Admin password Novell 4.1 kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Admin password Novell 4.1 kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:21

Ik moet zo naar een bedrijf toe waar ze zo stom zijn geweest hun admin password voor het Novell 4.1 systeem te verliezen.
Nu weet ik dat er een manier is om dat te omzeilen en een nieuw password aan te maken. Dit is echter niet zonder gevaar. Het is 50-50 dat het goed gaat.
Ik moet namelijk de DNS weghalen en daarna in de Install mode een password ingeven...
Dat risico wil ik NIET nemen, dat wordt een dure grap als dat fout gaat.


Iemand nog een veilig ideetje??

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:37

Tja, wiens schuld is het dat ze het ww kwijt zij? Niet de jouwe toch?

Gewoon zeggen dat dit de enige manier is en dat het fout kan gaan. Hadden ze dat ding maar niet moeten verliezen Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:13

dat is toch wel erg slordig!

is dat bedrijf toevallie in H'sum Schijnheilig

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:31

dns weghalen is nergens voor nodig. download en draai burglar.nlm for nds. gewoon op internet te vinden. die maakt een nieuwe user aan met S rechten op de [ROOT].

les 1 NDS: maak altijd meer dan 1 admin aan, die direct S rechten heeft op de [ROOT].

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:56

SuperPepeijn schreef:
dns weghalen is nergens voor nodig. download en draai burglar.nlm for nds. gewoon op internet te vinden. die maakt een nieuwe user aan met S rechten op de [ROOT].

les 1 NDS: maak altijd meer dan 1 admin aan, die direct S rechten heeft op de [ROOT].



Ik heb dat systeem nooit opgezet.

De methode die jij opnoemt werkt al niet meer.

Nee het bedrijf zit niet in hilversum maar in badhoevedorp.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:02

onzin sorane. burglar werkt tot netware 5.1. (onlangs gebruikt nog Haha! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:12

SuperPepeijn schreef:
onzin sorane. burglar werkt tot netware 5.1. (onlangs gebruikt nog Haha! ).



Onzin inderdaad als het systeem nog goed werkt. Maar dit systeem werkt al lang niet meer goed.
Het is zelfs zo erg dat als ik die server nu down zou brengen dat hij nooit meer up zal komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:15

nou nooit meer op is wel erg pessimistisch (hoe kan je dat weten trouwens? Haha! ). een server heeft geen nds nodig om te starten (start eens met server -ns of -na kijk eens hoe ver je komt).

als je de stappen zoekt om de nds te repareren kan je zoeken op support.novell.com

evt. kan ik nog wat assisteren.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 14-07-04 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:17

SuperPepeijn schreef:
nou nooit meer op is wel erg pessimistisch. een server heeft geen nds nodig om te starten (start eens met server -ns of -na kijk eens hoe ver je komt).

als je de stappen zoekt om de nds te repareren kan je zoeken op support.novell.com

evt. kan ik nog wat assisteren.



We hebben al mensen van Novell aan de telefoon gehad. Er is niks meer aan te doen. We hebben nog net aan backups kunnen maken maar daar is alles mee gezegt.
Deze installatie is niet meer te herstellen.
De meest eenvoudige commando's herkend het systeem al niet meer.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:20

sorry dat geloof ik niet dat novell mensen dat gezegd hebben.

als je backups hebt is het toch niet zo'n moeite netware opnieuw te installen en de backup terug te zetten?

evt. kan ik je ook in contact brengen met mensen die het 100% zeker kunnen oplossing (zijn niet goedkoop uiteraard Haha! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:26

SuperPepeijn schreef:
sorry dat geloof ik niet dat novell mensen dat gezegd hebben.

als je backups hebt is het toch niet zo'n moeite netware opnieuw te installen en de backup terug te zetten?


Juist en dat is het probleem. Er zijn GEEN backups. Dat systeem is JAREN geleden neergezet en er is never ooit meer iets aan gedaan. Een backup?? Wat is dat??

En die gasten bij Novell konden er ook niets meer mee. Alles is weg. De mensen wie ermee moeten werken gebruiken het ding al niet meer. Alles wordt stand-alone gedaan. Ze rennen dus nog heen en weer met de bekende yellow-papers. Alle boekhoud bestanden staan op iedere machine lokaal. Als ik daar een boeking van gisteren wil terugvinden moet ik alle pc's afzonderlijk gaan afzoeken. Die server staat er stof te happen en that's it. Hij is niet meer te benaderen niks. Als ik hem nu aanheb dan krijg ik een schitterend zwart scherm met een knipperend wit balkje en daar houd het mee op. De enige optie is leegmaken en opnieuw starten.

Hoe dit komt? Geen idee. Ik ben vandaag voor het eerst bij hun geweest en was al gewaarschuwd voor de puinzooi. Het is niet te geloven... De server dient als algemene koffie opslagplaats. Er zit werkelijk waar meer koffie in dan in een gemiddeld koffiefilter. De hond ligt op de switch te kouwen... Dus je kunt je voorstellen dat daar niks meer te doen is? Niets anders dan de hele ellende opnieuw opzetten...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:08

ok, maar als je toch van plan bent de machine opnieuw te installeren, dan kan je 'm toch net zo goed eens opnieuw starten, misschien kunnen we dan wat meer leven in het beest krijgen Haha! (tenzij je niet wilt natuurlijk).

ik kom op zoveel locaties en je komt heel veel rare dingen tegen. daar moet je je gewoon niet al te druk om maken en je gewoon concentreren op het probleem, en die oplossen dat is je prioriteit. de ellende hebben ze aan zichzelf te danken, maar daarvoor betalen ze ook weer een rekening Haha!

ps. het is nu wel een heel andere situatie dan je in het begin van je topic stelde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:02

SuperPepeijn schreef:
ok, maar als je toch van plan bent de machine opnieuw te installeren, dan kan je 'm toch net zo goed eens opnieuw starten, misschien kunnen we dan wat meer leven in het beest krijgen Haha! (tenzij je niet wilt natuurlijk).

ik kom op zoveel locaties en je komt heel veel rare dingen tegen. daar moet je je gewoon niet al te druk om maken en je gewoon concentreren op het probleem, en die oplossen dat is je prioriteit. de ellende hebben ze aan zichzelf te danken, maar daarvoor betalen ze ook weer een rekening Haha!

ps. het is nu wel een heel andere situatie dan je in het begin van je topic stelde!


Dat ik dit topic plaatste was ik er nog niet geweest. Het enige wat ik te horen had gekregen was "Ze weten het supervisor PW niet meer", ze vergaten even te vermelden dat de hond al hun hardware al had opgeslobberd Haha!

We gaan dat ding van de week even een gooi geven, ondertussen zijn we nu bezig met een Win NT servertje op te zetten, en daarna langzaam aan alle ellende opruimen daar.

Maar het is hun eigen schuld.