Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:51

Rocamor schreef:
BM, wat het in jouw geval dan geen opeenstapeling van dingen. Dat dat laatste gebeuren gewoon de bekende druppel was?

Aangezien je zelf ook al schrijft dat je wel eens kunt zuigen en andere momenten had waar een ban evt van toepassing was?

@Gini, moet het team zo ver gaan? Het gaat een ander toch niks aan wat het team met een overtreder bespreekt?

Tenzij je in nl van het kaliber Tachi of Holleder bent, worden uitspraken van rechters vaak ook geanonimiseerd.



Ja, een ban krijg je natuurlijk na een opeenstapeling van OW's. Maar dan krijg je wel dat mods je eerder aanpakken voor minder erge dingen, wat ik niet zo netjes vind. Daarna is dan ook geen discussie mogelijk en dat stoort dan wel. Ik kreeg in ieder geval een heel slordig berichtje vol spelfouten met notabene een verkeerde gebruikersnaam bovenaan :') Wat wel aangaf dat het meer een mod was die wat persoonlijke irritatie af zat te reageren i.p.v. zorgvuldig afgewogen beslissing. Met sowieso het idee dat moderators niet subjectief zijn en eerder modereren op reacties die niet in hun persoonlijke straatje passen, al zal dat natuurlijk wel verschillen per moderator.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:53

Als je een OW of een ban hebt, kan je daar dan tegen in beroep gaan?

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:54

Rocamor schreef:
@Gini, moet het team zo ver gaan? Het gaat een ander toch niks aan wat het team met een overtreder bespreekt?


Het zinnetje 'Er is actie ondernomen.' vind ik persoonlijk niet zo heel ver gaan. Je weet er niet meer of minder mee wat betreft 'de andere Bokker', enkel dat je terecht getemd hebt.
Maar het is ook maar een eerste voorstel, ikzelf heb er geen nood aan, maar ik denk graag mee wanneer mensen wel een voor mij begrijpelijke nood hebben die eenvoudig opgelost zou kunnen worden. De functie 'Informeer mij over mijn TeM' bestaat, dus ergens in het verleden is diezelfde nood ook aan bod gekomen en ingebouwd in het forum.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:55

rien10 schreef:
Als je een OW of een ban hebt, kan je daar dan tegen in beroep gaan?



Volgens mij kan je ergens naartoe mailen, maar ik denk niet dat veel mensen die moeite gaan doen voor iets dat meer een beetje bezigheidstherapie is. Ik heb daar in ieder geval niet echt vertrouwen in, dat zij daadwerkelijk onafhankelijk gaan kijken.

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:00

Ja ik heb dat wel gedaan, maar dat haalde niks uit.

Zal zoiets ook niet vaker doen, maar juist door zoiets dan gewoon van Bokt verdwijnen. Heb daar toen ook aan zitten denken.

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:03

BaileyMix schreef:
Rocamor schreef:
BM, wat het in jouw geval dan geen opeenstapeling van dingen. Dat dat laatste gebeuren gewoon de bekende druppel was?

Aangezien je zelf ook al schrijft dat je wel eens kunt zuigen en andere momenten had waar een ban evt van toepassing was?

@Gini, moet het team zo ver gaan? Het gaat een ander toch niks aan wat het team met een overtreder bespreekt?

Tenzij je in nl van het kaliber Tachi of Holleder bent, worden uitspraken van rechters vaak ook geanonimiseerd.



Ja, een ban krijg je natuurlijk na een opeenstapeling van OW's. Maar dan krijg je wel dat mods je eerder aanpakken voor minder erge dingen, wat ik niet zo netjes vind. Daarna is dan ook geen discussie mogelijk en dat stoort dan wel. Ik kreeg in ieder geval een heel slordig berichtje vol spelfouten met notabene een verkeerde gebruikersnaam bovenaan :') Wat wel aangaf dat het meer een mod was die wat persoonlijke irritatie af zat te reageren i.p.v. zorgvuldig afgewogen beslissing. Met sowieso het idee dat moderators niet subjectief zijn en eerder modereren op reacties die niet in hun persoonlijke straatje passen, al zal dat natuurlijk wel verschillen per moderator.


