Router? Wireless Internet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Router? Wireless Internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:47

Wie kan mij vertellen hoe de Router werkt? Waar ze verkrijgbaar zijn, en op wat voor afstand ze te gebruiken zijn?

Ik hoor nogal verschillende verhalen hierover namelijk.

Ow.........en ik krijg steeds dat Windows te weinig geheugen heeft, kan iemand dit blonde pcwonder uitleggen wat te doen?


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:05


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:12

Uhh dankje!

Nu snap ik er helemaal geen ruk meer van Haha!

Kan iemand het niet in Jip en Janneke taal vertellen?

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:30

Het is mischien makkelijker als je je vraag iets meer specifiert. Een wireless router doet in principe hetzelfde als een gewone router, alleen dan met antennetjes in plaats van kabeltjes...

En een router doet precies wat zijn naam zegt... het routen van paketjes van een locatie naar een andere locatie...

Daar schiet je waarschijnlijk nog geen klap mee op. Waarschijnlijk is het makkelijkers als je uitlegt hoe je op het idee router komt en wat je er mee wil doen.

Europe is our playground

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:31

vraag gewoon bij een computerzaak bij je in de buurt om duidelijke en heldere uitleg. Haha! Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:32

Pipo schreef:
Kan iemand het niet in Jip en Janneke taal vertellen?


Ja, ik Haha!

Een router is een apparaatje dat een netwerk verbindt met een ander netwerk. Heel ruw gezegd Bloos

Dus bv jou thuisnetwerk met het internet. (Je thuis netwerk kan ook uit 1 pc bestaan Knipoog )

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:33

Nou ik ga morgen verhuizen naar mijn nieuwe huis. Het huis staat ong op 30 m afstand van de boerderij waar ze een gewone ADSL aansluiting hebben. In mijn huisje zit geen gewone telefoonaansluiting en Tv is via de schotel. Telefoon heb ik niet nodig omdat ik altijd met GSM bel. Het kost nogal wat om de telefoonleiding aan te leggen. Dus de eigenaar van de boerderij zei: Er is een systeem waarbij ik op zijn provider kan internetten. Een Ontvanger en een zendertje zou voldoende zijn. Ik denk dat hij een router bedoelt!

Zo iets duidelijker Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:37

Dat weet ik wel zeker Pipo Lachen

Dat kan idd met een wireless router.
Die je dan bij HEM neer moet zetten. Vervolgens maak je verbinging met een wireless lankaartje wat je in je pc hebt Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:43

Romkabouter schreef:
Dat weet ik wel zeker Pipo Lachen

Dat kan idd met een wireless router.
Die je dan bij HEM neer moet zetten. Vervolgens maak je verbinging met een wireless lankaartje wat je in je pc hebt Lachen



Dank u! Heb je ook nog enig idee welk merk of soort ik moet kopen?
Wat zo ding ongeveer kost?
En waar ik dat kaartje in moet stoppen Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:52

Zo'n ding kost tussen 50 en tig euro Lachen

Een kaartje (wireless lan pci ) koop je vanaf zo'n 25 gok ik.
Het pci kaartje moet in je pc Lachen

Maar beter is hiervoor ff naar een shop in de buurt te gaan Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:57

...en dan niet naar zo'n kant-en-klare zaak met snelle jongens in pak, maar zo'n klein reparatiezaakje met een toonbank en een werkbank vol computer-dingetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:57

Ok Thanks!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:05

Router? Waarom een Router?
Accespoint moet toch voldoende zijn?

Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:05

ArwenLune schreef:
een toonbank en een werkbank vol computer-dingetjes.

Verrek, ik denk dat ik ook maar zo'n zaak begin. Het ziet er al zo uit hier Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:07

Sundancer schreef:
Router? Waarom een Router?
Accespoint moet toch voldoende zijn?

Haha!


Een WATTUS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:07

ArwenLune schreef:
...en dan niet naar zo'n kant-en-klare zaak met snelle jongens in pak, maar zo'n klein reparatiezaakje met een toonbank en een werkbank vol computer-dingetjes.



En waarom niet naar zo zaak?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:16

Pipo"]
[quote="ArwenLune schreef:
...en dan niet naar zo'n kant-en-klare zaak met snelle jongens in pak, maar zo'n klein reparatiezaakje met een toonbank en een werkbank vol computer-dingetjes.



En waarom niet naar zo zaak?
[/quote]


Duurder Tong uitsteken

Enne Acces point is een apparaatje wat bij je buurman tussen de router en de wifikaart komt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:20

Ja en wat haalt dat apparaatje uit?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:31

Pipo schreef:
Ja en wat haalt dat apparaatje uit?

Als je buurman al een router heeft dan geeft de router het signaal via kabel door aan de accespoint, en de accespoint verzend het internet naar jouw draadloos kaartje Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:34

wat ik begrepen heb uit jouw verhaal pipo, is dat je buurman een wireless router heeft. als de afstand ondersteund wordt (ik weet niet hoever je bij hem vandaan zit) heb je alleen een wireless netwerkkaartje nodig om verbinding te maken, meer niet.

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:36

Piep, vraag het Sypheron, die zit nu bij je in de buurt Tong uitsteken. Die wil wel helpen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:38

Iloon ik wilde net aanbieden dat Harmen ook wel een netwerkie kan aanleggen. (heb 't nog niet gevraagd maar daar ga ik vanuit).

ook hier genoeg computerjongens in de buurt Piep *LOL*

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:43

*grin* ze kunnen ook samen een poosje computermiepen Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:21

SuperPepeijn schreef:
wat ik begrepen heb uit jouw verhaal pipo, is dat je buurman een wireless router heeft. als de afstand ondersteund wordt (ik weet niet hoever je bij hem vandaan zit) heb je alleen een wireless netwerkkaartje nodig om verbinding te maken, meer niet.


Nee die router heeft ie dus nog niet Haha! Maar die ga ik vanmiddag ff kopen!

Dames dank voor uw aanbod, die kans is zeer groot dat ik er gebruik van ga maken Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:33

Pipo"]
[quote="ArwenLune schreef:
...en dan niet naar zo'n kant-en-klare zaak met snelle jongens in pak, maar zo'n klein reparatiezaakje met een toonbank en een werkbank vol computer-dingetjes.



En waarom niet naar zo zaak?
[/quote]

Ten eerste kunnen die jongens niet simpel uitleggen, ten tweede hebben ze meestal alleen dure pakket-oplossingen, en ten derde heb je niets aan ze als je vragen hebt of als er iets kapot gaat. Maar je hebt al aanboden van iemand die even langs wil komen, da's nog het fijnste natuurlijk Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers