Drivers voor grafische kaart (laptop)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Drivers voor grafische kaart (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:33

Ik heb mijn latoppie (Packard Bell Easy Note VX) opnieuw geinstalleerd, dit keer met Windows 98 SE. Normaliter staat er Millenium op (van Packard Bell, met alle benodigde drivers). Ik heb nu echter 98 erop gezet omdat Sandra mijn laptop wellicht een weekje wilt lenen voor haar dochtertje.

Hun computer is kapot, en haar dochtertje mag iedere dag een half uurtje tot een uur een spelletje spelen als ze daar zin in heeft. Spelletjes zijn echter allemaal oud, veel DOS-spellen. Die werken volgens mij niet meer op ME... Anywayz... 98 SE heeft dus een standaard PCI grafische adapter (VGA) geinstalleerd. Ik krijg hier echter maar 16 kleuren, en een resolutie van 640*480 mee ingesteld.

Er zit een grafische kaart van Texas Instruments PCI, ik moet driver 1225 hebben. Heb ik geinstalleerd, maar zonder resultaat blijkbaar. Hij vind 'm niet. Ati Rage Mobility-M PCI Video Controller is ook geinstalleerd, maar lijkt ook geen effect te hebben.

Dus:

1. Iemand enig idee welke drivers ik nog zou kunnen proberen?
2. Toch Texas nog maar eens proberen?
3. Heeft Sandra's dochtertje voor haar oude spelletjes meer dan 16 kleuren of een grotere schermresolutie nodig (neem aan van wel..)?
4. Zouden die oude DOS-spelletjes ook op ME draaien..?

Het zijn overigens orginele Windows-cd's Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:49

Als het een Texas grafische kaart is dan moet je toch ook werkelijk de goede drivers ervoor installeren. Iets anders kan conflicten opleveren.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:54

Dan ga ik het nog maar eens proberen... *zucht*

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:55

Zijn 't wel drivers voor 98 die zijn geïnstalleerd?
Dos maakt geen gebruik van je grafische kaart, dus als je alleen maar spelletjes in dos wilt gaan spelen, heb je die kaart helemaal niet nodig Lachen
En dos werkt ook onder ME Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:57

Of ik had mijn bril scheef op mijn neus staan, of ik heb de goeie drivers gedownload. Was er idd al aan het denken om het nog 1 keer te downloaden, voor de zekerheid...

DOS werkt idd onder ME, onder XP ook nog wel volgens mij... Maar werken de spellen er onder? De oude spellen werken toch niet meer onder XP (hier zijn iig een aantal waardeloze spellen sinds mam XP heeft, die doen het op mijn pc (2000) wel.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:06

Ligt eraan hoe je XP hebt geïnstalleerd, NTFS of FAT32. Wanneer je NTFS gebruikt, kan je geen gebruik maken van dos. Met FAT32 wel. Windows 95/98/ME maken standaard gebruik van FAT32, bij 2000 en XP kun je kiezen tussen NTFS en FAT32 Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:23

Ik heb een fobie voor XP... Ik weiger dat te draaien op mijn pc en laptops Bloos

Anywayz... Mijn neef heeft zich even nuttig gemaakt, zodra ik over Texas en Ati Rage begon dacht hij Ik heb dus wel de drivers geinstalleerd, maar in de "verkeerde" map. Ati maakt een aparte map aan op de C-schijf, dus niet in de systeemmap. En dat was tevens het gevolg dat hij de correcte drivers niet kon vinden bij het zoeken...

Het werkt inmiddels OK dan!

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:25

OK dan!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:00

Ook op NTFS kan je dosspellen spelen hoor. Even de eigenschappen van het exe of bat bestandje raadplegen en daar kun je alle instellingen voor DOS aanvinken en aanpassen Lachen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 18:08

Sypheron, bedankt voor de tip, gaan we testen OK dan!