Site, rechtermuisknop opslaan voorkomen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:34

Arnd professioneel? Haha!

Professionele foto's heeft hij, maar de website vind ik nou niet echt professioneel...

Ik denk dat site's zoals www.philips.nl, www.volkswagen.nl e.d. bedoeld worden met professioneel.

[edit] voor een professionele site heeft hij de rechtermuisknop van mozilla niet uitgeschakeld.. [/edit]

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:09

BartVB schreef:
Die rechtermuistoets uitschakelen is echt super, super, super irritant. Ik gebruik altijd m'n rechtermuisknop om Back te doen. Zodra ik op een site merk dat een of andere (@#*&@#@& de rechtermuisknop uitgezet heeft ben ik weg...


Dat vind ik dus ook, en het maakt verder ook helemaal geen r**t uit omdat er talloze andere manieren zijn om toch aan datgene te geraken waar je achter zat.
Nutteloos, irritant en uiterst onnodig is het. Bovendien, als je je naam in het midden van de foto zet hoef je echt niet bang te zijn dat iemand die eruit zal wissen.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:17

Ik kan e rook wel een transparant plaatje overheen doen, of dat ding in tienduizend stukjes eropzetten, maar ik vind dat bloedirritant..
Ik heb het wel toegepast, die rechtermuiskmnop uitschakelen. maar dat zie je niet bij alle subpagina's van mij Lachen

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:25

Flutterby schreef:
Ik kan e rook wel een transparant plaatje overheen doen, of dat ding in tienduizend stukjes eropzetten, maar ik vind dat bloedirritant..
Ik heb het wel toegepast, die rechtermuiskmnop uitschakelen. maar dat zie je niet bij alle subpagina's van mij Lachen

En zelfs dan blijf je het plaatje in je bron zien.

De enige mogelijkheid om het plaatje goed te verstoppen is om het plaatje in je css te verwerken. Hiermee maak je het al een stuk lastiger. Lachen

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:50

Menno schreef:
De enige mogelijkheid om het plaatje goed te verstoppen is om het plaatje in je css te verwerken. Hiermee maak je het al een stuk lastiger. Lachen



Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:13

Menno schreef:
In principe kun je niet voorkomen dan iemand afbeeldingen steelt van jouw site.

Een beveiliging op de rechtermuisknop zou ik zelf nooit doen. Dit omdat dit problemen kan geven in verschillende browsers.

Wel kun je de locatie van je afbeeldingen verbergen, ook in de bron Lachen

Dit kun je doen door je afbeelding in een css te plaatsen en de betreffende cel naar deze css te verwijzen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.tyrza.com/nl/biografie.asp en probeer de lange afbeelding bovenaan maar te kopieren. Ook in de bron kun je hier niets van terugvinden.

Echter werkt dit truukje alleen bij Internet Explorer. Met een browser zoals Mozilla kun je met 1 druk op de knop de volledige inhoud van de pagina tonen.

Gelukkig werkt 97% nog altijd met IE en het percentage wat met Mozilla of een andere browser werkt, moet ook maar net weten hoe je die inhoud kan tonen. Knipoog

Maar zoals hierboven al vermeld wordt, je kan zo je best doen om je pagina te beveiligen, je kan alle codes gebruiken die je maar kunt vinden, als iemand jouw foto echt wilt hebben, druk hij of zij gewoon op Print screen...

Idd, ik heb mozilla en heb net even uitgetest of ik een foto van Flutterby kon opslaan... No problemo... Dus helaas, tegen Mozilla beveiligen lijkt wel onmogelijk... Haha! Voor de blonde I-net gebruiker zoals ik Tong uitsteken
Ik ga je foto niet gebruiken oid hoor Flutterby Lachen

pmarena

Berichten: 48190
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:54

Ik heb het op mijn site ook uitgeschakeld ... en vindt het zelf ook irritant Haha!

Maarja... ik heb het puur gedaan zodat mensen niet ongevraagd foto's en tekst copy-pasten of opslaan en ergens anders op het www neerzetten....

