Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:47

Marwszjeuh schreef:
De enigste oplossing is om het te accepteren..


Of niet dus, en daar gaat het juist over in dit topic, dan krijg je dus dat mensen weggaan zoals Sonja nu gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:57

Marwszjeuh schreef:
De enigste oplossing is om het te
accepteren
..


of er wat tegen te doen, al is het niet veel

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:23

Pff.... heb alle 10 pagina's doorgelezen.....

Heel jammer dat Sonja weg is, maar kan het wel begrijpen. Sonja het ga je goed en succes met de paarden!

Wat betreft de UN, ik ken het topic niet kan er dus echt niet over oordelen. Maar super dat Bart en Anya hun fout hebben toegegeven en excuses hebben gemaakt OK dan!

Verder ben ik ook geen heel oude bokker, maar lees en post toch wel al een jaar of twee. En moet zeggen dat er idd steeds minder interessante topics komen Scheve mond Zou dat de reden zijn dat ik voornamelijk nog in het mutsentopic kom? Heel jammer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:26

was bokt.be niet toch een leuke site Tong uitsteken Haha! Knipoog

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:26

Dan meld ik me ook maar, als "nieuwe" bokker... Scheve mond
Jammer dat Sonja weg is, maar het is haar eigen keuze...

Ynzo schreef:
Ik heb het idee dat er nogal wat mensen zijn die graag op van alles en nog wat lopen te zeiken. Die vinden het ook geweldig als er weer eens een moderator wat fout heeft gedaan, want dan kunnen ze weer naar boven halen wat er allemaal wel niet deugt aan Bokt en aan de manier waarop Bokt draaiende gehouden wordt enzo...

Ik ga hier volledig in mee, dit topic ging oorspronkelijk over de terechte of onterechte UN van Sonja, maar ondertussen gaat het daar allang niet meer over, en worden de beheerders en moderators onderuit gehaald op beoordeling van hun werk... En dat vind ik niet terecht, als je moeite hebt met een moddie kan je ook een Pb sturen, maar IMO worden hier de moddies als schietschijf gebruikt, en dat is geen eerlijke manier van doen...

En wat betreft "de bokkers van het eerste uur"... Ik vind dat het tijd wordt dat jullie of ophouden met zeuren, of gewoon opstappen... Ik begrijp echt wel dat het minder leuk voor jullie is geworden, maar je doet nou eenmaal niks aan een penny invasie, of aan andere dingen waar jullie je aan storen... Voor de nieuwe serieuze gebruikers, waar ik er 1 van ben, is het niet leuk om elke keer te horen dat het "vroegah leuker was"... Daardoor voel je je niet bepaald welkom, en durf je nog amper je verhaal neer te zetten, omdat er flauwe reacties als "zoekmachine" of "penny" komen...

Topics als "draag jij wel een cap" of "wat voor pony heb jij" vermijd ik ook, omdat ik geen behoefte heb om te reageren... Dat zouden jullie ook kunnen doen... En als jullie steeds blijven roepen dat er geen verhitte discussies meer zijn op bokt, open dan zelf eens een goed topic... Ik denk dat je met een slof/sporen topic al heel ver komt... Clown

Nee, just kiddin'... Ik begrijp jullie standpunt, maar accepteer ook "nieuwe" serieuze gebruikers, die wel hun best proberen te doen... Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:43

Bokt is zowieso bokt niet meer....

Ik heb slechts 1 UN gehad sinds ik hier ben en die was ook wel terecht moet ik zeggen.... ik sloeg wat door (:D) maar als Sonja op deze manier behandeld is kan ik mij heel goed voorstellen dat ze erg pissig is, zacht uitgedrukt!

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:46

Nieuwe bokker meldt zich! Ik weet niet hoe het vroeger op bokt was maar wat mij nu opvalt is dat het respect een beetje zoek is. Je kan niet normaal een rijfoto plaatsen zonder dat mensen je voor dierenbeul uitmaken omdat je toevallig een slof gebruikt. Aan de andere kant worden zogenaamde "pennymeisjes" regelmatig weggehoond door ouder publiek. Ik zie vaak zat topics staan waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar reageer dan lekker niet. Dan zakt het snel naar onder en hoef jij je niet te ergeren.

Wat er met Sonja is gebeurd weet ik niet aangezien ik niet alles op bokt volg. Jammer als ze weg is gegaan vanwege iets wat hier gebeurt is.

Ik weet niet waarom jullie op bokt komen, maar ik kom hier om over paarden te praten en als ik denk dat ik iets nuttigs heb te melden aan iemand dan doe ik dat. Ik heb geen behoefte om mijn privéleven hier uitgebreid te gaan uitleggen. Ik vind het gewoon leuk om met andere mensen die van paarden houden over mijn grote hobby te praten.

