enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:55

Ik heb lang mijn mond gehouden omdat het zeker niet mijn bedoeling is of was informatie die ik heb over Only_Tom en Talsha openbaar te maken.

Ik zag een topic op MP waar beiden in mijn optiek behoorlijk schunnige taal bezigden. Over boktbeheer, en moderators. Daar was ik geen deel van overigens.

Ik ken zowel Tom als Talsha en kom ze meerdere keren per week tegen. Ze rijden op het paard van mijn pensionhouder en Talsha is met ons meegeweest op vakantie met de paarden.

Ik weet van Talsha dat ze het moeilijk heeft. En beiden ken ik al enige jaren als mensen die ik geen vunzige taal in de mond heb zien nemen. Nooit.

Met andere woorden: ik schrok me rot. Mijn eerste reactie was er een van:

"die moeten straalbezopen zijn geweest, want zo ken ik ze absoluut niet".

Na een MSN-gesprek met Talsha bleek sprake te zijn van een andere situatie. Ik heb dat deels gemeld op MP. Daarnaast heb ik op MP gemeld dat zij problemen had en op de wachtlijst stond/staat voor hulp. Dit was bedoeld als verzachtende omstandigheid. Niet om haar aan te vallen. En zeker niet bedoeld voor openbaar gebruik. Ik heb er ook bewust voor gekozen andere informatie over de aanleiding van haar persoonlijke problemen voor me te houden. Daar zal ik ook nu niet op ingaan.

Tom's leeftijd heb ik altijd aan die van Talsha gekoppeld. Ze komen altijd samen. Voor Tom (nogmaals) excuus dat ik je jonger ingeschat heb.

De opmerkingen over mijn idee dat hij homosexueel zou zijn heb ik niet zo bedoeld als sommige mensen dat hebben geinterpreteerd. Mensen maken van mij een homo-hater. Niets is minder waar. Mijn zus heeft al jaren een relatie met een vrouw en ze hebben samen een kind.

Uit die omgeving komt dan ook de term 'homo-alert'. Dat is een term die gebruikt wordt bij 'mensen waarbij de verwachtig bestaat dat ze uit de kast moeten komen'. Zoals lesbiennes zichzelf en elkaar bijvoorbeeld aanduiden met vrachtwagenchauffeur of barricade-pot. Deze termen zijn niet algemeen gangbaar, maar liggen voor mij -zonder bedoeling van veroordeling- voor in de mond.

Nu deze termen openbaar zijn gemaakt wil ik daarvoor (nogmaals) excuus aanbieden. Dit is inderdaad geroddel, maar tegelijkertijd voor mij een wijze van afreageren geweest.

Zeker toen ik erachter kwam dat Talsha mijn account heeft gebruikt om op MP te komen. Zeker Talsha die ik genoeg vertrouwde om te vragen mijn paard te doen.. Zeker talsha, die ik aardig genoeg vond om mee te vragen op vakantie toen ze het moeilijk had. En om die reden ook geprobeerd heb om de ban voor onbepaalde tijd toch nog terug te draaien naar een ban voor drie maanden.

Na deze situatie hebben we op stal de zaak uitgesproken. Elkaar de hand geschud. Ik heb toen aangegeven niets te zullen zeggen op stal. Zij hebben aangegeven deze teksten niet openbaar te maken.

Ik heb me aan mijn afspraak gehouden. En nogmaals: we hadden het uitgesproken en wederzijds excuus gemaakt.

Nu blijkt dat een eenzijdig excuus en houden aan een afspraak te zijn geweest. Iets waar ik erg mee zit. Want een 'achter de schermen roddel, met 'los van de roddel ook nog eens een goede intentie wordt een voor anderen plezierig potje anya-bashen. Waarbij Tom en Talsha tot 'helden' zijn verworden.

Maar voor de duidelijkheid: deze hele geschiedenis begon met meer dan vunzige praat van enkele pagina's op bokt.

Voor Talsha geldt: ik zal me ondanks de acties op fokt en het breken van je belofte houden aan mijn deel van de afspraak die we op stal gemaakt hebben. Onze pensionhouder leest geen bokt. Ik zal mijn informatie over jou ook niet openbaar delen.

Voor bokkers die in deze PERSOONLIJKE situatie zijn meegesleept geldt: excuus voor de overlast.

Ik plaats dit topic hier. Het staat iedereen vrij te reageren. Ik zal alleen niet terugreageren. Ik heb de zaak indertijd uitgesproken met Tom en Talsha. En dat zijn de enigen die dit werkelijk aangaat imo.

Karl66

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:05

En zo blijkt elk verhaal weer eens twee kanten te hebben. Verstandig dat je jouw kant van het verhaal ook verteld hebt, ik denk dat het een hoop onrust scheelt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:13

Ik vind dit zeer verstandig zo een topic...

Verder vind ik het ook verstandig dat je indirect zegt dat het voor jouw klaar is deze zaak, top hoor!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:21

Sjezus..
Wat een gedoe is dit geworden.
Bedankt voor jouw visie! OK dan!

Ik heb Talsha al enige jaren op msn en had geen idee van de problemen die ze had.
Fijn dat ik dit nu even te weten kom.

Ik hoop dat deze zaak geen eindeloze staart krijgt en dat er ooit zand over gegooid kan worden.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:21

goed dat je ook jouw kant van het verhaal laat horen en dat jij je wel netjes aan je afspraken zal houden, ondanks dat de anderen dat niet doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:23

wat een toestand Anya... sterkte! erg netjes om dit topic te openen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:24

Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat, dus is het handig om zo'n topic te openen?
Maak je nu geen slapende honden wakker of zo?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:26

Fitzroy, er was hier ergens op FZ een mededeling geopend dat dit gebeurd was, hierdoor ontstond geloof ik een beetje een discussie over van alles en nog wat.. Vind het fijn om de andere kant van het verhaal is te horen!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:31

Fitzroy schreef:
Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat, dus is het handig om zo'n topic te openen?
Maak je nu geen slapende honden wakker of zo?

dat dacht ik ook. ik heb het niet gevolgd en snap het niet, maar waarom als t klaar is nog een topic openen?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:34

Omdat er heel veel onrust in bokt-land was over de informatie die uitgelekt was.

Anya, ik heb zeker wel bewondering voor de manier waarop jij dit probeert op te lossen. OK dan!

Maar ik hoop wel dat er achter de schermen wat gaat veranderen op de manier waarop de users / bokkers besproken worden.
Verder heb ik geen problemen met bokt of de moderators op zich.
Alleen met de manier waarop ze zich ge-uit hebben.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:39

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:43

Citaat:
Het hele SHT verhaal is tot in den treure besproken, er zijn legio waarschuwingen verstuurd, iedereen heeft meer dan voldoende kansen gehad. Ondanks dat bleven de SHT-ers volharden in de rol van opstandige puber.

Overigens ben ik het als ex-SHT'er niet helemaal met bovenstaande quote eens.
Omdat deze rel niet is begonnen door SHT-leden maar door een soortgelijk topic.

Het SHT heeft netjes afscheid genomen van bokt, juist omdat het er niet altijd even netjes aan toeging.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:46

_Natasja_ dat klopt Lachen. Het merendeel van de SHT clan was al niet meer op Bokt aanwezig toen dit met Only_Tom en Talsha speelde. Dat was inderdaad in een ander topic.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:46

Bedankt!

Dat wilde ik graag opgelost hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:17

Respect Anya...

Wat mij wel dwars zit is dat er altijd andere fora bijgeroepen moeten worden, net alsof men heel www afstruint, en dat terwijl veel fora juist openbaar zijn, anders dan dat modgemuts. En eerlijk gezegd houd ik mijn hart vast wat er allemaal over mij opstaat.... en ik denk met mij ook anderen...

Eigenlijk jammer dat, om even een ander forum aan te halen, een van de redenen waarom fokt ontstaan is, toch waar blijken te zijn.

en off-topic: waarom hier geen slotje en een ander topic die over dit onderwerp ging wel ???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 00:27

Tegen mijn melding in dat ik niet meer zou reageren, wil ik nog één ding rechtzetten. Kennelijk (hoor ik nu) heeft niet Talsha de teksten geplaatst. Ik heb m.b.t. het openbaar plaatsen van de teksten Talsha dus valselijk beschuldigd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:41

Hier even een slotje. Het topic gaat misschien morgen weer open.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:57

En daar zijn we weer...
@Alane: Omdat het vorige topic op een gegeven moment flink uit de hand liep. Als blijkt dat hier hetzelfde gebeurt dan komt hier ook een slotje. Voorlopig is dat gelukkig nog niet nodig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:25

als ik het goed begrijp heeft partij a info "gepikt" van partij b en partij c heeft die dus openbaar gemaakt , correct me if i'm wrong

rest de vraag hoe komt partij c aan de info die partij a van b heeft gekregen en hoe kwam a uberhaubt aan de info van b
of was b net als sommige anderen "gehackt" iets wat zeker als je automatisch inloggen hebt aangevinkt erg simpel lijkt te gaan
(voor de wiskids , mensen als ik zijn al blij dat we de aan en uitknop kunnen vinden Bloos )

kiek het is gebeurd en niet terug te draaien , dus daar over
zemelen heeft geen zin

de vraag voor jullie is nu (vooral bart en consorten ) hoe heeft dit
kunnen gebeuren en kan dit voorkomen worden

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:03

Pfff wat een gedoe is dit allemaal geworden zeg!!

Maar de ophelderingen zijn wel fijn, als je meerdere verhalen hoort kan je beter een eerlijker idee hebben over de situatie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:11

Idd, wat een toestanden...

Hopenlijk kan de toestand van alle kanten opgehelderd worden en kunnen de juiste mensen zich verontschuldigen aan de personen aan wie dat nodig is.

Overal wordt geroddeld, de personen wie die delen uit MP openbaar gemaakt hebben, zullen vast en zeker ook al ooit verkeerde dingen gezegd hebben, dus een kat en muis spelletje zou ik er niet van maken. Niemand is zonder fouten. Er zijn dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen, langs verschillende kanten, maar alles komt op hetzelfde neer: weer heisa en gezeur waardoor de gezelligheid op Bokt niet echt bevorderd wordt. Ik zie dan ook niet in met welk nut "de schuldigen" dit hebben gedaan. Overal wordt er over iedereen slecht gepraat en iedereen weet dat ook, je kan het alleen stoppen door er zelf niet aan mee te doen, niet door stof doen opwaaien en de klikspaan te spelen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:54

MI is er een wezenlijk verschil tussen roddelen dmv een face-to-face gesprek en op een semi-openbaar forum iemands sexuele geaardheid en/of iemands kledingskeuze te bespreken met naam en toenaam. En al helemaal als dat door mensen gedaan wordt die eigenlijk zonder vooroordelen keuzes behoren te maken en beslissingen behoren te nemen.

En ja het is allemaal vrijwilligers werk en ze het zijn ook maar mensen, maar dat zijn alle andere bokkers ook.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:57

Heb je gelijk in, maar ik vind ook dat het daarom niet in het openbaar uitgepraat moet worden. Dat ze dat achter de schermen doen, wij hebben hier niets mee te maken en laat dat zo. Mensen zoeken altijd wel iets om zich mee te bemoeien, laat ze maar zoeken, geef niet de pap in de mond.
Omdat het zo persoonlijk is gegaan, moet het ook maar zo gehouden worden, ipv dat iedereen hier z'n mening geeft en er zout op de wonde wordt gestrooid. De Bokkers die niet tot 1 van de partijen behoren, weten hier eigenlijk niet veel over en dat mag gerust zo gehouden worden.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:22

Bedankt voor jouw kant van het verhaal. Lachen
Dit maakt de boel een stuk duidelijker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:11

Tieneke schreef:
Heb je gelijk in, maar ik vind ook dat het daarom niet in het openbaar uitgepraat moet worden. Dat ze dat achter de schermen doen, wij hebben hier niets mee te maken en laat dat zo.

Punt is natuurlijk wel dat het IRL allang was uitgepraat door de direct betrokkenen, inclusief afspraken en beloftes om geen ge/misbruik van deze vertrouwelijke info te maken.

Daarna werd helaas alsnog ettelijke malen het materiaal (inclusief alle namen) geplaatst en door de mods weer als de wiedeweerga weggehaald. Om te voorkomen dat we dat tot in lengte van dagen moeten doen, leek het ons nuttig het wel openbaar nogmaals te bespreken. Omdat we anders wel bezig kunnen blijven. En voor een deel natuurlijk ook om de daders de wind uit de zeilen te nemen.