diskette onleesbaar maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 23:40

Ik zal morgen ff mn probleem inscannen, t is nogal moeilijk uit te leggen, en met een voorbeeldje erbij is t meteen duidelijk.
We moesten nl wat opdrachten 'namaken', maar nou heb ik een probleem met de layout en ik heb alles al geprobeerd. Zelfs mn ecdl boek van excel gecheckt (en ik heb toch echt mn ecdl diploma Scheve mond) maar ik kom dr niet uit.
En door die stomme layout kon ik ook niet verder met de rest van de opdrachten. Boos!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 23:44

SuperPepeijn schreef:
...dat is echt sneaky. Haha!

Jah, ik denk ik zeg verder niks, moet mn reputatie wel hoog houden he Schijnheilig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:45

Volgens mij had het ook gewerkt als je de extentie van een document van word had veranderd naar de extentie van exel... Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:50

Heb ook mn ECDL diploma's en ben met alles erg dik geslaagd dus opzich moet het wel lukken denk ik Haha!.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 00:00

Sypheron schreef:
Heb ook mn ECDL diploma's en ben met alles erg dik geslaagd dus opzich moet het wel lukken denk ik Haha!.


Ik was ook dik geslaagd, maar ik zal wel gewoon weer es ergens overheen kijken denk ik. Rolleyes
(ik was teveel bezig met die diskette ipv met de opdrachten Clown)
Laatst bijgewerkt door Faline op 20-05-04 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:08

ECDL Diploma stelt niets voor Scheve mond Beetje domme toetsen doen...Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 00:17

Sundancer schreef:
ECDL Diploma stelt niets voor Scheve mond Beetje domme toetsen doen...Haha!

Je moest eens weten hoeveel van mn klasgenoten ENORME moeite doen om 1 zo'n toets te halen Scheve mond
En ze roepen allemaal maar tegen mij dat ik zo'n computerdeskundige ben omdat ik als eerste en zonder al te veel moeite al die toetsen haalde Tong uitsteken
Ik ben nog een dikke leek op computergebied maargoed, vergeleken bij hun ben ik inderdaad een deskundige Tong uitsteken *LOL*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:27

SP, nooit het probleem gehad dat iets gigantisch belangrijk (voor school bijv.) maar op één "drager" stond, en dat daar iets mis mee ging?
Bij mij gaat zo'n ding standaard als attachment naar verschillende emailadressen, wordt het gesaved in mijn mapje op het netwerk, en dan nog eens op een diskette.

Wat betreft de usb sticks: bij een bepaald vak in mijn opleiding dit jaar, EISTE de docent dat de oefeningen ingeleverd werden op diskette. Die wilde van doormailen, droppen in het mapje op het netwerk, een usb stick... niet weten

Nog eentje wat betreft die usb sticks: niet elke computer bij ons op school is zo recent dat die een usb aansluiting heeft, en dat meen ik serieus.
(jaaaaaaa de opleiding Toegepaste Informatica kan beschikken over de meest wauwe-pc's, wij moeten het doen met schroot dat al "blijft hangen" wanneer je op "start" klikt in Windows...)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:04

leentje schreef:


Nog eentje wat betreft die usb sticks: niet elke computer bij ons op school is zo recent dat die een usb aansluiting heeft, en dat meen ik serieus.
(jaaaaaaa de opleiding Toegepaste Informatica kan beschikken over de meest wauwe-pc's, wij moeten het doen met schroot dat al "blijft hangen" wanneer je op "start" klikt in Windows...)



Ik herken dit helaas....bij ons op school draaien we met Pentium 2 233 Scheve mond

Daarom neem ik altijd mijn laptop ook mee naar school...die loopt nooit vast Haha! en is 10 keer sneller *LOL*

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41661
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:36

BTW tip voor de volgende keer:

Kopieer je excel ding naar een andere flop of naar je harddisk zodat je er zelf evt nog meer verder kan. Open daarna de excel file die op de flop staat in iets als notepad ofzo, je krijgt dan een hoop zooi te zien. Gooi daar op willekeurige plaatsen wat rommel doorheen (hier en daar een cijfertje ofzo) en sla het bestand weer op als .xls Kijk vervolgens of het bestand te openen is in excel, als dat niet zo is is je missie volbracht Haha! Overigens werkt dit alleen als je de opdracht al soort van af hebt, als je een beetje slimme docent hebt kan hij nog wel wat van het bestand lezen, als hij dan je verlanglijstje in het bestand ziet staan ipv wat statistische berekeningen (waar de opdracht over ging) dan is hij denk ik niet blij met je Haha!

Nog een makkelijkere oplossing is het combineren van een floppy en een (redelijk sterke) magneet. Haal de magneet een paar keer over je floppy en tataaa, je floppy is compleet onleesbaar.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:59

Gister geen zin om in te scannen, liever lui dan moe Clown
Maar hier dus mijn excel probleempje:

Dat kleine figuurtje moet ik dus namaken, maar probleem is dat er bij sommige rijen of kolomen de rasterlijnen weg moeten en die krijg ik dus niet weg Boos! Ik zal wel weer Blond zijn maar ik kreeg t niet voorelkaar Clown

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41661
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:18

cellen selecteren, rechts klik, 'Format cells', 'Border'

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:29

Afbeelding

Nederlandse versie dus, format cells staat dr niet bij.
En bij cel eigenschappen kun je het wel proberen bij tabblad rand of patronen, maar dan krijg je t ook niet voorelkaar. Misschien dat de lijntjes weg zijn als je t uitprint, maar voor de invoer staan ze er dus nog wel (beetje doorzichtig dan zeg maar) en dan kun je de gegevens nog niet goed invoeren zoals op dat figuurtje...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 16:25

Niemand?? (Ben ik toch zo blonT nog niet Tong uitsteken)

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:26

maak de betreffende lijnen wit, wil ook nog wel eens helpen...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41661
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:33

In de engelse versie:

Tools menu -> Options -> View (tabblad) -> Gridlines (vinkje weghalen)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 23:56

Ja ik heb m uitgevonden hoor Haha! OK dan!