Een OW in mijn tijd werd heel zorgvuldig gegeven en ik geloof minstens 7 mods moesten accoord geven.
Dus als dat gebeurt is, dan mag dat helemaal niet. Zeker bezwaar aantekenen, of je wenden tot een hoofdmod met vraag voor uitleg. In mijn tijd werd het bericht ten gevolge van een OW geloof ik ook gedeeld in het team voordat het verzonden werd. Of was dit bij een ban? Nu begin ik te twijfelen...

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:04

Gini schreef:
Rocamor schreef:
@Gini, moet het team zo ver gaan? Het gaat een ander toch niks aan wat het team met een overtreder bespreekt?


Het zinnetje 'Er is actie ondernomen.' vind ik persoonlijk niet zo heel ver gaan. Je weet er niet meer of minder mee wat betreft 'de andere Bokker', enkel dat je terecht getemd hebt.
Maar het is ook maar een eerste voorstel, ikzelf heb er geen nood aan, maar ik denk graag mee wanneer mensen wel een voor mij begrijpelijke nood hebben die eenvoudig opgelost zou kunnen worden. De functie 'Informeer mij over mijn TeM' bestaat, dus ergens in het verleden is diezelfde nood ook aan bod gekomen en ingebouwd in het forum.


Ik geloof dat de meesten proberen mee te denken. (Edit, dit staat er weer lu lliger dan bedoeld geloof ik...)
Maar wat voor info kun je nog meer delen als mod, tegen een TeMmer? We gaan ermee bezig, of we houden het in de gaten. Geeft aan wat er gebeurt.

Maar bv, we gaan in overleg met of we spreken de betreffende bokker aan, zou voor mij persoonlijk al teveel info zijn.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:10

Vroeger had je toch een topic waarin OW's en bans stonden?

Ik vond dat iig wel transparant en voor mij gaf het minder het idee dat modden willekeurig was.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:19

Rocamor schreef:
Gini schreef:

Maar bv, we gaan in overleg met of we spreken de betreffende bokker aan, zou voor mij persoonlijk al teveel info zijn.


En voor mij zou dat juist een wereld van verschil maken. Dus het is maar net waar je behoeftes liggen.

"De andere bokker heeft een waarschuwing gekregen" zou inderdaad ihkv privacy te ver gaan. Maar "we zijn in gesprek" lijkt me een prima neutrale.

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:20

Rocamor schreef:
Gini schreef:
Het zinnetje 'Er is actie ondernomen.' vind ik persoonlijk niet zo heel ver gaan. Je weet er niet meer of minder mee wat betreft 'de andere Bokker', enkel dat je terecht getemd hebt.
Maar het is ook maar een eerste voorstel, ikzelf heb er geen nood aan, maar ik denk graag mee wanneer mensen wel een voor mij begrijpelijke nood hebben die eenvoudig opgelost zou kunnen worden. De functie 'Informeer mij over mijn TeM' bestaat, dus ergens in het verleden is diezelfde nood ook aan bod gekomen en ingebouwd in het forum.


Ik geloof dat de meesten proberen mee te denken. (Edit, dit staat er weer lu lliger dan bedoeld geloof ik...)
Maar wat voor info kun je nog meer delen als mod, tegen een TeMmer? We gaan ermee bezig, of we houden het in de gaten. Geeft aan wat er gebeurt.

Maar bv, we gaan in overleg met of we spreken de betreffende bokker aan, zou voor mij persoonlijk al teveel info zijn.


Ik vat het niet verkeerd op hoor. :)
Klopt wel dat het niet wenselijk is om te benoemen dat Bokker X een standje gekregen heeft. Maar misschien kan het wel algemener verwoord worden? Niet zozeer om de temmer op de hoogte te bregen van een 'vingertik', maar eerder om de temmer te laten weten op welke manier gevolg gegeven wordt aan de tem. Ik denk dan aan antwoorden zoals:
'Bedankt voor je tem. Dit bericht is inderdaad niet conform de Boktregels. We doen het nodige.'
'Bedankt voor je tem. Klopt dat de discussie hoog oplaait in dit topic. We nemen de nodige acties.'
'Bedankt voor je tem. Voorlopig zien we nog geen reden om actie te ondernemen, maar we houden het topic de komende dagen goed in de gaten.'

