na scannen foto's vaag

Moderators: goldenarrow, MirandaD, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PPPeet

na scannen foto's vaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 12:01

Ik heb eindelijk de rijfoto's laten ontwikkelen en wil die dus aan jullie showen. Maar nu ben ik ze aan het scannen en kom ik er achter dat de foto's na het scannen helemaal niet zo scherp meer zijn als op de foto zelf. Kan ik hier iets aan doen?

Foek - M1

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:55

Met wat voor resolutie scan je ze in? Is er een 'beste/goed/slecht' menu op je scanner? Kan je een voorbeeldlink geven van hoe een foto er nu uitziet? Lachen

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:58

Kun je de DPI instellen? Hoe hoger, hoe meer "dots per inch". Misschien kan je daar iets mee?

... And we like all the fluffy animals.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 20:30

[HAW] Eindelijk foto's van mij met Nimm

over deze foto's heb ik het. Bij mij op de foto's zie ik wel gewoon mijn hoofd etc. kan ik wel de bakletters goed lezen..

Ik kies altijs maxium van kwaliteit... En uhw DPI dat snap ik niet zo goed Blond Haha!

Lachen

Foek - M1

Mwroap1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:48

dpi, is simpel gezegd gewoon de kwaliteit van het scannen. Het scannen gaat in kleine puntjes, hoe hoger de dichtheid van het aantal puntjes, des te beter de kwaliteit. De plaatjes nemen daardoor wel meer schijfruimte in beslag. Je zou de dpi ergens bij de scannersoftware moeten kunnen installen. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan met maximum van kwaliteit, maar het is toch het zoeken waard.

Find me and follow me
through corridors and factories

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:21

Als je de kwaliteit als maximum ingesteld heb, denk ik niet dat je ze nog veel beter kan krijgen. Ik weet niet of het een vrij oud model scanner is (?) maar die hebben wel vaker moeite met goed scannen van foto's.

Misschien kan je dingen handmatig instellen, ik weet niet hoe veel je programma kan, maar dan is het hoger instellen van DPI of resolutie een optie.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:16

Hoe maak je de glasplaat schoon? Toch niet met ajax oid neem ik aan?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:40

Bedankt allemaal voor de reacties..Ik zal is even kijken met die software enz.. Als scanner heb ik de Lexmark X83...

En uhhh Roy.. ik maak me glasplaat nooit schoon... Bloos.. heb je dan iets waar mee ik m wel schoon kan maken??

Foek - M1

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:41

Glassex Lachen en met een droog (niet vet doekje) weer netjes schoon maken. Levert bij mij geen problemen op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie