'Dingen' op cd-rom zetten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

'Dingen' op cd-rom zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 17:56

Omdat mijn pctje eindelijk gehersenspoelt gaat worden moet ik natuurlijk wel mijn belangrijke bestanden op cdtje zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet.
Muziek brand ik heel vaak via Nero Burning Rom, maar hoe zit dit met foto's en software?
Ik heb bij mijn digi een programma zitten van Kodak, waar ik ook mee kan branden, maar dat vind ik niet handig omdat ik niet alleen foto's van de digi maar ook foto's van de scanner e.d wil branden. Kan dat ook via Nero Burning Rom of moet ik iets anders downloaden?
En ik heb Paint Shop Pro ooit eens via Kaaza gedownload, echter de perfecte 'vaste' versie. Omdat ik bang ben dat ik deze niet meer via Kaaza kan vinden wil ik hem ook branden, maar ook weer de vraag met welk programma. En hoe moet ik dat doen met het er opzetten, gewoon de map van Paint Shop Pro selecteren en zit dan alles erin? Ik ben echt een leek in dit soort dingen Clown .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:00

gaat ook via Nero Burning Room (tenminste, ik heb het zo ooit al eens gedaan en ik ben nu ook geen groot licht wat betreft pc's te noemen)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:22

windows media player en in de mappen waar de foto's staan kun je kopieeren, in elk geval bij windows XP

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 18:35

Ik heb geen Windows Media Player meer, die is kaduuk, ook een van de redenen dat de pc gehersenspoelt gaat worden Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:45

ohh, ik heb er zelf niet veel verstand van, ik kan alleen met WMP... srry

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:38

met windows XP moet je gewoon alle bestanden die je wilt branden in 1 bestand zetten die noem je bijvoorbeeld back up ofzo.
Als je dan op dat bestand klikt met je rechtermuisknop kan je zeggen kopieren naar: en dan kies je de schijf van je brander als het goed is zet die dan alles over naar een temporary map en vandaar kan hij hem branden.

Sorry voor mijn belabberde uitleg maar doen is makkelijker als uitleggen.
Als het bestand te groot is even splitsen en 2 bestanden van maken.
Desnoods even zippen als je winzip hebt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:51

Je kunt alles met Nero branden. Als je een muziek cd maakt met nero kies je voor je optie: audio cd. Omdat je nu ook foto's en software wil branden kies je voor de optie: CD-rom ( iso).

Als je Nero Express op je computer hebt zitten kun je die ook gebruiken ( dat is een gebruiksvriendelijker menu om mee te branden). Ipv muziek kies je voor data. De rest wijst vanzelf.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 10:38

Ja nero Express heb ik inderdaad ook, ik ga eens even kijken Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers