tijd van gaan/afscheidstopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:45

Het punt is denk ik ook niet of je bokt wel of niet veel te serieus neemt, je wil gewoon graag serieus genomen worden. Waarom zou het omdat het internet is niet serieus genomen moeten worden?

Het is toch ook juist heel positief dat het forum zo groeit, dat ik denk ik ook mede dankzij de gezelligheid van de "bokkers van het eerste uur" is natuurlijk, maar dat is geen reden om er rechten aan te ontlenen.
Bokt is misschien niet meer de Bokt die het was (ik zou het niet weten ik ben een groentje) .. maar anders hoeft niet slechter te zijn.

En laten we wel wezen .. zonder nieuwe Pennymeisjes met nieuwe pennyvragen .. is er ook geen penny patrouille!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:24

Een afscheidstopic is alleen voor de sensatiezoekers.

Ik vind persoonlijk het anders wel slechter. Ik kom hier al een hele tijd om mee te lezen.
Ik vond bokt 2 jaar geleden al veels te groot eigenlijk, maar nu is het helemaal niet meer bij te houden. Maar het aantal interessante discussies is wel bij te houden, dat zijn er namelijk niet zo veel.

Wat ik wel jammer vind is dat als je een vraag post je vaak naar de niet goed werkende zoekfunctie wordt verwezen. Of er gewoon helemaal niet op gereageerd wordt.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:41

Dat verwijzen naar de zoekfunctie door mensen die al langer op bokt zijn vind ik ook minder leuk, al is het mijzelf nog niet overkomen.

Het komt een beetje over als: Wij hebben daar vroeger al een keer over gediscussieerd, dus hoeft er nu niet meer over gepraat te worden, ga maar kijken wat wij er toen over gezegd hebben.

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om voor de 100ste keer dezelfde vraag te zien, maar dan antwoord je toch gewoon niet
Een forum is in de eerste plaats een plek om met elkaar te discussiëren, niet om oude informatie op te zoeken.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:41

Bwah, dat er x-aantal keer de zelfde vraag voorbij komt stoort mij niet zo... dat heb je gewoon als er steeds nieuwe gebruikers bijkomen...

Ik verwijs gewoon eventjes naar het topic waar die vraag al in is gesteld zodat buiten de recente antwoorden de topicstarter ook de oudere antwoorden op die vraag kan lezen.

En een afscheidstopic... Denk idd ook dat alleen degenen die echt met veel lawaai willen vertrekken er in gaan posten... De meesten die het echt beu zijn kiezen voor een stille aftocht...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:44

Ik vind ook dat als mensen in dat afscheidstopic schrijven gewoon sensentatie willen hebben. Meer aandachttrekkerij naar mijn idee!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:19

Jezelf "waar moeten maken" heb ik nooit ervaren op bokt. Van een nieuweling weet je niet hoe diegene is, dus daar is iedereen wat afwachtend naar en terecht i.m.o. Dat is in IRL toch ook zo?
Ik vind het moeilijk te zeggen dat mensen kritiek IRL niet op dezelfde manier zouden kunnen geven, ik ken ze nl niet Knipoog

Via internet kun je toch een stuk minder goed inschatten hoe iets bedoeld is en is het voor de schrijver ook moeilijker in te schatten hoe het opgevat zal worden. Dat bedoel ik met serieus nemen, je weet niet hoe de ander het bedoeld heeft (is IRL ook lastig in te schatten soms, maar hier dus nog lastiger) en dus niet dat er geen serieuze dingen gezegd kunnen worden. IRL heb je gewoon een stuk meer mogelijkheden om dingen een bepaalde "toon" te geven.

Mensen die hier al vanaf het begin zijn (ik ben er ook niet van het begin af aan overigens..), zijn hier gekomen omdat er een groep gezellige mensen heenging en zijn gebleven omdat zij het indertijd gezellig vonden. Nu is bokt anders en blijkbaar vinden zij bokt op deze manier minder leuk dan dat het in het begin was. Voor die mensen is het anders zijn van bokt dus wel slechter, dat kan toch? Dat is niet richting iemand persoonlijk bedoeld, maar gewoon in het algemeen.

Verwijzen naar de zoekfunctie kan toch ook geen kwaad!? Dat betekent niet dat het topic hop op slot moet en er geen antwoorden gegeven kunnen worden, maar dat er met zoeken een hoop topics te vinden zijn waar nuttige dingen in staan, die misschien in het nieuwe topic niet genoemd zouden worden.

