Help! Backdoor.Delf.Family

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Help! Backdoor.Delf.Family

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 12:06

Ik heb gisternacht eens een online scan op mijn computer losgelaten en deze concludeerde dat twee items geinfecteerd waren met Backdoor.Delf. Family

Nou dat is fijn om te weten maar hoe kom ik er nu vanaf??

Ik ben niet zo into computers dus ik snapte niets van al dat gebrabbel wat erbij stond....

Is er iemand die mij gewoon in het nederlands kan vertellen wat ik moet doen Haha! Knipoog

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:12

virusscanner installeren...

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:28

Tinus19 schreef:
virusscanner installeren...

Ja, je kan ten eerste een virusscanner proberen te installeren. Dit kan ook wel eens niet lukken, omdat juist het virus dit kan tegen houden....
Hier een link op de symantec site: http://securityresponse.symantec.com/av ... amily.html

Het is dus een backdoor virus. Spreekt eigenlijk een beetje voor zich, het opent de achterdeur van je pc zeg maar. Dit met als gevolg dat als het ware op het internet staat te roepen: hackers, hier ben ik!! (ff simpel gezegd) Dus het is wel belangrijk dat je hier snel wat aan doet.....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 12:42

Deze link had ik ook al gevonden maar daar wordt ik nog niet echt wijs uit wat ik moet doen eerlijk gezegd.

Nou ja ik laat wel even iemand anders op de computer los dan komt het vast wel goed. Ik ben zelf altijd veel te bang dat ik iets verwijder wat je nodig hebt ofzo.

Maar goed bedankt voor de link!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:59