Mishandeling paarden op voorpagina ja/nee??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Mishandeling paarden op voorpagina ja/nee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 02:10

Ongeveer dagelijks komen er nieuwsberichten binnen over paarden die zijn mishandeld. Allemaal vreselijk. Maar ik zit in dubio of ik ze op de voorpagina moet blijven plaatsen. Aan de ene kant denk ik ja. Ieder geval is er een teveel. Gewenning van zulke berichten is niet goed. We moeten alert blijven.

Aan de andere kant blijven de berichten binnenkomen en de reacties zijn steeds hetzelfde.

Maar het is nieuws? En er blijven reacties op komen.

Maar zorg ik doordat het op de voorpagina staat niet aantrekkelijk om voor anderen om het na te doen? Er lopen gewoon gekken rond.

Maar ja dat is natuurlijk geen reden om het dan maar niet te plaatsen. Als iemand wordt vermoord plaats je het ook.

Met andere woorden ik weet het niet. Dus wat vinden jullie?

Op de voorpagina of plaatsen op overig nieuws....

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 07:12

ik lees meestal de berichten niet meer,omdat ze altijd zo erg zijn!!
Ik doe dat gewoon niet ik denk dat je beter af en toe kan plaatsen zodat we blijven weten dat het super ernstige ongelukken zijn!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:47

Of je het nou op de voorpagina plaatst of niet, er zullen altijd gekken blijven die het nadoen.
Het komt ook in het nieuws op televisie, daar kunnen ze naar mijn mening ook hun ideeën vandaan halen.

Er zijn inderdaad veel meldingen in een korte tijd, maar ik denk juist (in tegenstelling tot Tobilover) dat je mensen juist bewust kunt maken van dit probleem door te laten zien hóé veel dit gebeurd.

Tobilover schreef:
ik denk dat je beter af en toe kan plaatsen zodat we blijven weten dat het super ernstige ongelukken zijn!!

Naar mijn idee is elke mishandeling van paarden even belangrijk.
Dan zul je een keuze moeten maken.
Welk paard komt wel op de voorpagina, welk paard niet.

Het is inderdaad moeilijk Heike,
Maar ik denk dat je juist Nederland (én belgie en die andere landen) kunt laten zien hoevaak dit gebeurd, en hoe ernstig het is door ze te blijven plaatsen.

De reacties zijn steeds wel het zelde, maar dan kun je ook mooi zien dat er mensen zijn die het erg vinden.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:55

Tja, het is niet leuk als heel de voorpagina vol met zulke berichten staat, maar het is nu eenmaal zo Scheve mond Er lopen van zulke zieke geesten rond, dat is helaas de werkelijkheid.

Als je dat op de voorpagina zet worden mensen er tenminste mee geconfronteerd, want zolang het in hun omgeving niet gebeurd..
Ik denk dat dat goed is, dan denken ze er over na dat het ook echt een probleem is (naja, het is wel erg vreemd als iemand dat nu nog niet doorheeft)