Bokt voor Azie (BVA)-veilingen (totaalstand 22793 euro)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Bokt voor Azie (BVA)-veilingen (totaalstand 22793 euro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 13:17

Het is ondertussen bijna een jaar geleden dat we de Bokt voor Azie-aktie gehouden hebben.
Dankzij de grote inzet van ontzettend veel bokkers is deze veiling een groot succes geworden.
In totaal is er een bedrag van 22793 euro ingezameld en ik denk dat we mogen stellen dat dit echt ruim boven verwachting was.

Helaas heeft het grote succes van de BVA-veiling ook een keerzijde gehad.
Enkele mods hebben de taak op zich genomen om e.e.a. overzichtelijk te houden, met name het bijhouden van de biedingen en het administratief verwerken van de betalingen.
Daarbij hebben we hulp gekregen van Pauline, zij heeft het op zich genomen om de betalingen van de gesloten BVA-veilingen via haar bankrekening te laten lopen.
Hiervoor willen wij haar nogmaals hartelijk bedanken.

Dat de BVA-veiling zo'n groot succes zou worden, hadden we in eerste instantie niet voorzien.
Ondanks alle goede bedoelingen werd het al vrij snel duidelijk dat het een flinke klus was om alles bij te houden en om het overzicht in de transacties te bewaren.
Deels kwam dit door het enorme aantal veilingen (met daarbij een flinke hoeveelheid werk voor de mods), deels door bokkers die hun afspraken niet nakwamen en deels door de communicatie tussen het moderatorteam en Pauline.
Uiteindelijk heeft dit er toe geleid dat het overgrote deel van de veilingen op een correcte manier afgehandeld is, maar dat er ook nog steeds enkele items openstaan waarvan we helaas niet meer kunnen achterhalen wat / waar het misgegaan is.
Het totaalbedrag van de veilingen is ondertussen bekend en dit bedrag is ook volledig overgemaakt op Giro 555.

Tijdens het opzetten van de BVA-veiling is er gesproken over consequenties voor bokkers die hun verplichtingen niet na zouden komen.
Uiteraard is hier zowel tijdens de veilingen als daarna nog over gesproken.
We menen er goed aan te doen om geen stappen te ondernemen in de richting van gebruikers die hun verplichtingen niet nagekomen zijn of waarvan wij op basis van onze administratie het vermoeden hebben dat de verplichtingen niet nagekomen zijn.
Dit omdat we niet met 100% zekerheid kunnen stellen welke bokkers dit zijn en om welke transacties dit gaat.
Het is immers mogelijk dat hun veilingen zich tussen dat kleine deeltje veilingen bevindt die wij niet meer kunnen achterhalen en waarvan de bijdrage al in het totaalbedrag opgenomen is.
Om te voorkomen dat bokkers vals beschuldigd worden wegens het niet nakomen van verplichtingen, hebben we besloten om een 'generaal pardon' te geven en er verder geen consequenties aan te verbinden.

De BVA-veiling is voor ons als moderator team een goede leerschool geweest.
Het is ons in elk geval duidelijk geworden dat er veel bokkers met een groot hart zijn en bereid zijn om gul te geven aan mensen in nood.
Het is ons ook duidelijk geworden dat het opzetten van zo'n grote actie meer impact heeft gehad dan we vooraf hadden voorzien.
Mocht er in de toekomst evt. nog een actie op touw gezet worden, dan zullen we deze ervaringen zeker meenemen en alles op alles zetten om ook het laatste stukje afhandeling goed te laten verlopen.

Tot slot wil ik graag iedereen nogmaals van harte bedanken voor de actieve bijdragen en de giften.

Namens het moderatorteam,
Oscar

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:42

BVA was/is zeker een goede actie, wel vind ik het erg jammer dat er geen stappen ondernomen worden naar bokkers die zich niet aan afspraken gehouden hebben.
Er zijn mij wel een aantal bokkers bekend die ZEKER WETEN hun afspraken niet nagekomen zijn... imo moeten voor de bokkers die hun afspraken niet na gekomen zijn, gevolgen zijn.

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:44

wow! wat een geweldig bedrag!! Hartstikke goed bokkers!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:50

Idd, een prachtig bedrag opgehaald!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:07

Wat gaaf dat er zoveel geld opgehaald is!
Lijkt mij een goed besluit dat er verder geen stappen ondernomen worden.
Het is jammer dat mensen hun afspraken niet nakomen, maar helaas hou je dat altijd.
En voor je het weet beschuldig je mensen valselijk, wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:32

MissJ schreef:
Lijkt mij een goed besluit dat er verder geen stappen ondernomen worden.
Het is jammer dat mensen hun afspraken niet nakomen, maar helaas hou je dat altijd.

