Citaat:Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is <emailadres>. Onderwerp 'Al 3 veulens!!!!', Account: 'POP3 (1)', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <emailadres>: Recipient address rejected: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79
Via outlookexpress kan ik geen email verzenden, maar wel ontvangen. Die foutcode, heb ik bij wanadoo opgezocht. hiermeekom ik er dan ook niet uit.. wie kan mij helpen?? (het ligt niet aan dat emailadres, want naar welk adres ik ook een mail stuur, hij doet het niet!)
Citaat:De foutmelding die u beschrijft kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder vindt u de mogelijke oplossingen.
In uw eigen e-mail- / of antwoordadres staan ongeldige tekens
In het adresboek staat een ongeldig e-mailadres
U belt in met een andere provider dan Wanadoo
U krijgt de melding: "blocked by spamchk.euro.net
1. In uw eigen e-mail- / of antwoordadres staan ongeldige tekens
Er zijn twee manieren om dit probleem op te lossen:
U kunt uw inbelverbinding instellen met behulp van onze Settingstool.
Deze tool bekijkt uw abonnementstype en zal aan de hand daarvan de instellingen op uw systeem doorvoeren.
U kunt de Settingstool hier vinden. U kunt de Settingstool ook vinden op http://www.wanadoo.nl in het menu Help onder het kopje Instellingen.
U kunt uw inbelverbinding handmatig instellen. U kunt dan de onderstaande instructies volgen.
Open Outlook (Express)
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
Selecteer het tabblad 'E-mail'
Selecteer de account van Wanadoo (meestal pop.wanadoo.nl) en klik op de knop 'Eigenschappen'
Selecteer het tabblad 'Algemeen'
Controleer uw e-mailadres. Is dit het juiste adres? Komen er vreemde tekens voor in dit adres?
Vul het e-mailadres voor de zekerheid opnieuw in
Het is belangrijk dat u hierna de e-mailberichten in het Postvak Uit verwijdert en opnieuw aanmaakt. U kunt anders opnieuw dezelfde foutmelding krijgen.
2. In het adresboek staat een ongeldig e-mailadres
Controleer de e-mailadressen in het adresboek. Verwijder adressen die fouten bevatten en voer deze opnieuw in. Het is belangrijk dat u hierna de e-mailberichten in het Postvak Uit verwijdert en opnieuw aanmaakt. U kunt anders opnieuw dezelfde foutmelding krijgen.
Hebt u de berichten verwijderd, probeert dan opnieuw uw e-mail te ontvangen en versturen.
3. U belt in met een andere provider dan Wanadoo
Indien u niet inbelt met een Wanadoo-verbinding, dient u gebruik te maken van de smtp-server van de provider waarmee u inbelt. Neem hiervoor contact op met de helpdesk van deze provider.
4. U krijgt de melding: "blocked by spamchk.euro.net"
De melding "blocked by spamchk.euro.net" betekent dat er vanaf uw IP-adres teveel e-mail is verstuurd via de Wanadoo SMTP-server. Oorzaken hiervoor zijn waarschijnlijk:
Een ander verstuurt spam vanaf uw computer (open relay mail server/proxy server)
U hebt een eigen mailinglijst met enkele duizenden subscribers
U hebt een virus dat zichzelf massaal verspreidt via uw Outlook account
U verstuurt spam