Centrale topcis? Nieuwe subforums? Slotjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:59

Lovely schreef:
Ennieweej, ik vroeg me alleen af hoe je soms moet weten wat er wel en niet mag, buiten de beschreven regels.
Volgens sommigen mag je dat niet vragen, maar ik denk dat dat heel erg subjectief is.


Om een lang verhaal kort te maken: Zie http://www.bokt.nl/forums/rules.php

6. Bokt.nl en haar beheerders/moderators hebben het recht berichten naar eigen inzicht te verwijderen, te bewerken of op slot te zetten.

Daar heb je je regel....

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:02

Ow ik weet heus wel wat er in een wetboek staat daar gaat het niet om.

Maar als een 10 jarige op bokt weet dat er een centraal kleren topic is waar in gepost moet worden om nieuwe kleding te showen dan neem ik aan dat een volwassene zoiets ook wel weet ( al dan niet na een opmerking van een mod).

Zou er een handleiding van tig pagina's moeten komen op bokt, dan houdt iedereen zich er wel aan? Ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:02

Ja Menno, die regel ken ik wel (heb er zelf aan meegedaan om ze te verzinnen). Maar die regel vertelt niks over iets waar de users zich in het vervolg aan moeten houden. Dus hoe kan ik nou weten waar ik mijn verhaal kwijt kan over mijn nieuwe jurk (ofzo Haha! ).
Just curious.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:22

Als ik haar bericht hier lees: [AM] Schóenen!!! (+foto's)

Citaat:
Mhhh volgens mij is dat topic weg. Maargoed; dit is alleeeeeeeen voor de schoenen/pumps freaks


Ze wist het dus wel, ze heeft alleen de moeite niet genomen om het topic te zoeken...

ALLE reden dus om het topic op slot te gooien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:27

Menno, ik heb het niet over een slotje.
Ik wil alleen graag weten hoe je al dit soort subregeltjes kunt weten als je niet alles leest Lachen.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:34

Als je al die subregeltjes niet kent en er wordt op gewezen door een mod, wat is daar mis mee? Dan weet je het toch voor een volgende keer?

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:37

Lovely schreef:
Menno, ik heb het niet over een slotje.
Ik wil alleen graag weten hoe je al dit soort subregeltjes kunt weten als je niet alles leest Lachen.

Het topic gaat wel over een slotje Knipoog

Om op jouw off-topic Tong uitsteken reactie te reageren:
In het laatste bericht van het topic wordt verteld waarom hij op slot gaat. Niets mis mee toch?

Het word je een keer verteld en je vergeet het nooit meer...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:41

Jeetje, wat kunnen sommige mensen doordraven als er een topic van hen op slot gaat.
En dan bedoel ik niet alleen Laura, ik zie dat bij wel meer mensen, dat er acuut op FZ dan een topic geopend wordt omdat ze het er niet mee eens zijn.

Ik ben het ook niet altijd eens met beslissingen van mods, maar of je legt je er bij neer en gaat gewoon gezellig verder bokken of je komt niet meer op bokt (en daar zijn ook voorbeelden van).

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:50

Klopt, lang niet alles staat in de Bokt regels, maar ik durf te wedden dat er niemand op Bokt is die de moeite heeft genomen alle in Nederland bestaande wetten te lezen. Is ook helemaal niet nodig, iedereen weet wel wat er (ongeveer) wel/niet mag en als je dat een keer verkeerd beoordeeld krijg je een waarschuwing en weet je dat je dat de volgende keer anders (of niet) moet doen.

Zelfde op Bokt. Een aantal basis dingen staan in de regels maar die regels hebben we behoorlijk beknopt proberen te houden. Niemand die dat gaat lezen als het pagina's en pagina's vol met tekst zijn over wat er allemaal wel/niet mag.

Dus idd, het kan heel goed zijn dat een gebruiker nietsvermoedend een topic start over een onderwerp waar al ergens een centraal topic over is. Andere gebruikers zien dat, duwen op de TeM knop, een mod zet een slotje en vertelt de betreffende gebruiker waar ze hun verhaal dan wel kwijt kunnen. No harm done, iedereen blij (meestal dan Haha!).

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:25

PP-STEMP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:27

pearl_tje schreef:
PP-STEMP

Dit volg ik dus echt niet Scheve mond . Leg eens uit Verward .

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:55

Fitzroy schreef:
Jeetje, wat kunnen sommige mensen doordraven als er een topic van hen op slot gaat.
En dan bedoel ik niet alleen Laura, ik zie dat bij wel meer mensen, dat er acuut op FZ dan een topic geopend wordt omdat ze het er niet mee eens zijn.

Ik ben het ook niet altijd eens met beslissingen van mods, maar of je legt je er bij neer en gaat gewoon gezellig verder bokken of je komt niet meer op bokt (en daar zijn ook voorbeelden van).


Dit bedoel ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:22

Eeeeh misschien een hele domme vraag; maar wat is er nou weer precies met hamster? Verward Scheve mond

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:23

menno"]
Als ik haar bericht hier lees: [AM] Schóenen!!! (+foto's)

[quote="Laura schreef:
Quote:
Mhhh volgens mij is dat topic weg. Maargoed; dit is alleeeeeeeen voor de schoenen/pumps freaks



Ze wist het dus wel, ze heeft alleen de moeite niet genomen om het topic te zoeken...

ALLE reden dus om het topic op slot te gooien....
[/quote]

Inderdaad!
Wat kinderachtig om er al het tweede topic op FZ over te openen.
Ik vind de centrale topics echt een uitvinding, zo verdwijnen topics niet al na 5 minuten van de eerste pagina Haha!

(Je schoenen vind ik wel erg leuk hoor Laura *LOL*, ik heb soortgelijke en gepost in het centrale kleding topic, iedereen vond ze afschuwelijk Haha! )

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 16:27

Een tweede topic achtte ik nodig aangezien ik graag een fatsoenlijke modreactie wilde en geen offtopic verhaal. Apple en Bart; thanks! Lachen
Als er ergens een slotje geplaatst wordt met een naar mij idee volkomen irrelevante persoonlijke opmerking waarop ik vervolgens met een kluitje in het riet gestuurd wordt; dan open ik een nieuw topic ja. Dat ONtopic blijft :J

Wbt het centrale topic; ik kwam laatst een voor-mij-volkomen-vreemde-regel tegen dat ' verzameltopics' niet waren toegestaan oid, Verward en vervolgens was het Centrale kledingtopic weg. Dus dacht ik dat deze daarom weggeslotterd was. Ik kom zelden op HK omdat ik weinig behoefte heb aan 400 pagina's vol offtopic gezever tussen een paar dezelfde mensen. Vandaar. Maargoed; ik snap de mod-kant; maar blijf kleding/schoenen een ander verhaal vinden. Haha! Misschien geeft Bart toestemming voor een centraal-nieuwe-schoenen topic? OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:57

Laura schreef:
Ik hoef hopelijk geen geld over te gaan maken voor een gelijke behandeling? Verward


Tuurlijk niet, die gelijke behandeling krijg je al... Jouw topic over schoenen word op slot gezet, want er is een algemeen kledingtopic. Net als ieder ander topic over kleding van een willekeurige andere user... En daar heb je geen cent voor hoeven te betalen Haha!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:33

Centrale topics zijn heel wat anders dat Verzameltopics volgens mij...
Centrale topics zijn er (correct me if I'm wrong) zodat niet een forum helemaal wordt ondergespoeld door allerlei topics over bijv. kleren of liedjes die je geweldig vind. Verzameltopics waar allerlei foto's over een bepaald onderwerp wordt verzameld, zonder echt nu dus.

En ik vind ook dat je een beetje aan het zeuren bent, het is 'maar' een topic dat op slot gaat, en om daar dan zo'n heisa over te maken en dan heel kinderachtig erop te gaan wijzen als je het ziet bij een ander topic... En áls je dat dan doet, TeM het dan... Is véél efficienter!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:58

Laura heeft haar punt duidelijk gemaakt. Er is een reactie gekomen van een mod en naderhand zelfs gereageerd door Bart. Dus een beetje zonde dat er dan door ge-welles-nietesd wordt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:00

Nietus! *LOL*

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:48

Romkabouter schreef:
Nietus! *LOL*

Wellus
sorry.. kon het ook niet laten =P

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:23

Romkabouter schreef:
Nietus! *LOL*


Zucht. Haha!
Moet je nou weer roet in het eten gooien. Plaats ik serieuze reactie. Cool

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:25

Romkabouter schreef:
Nietus! *LOL*


Zucht. Haha!
Moeten jullie nou weer roet in het eten gooien. Plaats ik serieuze reactie. Cool Maar ik zal het onthouden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:11

Serieus twee keer ook *LOL*