Het sleutelwoord is respect. Respect voor je mede bokker hoe stom of eigenwijs die in jouw ogen ook bezig mag zijn. Als mensen helemaal verkeerd bezig zijn probeer ik daar wat van te zeggen. Wordt er niet geluisterd? Prima. Niet mijn probleem. Wat mij betreft eet jij je paard op met kerst. Maar laat mij alstjeblieft ook in mijn waarde.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:47

Ik vraag me af wanneer je een "oude" gebruiker bent en wanneer een "nieuwe" en wat de oude gebruikers tegenwoordig dan minder vinden aan Bokt? Het beheer? De mensen? De topics?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:48

Richtje schreef:
Zou dat de reden zijn dat ik voornamelijk nog in het mutsentopic kom? Heel jammer.....


Daar is het wél gezellig Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:48

Hoe kun jij die verandering nu gemerkt hebben DPB
(niet l*llig bedoeld hoor)
Maar op het oude bokt was jij er niet eens Lachen

Verder worden nieuwe bokkers echt wel serieus genomen twister
Maar niet bij het 10000000000 hij loopt niet aan de teugel topic

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:50

Anoukie schreef:
Daar is het wél gezellig Knipoog.

Idd Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:50

Anoukie schreef:
Ik vraag me af wanneer je een "oude" gebruiker bent en wanneer een "nieuwe" en wat de oude gebruikers tegenwoordig dan minder vinden aan Bokt? Het beheer? De mensen? De topics?

Ik ben waarschijnlijk ook een hele nieuwe gebruiker..... weet ook niet waar die grens ligt Knipoog
Maar voor mijn gevoel waren er gewoon net wat meer interessante topics een jaar geleden. Of misschien is mijn interesse ook wel gewoon verplaatst.....

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:52

runningkawa schreef:
Hoe kun jij die verandering nu gemerkt hebben DPB
(niet l*llig bedoeld hoor)
Maar op het oude bokt was jij er niet eens Lachen

Verder worden nieuwe bokkers echt wel serieus genomen twister
Maar niet bij het 10000000000 hij loopt niet aan de teugel topic


Ik heb het ook niet over de beginjaren van bokt, want toen was ik er ook nog niet Lachen

Maar ik vind dat er sinds de tijd dat ik geregistreerd ben en nu, er al erg veel verschil zit, en zo bedoel ik het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:56

om eerlijk te zijn vind ik tussen nu en een jaar terug niet zo heel veel extra verandering
Maar dat kan naturlijk ook aan mij ligggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:57

Anoukie schreef:
Ik vraag me af wanneer je een "oude" gebruiker bent en wanneer een "nieuwe" en wat de oude gebruikers tegenwoordig dan minder vinden aan Bokt? Het beheer? De mensen? De topics?

geen idee waar de grens precies ligt
en wat ik minder vind, alles wat je opnoemt Lachen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:59

runningkawa schreef:
om eerlijk te zijn vind ik tussen nu en een jaar terug niet zo heel veel extra verandering
Maar dat kan naturlijk ook aan mij ligggen Lachen

ik vind daar ook niet echt verandering in..
ben nu een bokker sinds december 2003
maar vind het nog exact hetzelfde.
Behalve dat ik nu meerdere mensen ken..

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:59

runningkawa schreef:
om eerlijk te zijn vind ik tussen nu en een jaar terug niet zo heel veel extra verandering
Maar dat kan naturlijk ook aan mij ligggen Lachen


Ik vind het persoonlijk wel, veel meer penny-gebeuren e.d. waar dan weer door de oudere bokkers rottig op gereageerd wordt.
Beide vind ik niet leuk maar gelukkig hoef je niet alles te lezen dus dat doe ik dan maar niet.

Ik merk ook dat er veel meer slotjes worden gezet op het moment dat discussies behoorlijk oplopen, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Dan denk ik "laat die mensen toch doorpraten, discussies zijn gezond hoor"!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:00

DePennyBitch schreef:
Ik heb het ook niet over de beginjaren van bokt, want toen was ik er ook nog niet Lachen

Maar ik vind dat er sinds de tijd dat ik geregistreerd ben en nu, er al erg veel verschil zit, en zo bedoel ik het ook.

Hier ben ik het helemaal mee eens
*zie trouwens net dat we ook op dezelfde dag geregistreerd zijn*

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:02

Het enige waar ik me wel eens aan erger is dat het iedereen altijd aardig moet zijn. Zeg niet dat je elkaar de grond in moet trappen, maar je kunt niet altijd lief en aardig zijn (gaat mij wel goed af Schijnheilig )

Of dat er reacties zijn weggehaald en dan is het opeens een raar verhaal geworden met reacties die nergens op slaan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:02

Richtje schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens
*zie trouwens net dat we ook op dezelfde dag geregistreerd zijn*


Alleen post jij veel vaker dan ik zie ik Haha!

Om je eerlijk te zeggen zit ik er steeds vaker aan te denken om maar niet meer op bokt te komen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:04

essie79 schreef:
Het enige waar ik me wel eens aan erger is dat het iedereen altijd aardig moet zijn. Zeg niet dat je elkaar de grond in moet trappen, maar je kunt niet altijd lief en aardig zijn (gaat mij wel goed af Schijnheilig )

Of dat er reacties zijn weggehaald en dan is het opeens een raar verhaal geworden met reacties die nergens op slaan.


Dat bedoel ik ook te zeggen, discussies mogen niet tenzij alles met de lieve vrede gaat.

Tuurlijk kun je het niet maken om elkaar ordinair te gaan afkatten en schelden, maar soms mag je best voor je mening uitkomen.

Toen ik laatst echter zei dat het wel leek of bepaalde mensen op bokt alles kunnen zeggen en dat iedereen dan gelijk het er mee eens was, terwijl andere mensen min of meer hetzelfde zeiden, kreeg ik gelijk een lading commentaar en "ik zag het allemaal verkeerd" bla bla bla. En dan heb ik het nog geneens over de scheldpb-tjes die ik van sommige aardige bokkers kreeg....ahum Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:05

Helemaal mee eens Essie

Je moet alleen maar poesje lief zijn, ook tegen onze jeugdige bokkertjes
Anders hebben ze meteen een beschadigd zieltje


Nou ik kan je zeggen dat die jeugdige bokkertjes tegenwoordig mondiger zijn als wij oudjes allemaal samen.
Werk nu al weer weken samen met de schooljeugd en jammer dat er in een kas geen behang zit.. Lachen

En al dat gedoe om niks dat weggehaald word, dan snap je nog waar het over ging.
net als de quotes die niet meer fatsoenlijk quoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:06

Citaat:
Toen ik laatst echter zei dat het wel leek of bepaalde mensen op bokt alles kunnen zeggen en dat iedereen dan gelijk het er mee eens was, terwijl andere mensen min of meer hetzelfde zeiden, kreeg ik gelijk een lading commentaar en "ik zag het allemaal verkeerd" bla bla bla. En dan heb ik het nog geneens over de scheldpb-tjes die ik van sommige aardige bokkers kreeg....ahum

Dat ging om heel wat anders DPB

dat heeft/had niks met discussie voeren oid te maken

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:11

runningkawa schreef:
Dat ging om heel wat anders DPB

dat heeft/had niks met discussie voeren oid te maken


Toch wel. De discussie ging er imo over dat ik vond én vind, dat er een select groepje aan bokkers is, die alles kunnen zeggen zonder dat er ooit commentaat komt. Iedereen is het er mee eens.
Ik heb toen de opmerking gemaakt, dat als ik (om een voorbeeld te noemen) iets zei en een andere bokker precies hetzelfde, dat er dan vaak reacties op die bokker in kwestie kwam in de trant van "oh, ik ben het zooooo met je eens!" terwijl hetzelfde advies al pagina's eerder stond vermeld!

Daar stoorde ik mij enorm aan, en overigens nóg. Want we zijn allemaal beoefenaars van de paardensport, ieder op zijn eigen manier, en daarom allemaal even waardevol. Gaan slijmen bij een ander omdat je dan zelf in een goed daglicht komt te staat vind ik dan erg irritant.

En dat bedoelde ik met dat ik er steeds vaker aan zit te denken om maar niet meer op bokt te komen. Ik erger mij er namelijk mateloos aan en waar ik al helemaal niet van houd zijn de pb-tjes die bepaalde mensen dan naar je sturen, alsof je daar op zit te wachten zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:14

Maar het is helemaal niet zo dat sommige bokkers alles kunnen zeggen
Dat is jouw gevoel erover, maar ik kan genoeg voorbeelden dat dat niet zo is.
En omdat het iets is wat je ergert, let je erop en zie je het.
Maar gebeurt het niet, zie je het ook niet.
Zo werkt dat met alles.

En slijmen, nee dat zie ik niet veel
Een mening delen, ja dat wel.
ant je hebt altijd mensen met dezelfde ideen, dat is buiten de paardensport om toch ook?