De concurrentie pakt het er anders ZO vanaf , en het kan ook ergens terechtkomen waar er vervolgens onzin over beweerd wordt..ik heb dat gewoon liever niet. Als iemand foto's of tekst wil gebruiken , dan gaan ze zelf maar aan de slag met camera en toetsenbord

Natuurlijk kun je altijd wel een andere manier vinden als je iets ECHT wil hebben.... maar nu is het iig zeer duidelijk dat het niet de bedoeling is...
en als iemand dus TOCH wat kopieërd dan is het meteen duidelijk dat het een echte lomperik is , die willens en wetens wat jat Scheve mond

Het is zo voor iedereen duidelijk dat de foto's niet gekopieërd mogen worden Lachen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:57

jouw site is niet helemaal beveiligd Bianca, ik heb jou gisteren nog een foto gestuurd die ik van je site heb gehaald (van de fotowedstrijd)

pmarena

Berichten: 48190
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:24

Nee , ik heb niet alles beveiligd idd , de nieuwe pagina's niet Lachen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:25

Guinni schreef:
Idd, ik heb mozilla en heb net even uitgetest of ik een foto van Flutterby kon opslaan... No problemo... Dus helaas, tegen Mozilla beveiligen lijkt wel onmogelijk... Haha! Voor de blonde I-net gebruiker zoals ik Tong uitsteken
Ik ga je foto niet gebruiken oid hoor Flutterby Lachen

En is dat plaatje van Menno's/Tyrza's site ook al gelukt ? Tong uitsteken Is met Mozilla ook simpel..

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 21:30

DaphneL schreef:
En is dat plaatje van Menno's/Tyrza's site ook al gelukt ? Tong uitsteken Is met Mozilla ook simpel..


zal nmiet lukken, ik ga er nieuwe © in zetten Tong uitsteken
oeps, dat was voor de quote in jouw bericht Haha!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:17

DaphneL schreef:
En is dat plaatje van Menno's/Tyrza's site ook al gelukt ? Tong uitsteken Is met Mozilla ook simpel..


Met Mozilla kun je alles achterhalen, dus ook deze plaatjes Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:30

Menno: penny als keyword?

Wat moet je met pennymeisjes op je site? Tong uitsteken

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:31

Rainie schreef:
Menno: penny als keyword?

Wat moet je met pennymeisjes op je site? Tong uitsteken


Penny als in Penny Rockx-Zavits, trainster van Tyrza, vrouw van Johan Rockx Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:25

Je kan ook nog alle bestandsnamen escape en unescapen met javascript. Werkt ook leuk Haha!

Maar dan nog is er niets tegen printscreen bestand

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:52

Menno schreef:
Met Mozilla kun je alles achterhalen, dus ook deze plaatjes Knipoog

Dat zeg ik, is ook simpel met Mozilla Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:29

Menno schreef:
Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.tyrza.com/nl/biografie.asp
en probeer de lange afbeelding bovenaan maar te kopieren
. Ook in de bron kun je hier niets van terugvinden.


Was dat een uitdaging? Want er is niets uitdaging aan hoor. Haha!
(en ik werk met IE)

Afbeelding

Dat je geen teksten kunt kopieren vind ik overigens ook erg irritant, wil je bvb een stukje quoten dan gaat dat niet, wil je die tekst voor jezelf dan gaat dat ook niet (nou ja, gaat wel maar dan met een hele omweg terwijl het gewoon helemaal niet uitmaakt omdat je er toch aan aangeraakt)
Het is gewoon onzin om zulke dingen te blokken, én onmogelijk.
Overigens vergeten de meeste dan nog ctrl+c te blokken. Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:41

Afbeelding

Ook leuk Knipoog

Leuk bedacht menno, helaas amper een hindernis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:21

Welke bedoel je nu?
Deze of deze?????

Afbeelding

Afbeelding

Dit is gewoon te simpel met IE.....
Al eens aan de surf cache gedacht???
Daar lopen ze gewoon in rond te banjeren OK dan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:26

Hmm, ik denk dat Menno het nu wel begrepen heeft *LOL*

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:37

Arme menno Lachen

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:31

ik zal je er maar niet al te druk om maken want het gaat je toch niet lukken... ik wil zelf ook wel een foto´ws opslaan van eensite en kom ik ook zo´n ding tegen dat ik niet met mijn rechtermuis knop kan gebruiken maar ik met (XP) kan gewoon een beetje rondjes cirkelen over het foto´tje en ik kan hem op slaan dus wat jij wil zou niet egt kunnen