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:41

Dat vind ik persoonlijk goede suggesties Gini!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:57

BaileyMix schreef:
rien10 schreef:
Als je een OW of een ban hebt, kan je daar dan tegen in beroep gaan?



Volgens mij kan je ergens naartoe mailen, maar ik denk niet dat veel mensen die moeite gaan doen voor iets dat meer een beetje bezigheidstherapie is. Ik heb daar in ieder geval niet echt vertrouwen in, dat zij daadwerkelijk onafhankelijk gaan kijken.

Dat kan maar het haalt niks uit.

Babootje

Berichten: 26276
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:09

Avalanche schreef:
Vroeger had je toch een topic waarin OW's en bans stonden?

Ik vond dat iig wel transparant en voor mij gaf het minder het idee dat modden willekeurig was.


Wat vroeger wel kon, kan misschien nu niet meer ivm AVG wetgeving.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:10

Precies, gini. Ik heb vaak een vraag gesteld of het aan mij lag of gewoon alleen aangekruist dat ik op de hoogte gehouden wilde worden. Maar soms krijg je niet eens alleen die bedankt voor tem, maar helemaal niks. Dat vind ik dan weer erg apart, vooral als ik een vraag gesteld heb.
Precies de reacties die jij als voorbeeld geeft zijn genoeg. En als ik vraag of ik het verkeerd opvat oid mag er ook gewoon gezegd worden dat zij het idd anders zien. Dan weet ik dat en zal ik daar niet meer op temmen oid.

Het ban topic is al veel langer weg als dat avg wetgeving van toepassing is.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:12

Babootje schreef:
Avalanche schreef:
Vroeger had je toch een topic waarin OW's en bans stonden?

Ik vond dat iig wel transparant en voor mij gaf het minder het idee dat modden willekeurig was.


Wat vroeger wel kon, kan misschien nu niet meer ivm AVG wetgeving.

Oh dat zou idd de reden kunnen zijn.

Ik vond het iig wel transparant, en het voelde minder partijdig.

Ik denk ook echt dat een deel van dit probleem komt door gebrek aan transparantie :)

Babootje

Berichten: 26276
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:18

Avalanche schreef:
Ik denk ook echt dat een deel van dit probleem komt door gebrek aan transparantie :)


Dat zou kunnen. Maar op privacygebied is er echt wel een en ander veranderd. En je kan als forum zomaar een rechtszaak aan je broek hebben tegenwoordig.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:34

Ayasha schreef:
BaileyMix schreef:
rien10 schreef:
Als je een OW of een ban hebt, kan je daar dan tegen in beroep gaan?



Volgens mij kan je ergens naartoe mailen, maar ik denk niet dat veel mensen die moeite gaan doen voor iets dat meer een beetje bezigheidstherapie is. Ik heb daar in ieder geval niet echt vertrouwen in, dat zij daadwerkelijk onafhankelijk gaan kijken.

Dat kan maar het haalt niks uit.

Tot nu toe lees ik alleen maar mee maar wil hier toch even een tegengeluid op geven. Ik ben dus 1 van de 3 leden van de bezwaarcommissie en wij zijn er dus voor om te beoordelen of een ban/OW terecht is uitgedeeld. Je kan ons inderdaad mailen als je een bezwaar wil indienen tegen een sanctie. Wij gaan als het ware tussen de gebruikers en het team staan en bekijken beide kanten en dan met name of het team de regels heeft gevolgd bij het uitdelen van de sanctie.

