Verontrustend piepje uit pc! En nog meer problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Verontrustend piepje uit pc! En nog meer problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 16:03

De pc vind mij niet zo lief meer sind deze week geloof ik
Een tijdje terug deed al steeds de muis het niet wanneer ik op internet plaatjes bekeek (en dan bleef hij het niet doen) de rest bleef het dan wel doen, dus heb toen alles met de toetsen gedaan en dat werkte ook.

Twee weken ging dat al goed, maar begin deze week begon dat weer.
Ook werd internet steeds langzamer en woensdag ging het echt fout.
Wanneer ik een internetpagina geminimaliseerd had en hij was bezig iets te laden (en laden duurde erg lang) als ik het dan aanklikte werd het beeld ff negatief (net als een negatief van een foto) en kwam er een vreemde tik uit de computerkast.
Ik dus alles nog maar rustiger gedaan, maar de pc zat steeds vast.
Als ik schermen probeerde te sluiten bleven ze staan, maar echt open waren ze niet. Heb de pc meerdere keren opgestart en helemaal uitgezet maar het werd er niet beter op.

Net was dat dus weer, mijn muis schoot alle kanten op en toen bleef het beeld stilstaan. Ik kon niets doen, dus ik 'ram' op crtl-alt-delete en na vierhonderd keer erop te drukken Schijnheilig wordt het beeld zwart en maakt de pc een hele hoge PIEP uit de computerkast! Dit is geen goed teken toch?
Daarna starte hij wel netjes op maar zat binnen 2 minuten weer net zo vast als daarvoor.
Ook is het vaak zo dat de pc sloom word en dat ik dan de computer via start opnieuw op wil starten en ik klik dan écht 'opnieuw starten' aan, maar toch gaat de pc helemaal uit Verward

Ik heb al heel veel bestanden van de pc gegooid in de hoop dat hij dan beter werkte, maar het heeft niet geholpen.
Nu loopt ad-aware er overheen, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
Heeft iemand een idee hoe ik de pc weer normaal krijg?


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:05

goed dat je Ad-Aware erover heen gooit .. sommige troep die via internet op je pc komt kan ook nogal veel veroorzaken Schijnheilig
Verder klinkt het alsof je pc ontzettend gestresst is Tong uitsteken Vooral als jij 4x op de ctrl,alt,delete zit te rammen Schijnheilig Heb medelij Tong uitsteken
Volgens mij is je pc beetje aan het eind van zijn latijn..
hoe oud is hij?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 16:09

Volgens mij is de pc 2 jaar oud, maar kan ook drie zijn.
Ad-aware had 7 dingen gevonden, die zijn er nu af.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:12

Ad-aware, spybot en een goede virusscanner draaien. Vervolgens je schijf defragmenteren. Waarschijnlijk zijn dan veel problemen opgelost.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 16:18

uh... oké, ik weet wat je bedoeld, maar ik kan het niet Haha!
Dat wordt dus ff wachten tot mijn vader thuis is.
In elk geval bedankt voor de hulp!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers