Meningen van moddies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:35

Om dan ook maar even offtopic te gaan. Ik werd gisteren ook nieuwsgierig wat er dan allemaal gebeurde op de stapmolen. Ik heb me aangemeld en kon er even later al op.
Ben tussendoor even weggeweest maar toen ik thuiskwam kreeg ik al een mailtje dat mijn aanmelding was goedgekeurd. Dus dat duurde geen dagen. Hooguit een paar uur.

Heb me trouwens al weer afgemeld...

Om weer even ontopic te blijven: ik vind het niet nodig dat mp open wordt.

Waarom zouden wij dat moeten kunnen lezen?
Dan is het nut van een besloten forum toch weg?
En als er al over iemand geroddeld wordt: so what?? Dat doe ik ook weleens wie niet?

Ik ben trouwens ook helemaal niet bang voor wat er daar gezegd wordt. Ik ben zelfs heel erg geneigd te denken dat mijn naam er niet één keer genoemd wordt. En als dat wel zo is?! Nou ja dan is dat maar zo.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 22:38

Ik heb het er ook niet over gehad dat mp openbaar moet, alleen gevraagd of de moddies een topic willen aanmaken waarin zij een groep of een persoon waarschuwen, op deze manier kunnen de andere gebruikers ook zien wat er allemaal speelt. Het is gewoon erg onduidelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 22:46

Ludo schreef:
Ik heb het er ook niet over gehad dat mp openbaar moet, alleen gevraagd of de moddies een topic willen aanmaken waarin zij een groep of een persoon waarschuwen, op deze manier kunnen de andere gebruikers ook zien wat er allemaal speelt. Het is gewoon erg onduidelijk.


En waarom kan dat dan niet per PB? Waarom moet iedereen zien en iedereen kunnen zien wat er speelt? Maakt bokt er niet gezelliger op. Blessed are the innocent....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 22:47

Ludo schreef:
Het is gewoon erg onduidelijk.


Correctie: Het is onduidelijk voor jou

Voor mij is volkomen helder waarom bepaalde gebruikers hier niet meer gewenst zijn.
Dus wil je voortaan misschien iets meer voor jezelf spreken en iets minder in het algemeen?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 22:51

Het lijkt mij verstandig als dit topic gesloten wordt, dat zal ik doen.
Of maken we er eerst nog even een poll van? Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 00:55

Mensen konden niet op Bokt omdat ik ook nog een leven naast bokt heb (thank god, anders zou ik helemaaaal gestoord worden). Heb dus extreem weinig op Bokt gezeten vandaag, dus ook geen mensen toegelaten tot de Stapmolen, is net gebeurd.

Overigens kan ik wel vast verklappen dat de Stapmolen flink gaat veranderen binnenkort, weten nog niet precies hoe, vertel dus ook nog niet meer Haha!

Wbt meer openheid, ik denk dat Cassidy en Chrico de belangrijkste dingen wel genoemd hebben.

Verder heb je net een PB van me gekregen, Ludo, met een uitgebreider antwoord op je vraag waarom Puck en Mytens gebanned zijn. Overigens is dat ook gewoon gemeld op Algemeen. De ban heeft IMO helemaal niets met de Stapmolen te maken, Puck en Mytens gingen al maanden veel te ver, zijn herhaaldelijk gewaarschuwd en afgelopen weekend was de maat gewoon echt vol.

Of MP open wordt heb ik al in een eerder topic beantwoord, simpele antwoord is nee, redenen daarvoor zijn ook al meerdere malen in dit topic aangehaald.

Hoop dat alles, ook nav de PB, weer wat duidelijker is.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:26

Tsjemig zeg, wat wordt er hier belachelijk kinderachtig gereageerd! Ik vind dat het allemaal heel netjes geregeld is door BartVB en de rest van de moddies. Zij hoeven helemaal niet opener te zijn, het is een besloten groepje en daarbinnen gelden ook regels waar je je aan dient te houden. Wil of kun je dat niet, dan moet je je niet aansluiten bij dat groepje. Simpel! Net zoals er regels gelden op Bokt waar wij ons aan dienen te houden. In ieder geval zijn de moddies niet zo heel streng, want je krijgt zelfs nog waarschuwingen voordat je wordt gebanned!
Wat is er nou toch zo moeilijk dan? Of je houdt je aan de regels, of je weigert hiermee akkoord te gaan en dan ga je lekker naar een ander forum waar je je aan regels moet houden waar je je wel bij neer kunt leggen....!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:52

BBL schreef:
In ieder geval zijn de moddies niet zo heel streng, want je krijgt zelfs nog waarschuwingen voordat je wordt gebanned!


Kun je nagaan!
... Gaaaap
... Gaaaap
... Gaaaap
... Gaaaap
... Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:22

stef schreef:
hebben jullie allemaal zo'n slecht geweten dat jullie het moddie forum zo graag open willen hebben?


Ik heb geen slecht geweten, maar als ik berichten lees van mensen die het ingezien hebben, die dus gelezen hebben dat gebruikers daar gewoon door het slijk gehaald worden, dan ga ik toch m'n vraagtekens zetten....
Tuurlijk heb je je aan te passen aan de regels van een forum, maar enig respect van een moddie richting "gewone" gebruikers lijkt me toch ook wel aardig....

Het jammere vind ik dat zelfs over zo'n onderwerp geen fatsoenlijke discussie te voeren is hier. Het antwoord dat ik op mijn topic kreeg voor er een slotje op gezet werd, was "nee" en een intelligenter antwoord zat er blijkbaar niet in. Dat vind ik dus jammer. Ik heb altijd geleerd dat discussieren "het elkaar proberen overtuigen door middel van redelijke argumenten" is, en niet het doordrammen van je mening of het afkappen van wat een ander zegt. Ach, ik denk dat ze in de omgeving van Mierlo andere definities hebben ofzo.... Huilen
Zonde hoor, mijn vraag was serieus, maar helaas ben je als gewone gebruiker blijkbaar niet belangrijk genoeg meer om een fatsoenlijk antwoord te geven....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:36

ik ben het helemaal met Sonja eens. ik hoef heus niet alles te weten, maar van wat ik in MP zag ben ik best wel geschrokken. zulke dingen zeg je gewoon niet! dat vind ik achterbaks, achter iemand rug om banketstaaf. en dan ook nog op die manier. echt heel erg flauw. jullie kunnen wel hard blijven roepen hoe Mytens en Puck zicht misdragen, maar wat jullie doen is imo 1000x erger. Mytens en Puck hebben tenminste het lef om tegen iemand zelf te zeggen wat ze van iemand denken en zo erg als wat er in MP staat komen zij niet eens in de buurt!
Ik begrijp sowieso de grote omslag niet, in SM ging het ontzettend goed, bijna nooit meer slotjes, veel mensen hadden het daar naar hun zin, degene die dat niet hadden bleven (meestal) weg. SM was juist een succes, of zie ik dat verkeerd?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:01

Ik vind trouwens dat het wat, zo niet redelijk wat, weg heeft van de gemiddelde cultuur in bananenrepubliekjes. Als je iets zegt wat de 'gevestigde orde' niet aanstaat wordt je monddood gemaakt en verdwijn je in het niets. Wat betreft misbehaving op Bokt, ik ben me van geen kwaad bewust en nu moet ik mij, op advies van de moderators, een beetje gematigder op te stellen op bokt want ik heb me de afgelopen tijd herhaaldelijk schuldig gemaakt aan kwetsende opmerkingen, beledigingen, speculatie, stemmingmakerij en aan het schofferen van mensen, doe ik dit niet dan ben ik exit..... Het enige waar dit van op toepassing zou kunnen zijn is het over en weer plaagstootjes uitdelen tussen onder andere Desiree en ondergetekende.
Ik vind het gedrag van Puck en Mytens over het algemeen genomen ook zeker niet storend of vervelend. Je kan er veel over zeggen maar het was tenminste wel straigthforward en to-the-point en je wist wat je er aan had.
En niet zoals ik al vaak heb gezien hier, mensen achter de rug om zwart maken en tegen de persoon zelf heel lief en aardig doen wanneer hij/zij erbij is. Dikke vriendjes en vriendinnetjes spelen maar ondertussen......

Ik ben me er me er welbewust van dat dit in de eerste plaats Barts domein is en dat het zijn goedrecht is mensen toe te laten of hen de toegang te ontzeggen, echter nu kan hij mij (of Puck en Mytens) bannen maar het 'probleem' zal terug blijven keren. Ik denk dat dit iets te maken heeft met een soort van natuurlijk evenwicht en verschillende soorten mensen. Ik persoonlijk vond dat het met de stapmolen juist goed ging omdat, wanneer er weer eens onmin was tussen de diverse mensen dit tenminste op die locatie bleef.

Ik had het tenmisnte zo opgevat: de stapmolen is het kippenhok voor recalcitrante volwassenen (ik meen dat ik deze uitdrukking in het verleden voorbij heb zien komen), of iets van een gelijke strekking.
Want zoals Bart bij de introductie hiervan al schreef: Stapmolen = steeds het zelfde rondje dus was de conclusie snel gelegd.


Ik moet overigens ten zeerste opmerken dat ik nog nooit aangesproken ben op mijn vermeende slechte gedrag, niet hier op Bokt nog op andere plaatsen, of dit nu in real life of op het net was.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:02

Ik snap nog steeds niet waar iedereen zich druk om maakt. Of je nu roddeld op een meeting of via de telefoon iemand doorbespreekt of dat het "helaas" geschreven (staat dan zwart op wit) is, het gaat een ander niet aan. Hier thuis hebben wij het ook wel eens over werknemers en neem van mij aan dat het er dan ook niet vriendelijk aan toe gaat, ligt er natuurlijk wel aan wat er gebeurd is. Wij hoeven het niet op te schrijven want wij wonen gelukkig bij elkaar. Dat is het enige verschil met dingen die normaal achter gesloten deuren gebeuren.
Het word alleen aardig overtrokken hier denk ik zo, want als er geen respect naar gebruikers toe was, dan had bokt alang plat gelegen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 19:24

Sonja, deze discussie is verspreid over tig topics, ik heb het op het moment ontzettend druk en daardoor dus geen zin/tijd om telkens dezelfde dingen uit te leggen en dezelfde antwoorden te geven. Daardoor ook mijn verwijzigen naar andere topics.

Wat betreft MP, daar wordt niet geroddeld, als er topics op ontstaan over wie welk paard heeft gekocht of wie er nu weer ruzie heeft met wie dan worden die erg snel afgekapt. Dat soort dingen interesseren met totaal niet, heb totaal geen zin of tijd om dat te lezen. Kan me ook totaal niet boeien. Weten de moderators ook erg goed en dat soort topics komen dus zo goed als niet voor.

Verder kan ik me goed voorstellen dat Kayla geschokken is, je zit met bepaalde vooronderstellingen en in een bepaalde omgeving naar zo'n forum te kijken, je ziet daar wat opmerkingen zonder dat de context duidelijk is en dan vind ik het niet raar dat je van een paar van die 100 smeuiige topics schrikt.

Maar roddelen? Users belachelijk maken? No way.

Verder is de reden dat er een aantal users gebanned zijn al een aantal malen uitgelegd. Ook is al een paar keer uitgelegd dat het eigenlijk te gek voor woorden is dat er een forum als de Stapmolen nodig is geweest..

Puck en Mytens zijn gewoon te vaak, te ver gegaan en daar zijn ze ook herhaaldelijk voor gewaarschuwd, hebben we ook al een paar keer uitgebreid beantwoord en beargumenteerd.