Dus die mensen mogen ongestraft verder bokken? Terwijl overige wel gewoon netjes betaald hebben, ik vind dat gewoon niet eerlijk...

Citaat:
En voor je het weet beschuldig je mensen valselijk, wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

Maar er zijn wel mensen waar het wel zeker van is, die kunnen toch wel een ' gepaste straf' krijgen...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:46

kristie schreef:

Dus die mensen mogen ongestraft verder bokken? Terwijl overige wel gewoon netjes betaald hebben, ik vind dat gewoon niet eerlijk...

Of erger de dienst niet geleverd is, maar wel betaald.

Wat een superbedrag zeg

Dat van mij is nog niet afgehandeld, maar heb nog steeds communicatie (en we komen er zeker uit) dit is bekend hoe en wat bij het modteam.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:02

ik begrijp jullie punt en ben het ook met jullie eens (gedeeltelijk dan)
Maar de mods kunnen niet iemand die zeker weten fout gehandeld heeft bannen, en iemand waarvan ze het niet zeker (kunnen) weten niet, terwijl laatstgenoemde misschien net zo fout is geweest! Dat zou niet eerlijk zijn...... mmh beetje kromme zin, nouja je begrijpt wel wat ik bedoel

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:05

Kristie, ik begrijp heel goed dat je het krom vindt.
Er zijn inderdaad een (klein) aantal veilingen waarvan we zeker weten dat de verplichtingen niet nagekomen zijn.
We hebben bewust voor deze optie gekozen omdat er ook nog een deel 'twijfelgevallen' zijn.
Die kunnen we helaas niet meer traceren.
We vermoeden dat ook hier nog een paar niet nagekomen veilingen bij zitten, maar kunnen dat helaas niet aantonen.
Om te voorkomen dat het ene deel wel een straf krijgt en het andere deel niet (omdat wij niet kunnen bewijzen dat een veiling niet nagekomen is), is ook krom.
Vandaar het besluit om het zo te doen.

[edit] Ik lees nu de reactie van Rhiannon en dat is eigenlijk precies wat ik hierboven bedoel [/edit]

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:07

Wauw, hee!
Bokt; gefeliciteerd!
Wat een superbedrag!

En over de mensen die hun afspraken niet nagekomen zijn:
Ik denk dat zíj met een schuldgevoel leven, die 10 euro meer of minder voor Azië is heus niet een groot verschil.
Niet dat het minder erg is hoor..

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:07

maar jij legt het iets beter uit Oscar..

en wanneer verdwijnt het BVA forum?

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:20

Wat een super bedrag, zeg! Daar mag iedereen trots op zijn!

Wat MH zegt klopt denk ik ook wel, hopelijk hebben de 'ongestraften' een groot schuldgevoel. Toch wel een klein vlekje op deze geweldige actie.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:59

kristie schreef:

Als er zeker is dat iemand een dienst heeft ontvangen en daarvoor niet betaald heeft, mogen daar wat mij betreft stappen tegen ondernomen worden ja.
Maar om maar even een dom voorbeeld te geven.
Ik zou naar een clinic van Zep gaan, ik meen in Hoogeveen, als toeschouwer.
Ik ben niet geweest, heb wel geld overgemaakt, maar ben nooit in het overzicht met betalingen opgenomen.
En zo zullen er wel meer mensen geweest zijn die dit ook zo gehad hebben.
Dus vandaar mijn punt dat hier wel voorzichtigheid geboden is.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:06

Geweldig bedrag is er opgehaald! Bokt mag trots zijn op hun grote aantal leden met een groot hart.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:20

Inderdaad een erg mooi bedrag! Zal zeker een hoop werk geweest zijn maar wel een goede les voor de volgende keer wat er dan beter zou kunnen. Vind dat de volgende actie zoiets als brooke moet zijn, die halen nl voornamelijk geld op van paardenmensen en van een grote ramp geeft heel de wereld wat (niet dat ik dat niet super vind natuurlijk )

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:19

Van mijn kant dan een bedankje richting de moderators, dankzij jullie is het bijna vlekkeloos verlopen!
En tja, die rotte appels houd je altijd wel.
Bij mij gaat het nu goed, mijn betaling was gewoon op tijd, maar ik heb nog niet mijn rit gemaakt. Dit doordat de aanbieder en ik elkaar een tijd niet hebben gesproken, en het niet lukt om een goede datum af te spreken. Maar dat komt wel goed.

Geweldig gedaan allemaal!!!

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:23

Wat een fantastisch bedrag!

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:27

Geweldig dat o'n bedrag is opgehaald super

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:00

wauw wat een bedrag echt super!

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:27

MissJ schreef:
Als er zeker is dat iemand een dienst heeft ontvangen en daarvoor niet betaald heeft, mogen daar wat mij betreft stappen tegen ondernomen worden ja.
Maar om maar even een dom voorbeeld te geven.
Ik zou naar een clinic van Zep gaan, ik meen in Hoogeveen, als toeschouwer.
Ik ben niet geweest, heb wel geld overgemaakt, maar ben nooit in het overzicht met betalingen opgenomen.
En zo zullen er wel meer mensen geweest zijn die dit ook zo gehad hebben.
Dus vandaar mijn punt dat hier wel voorzichtigheid geboden is.

Bij mij idem. Ik heb ook zeker weten mijn acties betaald. Er is er 1 waarbij ik niet in het overzicht werd opgenomen, de andere 2 wel... Terwijl ze toch tegelijk zijn overgemaakt!

Maar verder is het toch een fantastisch bedrag dat er is opgehaald!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:40

Citaat:
We menen er goed aan te doen om geen stappen te ondernemen in de richting van gebruikers die hun verplichtingen niet nagekomen zijn of waarvan wij op basis van onze administratie het vermoeden hebben dat de verplichtingen niet nagekomen zijn.
Dit omdat we niet met 100% zekerheid kunnen stellen welke bokkers dit zijn en om welke transacties dit gaat.
Het is immers mogelijk dat hun veilingen zich tussen dat kleine deeltje veilingen bevindt die wij niet meer kunnen achterhalen en waarvan de bijdrage al in het totaalbedrag opgenomen is.
Om te voorkomen dat bokkers vals beschuldigd worden wegens het niet nakomen van verplichtingen, hebben we besloten om een 'generaal pardon' te geven en er verder geen consequenties aan te verbinden.

sorry, maar ik ben met stomheid geslagen en kan mij hier totaal NIET invinden. Ik voel momenteel dus ook een ontzettende boze bui opkomen dat ik hier momenteel maar even niet verder op in gaan. Maar de opmerking dat ik dit dus een klerestreek vind háált het totaal niet met wat ik wil zeggen, wat ik bedoel en hoe ik mij nu ontzettend bedonderd voel.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:42

Je hebt groot gelijk hoor, Sammie.
Maar ze kunnen geen onderscheid maken.
De ene wel en de ander niet, want het is niet bewezen.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:46

Nee inderdaad, ik heb er geen zin in de dupe te worden van een anderen die hun administratie niet op orde hebben. Niet negatief naar de mods, want jullie hadden van tevoren niet kunnen zien dat het zo´n groot iets zou worden.... Anders waren er vast wel meerdere ingeschakeld.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:58

Sammie schreef:

sorry, maar ik ben met stomheid geslagen en kan mij hier totaal NIET invinden. Ik voel momenteel dus ook een ontzettende boze bui opkomen dat ik hier momenteel maar even niet verder op in gaan. Maar de opmerking dat ik dit dus een klerestreek vind háált het totaal niet met wat ik wil zeggen, wat ik bedoel en hoe ik mij nu ontzettend bedonderd voel.

ik vind dat je wel een beetje heel erg overdrijft hoor! jeez.. maak je niet zo druk...
Tuurlijk is het niet leuk dat er mensen zijn die ongestraft weg komen...maar om dan zo overdreven te reageren?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:14

Ik denk niet dat jij kan oordelen over het hoe en waarom of wel soms? Heb jij enig idee hoeveel geld er door mijn neus is geboord? Of eigenlijk de gewonnen acties. En ik kan ze zo aanwijzen wie,wat en hoe en er wordt uiteindelijk maar gewoon besloten om er geen reet aan te doen. Ik denk ook niet dat jij uberhaupt weet wat mijn beweegredenen waren om mee te doen. Dus wellicht eerst eens nadenken voordat jij gaat oordelen over een situatie waar jij niet in zit en niks van afweet. Dank u wel!

Nee wat dat betreft is bokt nog geen steek veranderd, dat blijkt maar weer.