Hoe een website maken, waar wat en hoe???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:50

Smurf in HTML kun je inderdaad redelijk wat doen, maar voor wat meer geavanceerde opties op je site ontkom je vaak niet aan Javascript hoor.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:12

ik haal altijd kant en klare Javascripst elders op het net als iemand iets "leuks" op z'n site wil.

Het is ooit als een probeerseltje begonnen bij mij, voor iemand anders en nu zit ik dus constant al die sites te controleren en bij te werken, terwijl ik het op een ouderwetse manier maak, niet bij ben gebleven met de nieuwe mogelijkheden en er weinig tijd voor heb en ook geen interesse meer om het te leren, daar ben ik te oud voor en ik besteed mijn weinige vrije tijd liever aan mijn paard.....

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:17

pmarena schreef:
Jasper : Ik had alleen bokt open staan , en klikte de link naar je site aan.
3 pop-ups openden , waarvan 2 die niks te raden over lieten....hengstige merrie is er niks bij Scheve mond

Zijn heel anders dan de standaard pop-ups die zomaar eens verschijnen ,
dit soort erg vergaande die komen volgen mij ECHT van een site af die je op dat moment opent....

Tsja ik waarschuw je maar hoor , misschien weet je het niet Lachen


Snap ik en ik ben blij dat je het meldt. Ik baal er gruwelijk van en die pop-ups zijn er w.s. zeer recent in geslopen. Ik ga dus de meest recente aanpassingen maar allemaal controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:23

smurf schreef:
ik haal altijd kant en klare Javascripst elders op het net als iemand iets "leuks" op z'n site wil.

Het is ooit als een probeerseltje begonnen bij mij, voor iemand anders en nu zit ik dus constant al die sites te controleren en bij te werken, terwijl ik het op een ouderwetse manier maak, niet bij ben gebleven met de nieuwe mogelijkheden en er weinig tijd voor heb en ook geen interesse meer om het te leren, daar ben ik te oud voor en ik besteed mijn weinige vrije tijd liever aan mijn paard.....


Dat is ook een manier hihi. Het gaat er niet om hoe je het doet, als het er maar mooi uitziet. Ik heb je site bekeken en hij zag er top uit! OK dan!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:36

Citaat:
Ik heb je site bekeken en hij zag er top uit!


dank en dat was mijn eigen site, daar doe ik niets meer aan, illegale parkeerplaaats voor foto's Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:43

smurf schreef:
Citaat:
Ik heb je site bekeken en hij zag er top uit!


dank en dat was mijn eigen site, daar doe ik niets meer aan, illegale parkeerplaaats voor foto's Knipoog


HAHAHAHA ik ken het ja.. Ben nu een site voor school aan het maken. Ziet er op het oog netjes en geordend uit maar schijn bedriegt, de ftp zit bomvol met drivers, films, muziek en foto's Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:48

Citaat:
de ftp zit bomvol met drivers, films, muziek en foto's


en bij Lycos zit een piepoltje die dat soms in de gaten heeft en dan ben je *ploep* alles kwijt.

Ik heb vorige week alle broncodes en foto's geback-upt Cool voor de zekerheid....en plaats geen foto's meer op Bokt die bij Lycos staan voorlopig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:00

Ik hem een webhosting pakket bij planet en kan erop gooien wat ik wil hihi

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:06

Mijn website (http://www.dehamster.nl) heb ik bij http://www.interxs.nl. Fijn bedrijf, alleen sinds ze een nieuwe server hebben is het een paar keer voorgekomen (een paar uurtjes) dat alles een beetje traag was. Ze maken gebruik van cpanel X, als eigenaar van de website kan je hiermee heel makkelijk nieuwe subdomeinen aanmaken, e-mailadressen, en ze hebben ook al standaard verschillende scripts geinstalleerd.

Als je van plan bent niet gebruik te maken van scripts (zoals PHP, CGI), dan zou ik niet gelijk zo'n pakket nemen. Als het goed is heb je van je internetprovider ook gratis ruimte gekregen, zonder reclame. Je kan dan evt. wel een domeinnaam gaan registreren, die verwijst naar de ruimte van je internetprovider. Zo heb je wel een domeinnaam, maar ben je qua euro's veel goedkoper uit.

Veel succes!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:42

Little_Sun schreef:
Als je van plan bent niet gebruik te maken van scripts (zoals PHP, CGI), dan zou ik niet gelijk zo'n pakket nemen. Als het goed is heb je van je internetprovider ook gratis ruimte gekregen, zonder reclame. Je kan dan evt. wel een domeinnaam gaan registreren, die verwijst naar de ruimte van je internetprovider. Zo heb je wel een domeinnaam, maar ben je qua euro's veel goedkoper uit.
Veel succes!


Dat soort domeinen zijn vaak alleen voor non-commerciële doeleinden, tenzij je je privé abonnement laat omzetten naar een zakelijk abonnement. In ieder geval bij Zeelandnet werkt het zo.

Bij een privé abo is het adres (bij zeelandnet) http://people.zeelandnet.nl/naam en deze is "gratis" bij het abo.

zakelijk is het http://www.naam.nl hier betaal je ook voor het domein.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:48

bij www.hekom.nl kan je je site professioneel laten maken, kost alleen een paar euri......maar dan heb je ook wat

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:52