Betalen voor inloggen bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Betalen voor inloggen bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:06

hallo!

Een paar mensen hebben het ook al gezegd.

bokt is groot, en heeft een nieuwe server etc over..( klik hier voor het topic over de geld inzamel actie/server )

Mensen die nieuw aanmelden moeten na 1 maand, om te proberen naar een lijn bellen..dit kost 2 á 3 euro..zo krijg je ook minder schuilaccounts, ja je houd ze nog wel, maar wel minden Lachen
De mensen die al aangemeld zijn moeten eerst bellen voordat ze bokt in kunnen..
En dit 1x of 1x per jaar..
Zo komt er toch nog geld binnen!
wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door milou123 op 27-10-06 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

huisman

Re: Betalen voor inloggen bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:08

Voor zoiets heb je dan een ernorme administratie nodig!!

(Voor iemand van 16 schrijf je trouwens wel erg slecht nederlands!!)

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:11

Slecht idee, de meesten hebben internet via de kabel en volgens mij kan dit ook niet, maar zo'n techneut ben ik ook niet.
Trouwens denk om je halve msn taal of gewoonweg typefouten Cool

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:22

sorry voor de spelfouten Bloos zo beter Schijnheilig

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:24

Zou kunnen, maar ik vermoed dat het een hoop nieuwe leden gaat kosten die zich op andere fora wel gratis kunnen aanmelden. Vrijwillige bijdrage is m.i. prima, maar verplicht betalen is zoals gezegd lastig te regelen en gaat volgens mij leden kosten.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:26

Pff, ik heb gehoord van een ex moddie dat Bart genoeg sponsoren kon krijgen, maar het niet wil regelen? Ik zie haast alleen maar Google advertenties, er zijn zoveel grote bedrijven die wel willen adverteren op zo'n site als Bokt.nl.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:32

Volgens mij gaat dat niet werken hoor. Je hebt nog meer paardenfora, het kan zo zonder moeite "verplaatst" worden. Ik vind bokt welk leuk, maar zodra ik er voor moet gaan betalen, ga ik wel naar een andeer forum.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:34

En.... Als Bokt geld gaat vragen voor het enteren van de site, hebben de gebruikers ook meer rechten imo.... Toch?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:35

Als ze geld gaan vragen voor het inloggen dan is het dag Bokt! Doei!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:37

topsylover schreef:

ja sorry hier ben ik het helemaal mee eens... Afgod als ik moet gaan betalen voor bokt zeg ik dag met mijn handje...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:48

Sundancer schreef:
En.... Als Bokt geld gaat vragen voor het enteren van de site, hebben de gebruikers ook meer rechten imo.... Toch?

Waarom? Als ik maandelijks of jaarlijks een bepaald bedrag zou moeten betalen om te bokken, hoeven er geen rechten aan verbonden te zijn voor mij. Verward

Met een betaald Bokt krijg je waarschijnlijk wel dat er wat oudere, serieuzere bokkers blijven hangen. Maar dat hoeft op zich niet verkeerd zijn, vind ik.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:03

Herinnerd iemand zich Sport7 nog?
Wel daar kan men lessen uit leren Clown

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:04

Nou niet echt fijn..!
Als dat zo is kan ik er niet meer op =(

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:06

Ann schreef:
Sundancer schreef:

Waarom? Als ik maandelijks of jaarlijks een bepaald bedrag zou moeten betalen om te bokken, hoeven er geen rechten aan verbonden te zijn voor mij. Verward

Als je betaalt ben je klant en kan/mag je eisen dat de boel functioneert. Je creëert dan een bepaalde verplichting tot het leveren van een product. Dat jij als klant zijnde niet de intentie hebt gebruik te maken van dat recht zegt niet dat anderen dat ook niet zullen doen.

Ann schreef:
Met een betaald Bokt krijg je waarschijnlijk wel dat er wat oudere, serieuzere bokkers blijven hangen. Maar dat hoeft op zich niet verkeerd zijn, vind ik.

Dan sluit je dus op voorhand al een hele groep gebruikers (op basis van hun leeftijd) uit die nu wel hun plekje op Bokt hebben gevonden. Dat vind ik niet terecht en eerlijk.
Nee, ik vind Bokt leuk maar niet zo leuk dat ik verplicht zou willen worden om te betalen om op het forum te kunnen blijven komen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:16

topsylover schreef:

Helemaal mee eens.
Een vrijwillige bijdrage moet kunnen vind ik, ik wil zelf ook wel wat doneren..
Maarre, verplicht betalen? No way.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:17

Wedden dat er dan heel veel mensen naar fokt gaan!
En anders, als het maar 1 of 2 keer per jaar is een dagje, dan log ik die dag wel niet in.
Maar ook, anders komt er een enorme administratie, is gewoon niet te verwezenlijken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:18

ik zou het zo doen Lachen
Als bokt daardoor beter wordt?
En met het enorme aantal leden wat er nu al is, hoeft het niet eens een heel hoog bedrag te worden..
En ik denk dat met 'oudere bokkers' ook vooral bedoelt wordt, de leden die al een x aantal jaar meedraaien en niet op leeftijd?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:22

Ik denkt niet dat veel mensen dit gaan doen, en zeker niet nieuwe mensen die hier voor het eerst komen is dat hun het geld wel waard?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:23

Zou er totaal geen moeite mee hebben. Zoals ik in het 1 euro voor bokt topic al zei op fjordenwereld betaal je ook 7,50 per jaar. Nou en zo'n beetje iedereen is gebleven en we hebben ook nog nieuwe (en serieuze!) leden gekregen. Nou en aangezien hier veel meer leden zitten als op FW zou het ook minder als 7,50 per jaar kunnen zijn. Ik zou dus wel betalen mits het geen giga bedrag wordt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:24

Overigens is het op Fjordenwereld zo dat je eerst een gratis proeftijd hebt als het je bevalt kun je lid worden en anders kun je nog maar een bepaald aantal gebieden lezen (en niet posten)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:26

ik denk dat je inderdaad jongere leden en nieuw eleden kwijt raakt.
Misschien is het een idee om bijv dekjes van bokt en tshirts enz te gaan verkopen. Dat is niet verplicht en levert misschien wel aardig wat geld op?

verder heb ik er geen verstand van Bloos
alleen weet ik niet of ik voor bokt zou gaan betalen(als het vaak en veel word), een mooie trui ofzo zou ik best willen hebben. En of de sfeer beter wordt..
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 27-10-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:29

mij raken ze niet kwijt hoor voor die 2 euro maar ik denk dat het er niet gezelliger van wordt..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:32

Ik vindt het geen probleem maandelijks een klein bedrag te betalen voor bokt. Bijvoorbeeld 12 euro per jaar. Dat is één euro per maand. Koop je 2 zakken chips in de maand minder en dat is goed voor de lijn en goed voor bokt en kan je lekker bokken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:33

Ik ben best principieel daarin. Als me verplicht wordt te betalen haak ik af. Knipoog

Misschien zou er van bokt een club gemaakt kunnen worden met gradaties?
*Een klein deel zichtbaar voor niet-geregistreerden (bv. het tabblad informatief).
*Als je je aanmeldt en ingelogd bent bijvoorbeeld méér mogelijkheden. Posten, pb´s versturen, keuze uit 10 voorgekauwde avatars.
*Als je ´clublid´ wordt voor een bepaald bedrag dan kun je bijvoorbeeld je eigen avatar gebruiken, profiel aanmaken, posten in huiskamertopics, korting krijgen bij online ruitersportzaken etc.

Dan verplicht je niemand om te moeten betalen, maar stimuleer je wel mensen om te doneren. Lijkt me beter dan dat je na een maand eraf gegooid wordt als je niet betaald. Met een ander rasspecifiek forum is soort van bovenstaande ook ingevoerd. Hardstikke leuk hoor (maar niet heus..). Kwam er vaak, ondanks dat ik geen rasspecifiek paard meer daarvoor had. Las graag mee en bleef zo op de hoogte en postte af en toe wat. Maar voor ééns is de twee weken weer even bijlezen laat ik me niet verplichten om te betalen Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:33

Sorry dat ik weer met het fjordenwereld voorbeeld kom, maar er zijn toen dit ingevoerd werd inderdaad wel wat mensen weggegaan maar er zijn ook zeker nieuwe mensen bijgekomen dus ik denk dat dat hier ook wel zal gebeuren hoor.
Toentertijd was hier ook een hele discussie over op dit forum en ik vind dat het in de praktijk allemaal is meegevallen. Moet er wel bijzeggen dat FW natuurlijk veel en veel kleiner is als bokt dus of het voor bokt ook te realiseren is weet ik niet, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik het idee helemaal niet slecht vind.