IP adres veranderen hoe?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:27

Ben ik het mee eens, maar dan is het dus nog niet zo, dat als je je IP veranderd, je niet meer te hacken ben. Hackers 'proben' pc's, (sturen een aanvraag, kijken of die wordt geweigerd of niet) als ze een onbeveiligde pc vinden hacken ze verder. Het maakt dus niet uit welk IP jouw pc op dat moment heeft.

Sorry voor het muggenziften, maar ik krijg vaak het idee dat mensen denken dat een IP adres wat engs is en dat hackers of andere Gemene Idioten er je hele hebben en houwen mee op straat kunnen gooien maar dat is gewoon niet het geval.


Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:33

Ieder IP adres is te veranderen.

Als jij op ADSL zit heb je een vast IP adres en anders meestal bij iedere keer inbellen een ander.

Ik heb ADSL, en dus een een vast IP. Toch kan ik bij hartelust mijn IP adres veranderen. Daar zijn veel manieren voor die ik hier niet ga uitleggen.

Met een IP adres kan vrijwel niemand iets.
Toch zijn er manieren op met een IP adres iemands woonadres te achterhalen. Daarvoor moet je zo ontzettend veel illegaal gerommel uithalen dat dat echt niet de moeite loont om iemand een hak te zetten.
Het gebeurd veel in het criminele circuit.
Ik zou dus iemand die zegt rottigheid met me uit te willen halen via mijn IP heel hard uitlachen. De meeste mensen hebben geen idee waar ze zouden moeten beginnen.

@ Dioxide. Wat jij zegt ik leuk met een LAN/kabel/inbel verbinding. Met ADSL werkt dat niet.
Verder kun je hier in niets verkloten aan je pc. Je hebt alleen even kans dat je je internet verbinding even kwijt bent.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:07

Idd, Ellende heeft 't heel duidelijk uitgelegd. Die persoon kan je met alleen je IP adres niks maken hoor .

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:55

Volgens mij veranderd die van mij heel erg vaak.

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:13

Sorane schreef:
Als jij op ADSL zit heb je een vast IP adres en anders meestal bij iedere keer inbellen een ander.

Ik heb ADSL, en dus een een vast IP. Toch kan ik bij hartelust mijn IP adres veranderen. Daar zijn veel manieren voor die ik hier niet ga uitleggen.


Niet elke ADSL-verbinding heeft een vast IP-adres. Ik heb ADSL maar toch wisselt mijn IP-adres regelmatig. Wèl binnen dezelfde range... maar toch wisselt het.
Eerder in dit topic had ik mijn IP-adres gegeven (195.144.92.16) maar ondertussen zit ik op 195.144.92.24
En zelf een IP-adres veranderen is niet zo moeilijk, maar ook ìk ga dat niet uitleggen

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:21

De Nederlandse providers leveren over het algemeen ADSL met vast IP

Hoe je een IP veranderd weet ik zelf erg goed Maar ik vind het niet nodig dat hier uit te leggen

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:27

Sorane / Marreke, vroeger wist ik wel hoe dat moest, maar checken providers tegenwoordig niet op mac-adres? (Kun je natuurlijk ook faken maar dan moet je wel een werkend macadres kennen.)
Volgens mij is het bij goede providers niet mogelijk om je ip zomaar te veranderen.

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:52

Ook je MACadres kun je veranderen.

Je kunt het zo regelen dat je IP/MAc naar de provider toe hetzelfde blijft maar je IP naar de buitenwereld anders is.

Hoe? Zoek dat zelf maar uit.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:37

Sorane schreef:
Ook je MACadres kun je veranderen.


Dat zei ik al maar dan moet je wel een werkend MAC-adres kennen.

Citaat:
Je kunt het zo regelen dat je IP/MAc naar de provider toe hetzelfde blijft maar je IP naar de buitenwereld anders is.

Hoe? Zoek dat zelf maar uit.


De provider kan je altijd opsporen en als het een goeie provider is (maar die zijn er niet zo veel) kunnen ze dergelijk misbruik voorkomen. De meeste providers hebben er echter helemaal geen belang bij dus controleren ze niet zo streng. En je kunt natuurlijk proxies gebruiken, maar vziw worden die door Bokt en vele andere sites geblokkeerd.

In de praktijk zijn er genoeg wegen om het te omzeilen, maar de provider kan er wat tegen doen, als die wil.

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:16

Zelfs voor de beste ISP houdt het traceren op als iemand ècht niet 'gezien' wil worden.
Ik weet dit uit de praktijk, het is zelfs vrij simpel te doen.

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:56

Als jij echt wil dan ben jij niet te traceren op het internet. Zelfs de allerbeste provider kan jou niet terug vinden.

Als proxy's geblokkeerd zouden worden dan zou een groot deel van de Bokkers niet op deze site kunnen komen.

Ik denk niet dat je precies weet hoe een proxy werkt. Als ik inlog van achter een proxy ziet de webserver mij als een ander IP adres. Het is gewoonweg on doenlijk om alle openbare/anonieme proxy's te bannen.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:06

Anonyme proxy's worden vaak geblokkeerd, open proxy's niet (open proxy's, zoals vaak gebruikt op bedrijfsnetwerken en soms ook door gewone ISP's zijn vooral bedoeld om caching mogelijk te maken. Deze geven wel je eigen IP door).
Het is inderdaad niet mogelijk om alle beschikbare anonieme proxy's te blokkeren, want dat aanbod verschilt nogal van moment tot moment, maar de bekendere worden vaak wel gebanned.

Overigens zit het contact met de ISP nog voor je contact hebt met een proxy, en dat deel van het internetverkeer is dus altijd te traceren voor een ISP.

Anoniem

Re: IP adres veranderen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:16

Ook anonieme proxy;s zijn niet altijd geblokkeerd.

Als ik wil dan ziet mijn provider niet wat ik aan het doen ben.
Daar zijn hele goede manieren voor. Onder andere IP spoofing enz.

Hoe dat allemaal in zijn werk gaat, ga ik hier niet vertellen. Lijkt me niet zo'n slim idee

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:02

Ik heb het ook een keer per ongeluk gedaan, een ander IP-adres.
Maar zoals velen zeggen, elke keer je IP veranderen heeft geen zin.
Dan moet je het elke dag doen en dan nog is de kans groot dat je alsnog gehackt kán worden.

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers