Het quoten van de openingspost..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:18

Zullen we daarmee stoppen? :j

Het valt me steeds weer op, mensen die de volledige OP quoten, regelmatig zelfs als ze als 1e in een topic reageren..

Lieve mensen, het is meestal wel duidelijk dat je op de OP reageert en quoten is dan echt overbodig :D

Lees dit ajb met een ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:21

Ik denk dat dat voornamelijk gedaan wordt omdat sommigen nog weleens de openingspost willen leeghalen, zeker als het verloop van het topic hen niet aanstaat ;)

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:22

Bij andere fora zie je het zelf wel automatisch gebeuren.
Ik vind dat eigenlijk een goed iets. Precies wat Shirley zegt, bevalt het niet topic leeg.

Anoniem

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:24

Oh jullie denken serieus dat er een gedachte achter zit? :') Zo had ik het niet eens bekeken, maar hoe vaak wordt een OP nou echt leeggehaald?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:26

Meer dan je denkt, denk ik :j

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:27

Ik vind het soms ook wel storend als een OP heel lang is. Helemaal als meer mensen de OP quoten. Dan moet je zo lang scrollen steeds.

Maar wat Shirley zegt klinkt wel weer logisch :D

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:28

Relaxed schreef:
Zullen we daarmee stoppen? :j

Het valt me steeds weer op, mensen die de volledige OP quoten, regelmatig zelfs als ze als 1e in een topic reageren..

Lieve mensen, het is meestal wel duidelijk dat je op de OP reageert en quoten is dan echt overbodig :D

Lees dit ajb met een ;)


Ja dat is goed.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:29

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:
Zullen we daarmee stoppen? :j

Het valt me steeds weer op, mensen die de volledige OP quoten, regelmatig zelfs als ze als 1e in een topic reageren..

Lieve mensen, het is meestal wel duidelijk dat je op de OP reageert en quoten is dan echt overbodig :D

Lees dit ajb met een ;)


Ja dat is goed.


_O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:37

Danielleeee_ schreef:
Ik vind het soms ook wel storend als een OP heel lang is. Helemaal als meer mensen de OP quoten. Dan moet je zo lang scrollen steeds.


Ja precies, dan valt het ook ineens heel erg op :')

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:13

Ik bedoel dit echt zo lief mogelijk, maar ik snap echt dat iemand zich daar ‘druk’ maakt over zoiets.

Dit is echt niet raar bedoeld, maar ik zou er zelf totaal niet aan denken dat zoiets voor mij kleins een irritatie factor kan zijn voor een ander.

Echter nu zal ik waarschijnlijk wel zuchten als ik het zie! Zoiets als een irritante tik die je niet hoort maar zo gauw iemand je er op wijst kan je je het niet meer niet horen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:25

Shirley schreef:
Ik denk dat dat voornamelijk gedaan wordt omdat sommigen nog weleens de openingspost willen leeghalen, zeker als het verloop van het topic hen niet aanstaat ;)


Dit is precies de reden dat ik het doe! Ik word er altijd misselijk van als mensen hun OP leeghalen. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:56

daantjuhhh schreef:
Ik bedoel dit echt zo lief mogelijk, maar ik snap echt dat iemand zich daar ‘druk’ maakt over zoiets.

Dit is echt niet raar bedoeld, maar ik zou er zelf totaal niet aan denken dat zoiets voor mij kleins een irritatie factor kan zijn voor een ander.

Echter nu zal ik waarschijnlijk wel zuchten als ik het zie! Zoiets als een irritante tik die je niet hoort maar zo gauw iemand je er op wijst kan je je het niet meer niet horen.


Heeft niks met druk maken te maken, het valt op een gegeven moment op en dan denk ik why?! Zoals het jou vanaf nu ook gaat opvallen :') Het is niet zo dat ik mensen erop aan heb gesproken ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:57

KimD schreef:
Shirley schreef:
Ik denk dat dat voornamelijk gedaan wordt omdat sommigen nog weleens de openingspost willen leeghalen, zeker als het verloop van het topic hen niet aanstaat ;)


Dit is precies de reden dat ik het doe! Ik word er altijd misselijk van als mensen hun OP leeghalen. :evaw:


Maar doe je het dan altijd of alleen bij een topic waarvan je verwacht dat het kan gebeuren? Oprechte vraag want ik had hier nooit over nagedacht :+

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:59

Relaxed schreef:
KimD schreef:


Dit is precies de reden dat ik het doe! Ik word er altijd misselijk van als mensen hun OP leeghalen. :evaw:


Maar doe je het dan altijd of alleen bij een topic waarvan je verwacht dat het kan gebeuren? Oprechte vraag want ik had hier nooit over nagedacht :+


Ja, waar je het inderdaad aan je water voelt dat het wel eens aangepast zou kunnen worden of zelfs leeggehaald.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:59

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:
Zullen we daarmee stoppen? :j

Het valt me steeds weer op, mensen die de volledige OP quoten, regelmatig zelfs als ze als 1e in een topic reageren..

Lieve mensen, het is meestal wel duidelijk dat je op de OP reageert en quoten is dan echt overbodig :D

Lees dit ajb met een ;)


Ja dat is goed.


Trut :+

Ik herken het gevoel, soms zijn die OPs ook nog eens suuuuuuperlang en dat quoten voelt zo nutteloos.
Ik waardeer dit verzoek wel!

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:43

Relaxed schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik bedoel dit echt zo lief mogelijk, maar ik snap echt dat iemand zich daar ‘druk’ maakt over zoiets.

Dit is echt niet raar bedoeld, maar ik zou er zelf totaal niet aan denken dat zoiets voor mij kleins een irritatie factor kan zijn voor een ander.

Echter nu zal ik waarschijnlijk wel zuchten als ik het zie! Zoiets als een irritante tik die je niet hoort maar zo gauw iemand je er op wijst kan je je het niet meer niet horen.


Heeft niks met druk maken te maken, het valt op een gegeven moment op en dan denk ik why?! Zoals het jou vanaf nu ook gaat opvallen :') Het is niet zo dat ik mensen erop aan heb gesproken ofzo :+

Ik uit mij misschien een beetje verkeerd.


Het zou bij mij niet eens opkomen dat mensen zich er aan irriteren.
Dat bedoel ik echt niet verkeerd.

Ik kan mij wel voorstellen dat het vervelend is hoor.

Maar ik wil je wel bedanken voor de eye opener :Y) :Y) *sarcastisch _O-

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:52

Viel mij pas ook op en ik vind het zo stom. Heel verhaal van de TS, 1e bokker die reageert quote het hele verhaal en schrijft er iets onder in de trant van ‘ dat ben ik helemaal met je eens ‘.
Dan denk ik echt: waarom dan?

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:08

Haha oh heerlijk topic. Ik vind het ook altijd een beetje irritant, maar blijkbaar kan het ook nog nuttig zijn ook. Nu ga ik me iedere keer als ik dit zie afvragen of iemand de inschatting heeft gemaakt dat de OP weleens leeggehaald kan worden door de TS :D

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:44

Ik snap het wel, aangezien ik vaker heb gezien dat de OP werd leeggehaald en dan had iemand het al gequote.

Maar soms is dat niet het geval, is het topic al tig pagina’s aan de gang, gaat het allang ergens anders over en dan geeft iemand een reactie met idd een quote van de openingspost en daaronder de eigen reactie. Dán is het vaak een kwestie van het topic zelf niet verder gelezen te hebben en is dat wel een ergernis ja..

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 00:18

Het is mij nog nooit opgevallen dat dat gebeurt. Heb je voorbeelden?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 04:41

Ladyson schreef:
Haha oh heerlijk topic. Ik vind het ook altijd een beetje irritant, maar blijkbaar kan het ook nog nuttig zijn ook. Nu ga ik me iedere keer als ik dit zie afvragen of iemand de inschatting heeft gemaakt dat de OP weleens leeggehaald kan worden door de TS :D


Hahah same! Gevalletje omdenken nu.

Ipv 'Ugh, je hoeft niet de OP te quoten', kijk ik er nu na: 'Hmm, wat voor reden zat hier achter'.

Haha ik denk overigens wel dat het soms gedaan word ivm de technisch minder onderlegde mensen :')

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:52

Ik vind dat ook heel irritant ja, gewoon mee stoppen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110694
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:21

Ik vind het quoten van de openingspost niet vervelend zolang met maar één keer per topic gebeurd.
Het leeghalen van de openingspost vind ik vervelender.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:39

Relaxed schreef:
Zullen we daarmee stoppen? :j

Het valt me steeds weer op, mensen die de volledige OP quoten, regelmatig zelfs als ze als 1e in een topic reageren..

Lieve mensen, het is meestal wel duidelijk dat je op de OP reageert en quoten is dan echt overbodig :D

Lees dit ajb met een ;)


Valt mij ook steeds op }>

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Het quoten van de openingspost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:12

Maar kan dan niet de eerste die reageert de openingspost quoten zodat deze zichtbaar blijft. Dan hoeft de rest dat toch niet meer te doen?