grootte foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

grootte foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 21:32

Hoi!

Ik heb geen idee of dit zin heeft hoor... Maarre is het niet een idee dat iedereen zn foto's op normaal formaat op bokt zet!
Het is toch debiel dat je eerst 5 keer met de muis heen en weer om een paard te kunnen zien.. Heel leuk hoor dat ie in een weiland staat van 8 hectare of dat de bak 30 x 80 is, maar ik vind zand en gras zonder paard niet zo interessant. De achtergrond is best leuk, maar hoeft toch niet zo gigantisch groot erom heen te zitten...
Een stukje is leuk, maar als je op dat stukje het paard ook meteen ziet is wel zo fijn!!! Er zijn zelfs foto's waar je het dier niet eens op je beeldscherm kan krijgen.. ENNE ik heb een heeeeeeeeeel groot beeldscherm.... *LOL*
Zijn meer mensen dit met mij eens?!?!

kuss
Frederike
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 14-03-02 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:38

jeps! ik ga met je mee, je hebt er gelijk in....
het si heeeeeeel irritant als je eerst 4x heen en weer moet scrollen en dan zie je dat het een ezel is en geen paard Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:39

jah...niet iedereen is hier al zo lang. Ze krijgen het niet anders uitgelegd...en met sommige progamma's moet je dan een uur klooien wil je foto kleiner hebben, heb je um eindelijk kleiner komt het door dat Endoria weer 5x zo groot...en zo lastig is het toch ook weer niet....maare..ik geloof dat dit bericht word geslote, want is zo'n onzinnige topic!!sorry hoor!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 21:41

Het maakt niet uit of je hier al lang bent of niet!
Als jij weet hoe je een foto op je pc moet zetten,
dan weet je ook echt wel hoe je hem ff een paar procentjes of pixels
kleiner moet maken hoor!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:43

ter aanvulling: en anders vraag je iemand of die het voor je wil doen als jij ze aan het uploaden bent zie je zelf ook wel als ze achterlijk groot zijn....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:45

Ja ja..Ik weet dat ook wel...ik heb daar ook geen problemen mee...maar een andere misschien wel Verward Ik bedoel anders zouden die grote foto's er niet op staan...maare waarom zet je dat hier neer??dat worden dan weer discussies..en dus slotjes

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 21:47

slotjes zijn toevallig heeel hip!!!
Maar als nooit iemand er wat van zegt en andere mensen denken dat mensen dat heel fijn vinden om een giga foto te zien dan weten die nieuwe mensen het dus ook niet....................

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:48

mee eens dat het irri is, maar zelfs ik vind het nog moeilijk een picture te verkleinen..Knipoog

kan me dus voorstellen dat er meer problemen mee zijn.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:49

vanda's schreef:
slotjes zijn toevallig heeel hip!!!
Maar als nooit iemand er wat van zegt en andere mensen denken dat mensen dat heel fijn vinden om een giga foto te zien dan weten die nieuwe mensen het dus ook niet....................


Nee....maarja hebben die nieuwe maar ff pech Haha! Nouja...ik weet het ook niet...ik bedoel je kan wel allemaal met z'n allen er tegen zijn...maar dan??zijn die toch weer van die lui die daar niks van aantrekken en toch wel blij zijn met een giga foto, je hebt nl. van die mensen.....

maarja ik geef je wel gelijk...anders kunne we nog uren doorgaan...en heb ik ook geen zin in Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 21:54

heel fijn dat je me gelijkt geeft... Daar zat ik namelijk al op te wachten, aangezien ik gelijk heb.... Haha!
Ik vind eigenlijk ook wel dat de nieuwe mensen dat wel ff verteld kan worden, nou ja... een beetje nieuw mens heeft volgens mij zelf ook wel door dat het er niet uit ziet als je er van die mega foto's op zet...

ENNE! bij deze bied ik me aan voor mensen die niet weten hoe ze moeten verkleinen...
ik wil het met liefde voor ze doen, en voor beter kijk plezier voor iedereen!


Fvandaalen@vandaalen.com
en zet dan ff in het onderwerp Foto's verkleinen ofzo!
Dan verklein ik ze en mail ze weer naar je terug!

kuss
Frederike

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:55

Vanda's, ik geef je GROOT gelijk!!!!!!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:19

jullie hebben wel allemaal makkelijk praten hoor.

ja, ik weet hoe je een foto op de computer moet zetten (zelfs hoe een digi enzo werkt), is gewoon op het plaatje klikken en dan opslaan waar jij wilt.
en hoe je foto op internet moet, nl bij endoria uploaden.
en dan bij bokt de img ervoor en erachter moet zetten.

maar hoe je ze normaal kan verkleinen?
nee, dat wist ik eerst een hele lange tijd niet, en dan vooral niet bij paint, een ander progamma hebben we er volgens mij niet voor.

maar boeien, op de een of andere manier komt het er wel op, en dan ben ik lang blij dat het er op komt.
en nu heb ik iets ontdekt dat je ze op de een of andere manier kan verkleinen, wel door een zeer grote omweg, maar goed.

dus de meesten willen die foto's vaak niet zo groot erop hebben staan, maar weten vaak niet hoe ze ze moeten verkleinen.

en dat jullie dan hier maar je relaas gaan geven omdat jullie toevallig wel weten hoe het moet, vind ik geen porum.
als zij die foto's zo willen hebben, moeten zij dat weten.
wil jij ze dan niet zien, ga dan niet kijken lijkt mij het makkelijkste.
en ga een ander dan niet kleineren omdat zij niet weten hoe het moet.

dit topic gaat volgens mij een beetje de verkeerde kant uit.
het lijkt mij nl veel handiger als je zo'n grote foto ziet, dat je dan vraagt of je moet helpen met verkleinen oid en als zij dat niet willen, heb jij er niks meer mee te maken.
of dat je naar de moderators pb't dat zij een sticky topic aanmaakt over het formaat van de foto's.

omdat jij het misschien rottig vindt, betekent dat nog niet dat iedereen dat vindt.
en zolang de beheerders van bokt.nl dat niet vinden, hoef jij de rest van de bokkers daarover nog niks verplichten.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:42

chrystal-gek je hebt GELIJK!!!!!! Haha! Haha!
ik ben het eens met wat jij zegt Haha!
MENSEN ALS JULLIE GROOTE FOTO'S IRRI VINDEN KIJK ER DAN NIET NA!!!!! Lips are sealed Koe Haha!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:48

vanda's ik ben het helemaal met je eens! dat is super irritant! bovendien gaat dan de bijbehorende tekst ook nog eens verspringen zodat je helemaal naar links en rechts moet omdat je anders de tekst niet helemaal kunt lezen.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:00

Wat je wel vergeet is dat je met een lagere resolutie de foto's veel groter ziet als dan wanneer je een hoge resolutie hebt. Met een lage resolutie lijken ze bijvoorbeeld heel groot (reso: 640x480) en bij een grote (1280x1024) misschien wel heel erg klein. Je moet dan een normaal formaat bij een resolutie van 1024x768 pakken. Dan zijn ze altijd goed!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 23:16

Kijk er dan niet naar?!?!
okay..
nieuw idee..
Iedereen die niet weet hoe ie zn foto's moet verkleinen zet in
zn onderwerp dat ze zo groot zijn! Dan hoef ik niet te zoeken naar
het paard wat erop staat!

Want ik kan niet van te voren voordat ik een topic open zien of de foto groot of normaal formaat is.

En zoals ik al had aangeboden, je mag ze mij mailen dan wil ik ze wel verkleinen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 23:19

trouwens btw ik verplicht niks, ik zeg er alleen wat van!
En de moddies van bokt weten toch ook niet wat wij vinden?! en misschien maakt hun het wel niks uit, ik praat toch ook niet voor anderen, ik praat voor mezelf!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:57

We zijn bezig met endoria om te kijken of fotos automatisch verkleind kunnen worden. Zoiets hadden we vroeger op Bokt maar dat is uitgezet omdat dat mij veeeeeeeel te veel geld kostte...

Maar iets als paint shop pro is zo van internet te halen en als je daar 10 minuten mee speelt weet je hoe een deel van een foto uit kan snijden en hoe je hem kan verkleinen naar een normaal fotmaat (640x480 pixels bijvoorbeeld)...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:58

punky schreef:
MENSEN ALS JULLIE GROOTE FOTO'S IRRI VINDEN KIJK ER DAN NIET NA!!!!! Lips are sealed Koe Haha!


Hee, je mag dan wel in Zangersheide land wonen, maar kan je effe een andere toon aanslaan? Hoofdletters gebruiken is bijzonder onbeleefd in het internet. We kunnen je zo ook wel lezen.

