Speciaal forum voor mensen met problemen ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Speciaal forum voor mensen met problemen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 14:09

Sorry als ik in de herhaling val.

Is het niet een idee om een forum te maken voor de mensen die met een probleem zitten ?
Als je eens op algemeen gaat kijken dan vliegen de toestanden van mensen je om de oren ! Nou is het natuurlijk vreselijk voor de mensen die wat mankeren of een probleem hebben maar je wordt er zo triest van af en toe ! Zo af en toe staan er bijna geen leuke dingen meer op algemeen.
Is het daarom niet een idee als er een speciaal forum komt voor die 'problemen' ?

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:28


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:03


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 15:05

Ilkkah schreef:
dat is over een probleem account
dit over een apart forumgedeelte als ik me niet vergis



Klopt Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:07

Het lijkt mij iig wel een goed idee, maar ik denk niet dat het veel mensen "trekt" omdat niet iedereen zit te wachten op andersmans probleem verhalen...
maar ik ben er niet tegen Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 15:21

Ilkkah schreef:
Het lijkt mij iig wel een goed idee, maar ik denk niet dat het veel mensen "trekt" omdat niet iedereen zit te wachten op andersmans probleem verhalen...
maar ik ben er niet tegen Knipoog


Nee dat begrijp ik wel. Maar nu staat het op algemeen en daar hebben minder mensen trek in denk ik, dan kan je er voor kiezen om te gaan kijken of niet.

En het voordeel van zo'n speciaal forum is dat je lotgenoten kan vinden.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:22

Dat is waar,
Lijkt mij een goed idee, alleen bart moet het er wel mee eens zijn (en de rest natuurlijk Knipoog )

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:27

Ik kan me wel vinden in die gedachtengang Knipoog

Aan de andere kant denk ik ook niet dat het forum een "hardloper" gaat worden, omdat het natuurlijk wel een hele depri toestand gaat worden daar. Met een sticky met telefoonnummers en adressen van van allerlei hulpverleningsinstanties voor van alles en nog wat.... ik zie het persoonlijk niet zo zitten. Daar zijn andere forums en sites voor en de oude, vertrouwde huisarts is er ook nog. Ook heel geschikt als vertrouwenspersoon... Knipoog

Ik ben het ermee eens dat het op het ogenblik wel extreem is. Misschien is het een "hype" en waait het na verloop van tijd over? Dat mensen niet of minder de behoefte gaan voelen om heel persoonlijke ellende op bokt te zetten?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:33

Het kan toch worden gezet als tijdelijk forum.
Als het dan echt niet "loopt" kan het toch altijd wel worden weggehaalt.
Nee heb je, ja kan je krijgen

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:40


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:45


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:04

ik vind het best wel mee vallen hoor. Soms moet een mens zijn frustraties kwijt. Maar dan krijg je de toestand, wat is een probleem post en wat niet....

Ik vind het best wel mee vallen hoor, over al die toestanden... ik vind het niet zo nuttig, bokt heeft al veel te veel fora..

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:51

Shiloh schreef:
ik vind het best wel mee vallen hoor. Soms moet een mens zijn frustraties kwijt. Maar dan krijg je de toestand, wat is een probleem post en wat niet....

Ik vind het best wel mee vallen hoor, over al die toestanden... ik vind het niet zo nuttig, bokt heeft al veel te veel fora..



Ik ben het met je eens dat bokt al veel fora's heeft. Maar aan de andere kant, soms wordt je echt doodgegooid met de problemen van een ander ! Niet dat dat erg is hoor, want voor die mensen lucht het enorm op om van zich af te schrijven, maar het is soms gewoon zo irritant.
Als er dan een plek is waar ze die verhalen neer kunnen zetten kan je vrijwillig de keus maken om er te gaan kijken.
Wat mij ook wel fijn lijkt voor die mensen dat ze lotgenoten kunnen vinden.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:16

mwoah voor mij hoeft het niet. Niet alleen omdat ik geen problemen heb hoor Haha! Maar als mensen problemen hebben, dan hebben ze toch niks aan bokt? Er zitten hier volgens mij geen psychiaters op bokt, en als ze hun verhaal kwijt willen dan kunnen ze altijd een pen en papier paken toch?