Wij zijn uiteraard ook maar mensen en niemand is 100% onafhankelijk en objectief. Ik kan jullie wel vertellen dat wij allemaal heel hard ons best doen om dit zoveel mogelijk wel te zijn. Zo is het wel eens voorgevallen dat er een bezwaar binnenkomt van iemand die je wat beter kent, of iemand die erg in je eigen allergiezone zit. In die gevallen doet dat bezwaarcommissielid een stap terug en kijkt eerst alleen via de zijlijn toe wat de anderen ervan denken of trekt zich zelfs volledig terug uit dat bezwaar. Op dat soort manieren doen we elke keer weer ons uiterste best zo objectief mogelijk te zijn. Om die reden hebben wij ook erg beperkt toegang tot het deel achter de schermen, zodat we zo min mogelijk beïnvloed worden door de kant van het team.

We doen dit 'werk' juist omdat we het heel belangrijk vinden dat het hier geen dictatuur is en iedereen recht heeft op een eerlijke gang van zaken. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Die fouten hopen wij dan recht te kunnen zetten. Dit is in het verleden ook zeker wel eens gebeurd, we hebben wel eens sancties terug gedraaid. Dus dat het geen zin zou hebben is simpelweg niet waar, dat is een persoonlijke ervaring.

Sorry voor het wellicht offtopic relaas, maar ik heb iets teveel hart voor mijn werkzaamheden hier om dit tegengeluid hier in te slikken.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:37

Elisa2 schreef:
Elisa2 schreef:
Van mij mogen openlijke irritaties naar mij best uitgesproken worden..heb ik liever dan als mensen mij bedoelen met bepaalde termen en of ik de hele tijd met een bord voor mijn kop rondloop. :o

Vooralsnog vind ik het heel goed uit te houden met jou. En daarnet had ik een bericht getypt waarin ik schreef dat ik me ook niet kan voorstellen dat jij een OW zou krijgen maar dat vond ik dan weer te veel als verontwaardigd-vriendje-van klinken. Maar ik ben dus wel verontwaardigd, en sluit mij helemaal aan bij rien :j


Gelukkig, dankjewel!

En ik kan me ook wel inleven in wat Cer zegt, het kan lastig zijn om te reflecteren op eigen gedrag.

Chanicha: dat was achteraf niet zo dat er twee personen van het account gebruik maakten? Vind ik ook wel apart dat er dan gelijk een ban komt. (als het niet klopt dan he)[/quote]

Klopt, we hadden toen een desktop staan en daar logde mijn dochter ook in vandaar :j

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:18

Zwerte schreef:
Tot nu toe lees ik alleen maar mee maar wil hier toch even een tegengeluid op geven. Ik ben dus 1 van de 3 leden van de bezwaarcommissie en wij zijn er dus voor om te beoordelen of een ban/OW terecht is uitgedeeld. Je kan ons inderdaad mailen als je een bezwaar wil indienen tegen een sanctie. Wij gaan als het ware tussen de gebruikers en het team staan en bekijken beide kanten en dan met name of het team de regels heeft gevolgd bij het uitdelen van de sanctie.

Wij zijn uiteraard ook maar mensen en niemand is 100% onafhankelijk en objectief. Ik kan jullie wel vertellen dat wij allemaal heel hard ons best doen om dit zoveel mogelijk wel te zijn. Zo is het wel eens voorgevallen dat er een bezwaar binnenkomt van iemand die je wat beter kent, of iemand die erg in je eigen allergiezone zit. In die gevallen doet dat bezwaarcommissielid een stap terug en kijkt eerst alleen via de zijlijn toe wat de anderen ervan denken of trekt zich zelfs volledig terug uit dat bezwaar. Op dat soort manieren doen we elke keer weer ons uiterste best zo objectief mogelijk te zijn. Om die reden hebben wij ook erg beperkt toegang tot het deel achter de schermen, zodat we zo min mogelijk beïnvloed worden door de kant van het team.

We doen dit 'werk' juist omdat we het heel belangrijk vinden dat het hier geen dictatuur is en iedereen recht heeft op een eerlijke gang van zaken. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Die fouten hopen wij dan recht te kunnen zetten. Dit is in het verleden ook zeker wel eens gebeurd, we hebben wel eens sancties terug gedraaid. Dus dat het geen zin zou hebben is simpelweg niet waar, dat is een persoonlijke ervaring.

