Slotje zetten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Slotje zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 00:40

Bij Western kwam dit naar boven. Ik zou het fijn vinden als je als Topic starter zelf een slotje mag zetten. Soms komt het voor dat je het moet doen en het scheelt de Moderaters een hoop werk.

Ik heb begrepen dat ik hier de vraag moest stellen..... Wat vinden anderen ervan en Bart? Zoiets zou toch moeten kunnen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:43

Ik vind het geen goed idee.

Ik denk dat Bokkers dan een topic gaan openen en vervolgens dan maar op slot zetten als ze een foutje hebben gemaakt, of als ze het niet eens zijn met een antwoord van een mede Bokker. (je ziet het wel eens gebeuren dat een TS haar eerste bericht bewerkt wanneer ze niet tegen de reacties van de mede bokkers kan en dat vind ik een heel erg slappe actie!)

Bovendien, zouden moddies dan nog erg nodig zijn?

Geen goed idee, lijkt me Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:45

Helemaal mee eens. Ik denk dat veel mensen hun berichten onnodig op slot zetten als de reacties ze bijv. niet aanstaan. Het wordt dan een beetje een ongeorganiseerd zootje denk ik. Haha!

[edit SUgarmiss: onnodige quote verwijderd]

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:46

Precies, ik vind het zelf ook geen goed idee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:47

geen goed idee
wat al gezegt word.
Sommige mensen vinden een topic alleen maar leuk als er naar hun straathje gepraat word, ook al zijn ze nog zo verkeerd bezig.
daar mag je dan niks van zeggen en zou er meteen een slotje komen.

nee, geen goed plan.
je moet maar wat kunnen hebben aan kritiek, anders maar geen berichten plaatsen.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:01

Ben het met het bovenstaande eens.

Wat Fairie zegt heb ik ook een enkele keer gedaan... (Al was dat niet omdat ik er niet tegen kan, maar omdat ik dan bijv. rare vragen zou krijgen of op verzoek.)

Zelf slotje zetten wordt veel te rommelig.... wow ik zie het al helemaal voor me Lips are sealed

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:10

Op [EA] is het wel een goed idee.

Maar als je je topic wilt sluiten, had je veel beter moeten nadenken toen je hem opende. Het is een keuze die je maakt, en de gevolgen zijn voor jou..

En als je echt een goede reden hebt, kun je het toch laten sluiten?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:21

Precies, dat vind ik ook....
Heb zelf 1 keer wat laten afsluiten door een mod, omdat ik ruzie gehad had met m'n ouders over dat topic (was over een lerares waar ik kwaad op was en waar ik me dus op bokt over had afgereageerd).

Ik vind ook dat je de gevolgen zelf moet ondervinden en niet op slot kan zetten. Op EA is het idd wel handig Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:00

Op EA is dit toch al?

Maar idd, als ik al zie hoe sommige mensen reageren op kritiek (of gewoon zeer kinderachtig, of ze beginnen meteen over slotjes)... , geen strak plan dus.

Ik ben het overigens niet helemaal met je eens Rainie, ik heb een tijd geleden ook een keer een topic geopend wat enorm uit de hand liep... Na een pagina of 9. Dat waren dingen die ik never nooit niet had kunnen voorzien...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:13

Pervinco schreef:
Ik ben het overigens niet helemaal met je eens Rainie, ik heb een tijd geleden ook een keer een topic geopend wat enorm uit de hand liep... Na een pagina of 9. Dat waren dingen die ik never nooit niet had kunnen voorzien...

Die uitzonderingen zullen er altijd zijn. Alleen voor die uitzonderingen slotjes bij eigen topics toestaan vind ik niet genoeg.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:17

Rainie schreef:
Die uitzonderingen zullen er altijd zijn. Alleen voor die uitzonderingen slotjes bij eigen topics toestaan vind ik niet genoeg.


