Vector smileys ism Tweakers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 13:21

Zoals we allemaal weten zijn de smileys op Bokt oud, maar ook lekker typisch voor Nederlandse fora. Door de leeftijd werken ze niet altijd lekker, van witte pixels erom in dark theme's (met bijv. Dark Reader of custom CSS), tot pixelated plaatjes op sommige resoluties. Maar om nostalgie en cultuur redenen wil men ook niet per se overstappen op de gestandariseerde smileys die we elders zien.

Nou is Tweakers om deze reden alle smiley's aan het hermaken als vector-images. Zij gebruiken in de core hetzelfde smiley-pakket. De eerste reeks aan statische smileys zijn daar nu in gebruik, de rest komt eraan.

Zou het een idee zijn om als Bokt contact op te nemen met Tweakers en te kijken of deze vector-smiley ook op Bokt gebruikt kunnen worden? Zo zouden we dezelfde smiley's kunnen houden zonder de problemen die uit hun ouderdom voortkomen. En gezien Tweakers ze toch al hermaakt zou het hun geen extra moeite kosten, hun kennende zouden ze met goed overleg best wel eens in kunnen stemmen ze te delen.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:41

Ik ben voor. ik heb via custom CSS een simpele dark mode voor mezelf gemaakt en bij smileys (en ook afbeeldingen) zie je duidelijk dat ze daar niet voor bedoeld zijn :+

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:45

Ik vind die nieuwe glimlach geen reet aan. :')

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 15:15

Exitium schreef:
Ik ben voor. ik heb via custom CSS een simpele dark mode voor mezelf gemaakt en bij smileys (en ook afbeeldingen) zie je duidelijk dat ze daar niet voor bedoeld zijn :+
Precies mijn issue ook. En op de telefoon nog erger want daar draai ik een light-app via Hermit en worden sommige smileys inverted gemaakt door dark-themes waardoor ze bijna niet te zien zijn. Bij Tweakers heb ik datzelfde issue niet met dezelfde setup.

Kaitlyn schreef:
Ik vind die nieuwe glimlach geen reet aan. :')
Dacht eerst hetzelfde, maar vind als hij op normaal formaat in de tekst staat hem er prima uitzien. Denk dat de issue meer komt van het uitvergroten in het artiekel.

Voor de visueel ingestelde mensen. Hier een screenshotje van de comment sectie om aan te laten zien wat her verschil is tussen vector-smileys and de oude. Zie vooral de witte randen in de dark theme, en hoe blurry de oude zijn. Vector-smileys zijn niet enkel hoger resolutie, maar scalen mee met de resolutie waardoor ook in een toekomst met nog hogere resoluties dit geen issue meer zou zijn.
Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:31

Ja vectorbestanden ben ik bekend mee, was ook altijd nodig voor scherpe bedrukkingen/borduringen in klein of groot formaat.

Eerlijk is het mij nooit heel erg opgevallen, maar vooral omdat ik er ook echt niet op let en nooit in dark mode werk haha. :')

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 15:34

Kaitlyn schreef:
Ja vectorbestanden ben ik bekend mee, was ook altijd nodig voor scherpe bedrukkingen/borduringen in klein of groot formaat.

Eerlijk is het mij nooit heel erg opgevallen, maar vooral omdat ik er ook echt niet op let en nooit in dark mode werk haha. :')
Laatste stukje was ook niet specifiek naar jou bedoelt, maar in het algemeen. Alleen die eerste zin onder quote was in reactie op jou. Wou het eigenlijk in de topic start zetten maar mag al niet meer aanpassen :+ . Excuus voor de onduidelijkheid.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:58

Oh sorry :')

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:17

Ik zag ze voorbij komen op Tweakers. Zeker ook interessant voor ons, maar staat niet super hoog op de prio-lijst en wil sowieso eerst afwachten wat ze gaan doen met de animaties.

Jaren terug zijn we op Bokt ook eens begonnen met 'vectoriseren' van smileys maar dat was nogal een forse klus. Blij dat Tweakers daar een designer op heeft kunnen zetten :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:42

Hoe werkt dat met vector emoticons? Zijn dat SVG bestanden?

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:20

8nnemiek schreef:
Hoe werkt dat met vector emoticons? Zijn dat SVG bestanden?

Yes

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 20:43

BartVB schreef:
Ik zag ze voorbij komen op Tweakers. Zeker ook interessant voor ons, maar staat niet super hoog op de prio-lijst en wil sowieso eerst afwachten wat ze gaan doen met de animaties.

Jaren terug zijn we op Bokt ook eens begonnen met 'vectoriseren' van smileys maar dat was nogal een forse klus. Blij dat Tweakers daar een designer op heeft kunnen zetten :)
Tof dat het op de radar is! Dat was vooral mijn doel. Snap het willen afwachten helemaal.

Is idd best een klus. Het is dat Tweakers er idd toevallig mee bezig is en het me al eerder opviel dat ze dezelfde smileys gebruiken waardoor ik mogelijkheden zag, ik zou het niet van Bokt vragen dit zelf te gaan doen. Niet omdat het niet mogelijk zou kunnen zijn, maar gewoon ivm de hoeveelheid werk.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Vector smileys ism Tweakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:22

Overigens stond er in ieder geval vroeger iets in de kleine letters van Tweakers dat je hun smileys ook mag gebruiken zolang je de hartjessmiley maar niet overneemt. Moet eens kijken of ze die voorwaarden nog steeds hebben, anders even polsen of we de nieuwe smileys (op termijn) mogen lenen :)