Sorry voor het wellicht offtopic relaas, maar ik heb iets teveel hart voor mijn werkzaamheden hier om dit tegengeluid hier in te slikken.


Goed stuk Zwerte en ook mee eens. Ik heb toen in mijn mod tijd meegemaakt dat jullie het bezwaar toe kende dat een bokker gemaakt had. Ik was daar toen erg blij mee!!

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:04

Bailey
Ik denk dat jou ow's niet komen omdat je een sterke mening hebt over onderwerpen, maar dat je bijna altijd persoonlijk word.
Ik begrijp dat best vanuit jou passie over die onderwerpen. Maar het mag niet.

Ik kan zo een quote hier neer zetten die openbaar staat en waar dus blijkbaar niets mee gedaan word.
Dan wil ik eigenlijk niet eens weten bij die wel weggehaald zijn wat daar dan wel niet staat :)

Nee dit is niet als persoonlijk aanval of sneer, maar omdat je dan misschien begrijpt waar een ow vandaan komt.
Het is niet je mening, maar de aanvallen naar mensen toe die jou mening niet delen, waar het mis gaat.

Zie maar wat je met mijn bericht doet. Y;(
Ik had hem ook per pb kunnen sturen, maar verwacht dat dat minder fijn over komt dan openbaar.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:37

Inderdaad DP maar soms, heel soms, is het zo moeilijk om weg te klikken als je door een groepje ‘aangevallen’ wordt omdat je bv iets onhandig hebt neergezet.
Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer zo zie maar er is een tijd geweest dat er dan gelijk drie of vier pats bovenop zaten.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:41

Is ook heel moeilijk.
En ik moet zelf ook altijd erg mijn best doen op het onderwerp te blijven.
En dat lukt me net zo min altijd. En daarom begrijp ik het ook zo goed :j

En nogmaals dit is niet gemeen of persoonlijk bedoeld wat ik net schreef.
Maar wel een dingetje waar vele van ons met een felle mening tegen aan lopen denk ik :)

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:53

Klopt, is echt zo.
Het heeft bij mij ook jaren geduurd eer ik leerde om niet te reageren op sommige mensen en dan og kriebelen mijn handen :')

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:23

chanicha schreef:
Inderdaad DP maar soms, heel soms, is het zo moeilijk om weg te klikken als je door een groepje ‘aangevallen’ wordt omdat je bv iets onhandig hebt neergezet.
Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer zo zie maar er is een tijd geweest dat er dan gelijk drie of vier pats bovenop zaten.

Maar als je iets onhandig hebt neergezet, is het een kleine moeite om dat toe te geven.
Twee regeltjes in het topic en de angel is er al weer uit.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:34

rien10 schreef:
chanicha schreef:
Inderdaad DP maar soms, heel soms, is het zo moeilijk om weg te klikken als je door een groepje ‘aangevallen’ wordt omdat je bv iets onhandig hebt neergezet.
Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer zo zie maar er is een tijd geweest dat er dan gelijk drie of vier pats bovenop zaten.

Maar als je iets onhandig hebt neergezet, is het een kleine moeite om dat toe te geven.
Twee regeltjes in het topic en de angel is er al weer uit.


Some reageert men en zie je niet altijd direct dat de ander juist op de manier van omschrijven afgaat. Goed communiceren, en zeker online is gewoon heel lastig. Soms ga je er al meerdere berichtjes overheen voordat je denkt: “ah, dat is het probleem. Nou sorry dat ik me zo verwoordde.”
En vanuit de andere kant realiseer je je soms ook niet altijd dat je je irriteert (groot woord) aan slechts de omschrijving.

Heb ook wel eens gevraagd aan een ander wat diegene nu zo raakt uit m’n bericht. Maar soms is dat kennelijk olie op het vuur. We hebben gewoon met mensen te maken. En zo simpel als het wellicht voor ons werkt, in bepaalde situatie, hoeft niet voor een ander zo te zijn. Er is zelden een heldere communicatie waaruit direct blijkt dat je verwoording onhandig was.