Het is mij opgevallen dat sinds de laatste update van de forumsoftware de "speciale karakters" niet meer werken in nieuwe topics en bij het editen van je profiel. In oude topics waar ze in zitten staan ze nog wel gewoon maar je kunt ze niet meer invoeren. Althans, invoeren lukt nog wel, maar opslaan niet, dan veranderen ze in een dubbel vraagteken.
Met "speciale karakters" bedoel ik dan met name klinkers met accenten/trema en dingen als de ijslandse a-e combinatie en de thod/edda-letters.
Aangezien in vrijwel alle ijslandse paardennamen meerdere van deze tekens gebruikt worden, zou ik (en ik denk met mij de meerderheid van de Bokkers op [GP] en IJslands Vuur) het zééér waarderen als dit op korte termijn weer werkend gemaakt kan worden.
Je hebt helemaal gelijk Bart, in de topics werkt 't duidelijk wel. Ik was mijn profiel aan het editen geweest omdat de naam van de IH-server veranderd is (waardoor mijn foto-deeplinks het niet meer deden) en nadat ik op "Opslaan" had gedrukt waren al mijn ijslandse karakters weg. Bij het openen van dit topic ben ik er, ten onrechte, vanuit gegaan dat het dan "dus" in de topics "óók wel niet meer zou werken". Te ver mijn mond opengetrokken... Sorry!
Alleen lijkt het mis te gaan met de profielen als je ze bewerkt hebt Dat had ik niet echt verwacht, hmm. Profielen bewerken voorlopig maar even uitzetten tot ik tijd heb om dit te fixen.
Idd. Myn ééé's & óóó's , en enz. werken in me profiel ook niet meer, er komen dan ??? te staan.. Staat best stom Ook de × doet het niet meer.. Maar ik kan het nu ook niet wijzigen
@ Risje: Jou speciale karakters van je ijslandse namen zie ik wel gewoon?
Het gaat alleen mis op het moment dat je je profiel bewerkt. Vandaar dat BvB het bewerken van proielen nu even heeft uitgeschakeld tot hij het probleem heeft opgelost.
Het zou inderdaad wel makkelijk zijn als er wat aan gedaan wordt, ik moet nog een update schrijven over Rauðka, Hlynur en Hákon, en dan heb ik de thorntjes, ethjes, á´s en í´s hard nodig!