Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:17

runningkawa schreef:
Die krijg ik zeer zeldzaam
Zijn er dan toch bokker bang van me? Clown
Of onderbouw ik me gezever toch redelijk?

Het eerste, en dat heb ik je geloof ik ook al eens via pb gezegt Haha! Of was dat nou iemand anders? Verward

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:28

Ik weet nou niet zo goed of ik bij oude of nieuwe bokker hoor. Ik denk nieuwe...
Ik zie bokt ook veranderen, meer mensen, meer topics en ik kan het gewoon niet meer bijhouden. Dus dat heb ik gewoon opgegeven Haha!
Maar het irriteerd me niet hoor, de topics die me niet interesseren lees ik gewoon niet. Ook dat er groepjes zijn vind ik prima, moet ook wel want je kan onmogelijk iedereen kennen.

Ik vind het hele verhaal van die UN belachelijk, volgens mij heb ik er zelf ook weleens eentje gehad, voor omhoogschoppen (schaam)
Maar verder dus weinig tot geen aanvaringen gehad met moddies.

Ik denk toch dat er een groep mensen is die dit hele "internet-wereldje" een beetje te serieus nemen. Ik snap de frustratie wel, maar is het echt zo belangrijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:35

runningkawa"]
Die krijg ik zeer zeldzaam
Zijn er dan toch bokker bang van me? Clown
Of onderbouw ik me gezever toch redelijk?
[/quote]
MIsschien vinden andere mensen het niet de moeite waard om er tegenin te gaan? Niet omdat de onderbouwing zo goed is, maar gewoon omdat het de moeite niet waard is??
Ik denk niet dat men bang voor je is, ik denk dat het men allang niet meer boeit.

[quote="Esme_27 schreef:
Ik denk toch dat er een groep mensen is die dit hele "internet-wereldje" een beetje te serieus nemen. Ik snap de frustratie wel, maar is het echt zo belangrijk?

Precies! Zo belangrijk is het dus niet en niemand hoeft zich dus ook niet belangrijk te gaan voelen omdat ze denken dat ze op bokt wat voorstellen. Ga dat irl maar eens serieus aan iemand vertellen Haha!.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:40

Esme_27 schreef:
Ik denk toch dat er een groep mensen is die dit hele "internet-wereldje" een beetje te serieus nemen. Ik snap de frustratie wel, maar is het echt zo belangrijk?

Denk dat je hier ook wel een punt hebt ja...

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:11

Esme_27 schreef:
Ik denk toch dat er een groep mensen is die dit hele "internet-wereldje" een beetje te serieus nemen. Ik snap de frustratie wel, maar is het echt zo belangrijk?


En hier sluit ik me volledig bij aan Lachen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:18

Esme_27 heeft helemaal gelijk. En inderdaad Lovely, ga maar rondbazuinen dat je 'the man' bent op een of ander forum.... Right. Haha!

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:28

Als nieuweling had ik verwacht dat er volop gediscussieerd zou worden op dit forum. Dat is ook de reden dat ik lid geworden ben. Als ik zie dat er waarschuwingen gegeven worden voor het maken van een grapje, dan vraag ik me af waar dit forum voor dient. Op domme vragen krijg je nu eenmaal geen serieus antwoord... (what you give is what you get!)

Veel berichten heb ik niet achter mijn naam staan. Ik heb veel meegelezen en als er bij HAW gereageerd wordt met alleen maar een kwijlsmiley, dan voel ik me niet geroepen er nog wat van te zeggen. Natuurlijk is het goed om te horen en te zeggen dat een paard mooi is, maar ook de positieve dingen kun je onderbouwen! Ik zocht een plek waar ik met mensen kan praten en van gedachten kan wisselen. Daar hoort ook kritiek bij, mensen hebben nu eenmaal niet altijd dezelfde mening. Internet is hiervoor erg geschikt, in het dagelijks leven is het al moeilijk genoeg om te discussieren over bepaalde onderwerpen. Op een forum is iedereen redelijk anoniem en voel ik mij ook niet snel aangevallen, de emotionele lading is minder groot dan bij mensen die je heel goed kent.

Meningen verschillen en als dit het geval is, dan betekent dit nog niet dat mensen elkaar niet mogen of ruzie hebben. Misschien in de kleuterklas.... Zolang je je kritieken goed onderbouwd kan er een ware discussie op gang komen en in de oudere topics zie ik ook dat mensen elkaar respecteren, ondanks een verschil van mening.

Ook ik zie dat er veel jonge meisjes zijn die vaak niet veel zinnige dingen te melden hebben en dan doen ze dit ook nog in een, voor mij, onbegrijpelijke taal. Helaas is dit niet tegen te houden en ik denk dat je dat soort dingen maar gewoon moet negeren. Zo werkt het in het dagelijks leven ook!

Ook ik ben lastig gevallen (ja zelfs met een paar berichtjes kan dat!!!), ik had gedacht mezelf even voor te stellen (vergeef me, ik ben nieuw hier Tong uitsteken ). Een paar minuten later had ik al een PB, ondertekent met een KuZz.... Vreselijk, waar ben ik terecht gekomen! Maar als je het negeert, stopt het vanzelf, tenminste dat hoop je dan maar.

Jammer dat de oude garde een beetje genoeg heeft van Bokt en dat er zelfs mensen zijn die hier niet meer willen komen. In oude topics heb ik gezien dat er goede dingen gezegd worden en het zou toch eeuwig zonde zijn als dit in de toekomst verdwijnt!?! Ook al komen de berichten soms hard over, je leert er wel van! Vroeger komt nooit meer terug, dat geldt voor alles en iedereen, maar iedereen heeft zelf de keuze om dingen in stand te houden! En een forum verdient toch ook opvolgers?

Dit is mijn (bescheiden) mening en ja, het is een beetje lang geworden, maar als je het doet, dan moet je het goed doen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:30

Was een grapje Lovely Lachen Er staat niet voor niets een Clown smiley bij..
Dit omdat ik gewoon zelden nare PB's krijg
(idd nog een puntje, smileys staan er meestal niet voor niets en nemen een stukje functie van gezichtsuitdrukking over of op wat voor toon eits gezegt word, tenminste daar gebruik ik ze wel voor)

Citaat:
Precies! Zo belangrijk is het dus niet en niemand hoeft zich dus ook niet belangrijk te gaan voelen omdat ze denken dat ze op bokt wat voorstellen. Ga dat irl maar eens serieus aan iemand vertellen .


En daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar wat als anderen jou in die status zetten op i-net, terwijl je dat zelf niet zo voelt?
Want dat doen sommige bokkers wel krijg ik het gevoel. Verdrietig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:46

Dat is dus net zo onbelangrijk Kawa Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:50

Idd, je moet ons niet zo serieus nemen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:52

dat is zeker onbelangrijk, maar je word er zo moeee van Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:26


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:21

Lovely schreef:
A- waar gaat dit over
B- welke maatregel wordt hierop toegepast??


a) Het gaat over uitgestrekte draf leren
b) Het gaat gillen Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:10

Lovely schreef:
Ik kijk voor de grap eens bovenaan RT et voilá:
[RT] hoe kan je je paard leren uitgestrekte draf?

A- waar gaat dit over en
B- welke maatregel wordt hierop toegepast??


Hahahaha dit topic is ook wel erg verleidelijk om in te gaan rellen moet ik zeggen Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:12

Sypheron schreef:
Hahahaha dit topic is ook wel erg verleidelijk om in te gaan rellen moet ik zeggen Schijnheilig



Schijnheilig

(ik hou op z'n tijd van dit soort topics Haha!)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:50

Eerst zeg ik: 1 heb alleen de eerste bladzijde en de laatste gelezen van dit topic.

Ik heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat als ik naar bokt.nl ga ik in een kleuterklasje terecht kom. De moddies vergaderen in de lerarenkamer...wat de kleutertjes niet mogen zien. Daarna word er straf uitgedeeld. Haha!

