vraagje over adverteren via banner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

vraagje over adverteren via banner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 09:29

Even een klein vraagje over het adverteren voor bedrijven middels een banner. Ik zag onderstaande zin in de toelichting voor het adverteren en vroeg me af hoe deze campagnes waarbij gebruik gemaakt gaat worden van een bepaalde postcode gerealiseerd worden. Betekent dit dat een banner alleen getoond gaat worden aan gebruikers in een bepaald postcode-gebied of dat de postcodes die bokkers hebben opgegeven doorgegeven worden aan de adverteerder zodat deze een persoonlijke pb aan de betreffende bokker kan sturen (kortom… Spam Haha! ).

Graag even wat duidelijkheid Lachen

Citaat:
evenals campagnes gericht op gebruikers in bepaalde postcodegebieden


Ik weet het… ik speel soms gewoon graag advocaat van de duivel Schijnheilig Maarja… dat houdt de mensen scherp nietwaar? Haha!

Trouwens… is er een mogelijkheid tot samenwerken tussen twee sites? Ik zit daarbij te denken aan een banneruitwisseling tussen bokt en www.honden.nl (weliswaar een hondensite, maar zoals we allemaal weten zijn veel paardenbezitters ook geïnteresseerd in honden Lachen ). Op die manier verkrijgt bokt ook meer bezoekers en dat is tenslotte wat een banner-adverteerder graag wil, zoveel mogelijk views van zijn banner. Zodoende genereert bokt meer omzet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:44

Over banner uitwisseling is natuurlijk wel te praten, iig zolang het soort van relevante sites betreft. Overigens hebben meer paardeneigenaren een hond dan honden eigenaren een paard Lachen

Die postcodes werken vooralsnog met de door de bokkers opgegeven postcode. Deze gegevens worden _niet_ doorgegeven aan de gebruiker, die postcodes worden in zo'n geval gebruikt om een banner alleen te laten zien aan gebruikers met bepaalde postcodes. Handig voor bijvoorbeeld een ruitersportzaak.