*Gaat ook wel erg off-topic, maar vooruit*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:54

DaphneL, wat ben ik blij met jou
Jij scheelt me zoveel type werk Haha! *LOL*

Ik vind het goed omschreven zoals ik het persoonlijk ook vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:25


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:52

Pennywafel Haha! hoe kom je erop
Ik denk dat het leuker zou zijn om ipv te verwijzen naar de zoekfunctie zelf al een topic aan te reiken. En dan bijvoorbeeld daarbij zeggen dat daar al veel nuttige info staat.
Niet met rollende oogjes zeggen dat je maar met de zoekfunctie aan de gang moet omdat dit al zo vaak is besproken.
Maar we gaan geloof ik erg offtopic nu, sorry

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:16


My imaginary friend thinks you have serious problems!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:21

Ik heb zowiezo de idee dat het een schaduwaccount is!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:06

als er dan een speciaal topic is. bij deze verlaat ik bokt, al dat algemeen gekwebbel, een beetje afwijkende mening word gelijk de grond in geboord, ipv op een rustige manier beantwoord. het komt me echt m'n strot uit, ik dacht dat het voor de lol was maar.... een mens vergist zich blijkbaar ook wel eens. Allemaal het beste en tot ziens...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:30

Ik vind "afscheid nemen" van bokt nogal definitief en heb al vaker zulke topics voorbij zien komen en gezien dat mensen een tijd later toch weer hier te vinden waren. Verward

Als je bokt zat ben waarom dan meteen zo'n definitief afscheid? Verward
Waarom niet gewoon even een paar weken niet komen en dan kijken of er weer wat "nieuws" opstaat?
Maar om met zo'n afscheid meteen maar de deur achter je dicht gooien....misschien vind je het over een tijdje wel weer gezellig....of blijf je graag meelezen.....
Je kan toch ook af en toe komen?

Vind meteen maar helemaal afscheid nemen zo overdreven.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:14

Duncan schreef:
als er dan een speciaal topic is. bij deze verlaat ik bokt, al dat algemeen gekwebbel, een beetje afwijkende mening word gelijk de grond in geboord, ipv op een rustige manier beantwoord. het komt me echt m'n strot uit, ik dacht dat het voor de lol was maar.... een mens vergist zich blijkbaar ook wel eens. Allemaal het beste en tot ziens...


Ik zag dat je pas aangemeld bent (02-05-04)....moet je dan dramatisch doen en "Bokt verlaten" welneee....doe net al mij en kijk er soms even overheen...

ps wat een onzin een afscheidtopic...er is toch niemand dood Clown

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:20

Duncan schreef:
als er dan een speciaal topic is. bij deze verlaat ik bokt, al dat algemeen gekwebbel, een beetje afwijkende mening word gelijk de grond in geboord, ipv op een rustige manier beantwoord. het komt me echt m'n strot uit, ik dacht dat het voor de lol was maar.... een mens vergist zich blijkbaar ook wel eens. Allemaal het beste en tot ziens...


Bloos! Vind je het zo erg!
Moet je ook maar aan wennen Scheve mond
En tja.....als je dat niet doet doei!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:23

"algemeen gekwebbel" *LOL* Tsja...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:32

Nou,de eerste serieuze afscheidnemer komt en wat blijkt,het is geen succes toch Tong uitsteken ?!Als je gaat slijmen van blijf is het niet goed maar iets zeggen in de richting van rot maar op is ook niet leuk.Dus wat moet je dan zeggen?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:38

Tot ziens en het ga je goed of zoiets??? Schijnheilig

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:20

Ik ben ook al weer 100 keer 'gestopt' met bokt. Maar net als met 'n sigarettenverslaving, is de verslaving te erg en kom ik toch steeds na een paar weken weer kijken of er iets nieuws is.
Niemand zal mij die weken dat ik weg ben missen en niemand zal het in de gaten hebben als ik weer veel ga posten.

Een afscheidstopic lijkt me overbodig, idd omdat afscheid zo definitief is terwijl je toch nog wel 'n paar keer terugkomt Knipoog

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:49

Nou mensen ik ga!!

zo slapen... spreek jullie morgen wel weer Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:49

Nooit heb ik door of iemand niet meer op Bokt komt ,maar door dit aangekondigde afscheidstopic kan ik niet laten om te kijken hoelang het volgehouden word......

[VMR] Mondoni Jophurs

Nog geen 24 uur dus Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 03:20

tsja bokt ís gewoon te verslavend Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 01:02

Dus de bedoeling van het zogenaamde topic is:


Doei ik kom niet meer op bokt!!


Beetje achterlijk!! Verward

Euh,...?? Tsjah,...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:01

pompom schreef:
Nooit heb ik door of iemand niet meer op Bokt komt ,maar door dit aangekondigde afscheidstopic kan ik niet laten om te kijken hoelang het volgehouden word......

[VMR] Mondoni Jophurs

Nog geen 24 uur dus [image]


Tsss...Vind je 't gek dat er mensen niet meer terug willen komen? Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:49

tobilover schreef:
:oo Vind je het zo erg!
Moet je ook maar aan wennen Scheve mond
En tja.....als je dat niet doet doei!


Scheve mond Jaaaaaa, dat is de instelling

Ja, er wordt zeker teveel gesnauwd en bot gereageerd en ja (IMO) moet dat zeker anders. Druk in zo'n geval aub gewoon op die Afbeelding knop zodat we er iets (meer) aan kunnen doen.

Een afscheidstopic? Op zich een leuk idee maar in de praktijk blijkt dat 80% van de mensen die weg gaat na een tijdje weer terug komt Lachen Ik heb het soms ook heeeeelemaal gehad met Bokt maar ben dan na een paar weken minder Bokt weer gewoon terug met hernieuwde moed Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers