Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:14

Sundancer schreef:
Mensen we dwalen af...Scheve mond


Inderdaad we dwalen af. Er heeft een discussie plaatsgevonden tussen de online zijnde mods en Bart. Gezamenlijk hebben we de posts nog een keer doorgelezen.

Ik heb vanaf het begin aangegeven dat Sonja de bewuste post en de daarop volgende topics niet verkeerd bedoelde. Maar gezien de mening van elkele andere mods die dit anders lazen (en het feit dat Sonja mijn vriendin is, dus ik gekleurd kan kijken) heb ik de UN gegeven.

Na nogmaals lezen IS BESLOTEN DE UN IN TE TREKKEN.

MET EXCUUS NAMENS HET TEAM AAN SONJA!

(niet dat ik denk dat ze daarmee terugkomt). Verdrietig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:14

Ik zou rustig taalmoddie willen zijn. Maar de optie van een taalmoddie is geloof ik een tijdje geleden al afgewezen? (Net zoals het verkiezen van moddies dacht ik.)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:15

Yeah! Haha!

Jongens volgende keer bij mij Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:16

Anya schreef:
(niet dat ik denk dat ze daarmee terugkomt). Verdrietig
is dit jouw boetedoening? en nee bart, ik verveel me niet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:17

Dat kiezen van mods daar hebben we het al veeeel vaker over gehad en dat gaat niet gebeuren. Ik kan gewoon niet werken met een modteam waar mensen in zit die ik niet vertrouw, zo simpel ligt het. Daardoor is een systeem waarin mod worden gekozen dmv stemming bij voorbaat gedoemd te mislukken.

De tekst bij UNs kan zeker beter, verder zijn er al langer plannen om een soort van 'basis UN teksten' te maken. Bijvoorbeeld voor crossposts, MSN taal, persoonlijke vetes, etc, etc. Op die manier komt een UN wat minder koud op je dak, als mod wordt je er namelijk niet echt blij van om iedere dag weer een paar keer uit te leggen dat het niet de bedoeling is dat je MSN taal gebruikt, dat soort UNs wordt dan ook korter en korter waardoor ze weer helemaal verkeerd overkomen bij de gebruiker. Ook van andere forums weet ik zelf erg goed hoe hard een melding van een mod of beheerder over kan komen. Het is alleen niet altijd even gemakkelijk om dat in gedachte te houden als je zelf de persoon bent die een user ergens op aanspreekt. Maar dit is zeker wel iets waar we eigenlijk meer aandacht aan zouden moeten besteden. Wat uitgebreidere/duidelijkere communicatie bij het geven van dat soort waarschuwingen e.d. zou een hele hoop ellende kunnen besparen maar aan de andere kant kost het de moderators weer een stuk meer tijd.

Ik ben trouwens ff weg, even bellen met m'n nichtje, hoor net dat ze vanavond frontaal op een of andere (@#&&@# gebotst is die nog even snel wilde inhalen op een provinciale weg. Bah (update: Hoor net dat die inhaal gast zijn gordel niet om had en door de voorruit is gegaan, nichtje is OK op gebroken vinger en flinke bloeduitstortingen bij de gordel na (en auto total loss natuurlijk))
Laatst bijgewerkt door BartVB op 19-08-04 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:17

Anya schreef:
Na nogmaals lezen IS BESLOTEN DE UN IN TE TREKKEN.

MET EXCUUS NAMENS HET TEAM AAN SONJA!



Netjes om zo te reageren OK dan!
Eerlijk is eerlijk, ik had dit niet verwacht.
Er wordt dus toch wel geluisterd

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:18

Fijn dat de UN is ingetrokken, misschien dat Sonja na een afkoelperiode toch besluit om weer terug te keren. Ook fijn dat er dus wel excuses gemaakt kunnen worden Haha!

Ik heb nog nooit een UN gehad (voor zover ik weet tenminste) en weet dus niet helemaal hoe het werkt. Als ik een UN zou krijgen zonder dat er eerst in het topic zelf op een normale manier door een moddie ingegrepen is (en dan wel naar beide kanten, waar twee vechten hebben er twee schuld) zou ik ook pissed off zijn. Zeker als je het gevoel hebt dat jij de enige bent die op de vingers getikt wordt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:18

En tóch, vind ik het knap dat Bart al jaren nog steeds tijd, moeite en veel geld in Bokt wil steken. Voor hem was good-old-Bokt ook nog leuk.....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:19

Mijn boetedoening... nou jah zeg!
Ik doe geen boete hier. Ik ben een mens. Net als andere bokkers. En ik zit er behoorlijk mee dat mag je best weten. Maar gegeven de omstandigheden van vanmorgen had ik de UN weer gegeven. Ook als ik het er persoonlijk niet mee eens was. Er is een team, en een team geeft meningen, leest zaken en intrepreteert zaken. En sommigen lezen dat anders... Nu nogmaals lezend komt het team (dat wil zeggen de som der delen tot een andere conclusie). Moet ik daarom boete doen. Hooguit naar Sonja zelf en dat is iets tussen haar en mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:19

BartVB schreef:
Ik ben trouwens ff weg, even bellen met m'n nichtje, hoor net dat ze vanavond frontaal op een of andere (@#&&@# gebotst is die nog even snel wilde inhalen op een provinciale weg. Bah


Wat maar weer aangeeft wat echt belangrijk is in het leven Knipoog
Hopelijk valt het mee, sterkte.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:19

Anya schreef:

Maar gezien de mening van elkele andere mods die dit anders lazen (en het feit dat Sonja mijn vriendin is, dus ik gekleurd kan kijken) heb ik de UN gegeven.


En die hebben verstand van dat wat ze lazen????
Denk het niet Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:20

Bart,

Ik vind dat veel mods een persoonlijke vete helemaal niet herkennen. En soms herkennen ze niet eens of iets ontopic of offtopic is. Dat vind ik persoonlijk een erg slechte zaak. Doordat ze geen kennis hebben van het onderwerp, is het heel moeilijk inschatten of iets off/ontopic is. En daardoor krijg je dus zeer slecht beargumenteerde Un's of Ow's.

Dat gekleurde door vriendjespolitiek zal er zeker ook zijn, maar dat is toch nooit weg te nemen.

Maar dat met die kennis vind ik echt een groot probleem.

Duhelo

Berichten: 28589
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:20

Anya schreef:
Na nogmaals lezen IS BESLOTEN DE UN IN TE TREKKEN.


MET EXCUUS NAMENS HET TEAM AAN SONJA!




Applaus voor de moddies OK dan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:20

nou anya, je bent niet de enige. alleen als ik er mee zit krijg ik een pb met de vraag of ik me al of niet verveel van de beheerder.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:20

Citaat:
Wat uitgebreidere/duidelijkere communicatie bij het geven van dat soort waarschuwingen e.d. zou een hele hoop ellende kunnen besparen


Dat bedoelde ik ook zo ongeveer Haha!

Sterkte met het nichtje Ach gut

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:21

dutske schreef:
Applaus voor de moddies OK dan!


Te laat de fout is al gemaakt.en zoals zo vaak ten onrechte Cool

Duhelo

Berichten: 28589
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:21

Craignethan schreef:
Dat bedoelde ik ook zo ongeveer Haha!

Sterkte met het nichtje Ach gut

idd, hopelijk heeft ze niks? Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28589
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:22

Blaze schreef:
Te laat de fout is al gemaakt.en zoals zo vaak ten onrechte Cool

ze geven tenminste hun ongelijk (gedeeltelijk)toe, en dat is,vind ik, al een hele prestatie Haha!

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:23

Top moddies dat jullie je excuus aanbieden aan Sonja. OK dan!
Geeft mij iig weer meer vertrouwen in het Modteam.

