Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margreet schreef:En eerst kon je nog een bepaald forum selecteren en als je dan de auteur wist kwam je nog wel eens ergens.
Dat werkt nu ook al niet meer....
ja, je kunt het nog wel selecteren, maar hij zoekt gewoon in alles.
Dat heb ik al eerder aangekaart, maar is blijkbaar niet de moeite om op te reageren. Beetje jammer wel.
luxx schreef:tjongejongejongejonge....
wat werkt de zoekfunctie toch ongelovelijk slecht, hij doet het niet gewoon.
er zijn hier al een paar keer topic's over wat bots zijn geweest, en ik dacht even een linkje op te zoeken van zo'n topic.
de enige verklaring die voor mij steek houd is dat deze topic's misschien in 'forum problemen' hebben gestaan, wat nu weg is, en de topic's die daar stonden ook.
maargoed, de verklaring van de bots is kortweg dat het de zoekmachine's zijn die meekijken, maar waar je imo dus geen ruk aan hebt.
moderator schreef:nou zo waardeloos is het dus ook weer niet... dat is de manier waarop google o.a. aan de info komt. Een bot zoek steekwoorden op een pagina en slaat die op. Als jij die woorden in bijvoorbeeld google weer intikt, dan komen ook boktpagina's tevoorschijn. Heel handig als je bijvoorbeeld zoekt naar en bepaalde ziekte o.i.d. Dan kom je erachter dat op bokt al heel veel besproken is.
Margreet schreef:En eerst kon je nog een bepaald forum selecteren en als je dan de auteur wist kwam je nog wel eens ergens.
Dat werkt nu ook al niet meer....
ja, je kunt het nog wel selecteren, maar hij zoekt gewoon in alles.
Dat heb ik al eerder aangekaart, maar is blijkbaar niet de moeite om op te reageren. Beetje jammer wel.
runningkawa schreef:Misschien was het dan toch een idee geweest, niet de nieuwe versie op bokt te zetten
Denk dat bokt een mooi uitprobeer test site is.
Ellende schreef:Het systeem van google is niets mis mee, probleem is alleen dat google lang niet alle boktpagina's indexeert. Stel dat iemand twee jaar geleden het woord 'ventilatorknopje' gebruikt heeft op bokt is er nog een kans dat het in de index staat, maar als je vandaag op 'ventilatorknopje' zoekt, vind je niet dit topic terug.
Zover als ik weet zijn de bots die je op bokt ziet niet bezig met het indexeren van pagina's, maar dienen ze om de advertenties bovenaan de pagina op de pagina af te stemmen. En dat is niet waardeloos: die ads zijn een manier om inkomsten voor bokt binnen te krijgen, ik hoop dat je het daar wel een beetje mee eens kan zijn, bart verliest er nog steeds op hoor.
Citaat:Maar goed, een nieuwe boktzoekmachine, daar zijn twee dingen voor nodig:
1. een nieuwe server. tienduizenden topics doorzoeken kost een hoop rekenkracht. Als je dat de huidige servers er nog eens bij laat doen, kan je raden dat bokt nog wel een factor tig trager wordt.
2. nieuwe software, en het programmeren daarvan kost tijd. De 'oude' zoekmachine kan je niet zomaar aansluiten op de nieuwe phpbb versie.
Ellende schreef:Ik zal aan bart vragen of hij het terug kan zetten.
Ellende schreef:Je hebt voor een deel gelijk dat bokt gebruikt is al testsite, maar daardoor heeft bart wél een groot commercieel project kunnen afronden en komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe server, met dat geld betaald.
Ellende schreef:Er is op dit moment inderdaad geen bokt zoekmachine.
Citaat:nou zo waardeloos is het dus ook weer niet...
Citaat:je hebt voor een deel gelijk dat bokt gebruikt is al testsite, maar daardoor heeft bart wél een groot commercieel project kunnen afronden en komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe server, met dat geld betaald.
Margreet schreef:Ellende schreef:Ik zal aan bart vragen of hij het terug kan zetten.
Dat zou heel fijn zijn