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:02

Tsja mijn ervaring met de meeste problemen is dat je ze zelf op moet lossen, dat doet bokt niet voor je! Een apart forum heeft dus ook niet zo veel zin!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:02

Hmmm, er zijn genoeg fora's waar je je uit kan leven, maar dit is een paardensite, als je echt met problemen zit, kan je volgensmij beter vertrekken naar een of ander forum voor mensen met problemen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:05

ik vind het ook niet nodig !

wij hebben ons dipje groepje, daar kan iedereen die wil zijn verhaal kwijt !
om er een apart forum van te maken
dan krijg je juist alleen maar meer mensen die denken en vinden dat ze iets hebben
omdat ze dat weer in een ander topic hebben gelezen
krijgen we een anorexia topic en een AM topic etc etc
lijkt me niet echt om vrolijk van te worden zo'n forum !!
zoals t nu is vind ik het best
iedereen mag van mij best zijn verhaal op algemeen oid kwijt hoor Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:06

frostwood schreef:
Hmmm, er zijn genoeg fora's waar je je uit kan leven, maar dit is een paardensite, als je echt met problemen zit, kan je volgensmij beter vertrekken naar een of ander forum voor mensen met problemen.



Uhh ja vind ik ook maar sommige doen dat dus niet.

Bokt kan idd je problemen niet oplossen maar veel mensen vinden het erg fijn om het te vertellen hier.
Zelf zou ik niet mijn prive leven op bokt zetten.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:12

Kijk, af en toe een topic over iemand die het even moeilijk is, dat kan ik begrijpen, een paar knuffels geven, en het gaat al beter.
Maar om er nou en heel forum bij te gaan maken voor probleemmensen.
Dat vind ik toch wel lichtelijk te ver gaan.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:16

frostwood schreef:
Kijk, af en toe een topic over iemand die het even moeilijk is, dat kan ik begrijpen, een paar knuffels geven, en het gaat al beter.
Maar om er nou en heel forum bij te gaan maken voor probleemmensen.
Dat vind ik toch wel lichtelijk te ver gaan.



Als het zo af en toe is makt het mij ook niet uit. Maar het lijkt wel op het moment dat iedereen een probleem heeft.
Het lijkt me zo fijn om op algemeen te kijken en dan niet te struikelen over de problemen van een ander !

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:53

kojack schreef:
Ik ben het met je eens dat bokt al veel fora's heeft. Maar aan de andere kant, soms wordt je echt doodgegooid met de problemen van een ander ! Niet dat dat erg is hoor, want voor die mensen lucht het enorm op om van zich af te schrijven, maar het is soms gewoon zo irritant.
Als er dan een plek is waar ze die verhalen neer kunnen zetten kan je vrijwillig de keus maken om er te gaan kijken.
Wat mij ook wel fijn lijkt voor die mensen dat ze lotgenoten kunnen vinden.

je kunt ook gewoon om de topics heen lezen. Als je een titel ziet met... ik zie het ff niet meer zitten. oid. Dan kun je ook gewoon besluiten dat topic niet te lezen. Als nou meer dan de helft van een bladzijde van een fora over problemen gaat.. maar dat is niet zo.. ik zi ehet niet zitten

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:01

Shiloh schreef:
je kunt ook gewoon om de topics heen lezen. Als je een titel ziet met... ik zie het ff niet meer zitten. oid. Dan kun je ook gewoon besluiten dat topic niet te lezen. Als nou meer dan de helft van een bladzijde van een fora over problemen gaat.. maar dat is niet zo.. ik zi ehet niet zitten



Ik lees de topics niet hoor, denk dan alleen, oh jeetje weer 1 met een probleem.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:14

maar staat nou echt de halve pagina vol met topics over problemen? dan kun je die topics ook best links laten liggen.. ik vind het er niet zo bar veel, en denk dat ze ook niet op NOG een apart forum thuis horen...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:11

Weet je wat het is.
Internet is een grote vorm van vermaak.
Ik ga me dus ok bij lange na niet bekommeren om mensen met een probleem, ik denk dan wel even van...pfff he verdorie moet dat nou weer met jou gebeuren, maar ik blijf er echt niet uren aan denken hoor.
Als je je zo ergert aan internet, kan je beter buiten op de stoep gaan zitten, kom op man.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:21

frostwood schreef:
pfff he verdorie moet dat nou weer met jou gebeuren, maar ik blijf er echt niet uren aan denken hoor.
.


Inderdaad, de enige waarbij ik dat wel had en heb.. is Dorine...