Daarnaast, niet iedereen is gezegend met een breedband aansluiting. Sommige mensen moeten zich gelijk gaan scheren na het wachten op zo'n immens plaatje. Kost handenvol met geld, die onzin en er is nog niks om naar de te kijken ook.. (mm, mooie staart, zit daar nog een paard aan vast Verward )

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:11

vanda's schreef:
Het maakt niet uit of je hier al lang bent of niet!
Als jij weet hoe je een foto op je pc moet zetten,
dan weet je ook echt wel hoe je hem ff een paar procentjes of pixels
kleiner moet maken hoor!


nou, dat weet dus niet iedereen.

mijn berichtje was niet alleen tegen (voor) jou, maar ook voor die anderen die het zo roerend met jou eens waren.

ik heb niet gezegd dat ik het niet irritant vond (vooral sommige tekst die er dan bij komt te staat, helemaal verspreid en het duurt natuurlijk ook erg lang laden) maar sommige kunnen het gewoon nog niet helemaal ontdekken hoe het moet en dat moet je ook snappen.

en ik vind het trouwens wel een beetje kinderachtig dat je mijn topic daar mee verpest, want daar waren de foto's juist niet te groot dunkt mij.
en dat topic ging daar ook niet over, het ging om de foto's zelf met de dieren erop, niet dat ze te groot of te klein waren.
dit topic gaat over grote/kleine foto's en niet mijn topic.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:06

Het is idd irritant als de foto´s zo groot in een topic verschijnen en met name als de tekst dan zo lang wordt! Nu ben ik nog niet eens zo ver dat ik een foto kan plaatsen, laat staan dat ik hem er dan op de juiste grootte er op krijg Bloos ! Maar Vanda, als ik zo ver ben dat ik foto´s heb, zal ik je zeker vragen of jij dat voor mij op het juiste formaat kan plaatsen!
Daar is toch niets mis mee, met dat aanbod??? ("Ik kan het niet, zou jij dat voor me willen doen?, ja natuurlijk, géén probleem Lachen !")

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:40

ik ben het er helemaal mee eens

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:47

ik ben het met vanda eens he

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:06

Hmmz...sommige mensen weten ook overal een punt van te maken.. Schijnheilig

Ik vind het zelf niet fantastisch als ik heen en weer moet scrollen om een foto normaal te kunnen zien, maar ik maak me er niet druk om. Sommige mensen weten inderdaad niet hoe ze foto's moeten verkleinen, en misschien zijn de foto's wel door iemand anders op de comp gezet?Verder denken dan je neus lang is (hey, een nieuwe! Haha! ) is ook geen overbodige luxe.

Verder, mocht iemand er wel mee zitten dat zijn of haar foto's te groot zijn, ik wil ze ook wel voor je verkleinen hoor...kun je me altijd PB-en.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:19

Vanda, nog even een opmerking, kheb net je profiel bekeken en wat scherts mij verbazing Verward
Je hebt daar wel errug grote foto's instaan, sommige zelfs waarbij je moet scrollen naar de zijkant.
Ik zou zeggen, als je het toch zo goed weet, begin dan bij jezelf......... .

En ja, het is misschien makkelijk gezegd dan gedaan dat je dan niet naar de foto's moet kijken en dat je van te voren nooit weet hoe groot ze eruit komen, maar als je op die link klikt en het laden duurt erg lang, weet je wel dat die foto's zo groot zijn, als bij mij het laden erg lang duurt, heb ik er ook geen zin meer aan en klik ik terug, want ja, ik internet ook via de telefoonlijn.
Maar ok, daar heb je wel gelijk in.

Maar wat ik nog even duidelijk wou maken, is dat ik het eigenlijk wel met je eens ben, maar niet met dit topic hoe die verloopt.

Vroeger waren er geen problemen toen bokt nog een eigen upload had, maar die is er nu jammer genoeg niet meer.
En bij Endoria worden ze niet automatisch verkleind, heel jammer, daar moet je dus van te voren uitvogelen hoe je dat wilt gaan doen.
En al te grote bestanden wil Endoria niet eens uploaden.

Citaat:
Maar als nooit iemand er wat van zegt en andere mensen denken dat mensen dat heel fijn vinden om een giga foto te zien dan weten die nieuwe mensen het dus ook niet....................


Op dit punt ben ik het helemaal met jou eens,maar met deze reactie van Rosanne niet.

Citaat:
Nee....maarja hebben die nieuwe maar ff pech


Ik vind het dus zelf ook irri als ze erg groot zijn, maar dan reageer ik niet meteen zo hard.

Citaat:
En de moddies van bokt weten toch ook niet wat wij vinden?!


Laat het hun dan weten, maar BartVB heeft op dit topic ook gereageerd dus hij weet er wel vanaf, iig nu wel.

Enne, waar kun je paint shop pro dan van internet afhalen?
Enne, zoals ik al zei, ik wist eerst ook niet hoe je foto's kon verkleinen (en eerst was dat ook niet nodig via de bokt upload), maar ben er nu wel achter (wel via een grote omweg, maar ok).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers