ik het liefst gewoon lekker spontaan wil laten weten dat ik iets gewoonweg prachtig vind.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:49

En ik ben het er ook mee eens Ja .

Daarnaast, als plaatser van werk op UK vind ik het vaak erg zonde om berichtjes te zien verdwijnen omdat die niet aan de regeltjes voldoen. Ik denk dat ik niet de enige ben die dat zo voelt.
Ook heb ik het gevoel dat er minder gereageerd gaat worden in de topics omdat er mensen zijn die al haast gaan anticiperen op de verwijdering van hun berichtje omdat "dat wel niet onderbouwd genoeg zal zijn".
Dat is toch zonde voor beide kanten?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:50

Dat gevoel heb ik idd ook, en heb ook steeds vaker gewoon geen zin om te reageren. Erg jammer eigenlijk. Heb ook al een aantal keer gehad dat ik geen onliner plaatste maar dat ik zei dat ik iets heel mooi vond en omschreef wat ik er zo mooi aan vond, zelfs dat werd toen verwijderd Verward

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:53

Remy schreef:
Het valt me ook des te meer op omdat ik op diverse fora zit, maar dit de enige is waar deze strenge regels van toepassing zijn Scheve mond.

Ik betrap mezelf er op dat ik tijdens het geven van een reactie al zit op te letten of het wel "inhoudelijk" genoeg is, terwijl ik het liefst gewoon lekker spontaan wil laten weten dat ik iets gewoonweg prachtig vind.

Ja inderdaad! Nu je het zegt denk ik er ALTIJD over na of het wel inhoudelijk genoeg is of niet.
Natuurlijk handiger voor de poster, maar spontaner wordt het er niet op.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 23:56

Wendy15 schreef:
Dat gevoel heb ik idd ook, en heb ook steeds vaker gewoon geen zin om te reageren. Erg jammer eigenlijk. Heb ook al een aantal keer gehad dat ik geen onliner plaatste maar dat ik zei dat ik iets heel mooi vond en omschreef wat ik er zo mooi aan vond, zelfs dat werd toen verwijderd Verward

Je moet volgens de regels ook niet omschrijven wat je er mooi aan vindt, maar waarom je het mooi vindt. En dat is met kunst nou éénmaal niet altijd mogelijk omdat het om een gevoel gaat. Je vindt iets mooi of niet, kwestie van smaak...

En geef toe, het is toch ook een leuke beloning voor al die uurtjes bloed zweet en tranen om dan te zien dat je iets gemaakt hebt dat mensen zo mooi vinden?
En dan staat daar ineens zo'n groene balk dat ze je berichtjes weg hebben gehaald ..... Scheve mond

Gelukkig is het mij nog niet overkomen, maar ik denk dat ik daar dieptriest van zou worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:58

je kunt de TS dan toch ook een PB sturen Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:59

En het gaat alleen maar erger worden. Onthou mijn woorden !!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:00

LiSSy schreef:
je kunt de TS dan toch ook een PB sturen Verward

waarom?
Je opent toch juist een topic om daar je reacties op je werk te krijgen?
Ik zie niet in waarom er gepBd moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:01

Ik vind het juist meer dan terecht- CB en UK zijn niet bedoeld om alleen maar oeehs en aaahs te vangen, maar ook om van te leren.

En al kán jij, als poster/commentaargevende, niets leren aan de 'kunstenaar', dan nog heb je wel een reden waarom je iets mooi vindt. Kwestie van smaak, en dus leg je uit waarom je iets mooi vindt. Vind je het mooi door het kleurgebruik, omdat het realistisch is, omdat het je ergens aan doet denken, omdat het zo origineel is, omdat er mooi is gewerkt met diepte. Ik denk dat omdat het zo realistisch is / omdat het zo lijkt de voornaamste reden is dat mensen iets mooi vinden, en dus kunnen die dat ook als reden opgeven.

Je moet gewoon je mening onderbouwen, zo lastig en zoveel werk is dat niet. Geef me een paar willekeurige tekeningen, schilderijen, gedichten, foto's, en ik kan ZO onderbouwen waarom ik het wel of niet mooi vind- want je vormt een bepaalde mening niet voor niets.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-07 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:01

Ben het helemaal met naomi eens Ja

Imo is het erg triest als je iemand een pb moet sturen om te zeggen dat je een tekening oid mooi vind Clown Dat mag iedereen toch weten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:02

Je mág best zeggen dat je iets mooi vindt, zolang je maar uitlegt waarom! Ook als dat een kwestie van smaak is, leg je uit wat er precies naar jouw smaak zo mooi is.

En als je bericht verwijderd wordt door een mod terwijl je het tóch onderbouwd had, stuur je toch even een PB naar die mod, want dat hoort natuurlijk niet

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:03

WildWings schreef:
Ik vind het juist meer dan terecht- CB en UK zijn niet bedoeld om alleen maar oeehs en aaahs te vangen, maar ook om van te leren.

En al kán jij, als poster/commentaargevende, niets leren aan de 'kunstenaar', dan nog heb je wel een reden waarom je iets mooi vindt. Kwestie van smaak, en dus leg je uit waarom je iets mooi vindt. Vind je het mooi door het kleurgebruik, omdat het realistisch is, omdat het je ergens aan doet denken, omdat het zo origineel is, omdat er mooi is gewerkt met diepte. Ik denk dat omdat het zo realistisch is / omdat het zo lijkt de voornaamste reden is dat mensen iets mooi vinden, en dus kunnen die dat ook als reden opgeven.

Je moet gewoon je mening onderbouwen, zo lastig en zoveel werk is dat niet. Geef me een paar willekeurige tekeningen, schilderijen, gedichten, foto's, en ik kan ZO onderbouwen waarom ik het wel of niet mooi vind- want je vormt een bepaalde mening niet voor niets.

Punt is dat zelfs vaak reacties van mensen die iets mooi vinden en uitleggen wat ze mooi vinden worden verwijderd. Dat snap ik dus niet Moet je altijd iets negatiefs of een verbeterpunt toevoegen?? Als je bijvoorbeeld zegt "Ik vind het prachtig! Het kleurgebruik spreekt me erg aan en het heeft een zachte uitstraling" (om even wat te zeggen) lijkt mij dit geen onliner, toch worden dit soort reacties ook regelmatig verwijderd en dat snap ik gewoon niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:06

Dat geloof ik dus niet, ik heb het iig nog nooit gezien, want als je gewoon uitlegt waarom je iets mooi vindt hoort dat niet te gebeuren- en dus stuur je de mod gewoon even een PB.

En zoals ik al zei, maar waar je nogal overheen/omheen leest geloof ik, maakt het niet uit dat je geen negatief punt hebt en hoeft dat ook helemaaal niet. Ik weet ook echt niet waar je dat vandaan haalt? Haha!

Maar 'mooi' kan je ook onderbouwen, zoals jij nu in je voorbeeld zegt, en ik heb nog nóoit gezien dat zo'n bericht is weggehaald en kan het me niet voorstellen. Nogmaals, als dat wel gebeurd is, PB dan de betreffende mod gewoon even. Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:08

Heb het dus zelf wel meegemaakt dat ik dergelijke berichten als in mijn voorbeeld had geplaatst omdat ik er gewoonweg niks negatiefs op had aan te merken en het wel (kort maar krachtig) onderbouwd had en die zijn wel vrij snel verdwenen Ja Vond ik erg jammer en weerhoud mij er nu wel van om commentaar te geven Bloos

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:09

En ik ga weer met Wendy mee Knipoog .

Maar daarnaast, zoals ook al aangegeven is, het is lang niet altijd makkelijk om precies dat ene aan te wijzen wat nou hét punt is dat iets geweldig maakt .
Wat er nu op UK gebeurd is (IMO), dat mensen geforceerder gaan reageren. Of in hun bericht al aangeven dat er niets zinnigers dan n oneliner op n werk te melden is. Dat haalt toch alle spontaniteit weg? Kunst mag toch ook alleen n gevoel oproepen?

Tuurlijk is het de bedoeling dat mensen hun bést doen om onderbouwd commentaar te geven, maar wat is er nou mis mee als dat niet gebeurt en mensen wel hun spontane reacties plaatsen? En wat is het zinnige eraan dat die verwijderd worden? Voor veel plaatsers hebben die berichten ook n waarde Ja

Ik volg UK regelmatig, en als ik zie hoeveel daar weggehaald wordt, motiveert mij dat niet om iets te plaatsen of om berichtjes achter te laten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:09

WildWings schreef:
Dat geloof ik dus niet, ik heb het iig nog nooit gezien

Lijkt me logisch, gezien het feit dat het dus verwijderd is... Pling

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:12

Naomi kan het weer allemaal net ff wat beter verwoorden, maar dat was dus ook zo ongeveer het punt wat ik probeer te maken Bloos

En idd Remy, daarom zie je het vaak niet. Gebeurd ook regelmatig dat de maker van de tekening of wat dan ook zelf de reacties nog niet eens heeft kunnen lezen en er alweer een groene balk staat. Erg jammer Scheve mond

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:16

Ja Moet ook zeggen dat ik regelmatig met een spontane reaktie hier thuis zit van Wow! wat onwijs mooi! maar zo'n spontane reaktie zet ik er dan niet neer dan scroll ik terug naar het plaatje of ga eerst nog even ergens anders kijken om te bedenken wat ik kan zeggen om te onderbouwen wat ik er precies mooi aan vind. Het punt is soms kun je dat gewoonweg niet, dan is het puur uit gevoel van Wow! ...
Ik vind wel als je veel van dezelfde mensen die altijd maar ooohs en aaaaahs overal posten en verder niets tja... daar zit natuurlijk niemand op te wachten, maar hele spontane reakties van mensen die over het algemeen goed gemotiveerd reageren....

Moet ook bekennen dat ik heel wat moois voorbij zie komen maar soms gewoon niets post omdat ik simpelweg niet weet uit te leggen wat ik mooi vind of waarom (of ik moet voor de tiende keer neerzetten Wow! die haren... ) en dan post ik maar niets.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:17

Dit is voor mij idd ook een reden om vaak niet te reageren Scheve mond

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:17

Daar waar Wendy het over heeft is o.a. ook in een topic van mij gebeurt...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:18

Idd lon Ja Maar je kan denk ik ook wel herkennen wie altijd 'ooooohs' en 'aaahs' posten en wie over het algemeen goed onderbouwt commentaar geven en af en toe gewoon sprakeloos zijn.. Is toch wel een vast groepje kunstenaars die regelmatig goede tips geven maar ook wel eens niets aan commentaar weten. En ook een aantal mensen die in 10 topics achter elkaar met 'mooi' reageren. Lijkt me zinvoller om die mensen per pb uit te leggen dat dat niet de bedoeling is