[Dienstmededeling]Een beter Bokt begint bij jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

[Dienstmededeling]Een beter Bokt begint bij jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:40

Een beter bokt begint bij jezelf.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in [Dienstmededeling]Bokt.nl enquête uitslag Wil 71% van de Bokkers (die de enquête ingevuld hebben) de sfeer in meer of mindere mate verbeterd zien.

Dit is voor ons aanleiding geweest om achter te schermen hier over te gaan praten. Wij willen immers ook graag dat de sfeer verbeterd wordt. Nu vraag je je af wat we er aan willen doen. Allereerst geldt natuurlijk dat een beter bokt begint bij jezelf. Wanneer gebruikers onderling op een respectvolle manier met elkaar omgaan is ingrijpen of bijsturen van een mod ook minder nodig. Ga met je medebokkers om zoals je zelf graag behandeld wil worden en probeer rustig te blijven in heftige discussies. In veel gevallen helpt het om een bericht waar je geïrriteerd van raakt even later nog eens te lezen maar nu met het idee dat de ander het wel positief bedoeld. Vrijwel iedereen zit op Bokt om gewoon leuk en gezellig met z'n allen over paarden te praten, het is alleen niet altijd even eenvoudig om ook altijd zo over te komen. Soms komen argumenten of meningen een heel stuk harder dan ze bedoeld zijn, een gevolg van het feit dat we op Bokt beperkt zijn tot alleen tekst voor de communicatie.

Wanneer je echter ziet dat een topic niet meer op een respectvolle manier verloopt, zien wij graag dat je even de TeM-knop aanklikt en het topic even onder de aandacht brengt van het modteam. Op die manier kunnen we kijken of en wat voor een actie van een moderator gewenst is.
Dit is de TeM-knop Afbeelding en hij staat bij (vrijwel) ieder bericht.

Een ander probleem is dat op Forumzaken (FZ) de gemoederen regelmatig hoog oplopen. Vaak betreft het hier topics waarin mensen klagen over slotjes die geplaatst zijn, waarschuwingen die zijn uitgedeeld, etc. Dit zijn zaken die alleen de betreffende gebruiker en het moderatorteam aangaan, deze zaken dien je dan ook aan te kaarten bij het moderatorteam via een PB of via email. Als je het er met het moderatorteam dan nog niet uitkomt is er het bemiddelaarsteam dat samen met jou en het moderatorteam op zoek gaat naar een oplossing voor de situatie. Topics over specifieke of individuele gevallen op FZ worden vanaf nu verwijderd en de gebruiker zal verwezen worden naar PB of email om de zaak te bespreken. Klagen over het beleid op Bokt valt hier overigens ook onder, we zijn erg blij met (opbouwende) kritiek, constant melden dat je het niet eens bent met het beleid valt hier echter niet onder.

Hiernaast is het de bedoeling dat het moderatorteam verder uitgebreid wordt. Bokt is namelijk erg hard gegroeid waardoor het huidige team (dat alweer uit bijna 40 mensen bestaat) niet voldoende tijd heeft om de forums voldoende bij te houden. Er wordt op een gemiddelde avond ongeveer 1 nieuw bericht per seconde geplaatst, we hebben meer moderators nodig om te zorgen dat we problemen constateren en op kunnen lossen voor ze escaleren.

Samenvattend:

• Toon wat respect en begrip voor elkaar, tel tot 10 voor je boos reageert.
  • Gebruik de TeM-knop als een topic uit de hand loopt of uit de hand dreigt te lopen.
  • Bespreek specifieke problemen met de moderatie via PB of email met het moderatorteam, niet op het forum.
  • Ongefundeerde kritiek wordt verwijderd, suggesties voor verbetering zijn welkom op FZ.
  • Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek en moet dus via PB of mail.
  • Het moderatorteam wordt uitgebreid zodat we in kunnen grijpen voor topics rijp zijn voor een slotje.

We hopen met deze, relatief eenvoudige, maatregelen met jullie hulp de sfeer weer wat verder te kunnen verbeteren.

Paardenmeis1

Re: [Dienstmededeling]Een beter Bokt begint bij jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:11

Bedankt voor deze verhelderende dienstmededeling Lachen

Misschien moet de kerstgedachte heel het jaar vastgehouden worden Knipoog

Succes met het versterken van het moderatorteam en de sfeer verbeteren... en dat laatste niet alleen voor de modjes, maar ook voor de bokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:15

Wat er nu vsdt wel zal gebeuren met de uitbreding van het modteam is dat bijna elke discussie op slot gaat. Nu gaat bijna alles al op slot, als er nog meer temmers/mods zijn denk ik nog eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:19

Lijkt me allemaal heel logisch. Inderdaad een ander behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden scheelt al veel en proberen van het goede van de mens uit te gaan ook denk ik Lachen

Bloos! 1 bericht per seconde! das best veel Haha! Kan me voorstellen dat uitbreiding dan wel prettig is Ja

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:20

nielsd schreef:
Wat er nu vsdt wel zal gebeuren met de uitbreding van het modteam is dat bijna elke discussie op slot gaat. Nu gaat bijna alles al op slot, als er nog meer temmers/mods zijn denk ik nog eerder.

Of word een uit de hand lopende discussie eerder gesust en is er geen slotje nodig Lachen

Soms duurt het even na een TeM voordat er een mod is, misschien als die er eerder kunnen zijn.. kan een discussie/ruzie gesust worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:22

Dat ligt er dus aan hoe de berichten gebracht worden niels.
Dat heeft de bokker dus zelf in de hand.
Pittige discussie mag best, maar persoonlijke sneren er tussen door omdat je je gelijk niet kan halen mag niet.
En dat is iets wat je toch er vaak ziet.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:28

Goed begin van het nieuwe jaar zo! Haha!

Ik ga m'n best doen! Vork

twins4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:36

nielsd schreef:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens ik zelf heb meerdere topics geplaats die op slot worden gezet en waarom???geen idee.Succes ermee

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:41

Goed toppic Lachen Hoop dat mensen alle klagers (70% Bloos! ) hier ook aan gaat denken Ja .

Ik zal ook mijn best gaan doen Vork (misschien ook meer sub-mods? die dus sowieso extra temmen en wat ze ook allemaal nog meer doen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:43

twins4ever
Ik zie 2 van je topics gesloten
Beide erg duidelijk waarom Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:02

Ik hoop dat iedereen nu een beetje z'n best gaat doen om bokt zo gezellig mogelijk te houden.
Geen ruzie's meer door discussie's, openstaan voor andermans meningen.

Maar dat is nog afwachten of het lukt. Clown

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:15

Ik denk dat deze dienstmededeling voor iedereen duidelijk is. Als er meer mods zijn, die de topics dus beter bij kunnen houden kunnen ze eerder ingrijpen, waardoor een topic misschien juist wel minder snel op slot hoeft!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:26

Ik hoop ook dat we allemaal ons steentje bijdragen aan een gezellig Bokt. We komen hier allemaal voor ons plezier dus hou het ook leuk! En met 1 bericht per seconde en ruim 60.000 geregistreerde gebruikers kan ik me voorstellen dat je het Modteam uitbreidt.....Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:48

En nu moet iedereen zich er wel aan houden natuurlijk Knipoog.
Lijkt me een goed voornemen, voor het nieuwe jaar Lachen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:53

Inderdaad een goed voornemen, even nadenken voor je wat zegt. Je heb alleen maar schriftelijke communicatie, en vanachter je computer zal je misschien sneller wat botter, onaardiger of feller reageren dan IRL. Echter, dóór die schriftelijke communicatie komt dat alleen maar harder aan, je hebt geen intonatie of non-verbale communicatie om je woorden te ontkrachten of te verduidelijken.

Ja, laten we er gewoon een gezellig 2007 (en verder natuurlijk) van maken!

@nielsd: ik zie hier zo geen normale discussies gesloten worden. Vaak zijn dat de discussies waarin juist niet normaal gediscussieerd kan worden; er irrelevante dingen bijgehaald worden, op de man gespeeld wordt of er gewoon vuil gespeeld wordt. Logisch toch, dat die op slot gaan? Lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:58

Erg duidelijk allemaal. En ik denk ook zeker dat dit haalbaar is, als ik sommige reacties zie dan denk ik wel eens gut gut, waar maak je je druk om. Ben je kwaad, wacht een dag met reageren en lees het berichtje dan nog een keer, voor je reageert!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:03

wow 1 bericht per seconde dat is echt veel zeg!
en ik hoop ook dat bokt gezelliger gaat worden, en dat er minder *geroddeld* word

twins4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:38

runningkawa waarom dan?? en het zijn er 3 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:45

De 2 die ik gezien heb een topic waar al een topic over is, wordt standaard gesloten.
En 1 waar het niet vriendelijker word, waar enkele partijen hun mening hebben kunnen zeggen. Dat kun je open laten tot sint juttemis, maar daar word het niet duidelijker en beter op.

Niets mis mee dus Lachen
Ook duidelijk vermeld in de slotpost bij deze 2 topics.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:56

hopelijk gaat dit gebeuren ja. zal wel goed zijn als er minder geruzied word hier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:31

Afbeelding

Ik ga ook heel erg mijn best doen Bloos Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-01-07 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:35

het nieuwe goede voornemen van alle bokkers:

EEN BETER BOKT BEGINT BIJ JE ZELF!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:45

slimmerik schreef:
Afbeelding

Ik ga ook heel erg mijn best doen Bloos Haha! Knipoog

Heb jij die gemaakt? Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:47

Slimmerik, wat is dat voor een geweldige smiley Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:50

Hahaha Die is echt grappig Tong uitsteken