Wel merk ik zoals al gezegd in het topic van SP dat Bokt te groot wordt en bedolven onder de Pennymeisjes.
Is daar nou niets aan te doen of willen jullie dat ook niet?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:25

Fitzroy schreef:

Wel merk ik zoals al gezegd in het topic van SP dat Bokt te groot wordt en bedolven onder de Pennymeisjes.
Is daar nou niets aan te doen of willen jullie dat ook niet?


Dat kunnen we zelf ook (als de moddies ons laten Cool )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:25

Het geven van straffen uit bepaalde persoonlijke voorkeuren of persoonlijke afkeer, is heel erg. Het gebeurt wel helaas. Het gebeurt ook dat de ene mod de andere mod aanstuurt om een straf uit te delen, zoals de UN aan Sonja kennelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:26

Fijn dat de UN is ingetrokken, ook ik heb de iniddels verwijderde reacties van Fritsie in het topic gezien, reacties waarin ze duidelijk aangaf niet lekker in haar vel te zitten en daarom maar ruzie wilde zoeken. "Het erboven staan" dat van Sonja verwacht werd, snap ik dus even niet. Ja, ze werd duidelijk aangevallen, maar haar manier van oplossen was in mijn ogen niet van dien aard dat ze een UN verdiend had.

Ik hoop dat Sonja ooit nog eens terugkomt op bokt. Ik heb al haar berichten met plezier gelezen.

Duhelo

Berichten: 28589
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:26

Blaze schreef:
Dat kunnen we zelf ook (als de moddies ons laten Cool )

hoehoe, dit gaat hard gaan ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:27

WHOAAAAAA jongens.....
Ik ben vanavond zo'n beetje van m'n paard gehaald omdat mijn telefoon die op stal lag, dusdanig vaak is afgegaan dat men dacht dat er ergens vreselijk brand zou zijn.

RELAX.....

Bereid je maar voor op een lang topic dat je nu te lezen krijgt, want ik zal alles dusdanig duidelijk proberen te maken dat zelfs de Pennys het snappen Haha! Oeps grapje... Tong uitsteken

Usernote
Ik heb vanmorgen een Usernote gekregen om wat ik heb geschreven in het topic over de westernfjord. Let op: wie NU dit topic leest, kan niet meer zien wat ik daar in geschreven heb wat de druppel voor de mods is geweest om mij die UN te geven.
Ik ben begonnen met een geintje, waardoor een Pennytrutje de boom in ging, en die heb ik nog even extra hoog gejaagd Haha! met een grote grijns op m'n bakkes, zoals ik dat soms graag mag doen. Voor mijn gevoel is er ook totaal geen ruzie geweest, maar betreffend PT'tje ( Haha! ) vond dat mogelijk wel. Voor mij is het een geintje geweest, met als serieuze ondertoon: Niet L*llen maar Rijen met die hap!!!
Echter, ruzietjes zijn niet toegestaan op Bokt, staat in de regels, en daaraan conformeer je je als je Bokt.

Eens of oneens?
Tja, lastig. Op zich is het inderdaad zo dat als je ruziet, je een UN kunt krijgen. Staat in de regels.
Maar ik ben het er in dit geval absoluut niet mee eens. In die zin dat ik voor mijn gevoel niet geruzied heb, alleen iemand die zichzelf al op de kast hielp nog een extra voetje heb gegeven Tong uitsteken Vond ik wel lollig; 't was best een geinig topic. Totaal zonder inhoud, maar dat zijn we zo onderhand gewend.
MAAR: regels zijn regels, ik heb me daar aan te houden.
En als ik het met regels niet eens ben, dan is het aan mij als gebruiker om daar op een voor mij juiste manier mee om te gaan. En dat heb ik gedaan.

Waarom deze reactie?
Uitsluitend omdat ik niet vind dat het terecht is dat Anya of SM (moddies van het westernforum) nu op hun bord krijgen dat ze mij van het forum afgejaagd hebben. Want dat is niet zo. Zou ook te veel eer voor jullie zijn hoor meiden Knipoog (Geintje, voor als iemand weer niet weet wat een smiley toe kan voegen aan een bericht Haha! )
Er speelde al meer. Zie volgend hoofdstukje.

Tijd
Tijd is eenzelfde factor als geld: je kunt het maar 1 keer besteden. En dan moet je keuzes maken.
En voor mij is het moment daar dat Bokt niet meer past in mijn tijdsbesteding, stomweg omdat ik het daar niet leuk genoeg meer voor vind.

Waarom niet leuk meer?
1. Te groot geworden
2. Te veel (lees veeeeeeeeeel te veel) PennygeOH
3. Alles is al wel een slordige 300x ter sprake geweest. De 'Rij jij met cap?"-topics, het gezeur over hulpteugels, het afzeiken van houding op HAW, de domme vragen op RT (jaja ik dacht ook dat domme vragen niet bestaan. Nou ik moet je teleurstellen hoor, ik zie er bosjes....)
4. Betutteling --> alleen al het feit dat er Usernotes aan je naam gehangen worden. De tijd van plusjes en minnetjes achter mijn naam dacht ik toch echt al een slordige 20 jaar geleden achter me gelaten te hebben. Anya merkte terecht op dat dat systeem er al was zolang er Bokt is. Maar daar heb ik nooit wat van gemerkt. Tot nu. En dat is de laatste druppel. En er was echt maar een heeeeeeel klein druppeltje nodig, want mijn emmertje zat gewoon al vol.


The final choice...
Als je het ergens niet naar je zin hebt, of het niet eens bent met regels die ergens gesteld worden, dan heb je eigenlijk nog maar 1 ding te doen.
Dit is het forum van Bart en Heike. ZIJ maken dus de regels. Daar heb ik me als gebruiker dus aan te houden, want ik ben hier gast.

Voor mij is het punt bereikt, waarop voor mij de lol van Bokt over is. Ik bok de laatste tijd meer uit gewoonte dan om andere redenen, die ik vroeger wel had.
Ik sta hier gewoon niet meer achter.
Het is te groot
Alles is al zo vaak gezegd
Ik word zooooo ziek van die Pennys
En OMG wat ben ik al die nieuwe hamsters scheitzat!
En ook de regels bevallen mij niet meer.

Ik kan als gebruiker dan dus nog maar 1 ding doen: lekker opstappen.

En voor iedereen die maar tegen moddies, Bokt, regels etc aan loopt te trappen: ik heb het al zo vaak gezegd, maar: GA DAN GEWOON WEG!
Ga hier niet de sfeer verzieken met gezeur en gezanik, want
A. het wordt er niet beter van en
B. keuzes worden gemaakt door de eigenaar.

Voor ontevreden Bokkers geldt hetzelfde als voor ontevreden bijrijders: Als JIJ de regels wilt maken, als JIJ wilt beslissen wie wel en wie niet etc, dan moet JIJ zorgen dat je eigenaar wordt. Want DAN maak je de dienst uit. Niet als gebruiker.


Ik hoop hiermee voldoende duidelijk te hebben gemaakt waarom dit topic geen zin heeft en waarom ik weg ga (en na dit bericht ook echt niet meer wil posten): ik ben een ontevreden gebruiker geworden.
Internet is for fun, en als je er geen lol mee in hebt (bij mij dus door alle genoemde omstandigheden), dan rest je nog maar 1 ding:

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-04 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:27

Lovely schreef:
Het geven van straffen uit bepaalde persoonlijke voorkeuren of persoonlijke afkeer, is heel erg. Het gebeurt wel helaas. Het gebeurt ook dat de ene mod de andere mod aanstuurt om een straf uit te delen, zoals de UN aan Sonja kennelijk.



Dat zal zeker gebeuren. Maar hoe kan iemand die bijv. nog nooit op een paard heeft gezeten beoordelen of iemand kan paardrijden Verward Niet.....

Dus hoe kan een mod die niets van een bepaald onderwerp afweet daar nou als scheidsrechter optreden Verward