Overigens niet blij over de verhalen die ik op het moment hoor over een hoop gestook via de mail, maar goed. Met moet maar doen wat men niet laten kan. Vind het jammer dat het zo gelopen is, heb dat ook al een keer of tig gezegd maar heb deze bans nu al veel te lang uitgesteld. Op een gegeven moment komt er ook aan mijn naiviteit een einde.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:37

Het lijkt wel een soap -goede tijden is er niets bij }> . Maar even alle gekheid op een stokje, ik denk dat de bans verdiend zijn, je hebt je aan de regels te houden en zo niet..... moven.

Ik wil wel 1 kanttekening plaatsen bij het moddiesforum zoals het nu door alle verhalen op mij overkomt (nooit gezien) als een dumpplaats van frustraties, waarbij alles gezegd/geschreven zou moeten kunnen worden omdat het 'besloten' is, dat vind ik niet kunnen. Ik begrijp dat Bart en de moddies wel eens gefrustreerd kunnen worden van al het gezeik maar hou het fatsoenlijk, besloten of niet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:47

Ik ben het helemaal eens met cassidy stef en marjolein. Discussie hierover is denk ik ook oeverloos en dus zibloos. Beetje logisch nadenken verdiepen de gedachte erachter had voorkomen kunnen worden om hier een topic over te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:19

astridh schreef:
Het lijkt wel een soap -goede tijden is er niets bij }> . Maar even alle gekheid op een stokje, ik denk dat de bans verdiend zijn, je hebt je aan de regels te houden en zo niet..... moven.

Ik wil wel 1 kanttekening plaatsen bij het moddiesforum zoals het nu door alle verhalen op mij overkomt (nooit gezien) als een dumpplaats van frustraties, waarbij alles gezegd/geschreven zou moeten kunnen worden omdat het 'besloten' is, dat vind ik niet kunnen. Ik begrijp dat Bart en de moddies wel eens gefrustreerd kunnen worden van al het gezeik maar hou het fatsoenlijk, besloten of niet.


Astrid, ik haal jouw bericht even aan omdat jij hebt samengevat wat er de afgelopen dagen over het moderatorforum is gezegd door allerlei mensen. De mensen die het forum daadwerkelijk hebben gezien proberen met overduidelijke stemmingmakerij heel bokt zover te krijgen om te geloven dat het er allemaal maar treurig aan toe gaat op het moderatorforum. Het is dus absoluut niet zo dat er structureel op een vervelende manier kritisch wordt geschreven over gebruikers, dat is gewoon niet zo.
Het is ook geen dumpplaats voor frustraties, het is wel de plek waar moderators zich nog wel eens verzuchtend afvragen wat ze ergens mee aan moeten. Meestal gaat het dan om zaken die steeds weer de kop op steken en waar met alle goeie wil van iedere moderator nog steeds niks verbetert in het gedrag van sommige gebruikers. Het gaat dan overigens om allerlei soorten van 'problemen', oftewel de verschillende manieren waarop je de regels kunt overtreden. De ene keer dus over het taalgebruik, de andere keer over bokkers die doorruzieen, dat soort zaken. Het is niet gek dat als een moderator een -zoveelste- ruzie meldt op het moderatorforum, die zich afvraagt of het nooit eens afgelopen kan zijn.
Soms schrikt een moddie wel eens van wat ie tegenkomt en dat kun je soms moeilijk verbergen in een bericht. Alles bij elkaar zijn wij ook maar een stel bokthobbyisten en gelukkig ook mensen. Wij vragen wel eens aan elkaar hoe een ander over iets denkt, dat zijn wij de bokkers ook verplicht denk ik. Soms zijn we het roerend met elkaar eens. We verzinnen nooit iets zelf, alles heeft een aanleiding in de forums.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:28

Nou sorry hoor Lov, maar dat topic over die rat is echt heel grof en niet 'dat een moddie ergens van schrikt en dat dat moeilijk te verbergen is in haarbericht'. Jullie kunnen lu llen wat je wil, maar ik heb dat duidelijk gezien en dat kan echt niet door de beugel en welke context dan ook, zo ga je niet met mensen om en helemaal niet achter iemand anders rug. bah! dus helemaal geen stemmingmakerij, ik kan me heel goed voorstellen dat degene waarom dit dit dit bekend heeft gemaakt!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:39

ik kan me niet voorstellen dat iemand die toevallig in MP komt, alles verkeerd interpreteerd wat er staat!!!!! Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:41

julke schreef:
ik kan me niet voorstellen dat iemand die toevallig in MP komt, alles verkeerd interpreteerd wat er staat!!!!! Verward


idd, dit kan echt niet anders geinterpreteerd worden, is duidelijk zat lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:43

Kayla, jullie proberen alsmaar om dat topic een heel stuk sensationeler te maken dan dat het eigenlijk was.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:47

haha sensationeler????? laat me niet lachen, we hebben helemaal niet letterlijk gezegd wat er in stond, dan was het pas sensationeel geweest! maar goed als jullie dat liever hebben, mag ook hoor. houd alleen alsjeblieft op met dat schijnheilige 'jullie overdrijven alles en plaatsen het in de verkeerde context gedoe'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:50

Kayla, er gaan hier verhalen de ronde dat wij Puck dood zouden hebben gewenst, maar dat is niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, dat is absoluut niet aan de orde geweest. Het heeft dus ook geen zin om toch te proberen iedereen dat te laten geloven. Als jij daar liever toch mee door gaat, moet je dat zelf weten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:54

Lovely schreef:
Kayla, er gaan hier verhalen de ronde dat wij Puck dood zouden hebben gewenst, maar dat is niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, dat is absoluut niet aan de orde geweest. Het heeft dus ook geen zin om toch te proberen iedereen dat te laten geloven. Als jij daar liever toch mee door gaat, moet je dat zelf weten.


o nee ik dacht het wel...zal het niet openbaar maken, maar als je dat wil doe ik het graag hoor.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:58

Waar maken jullie je toch allemaal druk om? Als ik tijdens een project door een collega in de wielen wordt gereden denk ik ook wel eens stilletjes dat hij mijn nummerplaat maar moet komen zoenen terwijl ik 150 rijd. En bij tijd en wijle zeg ik dat zelfs wel eens tegen een andere collega. Dit betekent niet meteen dat ik hem ook ddadwerkelijk omver zou rijden, of dat ik zelfs maar een hekel aan hem heb. op dat moment frustreert hij me simpelweg mateloos en zoek ik daar een uitlaatklep voor. Ook is geen van beide partijen erbij gebaat als ik dat soort wilde ideeen in de openbaarheid smijt. En een uur later kan ik weer netjes met die betreffende collega lunchen. Ik ga er van uit dat mensen zich met enige regelmaat ook aan mij kunnen iriteren.

Het moddieforum is besloten om meningen tussen moderators uit te wisselen. Dat hier wel eens rake en lompe opmerkingen vallen is niet prettig, maar wat wel prettig is is dat het binnenskamers blijft, er is namelijk niemand bij gebaat dat alle dingen die iemand voor de geest komen maar in het wilde weg geroepen worden. Wat mij betreft wenst een Moddie dat ik aangerand word door een kudde Russische dwerghamsters. Het zal me werkelijk jeuken. Ik ga me pas druk maken als betreffende persoon met een American Exress Gold card naar de dichstbijzijnde hamsterfokkerij vertrekt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:02

nou ik vind het dus echt niet kunnen en al helemaal niet achter iemands rug om, ook in het MP hoort beschaafd en discreet met mensen om te worden gaan. Daar komt nog bij de ze desbetreffende personen helemaal niet kennen, dus waar halen ze in hemelsnaam het recht vandaan om zo over iemand te praten? En helemaal op zo'n gemene manier, degenen waar over het gaat weten wel waarover ik het heb.