Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 11:06

Nouja, of de titel helemaal kloppend is weet ik niet.
Maar het gaat dus over de subforums die je bij rassenpraat aan kan vragen.
Net zoals er nou een subforum is over Tinkers.
Ik lees van sommige bokkers de reactie dat ze het niks vinden.
Er kan voor ieder ras een subforum worden aangevraagd.
Het enige wat je nodig hebt is:
* Moet paard-gerelateerd zijn.
* Minimaal 30 medestanders.
* Duidelijke motivatie.
* Regels en richtlijnen (ook wel charter genoemd).
* Potentiele subforummods.
* Voorbeeldtopics die er goed in zouden passen.

De tinkers hebben al een subforum, krijgen we dan dadelijk ook subforums over kwpn'rs, shetlanders, haflingers, ijslanders, fjorden, bwp'rs, enz enz
Dan is rassenpraat zelf toch ook niet meer nodig?
Voor ieder ras kan er tenslotte een sub forum worden aangevraagd!

Even wat Quotes van andere bokkers
Nadir schreef:
Sorry hoor maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer laat staan als dit subforum er ook nog bij komt.

Ik snap het niet, deze onderwerpen vallen dan toch gewoon onder rassenpraat?

0ojannekeo0 schreef:
dan zijn er nog zo veel populaire rassen...

shetten
welshjes
haflingers
kwpn-ers
fjorden
etc etc

dan komt er geen eind aan...

matybu30 schreef:
Waarom is er dan nog in godsnaam Rassenpraat als iedereen zijn eigen subforum mag hebben, ik vind het dus echt onzin Snap ook niet waarom de Tinkers het gekregen hebben, staan die boven de andere rassen ofzo?

Afijn ik denk dat ik mijn punt nu wel redelijk duidelijk heb gemaakt

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:07

Ik zeg alleen: amen!

Ben het hier volkomen mee eens!

Ik bedoel.. er bestaan zon 2000 rassen.. beetje veel subforas!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:12

Als we inderdaad een uitputtende lijst met subfora over alle rassen hebben straks, kunnen we RP opdoeken. Alleen verwacht ik dat niet zo snel; om maar eens een voorbeeld te noemen, ik denk niet dat er snel 30 medestanders zullen komen voor het oprichten van een subforum over de Noordghanese bospony, simpelweg omdat er op bokt denk ik niet eens 30 mensen zijn die er ooit van gehoord hebben. Alleen al daarom zal RP wel blijven bestaan.

Maar daarnaast, ik zie het nog niet echt storm lopen met aanvragen voor nieuwe subfora, op dit moment hebben we de Tinkers (vorig jaar in de proef met subfora gestart en succesvol gebleken) en nu een aanvraag voor Klassieke rassen. Vorig jaar is er geloof ik ook nog gevraagd (in de proeffase) om een subforum voor Welsh of IJslanders, maar dit jaar heb ik daar niets meer van gehoord.

En daarnaast zie ik het probleem niet om diverse subfora over rassen te openen, persoonlijk zoek ik liever gericht naar info in een klein forum dan tussen tientallen berichten over allerlei andere rassen te moeten spitten.

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:14

Als de zoekfunctie goed werkt, kan je gewoon zoeken op bijvoorbeeld de Noorfghanese bospony en dan krijg je daar een forum over.

Dus dan zijn subfora niet nodig toch?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:15

Ik weet wel bijna zeker dat daar nog geen topic over is
Maar wat is het probleem met die subfora dan? Dat snap ik dus echt niet. We hebben nu ook een stuk of 10 fora over de diverse disciplines (w.o. endurance en SGW) en dat werkt IMO bijzonder prettig.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:21

Dàt het er 1 is over Tinkers!
Als je zo van elk ras een subfora moet maken.
Dan ben je nog een tijd bezig..

En IMO word het dan juist ONoverzichtelijker.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:23

Zoals al vaker gezegd, er mogen meer subfora komen. Tinkers is gestart als proef destijds, en die is geslaagd. De mods gaan geen nieuwe rassensubfora openen, maar als je met 29 anderen vind dat er een forum moet komen over die Noordghanese bospony (mijn stem heb je) dan kun je dat aanvragen.

Manou

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:26

voor ieder ras vind ik ook wel een beetje te veel van het goede. Maar ik vind wel dar Lielle gelijk heeft dat het makkelijker is op een klein forum te zoeken.
zou het daarom geen idee zijn om het in een paar grotere groepen op te delen? Zoals klassieke rassen (zoals nu wordt voorgesteld), robuste pony's (zoals tinkers, haflingers, fjorden) andere pony's (welsh, NF) en de rijpaardrassen.
Natuurlijk zullen hier ook voors en tegens aan zitten, maar dit was een idee wat net even bij mij op kwam, dus er is niet lang over gedacht.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:31

Dat zou kunnen, op dit moment zijn we daar zelf ook niet helemaal uit. We zijn ook benieuwd wat er verder aan aanvragen komt, en we willen eerst eens kijken hoe de huidige nieuwe indeling bevalt.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:51

ik kom al op Tinkers sinds de proef gestart is en ik denk dat het een behoorlijk groot subforum is, niet zomaar een bevlieging maar echt een eigen communitie binnen bokt, en ik zou hem voor geen goud willen missen!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:08

Vind het ook harstikke handig die subfora(zeker die van Tinkers )Makkelijk..hoef ik niet te zoeken maar ga direct naar een subfora waar mijn interesse ligt o.a "naturals"(mag ik dan hier ook even piepen dat ik daar een andere naam voor wil )
Bokt is nu eenmaal enorm geworden en niet overzichtelijk meer daardoor juist handig als sommige zaken bij elkaar staan.
Van mij mogen er 200 subfora bijkomen..ik bekijk er dan toch 198 niet van.

Maar wat let diegene om een subfora te beginnen over een door jou gewaardeerd ras....is toch alle mogelijkheid voor.

Ik persoonlijk heb nml. de zoekfunctie opgegeven...

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:55

Ik vind het juist handog die subfora. Zo vind je makkelijker wat je zoekt omdat de subfora kleinschaliger zijn (nu ja, de meeste dan ). Verder vind ik het handig dat de subfora onder een ''hoofd''fora staan, bijv. RT-P en RT-D onder Rijtechnisch. Zo zijn de hoofdonderwerpen van de subfora er makkelijker uit te filteren.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:26

Ik ben van mening dat de subfora's echt wel iets toevoegen aan Bokt: overzichtelijkheid. Het werkt net als een bibliotheek, daar staan de boeken toch ook niet door elkaar... succes met zoeken, zou ik zeggen.
Nee, met zulke "categorieën" wordt het een stuk eenvoudiger gemaakt.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:20

Dat zeggen jullie nu nog...
Maar wat als er nou dadelijk meer subfora bijkomen?
Dan komt bokt om in de sub-fora.
Bij sommige vind ik het idd ook handig, maar om nou voor ieder ras een forum te openen...
Het kan toch ook in een topic?
Er loopt een KWPN topic in de HK, heb er zelf een tijd gepost, net zo leerzaam en handig als een subfora!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:21

ik vind dat subforum van tinkers eigenlijk onnodig, waarom dan ook niet van andere rassen?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:27

DunDijk schreef:
Dat zeggen jullie nu nog...
Maar wat als er nou dadelijk meer subfora bijkomen?
Dan komt bokt om in de sub-fora.
Bij sommige vind ik het idd ook handig, maar om nou voor ieder ras een forum te openen...
Het kan toch ook in een topic?
Er loopt een KWPN topic in de HK, heb er zelf een tijd gepost, net zo leerzaam en handig als een subfora!

Ik vind het ook veel overzichtelijker met de subfora's, zo kan je namelijk beter zoeken als je iets zoekt en je zit meteen goed..

@Melisje999 Vorig jaar in september werd er een proef gedaan met subfora's hiervoor kon je dus dingen opgeven en uiteindelijk zijn er 6 uitgekozen en hier zat tinkers bij, dit was enkel een proef maar omdat het zo goed is bevallen, is het blijven bestaan..

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:30

Ik vind dat je de subfora niet op voorhand allemaal al moet aanmaken. Het is imo gewoon afwachten welke subfora de bokkers zélf nodig achten. Zo zijn er dus veel Tinkereigenaars, en waarschijnlijk ook Fjorden en Haflingers, dus die kunnen misschien ook een subforum beginnen (als ze dat willen). Ik vind dat subforum 'Klassieke paarden', een ruimere categorie dus, een goed idee

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:01

Ik blijf het onzin vinden

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:04

Hoezo vind je het onzin? Als die mensen met tinkers daar lekker een eigen hoekje hebben, heerlijk voor ze

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:05

waarom dan ook niet voor haflingers? of shets?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:06

Dat kan je dus aanvragen, als mensen met haflingers dat gewoon aanvragen heb je best kans dat zij ook hun eigen plekje krijgen!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:07

Kan je die dan aanvragen waarom niet een gewoon topic? (zie: bij. arabiertjes gekken)

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:08

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:08

Eirikur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:09

Ik kan de "tegenstanders" van de rassen-subfora bij deze enigszins geruststellen: Een subforum voor IJslanders zal er vast niet komen. Reden: zie mijn onderschrift.