Ben ik met je eens, het sloeg ook alleen maar op de opmerking dat je zelf de gevolgen maar moet dragen. Gelukkig hebben we mods Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:21

ik vind het ook geen goed idee, om dezelfde redenen als hierboven, het omt vaak genoeg voor dat mensen antwoorden rkijgen die ze niet willen (ik zie afgelopen weken veel "zelf veulentje fokken of paardje kopen" topics en die willen horen dat een veulentje fokken leuk is en dat ze dat moeten doen maar dat gebeurt niet en dan willen ze meteen het topic sluiten...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:02

Nee, ook niet echt een goed idee.
want waar dienen de mods anders nog voor...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 17:55

Het is mij duidelijk!! Haha! Ik stelde deze vraag omdat het wel eens voorkomt dat je een linkbericht maakt, de moderator zet daar dan een slotje op. Toen kwam de vraag bij mij op

Maar nu wat anders, als ik jullie antwoorden zo lees komt steeds het zelfde naar boven. De reakties die iemand niet aan staat, als ik de vraag stel heb ik toch recht op een slotje? Losstaand of je dat zelf mag doen of niet!!

Het blijft het zelfde of een moderator het doet op diegene zijn/haar verzoek of dat ik het zelf doe! Wat ik vaak zie is dat als er iets is wat mensen niet 'leuk' vinden het door tientallen mensen verteld moet worden en dat vind ik onzin, één keer vertellen dat BV een neusriem verkeerd zit is voldoende dacht ik zo. Snappen jullie wat ik bedoel?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:01

Ods schreef:
Het blijft het zelfde of een moderator het doet op diegene zijn/haar verzoek of dat ik het zelf doe!


Niet dus... De moddies zetten echt niet zomaar slotjes op verzoek hoor, die bekijken eerst of er daadwerkelijk reden toe is... Ze zullen iig geen slotjes gaan zetten als de reacties de topicstarter niet aanstaan, zolang deze reacties normaal geformuleerd zijn...

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:01

ja maar vaak vertellen deze mensen niet allemaal hetzelfde, maar wel allemaal wat deze persoon niet leuk vindt. de positieve reacties die ertegenover staan wegens klaarblijkelijk niet op tegen de negatieve ofzo...
en dan gaan ze een moddie om een slotje vragen en krijgen deze niet, terwijl ze het zelf wel zouden doen als dat mogelijk was...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:37

Ben het wel met je eens Ods, wat betreft dat voorbeeld van die neusriem.
Ik ken heel wat mensen die niet eens meer hun foto's op bokt durven te zetten omdat ze met slof rijden oid.
Daar mag bokt wel eens wat strenger bij worden (en wat minder streng bij het uitdelen van UN's en OW's )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:07

runningkawa schreef:
geen goed idee
wat al gezegt word.
Sommige mensen vinden een topic alleen maar leuk als er naar hun straathje gepraat word, ook al zijn ze nog zo verkeerd bezig.
daar mag je dan niks van zeggen en zou er meteen een slotje komen.

nee, geen goed plan.
je moet maar wat kunnen hebben aan kritiek, anders maar geen berichten plaatsen.


Als er niets geplaats wordt, kan er ook niets van gezegd worden, en dus ook niet gecorrigeerd worden. Vind dat argument dus eigenlijk helemaal niet gelden.
Persoonlijk vind ik dat de topicstarter ten alle tijden het recht moet hebben om zijn eigen bericht op slot te zetten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:19

Deze discussie hebben we al eens eerder gehad, zie [FZ] slotje door topicstarter.

Ik quote mijn eigen reactie uit dat topic:

ArwenLune"]
Zodra je een topic start op een forum, is het niet meer van jou. De vraag is dan 'in de ether' en er kan mee gebeuren wat de andere forumdeelnemers willen. Je kan als topicstarter hopen (en soms eisen) dat mensen ten minste over jou vraag of onderwerp praten. En het is heel frustrerend als mensen in dat topic over heel andere dingen gaan praten.

Maar je hebt in mijn ogen NIET de macht om mensen te dwingen. Dat is hetzelfde als een kroeggesprek beginnen en als het onderwerp afdwaalt heel hard te roepen "jullie moeten het over [size=7](de rol van kettingzagen in de post-moderne samenleving)[/size] hebben anders sluit ik dit gesprek!"