Ik vind ook dat er de laatste tijd maar veel met slotjes en un gegooid word. Ik bedoel, Bonnieponypage, en het forum van divoza, was ook niets, maar bokt begint ook steeds minder leuk te worden hoor. Terwijl het een paar jaar geleden eigelijk de bedoeling was om een LEUK forum te maken voor paardenmensen.

Ik bok gewoon door en blijf mijn mening geven, als dat een ban tot gevolg heeft, pech dan. Tong uitsteken Bokt is het einde van de wereld niet hoor, alleen een redelijk leuk tijdverdrijf (hoewel ook ik nu meestal bok uit gewoonte Clown ) Maar dan zul je mij hier ook nooit meer zien... Haha!

Dit klinkt misschien negatief maar er zijn ook goede punten hoor, als ik het moet geloven kost bokt bart nogal wat centjes.... Ach gut Haha!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:48

Superninus ik vind dat je e.e.a. goed onder woorden kunt brengen, ik ben ook gek op topics die alleen maar vol smileys zitten, enz. Clown

Maar als je zelf een bepaalde schifting maakt tussen topics kun je een hoop leren en gezellig kakelen over een onderwerp wat je bevalt. En dat is de meerwaarde imo, als ik denk aan b.v. de organisaties rondom Dorine, de zorgboerderij van Imker en alle kraammanden die worden gestuurd, kaartjes voor mensen die het moeilijk hebben...

Ook dat is een kant van Bokt waar je aan mee kunt doen, wat je naast je neer kunt leggen maar die wel een bepaalde warmte aangeven voor elkaar. En dat hoeft dan niet van iedereen te zijn, kaartjes van alle users wordt wat veel Tong uitsteken

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:01

Ik ben al user sinds het begin van Bokt en heb, vergeleken met een heleboel anderen, heel weinig posts. Ik heb niet zo'n behoefte om om elk bericht te reageren. Wat ik wel kan zeggen dat Bokt ontzettend is veranderd. Het is gewoon niet meer zo leuk als dat het was. Vroeger was het kleinschaliger en 'kon' er meer. Maar daarmee vergaat de wereld niet. Het is maar een internetforum ... Ik slaap er niet minder om als iemand op Bokt het niet met me eens is. Ik heb weleens een vrij onaardige PB van een mede-bokker gekregen. Ze zei dat ze zich in me had vergist . Daar moest ik wel een beetje om lachen; het is nl. een illusie om te denken dat je elkaar goed leert kennen via Bokt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:26

runningkawa schreef:
dat is zeker onbelangrijk, maar je word er zo moeee van Gaaaap

Alleen als je er wat van aantrekt Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:42

oberon schreef:
Ik ben al user sinds het begin van Bokt en heb, vergeleken met een heleboel anderen, heel weinig posts. Ik heb niet zo'n behoefte om om elk bericht te reageren. Wat ik wel kan zeggen dat Bokt ontzettend is veranderd. Het is gewoon niet meer zo leuk als dat het was. Vroeger was het kleinschaliger en 'kon' er meer. Maar daarmee vergaat de wereld niet. Het is maar een internetforum ... Ik slaap er niet minder om als iemand op Bokt het niet met me eens is. Ik heb weleens een vrij onaardige PB van een mede-bokker gekregen. Ze zei dat ze zich in me had vergist . Daar moest ik wel een beetje om lachen; het is nl. een illusie om te denken dat je elkaar goed leert kennen via Bokt.


Ja idd, Bokt is erg veranderd. Ik ben er ook al een hele tijd maar tis zo anders geworden. Vroeger heb ik echt veel gelachen hoor hier achter de pc over grappige topics waar idd nog veel mocht. Dan vroeg mn moeder waar ik zo om moest lachen en dan zei ik; ´Ach dat snap je toch niet`. Haha!
Mensen denken je al te kennen via bokt en dan krijg je pb´s of via MSN van: Nou ik mag dan jong zijn maar niet naief en ik kan mensen heel goed inschatten, zeker mensen zoals jij! Haha! Clown Pfff tuurlijk...
Maar ja bokt is ook zo groot geworden, je moet oppassen met wat je zegt want iedereen weet t meteen.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:12

Suzanne F. schreef:
Ja idd, Bokt is erg veranderd. Ik ben er ook al een hele tijd maar tis zo anders geworden. Vroeger heb ik echt veel gelachen hoor hier achter de pc over grappige topics waar idd nog veel mocht. Dan vroeg mn moeder waar ik zo om moest lachen en dan zei ik; ´Ach dat snap je toch niet`. Haha!
Mensen denken je al te kennen via bokt en dan krijg je pb´s of via MSN van: Nou ik mag dan jong zijn maar niet naief en ik kan mensen heel goed inschatten, zeker mensen zoals jij! Haha! Clown Pfff tuurlijk...
Maar ja bokt is ook zo groot geworden, je moet oppassen met wat je zegt want iedereen weet t meteen.


Het is heel erg, maar je moet inderdaad oppassen wat je zegt. Als je een verhaal de paardenwereld in wilt de helpen, hoef je alleen maar een topic op Bokt te plaatsen. Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat mensen hier veel verdriet door hadden. We lijken wel een stel oude mutsen, maar vroeger viel er inderdaad meer te lachen. Misschien ontgroei je Bokt wel op een bepaald moment en heb je alle topics wel een keer gezien Verward

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:01

Ook ik ben een 'nieuwe' bokker. Over de manier waarop er gemod wordt kan ik nog geen goede mening geven. Maar ik weet wel dat modden behoorlijk moeilijk is, en Bokt is ontzettend GROOT. Dat er regelmatig fouten worden gemaakt lijkt me onvermijdelijk, en helaas vallen de fouten meer op dan de keren dat je juist helpt een goede sfeer te creeren.

Verder doe je het als mod nooit goed. Je krijgt soms tegelijkertijd kritiek op dat je te streng bent en niet streng genoeg (als je een waarschuwing geeft dan vindt een deel dat het gelijk een permanente ban had moeten zijn bijvoorbeeld.)

Het spijt me het te moeten zeggen, maar ik vind de toon noch hier, noch in andere topics echt aanleiding geven om soepeler te worden, als ik mod zou zijn. En het nodigt (in mijn ogen) ook niet echt uit om eens een vraag te stellen of een mening te delen.

(En verder zijn er mods die met dit topic meelezen, zelfs meedoen, hebben ze verontschuldigingen aangeboden aan Sonja, en steken ze natuurlijk veel tijd in Bokt en is het veel minder vrijblijvend dan gewoon user te zijn. Dat waardeer ik erg!)

Tot zover de mening van nog een nieuwe Bokker.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:04

En weet je wat ik me nu al elke keer afvraag als ik dit topic zie staan en even lees...

Zou er ook zo'n heisa rond geweest zijn als het een 'anoniemere, nieuwere' bokker was geweest die een onterechte UN had gehad??

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:08

Natalie schreef:
En weet je wat ik me nu al elke keer afvraag als ik dit topic zie staan en even lees...

Zou er ook zo'n heisa rond geweest zijn als het een 'anoniemere, nieuwere' bokker was geweest die een onterechte UN had gehad??


Waarschijnlijk niet nee....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:14

Wat ik ook zo erg vind, is dat sommige mensen hier op Bokt dit ook als een "echte" wereld zien. Het is en blijft internet voor mij, ik heb al heel wat leuke dingen meegemaakt en veel geleerd door o.a. Bokt, maar het is en blijft internet! Een leuk tijdverdrijf of hoe je het ook wilt noemen.

Op het moment dat mensen die je persoonlijk kent, dingen die op het internet staan geloven i.p.v. jou, vind ik het erg triest. Helaas heb ik al ondervonden dat het wel zo is,... Er wordt over je gel*ld bij het leven.

Pb is een fijn iets als je wat persoonlijk wilt doen, maar het is ook het grootste roddelkanon wat er op Bokt bestaat denk ik.