Waar blijft de handige zoekmachine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Waar blijft de handige zoekmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:13

Ik erger me dood aan de zoekmachine.

Met de oude versie kon ik echt alles vinden. Je typte Thorowgood in bijvoorbeeld en je kreeg 100 den topics. Als ik dat nu doe gqaat hij via google zoeken en vind dan 2 topics.
Net de gene die je niet moet hebben.

Wanneer komt de oude terug?

Sjonniej

Re: Waar blijft de handige zoekmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 17:35

Ja inderdaad! Je vind niets meer terug... Helaas

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 17:48

En eerst kon je nog een bepaald forum selecteren en als je dan de auteur wist kwam je nog wel eens ergens.
Dat werkt nu ook al niet meer....

ja, je kunt het nog wel selecteren, maar hij zoekt gewoon in alles.
Dat heb ik al eerder aangekaart, maar is blijkbaar niet de moeite om op te reageren. Beetje jammer wel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 18:24

Ik vind het echt heel vervelend. En dan word er in sommige topics gezegt dat er al heel veel topics over zijn maar dat je dan maar de zoekmachine moet gebruiken.
Waar ik dus niks mee kan vinden.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:08

Margreet schreef:
En eerst kon je nog een bepaald forum selecteren en als je dan de auteur wist kwam je nog wel eens ergens.

Dat heb ik al eerder aangekaart, maar is blijkbaar niet de moeite om op te reageren. Beetje jammer wel.

Idd!!
daar erger ik me ook heel erg aan
ook dat je niet meer op dingen in de titel kan zoeken,
google kan ik gewoon niet mee overweg
die zoekt alelen maar heel diep in mijn geschiedenis
daar heb ik niets aan

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 07:46

Wat ik eigenlijk ook wel mis, is dat oranje knopje links van topics waar je dan op kon klikken, dat je dan bij het bericht uitkwam waar je was gestopt met lezen.. in mijn berichten stond dat ook

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:10

Eerst het profiel nu de zoekmachine
Jullie zijn nooit zoet

Geef Bart gewoon even de tijd

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:24

Wat ik hierboven aanhaalde was eerst wél goed.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:41

dat mag je hier niet zeggen hoor!
luxx schreef:
tjongejongejongejonge....
wat werkt de zoekfunctie toch ongelovelijk slecht, hij doet het niet gewoon.
er zijn hier al een paar keer topic's over wat bots zijn geweest, en ik dacht even een linkje op te zoeken van zo'n topic.
de enige verklaring die voor mij steek houd is dat deze topic's misschien in 'forum problemen' hebben gestaan, wat nu weg is, en de topic's die daar stonden ook.
maargoed, de verklaring van de bots is kortweg dat het de zoekmachine's zijn die meekijken, maar waar je imo dus geen ruk aan hebt.

moderator schreef:
nou zo waardeloos is het dus ook weer niet... dat is de manier waarop google o.a. aan de info komt. Een bot zoek steekwoorden op een pagina en slaat die op. Als jij die woorden in bijvoorbeeld google weer intikt, dan komen ook boktpagina's tevoorschijn. Heel handig als je bijvoorbeeld zoekt naar en bepaalde ziekte o.i.d. Dan kom je erachter dat op bokt al heel veel besproken is.

dit ging over wat 'bots' zijn, maar daar gaat het nu niet om.
maar zo waardeloos is het dus ook weer niet, en het is heel handig.....
waar ik het dus niet mee eens ben, dat mag duidelijk zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:38

Het systeem van google is niets mis mee, probleem is alleen dat google lang niet alle boktpagina's indexeert. Stel dat iemand twee jaar geleden het woord 'ventilatorknopje' gebruikt heeft op bokt is er nog een kans dat het in de index staat, maar als je vandaag op 'ventilatorknopje' zoekt, vind je niet dit topic terug.
Zover als ik weet zijn de bots die je op bokt ziet niet bezig met het indexeren van pagina's, maar dienen ze om de advertenties bovenaan de pagina op de pagina af te stemmen. En dat is niet waardeloos: die ads zijn een manier om inkomsten voor bokt binnen te krijgen, ik hoop dat je het daar wel een beetje mee eens kan zijn, bart verliest er nog steeds op hoor.

Maar goed, een nieuwe boktzoekmachine, daar zijn twee dingen voor nodig:
1. een nieuwe server. tienduizenden topics doorzoeken kost een hoop rekenkracht. Als je dat de huidige servers er nog eens bij laat doen, kan je raden dat bokt nog wel een factor tig trager wordt.
2. nieuwe software, en het programmeren daarvan kost tijd. De 'oude' zoekmachine kan je niet zomaar aansluiten op de nieuwe phpbb versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:41

Misschien was het dan toch een idee geweest, niet de nieuwe versie op bokt te zetten
Want sinds dien draait het alleen maar slechter ipv beter.
Van mij zou de oude versie vandaag nog terug mogen komen, die nieuwe is echt veels te vroeg gelanceerd en gewoon niet af.
Denk dat bokt een mooi uitprobeer test site is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:43

Maar waarom is dit dan veranderd? Dat was eerst wél goed en daar kwam je nog wel eens ergens mee...

Margreet schreef:

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:47

runningkawa schreef:
Misschien was het dan toch een idee geweest, niet de nieuwe versie op bokt te zetten
Denk dat bokt een mooi uitprobeer test site is.

Een aantal problemen zijn te wijten aan die nieuwe versie, maar een aantal ook niet. Stel dat er geen nieuwe versie op bokt zou staan durf ik te wedden dat bokt nog langzamer zou draaien. In de nieuwe versie worden een aantal dingen efficiënter gedaan waardoor het minder rekenkracht van de servers vergt. Die servers zouden ook op de oude versie niet meer zo snel zijn als vroeger.

Dan zijn er dingen die het inderdaad gewoon niet doen door de nieuwe software, de zoekmachine is er daar één van.

Je hebt voor een deel gelijk dat bokt gebruikt is al testsite, maar daardoor heeft bart wél een groot commercieel project kunnen afronden en komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe server, met dat geld betaald.

Margreet: Ik denk dat dat veranderd is doordat het een modificatie van de nieuwe software is, en er tussendoor een 'algemene' update geweest is (waarna ook bijvoorbeeld de polls het niet meer doen). Ik zal aan bart vragen of hij het terug kan zetten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:02

Ellende schreef:
Het systeem van google is niets mis mee, probleem is alleen dat google lang niet alle boktpagina's indexeert. Stel dat iemand twee jaar geleden het woord 'ventilatorknopje' gebruikt heeft op bokt is er nog een kans dat het in de index staat, maar als je vandaag op 'ventilatorknopje' zoekt, vind je niet dit topic terug.
Zover als ik weet zijn de bots die je op bokt ziet niet bezig met het indexeren van pagina's, maar dienen ze om de advertenties bovenaan de pagina op de pagina af te stemmen. En dat is niet waardeloos: die ads zijn een manier om inkomsten voor bokt binnen te krijgen, ik hoop dat je het daar wel een beetje mee eens kan zijn, bart verliest er nog steeds op hoor.

mijn eerdere post ging over bots, iemand vroeg wat die deden, en omdat daar in het recente verleden meerdere topics over geweest zijn dacht ik er daar één van bij te zoeken, maar dat lukte dus niet...
recente topics, geen twee jaar oud, ik zocht gewoon naar 'bots' en hoewel er meerdere geweest zijn kon ik er niets van terug vinden.
jij geeft weer een andere uitleg over wat ze doen, maar dat doet hier niet echt ter zake.
ik zeg dus niet dat de bots waardeloos zijn, maar dat de zoekmachine waardeloos is, omdat het gewoon niet werkt.

Citaat:
Maar goed, een nieuwe boktzoekmachine, daar zijn twee dingen voor nodig:
1. een nieuwe server. tienduizenden topics doorzoeken kost een hoop rekenkracht. Als je dat de huidige servers er nog eens bij laat doen, kan je raden dat bokt nog wel een factor tig trager wordt.
2. nieuwe software, en het programmeren daarvan kost tijd. De 'oude' zoekmachine kan je niet zomaar aansluiten op de nieuwe phpbb versie.

tja, erg jammer dat we van een goed lopende site overgegaan zijn naar een nieuwe versie voordat alles in orde was.
als je nu naar de zoekmachine gaat staat er : 'Zoek met Google', heb ik het goed als ik de conclusie trek dat er geen bokt zoekmachine meer is?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:18

En ik leg uit waarom het niet werkt: google indexeert maar heel weinig. Er is op dit moment inderdaad geen bokt zoekmachine.