Je mede forummers zijn gesprekspartners, die kan je niet dwingen, alleen een beetje in banen leiden. En ik vind het bijzonder onbeleefd om mensen energie te laten steken in iets wat je daarna zomaar af laat sluiten omdat het niet naar je zin gaat. Dan beschouw je je medebokkers dus *niet* als volwaardige gesprekspartners, maar als mensen die alleen wat mogen zeggen als het in jou straatje ligt.

Ik vind overigens dat deze rol vooral bij de moderators zou moeten liggen - die moeten onderscheid maken tussen een topic dat alleen niet zo loopt als de TS zou willen, en een topic wat grof uit de hand loopt, op de man speelt, in de verste verte niet meer over paarden gaat of echt een flamewar is geworden. En die laatste catagorie krijgt hoe dan ook een slot, dat hoeft niet op verzoek van de TS maar omdat het gewoon tegen de regels is.
[/quote]

[quote="ArwenLune"]
[quote="Sypheron schreef:
Eigenlijk ben ik voorstander van een slot knopje voor degene die een topic start. Het topic is en blijft imo van de topicstarter. Hij heeft ook het publicatie en auteursrecht en mag de toegang tot die informatie dichtgooien.


Nee, alleen z'n eigen post. En die mag 'ie in principe weghalen van mij. Maar de TS heeft niet meer rechten op MIJN reacties als ieder ander, en ik vertik het om die zomaar weg te laten halen omdat iemand 'geen zin meer had in de discussie'. Je hebt geen macht over de reacties van je medebokkers, en als ik de fora soms lees is dat maar goed ook.
[/quote]

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:50

Oooh... dat zou echt geweldig zijn!
Dit voorkomt een hoop onnodig geschop. Als je een vraag stelt, krijg je soms wel 9 keer hetzelfde antwoord. Vind ik toch ook aardig zonde van de tijd van de reageerders. Als je het antwoord weet, is het goed, toch? Verder met foto's is de wijzigtijd van het bericht super irritant. Een paar uur nadat je bericht is geplaatst, doen je foto's het niet meer en kun je ze niet meer wijzigen... Zucht...
Om te zeggen dat je antwoorden moet accepteren op je topic vind ik vrij egoistisch. Soms komen antwoorden hard aan, en gaat het van kwaad tot erger. Wat zou het dan lekker zijn om zelf een slotje te kunnen zetten. En nu kun je ook een slotje aanvragen (slotje door topicstarter), dus ik snap het verschil niet helemaal.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:53

Sypheron schreef:
Als er niets geplaats wordt, kan er ook niets van gezegd worden, en dus ook niet gecorrigeerd worden. Vind dat argument dus eigenlijk helemaal niet gelden.
Persoonlijk vind ik dat de topicstarter ten alle tijden het recht moet hebben om zijn eigen bericht op slot te zetten.


Amen, dus!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:28

Ik heb het hier ook niet over het verwijderen van de post. In dit geval gaat het om het dichtgooien van een topic, alle reacties blijven dus staan! Dat zou ik al een hele vooruitgang vinden!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:31

tja lastig. het heeft wel zn voor en tegens. ik dekn dat er wel bepaalde regels voor moeten komen dan...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:02

Sypheron schreef:
Ik heb het hier ook niet over het verwijderen van de post. In dit geval gaat het om het dichtgooien van een topic, alle reacties blijven dus staan! Dat zou ik al een hele vooruitgang vinden!


Ja, wij begrijpen elkaar. Dat bedoel ik dus ook. De reacties blijven dan wel staan, maar er komen niet meer vervelende bij...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:54

astridastrid schreef:
De reacties blijven dan wel staan, maar er komen niet meer vervelende bij...


Dit is dus meteen mijn motivatie, en van wat anderen... Je zegt het zelf al: er komen geen vervelende reacties meer bij. Vervelend is lekker subjectief...