Ik denk dat dit de keuze is:
- of alles bleef lang bij het oude, dan werkte bokt wel wat beter totdat het steeds trager werd omdat de servers instortten en er geen geld was voor een nieuwe
- of er is te vroeg over gestapt naar nieuwe software waardoor _tijdelijk_ (lang, maar tijdelijk) problemen ontstaan die deels kunnen worden opgelost door de aanschaf van een nieuwe server met geld dat vrijkomt uit een project waarvoor die nieuwe software nodig is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:22

Ellende schreef:
Ik zal aan bart vragen of hij het terug kan zetten.

Dat zou heel fijn zijn

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:23

Ellende schreef:
Je hebt voor een deel gelijk dat bokt gebruikt is al testsite, maar daardoor heeft bart wél een groot commercieel project kunnen afronden en komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe server, met dat geld betaald.

daar is natuurlijk niets tegen, alhoewel ik het jammer vind dat bart het geld wat hij verdient in ons plezier moet steken, en niet voor zichzelf kan gebruiken.
begrijp nog steeds niet dat er voor commerciële advertenties niet een bedrag van laten we zeggen 1 á 3 euro gerekend word.
dat zou toch moeten schelen zou je denken.
weet dat hier al topic's over geweest zijn, maar ik kan die helaas niet meer terug zoeken om te kijken waarom dat ookalweer niet is/kan/gaat.
wil verder helemaal niet flauw doen ofzo, want ik heb verder niets te klagen over deze heerlijke site, maar toen ik de vorige keer zei dat het niet werkte kreeg ik heel erg het gevoel dat ik dat niet mocht zeggen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:27

Ellende schreef:
Er is op dit moment inderdaad geen bokt zoekmachine.

met dat antwoord was ik iig een stuk gelukkiger geweest ipv
Citaat:
nou zo waardeloos is het dus ook weer niet...

is namelijk een eerlijk antwoord, en daar kan ik wat mee.

gelijk niets meer te klagen, hij is er gewoon niet, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:38

Citaat:
je hebt voor een deel gelijk dat bokt gebruikt is al testsite, maar daardoor heeft bart wél een groot commercieel project kunnen afronden en komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe server, met dat geld betaald.

Waarom is dat dan nooit vermeld op bokt?
Gewoon een paar weken voordat bokt op het nieuwe overging.

er word altijd zo geheimzinnig gedaan en daardoor ook onbegrip.

Zeg je zoiets meteen, is er ook meteen duidelijkheid en verwacht ik minder gezeur, want dan snap je tenmiste waarom en dat het uiteindelijk juist heel erg aardig is als het zo gaat

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 05:26

Nou geef bart de tijd............we zijn al bijna een half jaar verder volgens mij. Daarbij kun je bij de ledenlijst ook niemand meer vinden.......als je niet de details weet.......

Maar ja de profielen werken inmiddels weer na 4 maanden dus ik wacht nog wel 4 maanden voor de bokt-zoekmachine.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:37

Volgens mij heeft Bart het in een aantal topics wel vermeld, maar ik kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen dat gelezen heeft, FP is overspoeld met topics, en het heeft inderdaad niet groot en duidelijk op de voorpagina gestaan oid.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 00:37

Ik heb in iedergeval geen topics gezien..........

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:24

Margreet schreef:
Ellende schreef:
Ik zal aan bart vragen of hij het terug kan zetten.

Dat zou heel fijn zijn

Het werkt nog steeds niet hoor......

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:35

Klopt... Ik zou wel willen dat Bart altijd gelijk en precies doet wat ik zeg, maar dat effect heb ik gewoon niet op mannen

Hij is er blijkbaar nog niet aan toegekomen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 14:49

Precies wat Ellende allemaal zegt Bokt is inderdaad te vroeg over gegaan op phpBB 3, of ja. Ik had te weinig tijd om te problemen met phpBB 3 op te lossen na het over gaan op versie 3. Die omzetting was echter nodig voor dat commerciele project (wat idd al een aantal keer op Bokt is gemeld), daar was vrij weinig aan te veranderen. Dat commerciele project levert mij echter wel geld op waar ik m'n huur en eten van kan betalen en waarmee ik ook een nieuwe server kan kopen voor Bokt. Die nieuwe server is onder andere nodig voor een fatsoenlijke zoekfunctie. Het doorzoeken van 10 miljoen berichten is niet bepaald eenvoudig. Als iemand zoiets wil doneren of het geld dat doorvoor nodig is over wil maken naar mijn bankrekening dan houd ik me aanbevolen. Op die manier is het probleem zo opgelost