Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:10

Denk dat bokt ook last heeft van mensen met tijd teveel die topics naar zich toe trekken.

Probeer maar eens een reactie te plaatsen in een coronatopic, ik kan zo vijf namen noemen die je direct in je nek krijgt als het ze niet zint. En dat nu al bijna twee jaar lang! Dat sommigen het zelf niet zat zijn. ;)

Zelfde voor de ..'hoelangstaatjepaardbuiten' brigade. En nadat iemand aangeeft dat er al foto's zijn gemaakt de 'ik zounog60foto'smaken brigade'.

Of medische topics als je zelf wat hebt; direct iemand die met lange teksten het hele topic kaapt en als een grammafoon steeds hetzelfde bandje afspeelt.

Je zou bijna in topics zeggen: max 5 keer reageren.
Nu zie je bepaalde namen en denk je: laat maar..de drammers waren eerder dan ik.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:15

Oh wauw interessant topic dit.

Ik ben zelf een tijdje gestopt met bokt omdat ik als 13/14/15 jarige constant werd aangevallen over alles wat ik zei door volwassen mensen. Ik was een puber. Een kind. En ik dacht ook niet altijd na over wat ik zei :')
Maar daardoor ben ik wel een paar jaar gestopt met bokt. Ze maakten me soms zo ver met de grond gelijk dat ik er paniekaanvallen en al van kreeg. Dan snap je het denk ik wel. Nu ik weer terug ben lijkt het voor mij erop dat het minder erg is dan toen. Maar er zitten zeker nog steeds van die etters tussen die ik af en toe echt gewoon achter het behang wil plakken :')
Maar tegenwoordig ben ik ook simpel. Blijft iemand doorgaan terwijl de zaak afgehandeld is, of zonder enige goede reden, dan krijgen ze van mij een temmetje :)

Ik moet inderdaad ook wel zeggen dat bokt achter loopt in de tijd ja. De regels op veel gebieden mogen wel eens aangepast worden. Al helemaal met het privacy beleid. Ik ben iemand die tegenwoordig alles wat ik op social media zeg nog eens extra door lees voordat ik her plaats, maar bij bokt doe ik dat soms echt 4 keer. Ik ben hier zo voorzichtig. En ik heb inderdaad heel vaak een andere mening dan anderen, maar als je niet met de grote stroom mee gaat dan laten ze je dat wel weten :roll:

Maar ondertussen ben ik bijna 21, dus ik ben iets ouder en wijzer mer de dingen die ik zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:16

De drammers waren er altijd al, maar vallen nu veel meer op (en verstoren meer) omdat de totale groep actieve gebruikers veel kleiner is.

Edit. Dat zie je ook aan het aantal actieve topics. Een aantal jaar geleden kon ik via laatste berichten een reactie geven, terug naar home, en dan stond laatste berichten alweer vol met nieuwe dingen die ik nog niet gelezen had. Nu duurt dag echt veel langer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-22 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:17

Denk dat de algehele tendens ook wel is om minder Social media te gebruiken, dus ook minder bokt.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:19

Captain schreef:
VuurVleugels schreef:
En ik snap dat privacybeleid niet makkelijk aan te passen is. Maar dit is al járen een frustratie onder gebruikers. Waarom daar, ook op de lange termijn zoals dat nu al speelt, niks aan doen? Waarom doodzwijgen. Kun je nagaan, ik ben al heel blij met RianneH, want haar reactie op dit onderwerp is al meer dan we normaal gesproken krijgen!


IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol! Wellicht dat we hier als gebruikers ook maar eens wat mee moeten doen.. Want die boetes die ze kunnen krijgen zijn niet mals. Wellicht dat dat wat motivatie geeft?


Op het moment dat iemand bokt voor de rechter daagt hiervoor, verliest bokt gigantisch hard. Maar ja, niemand gaat dat doen natuurlijk. Beter om gewoon nog maar weinig te zeggen in topics.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:19

Sunnda schreef:
Denk dat bokt ook last heeft van mensen met tijd teveel die topics naar zich toe trekken.

Probeer maar eens een reactie te plaatsen in een coronatopic, ik kan zo vijf namen noemen die je direct in je nek krijgt als het ze niet zint. En dat nu al bijna twee jaar lang! Dat sommigen het zelf niet zat zijn. ;)

Zelfde voor de ..'hoelangstaatjepaardbuiten' brigade. En nadat iemand aangeeft dat er al foto's zijn gemaakt de 'ik zounog60foto'smaken brigade'.

Of medische topics als je zelf wat hebt; direct iemand die met lange teksten het hele topic kaapt en als een grammafoon steeds hetzelfde bandje afspeelt.

Je zou bijna in topics zeggen: max 5 keer reageren.
Nu zie je bepaalde namen en denk je: laat maar..de drammers waren eerder dan ik.


Ik ben het er mee eens dat bokt overstemd wordt door een aantal namen. Viel mij op toen ik hier een aantal jaar geleden lid werd en het is nu nog steeds zo.

Ik heb ook het idee dat er weinig nieuwe leden bijkomen die actief mee praten.
Misschien komt dat ook door het negatieve beeld dat bokt heeft buiten bokt om

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:21

RianneH schreef:
'Houdt dit je tegen om bijvoorbeeld op EHK een advies voor een dekhengst te geven? Of op PP te spreken over de wolf?


Over de wolf misschien niet, maar wel over andere zaken. Zoals DuoPennotti zegt, idd minder over het werk, want dat is zo terug te vinden. Minder zaken over specifieke cases die zo terug te leiden zijn naar persoon. Mee zeveren over waar de wolf gezien is, I don't care. De rest wel. Want als ik morgen zeg, de wolf is gezien in Urk, en je ziet dan mijn andere post over mijn baas is een eikel bv. En je weet dan dat ik in Urk woon, ja dan is 1+1=2 he

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:22

VuurVleugels schreef:
Captain schreef:

IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol! Wellicht dat we hier als gebruikers ook maar eens wat mee moeten doen.. Want die boetes die ze kunnen krijgen zijn niet mals. Wellicht dat dat wat motivatie geeft?


Op het moment dat iemand bokt voor de rechter daagt hiervoor, verliest bokt gigantisch hard. Maar ja, niemand gaat dat doen natuurlijk. Beter om gewoon nog maar weinig te zeggen in topics.


Het gaat er in feite niet eens om, of het legaal is of niet. Als je gebruikers ergens om vragen zul je daar toch rekening mee moeten houden. Je wilt toch dat je gebruikers content zijn op je forum? Dat je gewoon lekker kan kletsen, en soms een foutje kan maken wat opgelost kan worden?

Ik vind het best bizar dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Blije gebruikers posten veel en houden je forum actief en levend.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:25

Sunnda schreef:
Denk dat bokt ook last heeft van mensen met tijd teveel die topics naar zich toe trekken.

Probeer maar eens een reactie te plaatsen in een coronatopic, ik kan zo vijf namen noemen die je direct in je nek krijgt als het ze niet zint. En dat nu al bijna twee jaar lang! Dat sommigen het zelf niet zat zijn. ;)

Zelfde voor de ..'hoelangstaatjepaardbuiten' brigade. En nadat iemand aangeeft dat er al foto's zijn gemaakt de 'ik zounog60foto'smaken brigade'.

Of medische topics als je zelf wat hebt; direct iemand die met lange teksten het hele topic kaapt en als een grammafoon steeds hetzelfde bandje afspeelt.

Je zou bijna in topics zeggen: max 5 keer reageren.
Nu zie je bepaalde namen en denk je: laat maar..de drammers waren eerder dan ik.

Ja ook echt dit he. Echt precies dit. Er zijn zo een paar namen die altijd in die groep zitten.

Ik weet nog een tijdje terug in een topic voor chronisch zieke mensen kwam er ineens eentje iedereen in dat topic aanvallen. En dar is niet het eerste topic waar ik deze persoon zoiets zag doen. Allemaal mensen die werkelijk waar chronische dingen hebben ga je even lopen kleineren. Ik vraag me af hoe iemand er dan bij komt om zoiets te roepen. Wat voor zin heeft het uberhaupt?

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:25

Shae schreef:
VuurVleugels schreef:
Knuppel in 't hoenderhok, maar... Is bokt überhaupt nog wel van deze tijd?


Bokt gaat niet met de tijd mee en zal daarom steeds meer gaan achterlopen vergeleken met andere social media.

Ik denk dat de meeste mensen op bokt zitten omdat ze al lang op bokt zitten.

Dit :j

en ik weet dat er een aantal mensen betaalt worden door bokt om werk te verzetten. Dat is veelal achter de schermen werk, maar technisch kan er vast een hele hoop verbeterd worden. Als bokt wil blijven bestaan dan moet er wel het één en ander gaan gebeuren om mensen te blijven trekken.

Over het privacy-gedeelte. Hoe zit het bijvoorbeeld met de AVG?

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:25

Ik zit eigenlijk veel liever op het 'ouderwetse' bokt dan op social media als facebook en instagram. Ik heb een hekel aan de algoritmes op facebook, de reclames, en er wordt niet genoeg gemodereerd. Ik word er echt triest van hoeveel enorm kwetsende, racistische en domme opmerkingen en smileys er op Facebook voorbij komen, en hoe enorm veel nepnieuws.

Wat privacy betreft: je hebt zelf in de hand wat je typt. Van mij zou Facebook enzo juist wel eens wat transparanter mogen worden.
Wel zou het van mij ook mogelijk moeten worden om oude berichten zelf te verwijderen, bijvoorbeeld na een bepaald aantal jaren. Maar ik snap ook dat dit lastig is bij topics die nog steeds relevant zijn, die moeten niet helemaal uit elkaar vallen.

Ik zoek trouwens zelf regelmatig nog informatie terug uit mijn oude berichten, soms enorm handig! Dus ik zou het bv wel heel jammer vinden als oude topics waar ik in het gereageerd ineens compleet worden verwijderd omdat iemand anders een post weg wil hebben.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-01-22 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:27

Amber_anne schreef:
Ik ben het er mee eens dat bokt overstemd wordt door een aantal namen. Viel mij op toen ik hier een aantal jaar geleden lid werd en het is nu nog steeds zo.

Ik heb ook het idee dat er weinig nieuwe leden bijkomen die actief mee praten.
Misschien komt dat ook door het negatieve beeld dat bokt heeft buiten bokt om


Zover ik in mijn omgeving hoor heeft bokt inderdaad een hele slechte reputatie. Ben een van de weinige die echt op bokt zit. Maar ik probeer wel altijd de leuke positieve topics te volgen en er dan ook het beste in te zoeken. Mijn vaste topics zijn dan ook volg je doelen, lemieux fans en een heel aantal veulen topics.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:28

Captain schreef:
IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol!

Dit zou ik toch zo niet willen stellen. Iedereen kan altijd een aanvraag doen om een bericht te laten verwijderen. In de HK kan je dat heel prima zelf doen maar op de rest van het Forum hebben jullie daar een Mod of Support voor nodig. Hierin zijn we al tijden een heel stuk milder in geworden, vooral als het gaat om oudere berichten.

Wanneer de aanvraag een heldere motivatie heeft kunnen we daarop handelen. Soms is verwijderen niet altijd nodig en/of bieden we als andere oplossing het bericht anoniem te maken. Zoals gezegd bekijken we ieder verzoek en overleggen naar een gepaste oplossing.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:31

Ods schreef:
Captain schreef:
IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol!

Dit zou ik toch zo niet willen stellen. Iedereen kan altijd een aanvraag doen om een bericht te laten verwijderen. In de HK kan je dat heel prima zelf doen maar op de rest van het Forum hebben jullie daar een Mod of Support voor nodig. Hierin zijn we al tijden een heel stuk milder in geworden, vooral als het gaat om oudere berichten.

Wanneer de aanvraag een heldere motivatie heeft kunnen we daarop handelen. Soms is verwijderen niet altijd nodig en/of bieden we als andere oplossing het bericht anoniem te maken. Zoals gezegd bekijken we ieder verzoek en overleggen naar een gepaste oplossing.


Maar waarom die heldere motivatie? Stel nou ik beweeg een heel eind mee jullie kant op, waarom niet gewoon alles anonimiseren op aanvraag? Waarom moet ik aan jullie uit gaat leggen dat mijn (ik zeg maar wat) gestoorde ex-vriend mijn berichten heeft gevonden en deze nu tegen mij gebruikt door ze met valse context onder mijn vrienden en familie te verspreiden? Wat gaat jullie dat aan?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:31

Ods schreef:
Captain schreef:
IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol!

Dit zou ik toch zo niet willen stellen. Iedereen kan altijd een aanvraag doen om een bericht te laten verwijderen. In de HK kan je dat heel prima zelf doen maar op de rest van het Forum hebben jullie daar een Mod of Support voor nodig. Hierin zijn we al tijden een heel stuk milder in geworden, vooral als het gaat om oudere berichten.

Wanneer de aanvraag een heldere motivatie heeft kunnen we daarop handelen. Soms is verwijderen niet altijd nodig en/of bieden we als andere oplossing het bericht anoniem te maken. Zoals gezegd bekijken we ieder verzoek en overleggen naar een gepaste oplossing.


Maar dat is toch ook van de pot gerukt. Waarom moet er een verhelderende motivatie bij zijn anders dan "ik wil dit bericht/topic verwijderd" zien? En op welk oordeel kunnen jullie ook zeggen dat dat goed is? Als iemand zich oncomfortabel voelt al bij een bericht van een jaar geleden, moet dat toch weg kunnen? Mijn facebook profiel is al 13 jaar oud. Mijn god als ik die klaagberichten niet kon verwijderen omdat ik dacht dat de wereld tegen de puber was :')

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:33

Maar waarom heb je daar überhaupt een motivatie voor nodig?
En waarom vindt bokt dat ze mag beoordelen of dat een goede reden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:35

Ods schreef:
Captain schreef:
IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol!

Dit zou ik toch zo niet willen stellen. Iedereen kan altijd een aanvraag doen om een bericht te laten verwijderen. In de HK kan je dat heel prima zelf doen maar op de rest van het Forum hebben jullie daar een Mod of Support voor nodig. Hierin zijn we al tijden een heel stuk milder in geworden, vooral als het gaat om oudere berichten.

Wanneer de aanvraag een heldere motivatie heeft kunnen we daarop handelen. Soms is verwijderen niet altijd nodig en/of bieden we als andere oplossing het bericht anoniem te maken. Zoals gezegd bekijken we ieder verzoek en overleggen naar een gepaste oplossing.

Maar stel, ik als 16 jarige puber heb destijds vast en zeker in diverse topics rijtechnisch “advies” gegeven op bijv HAW, ITP of in een of ander discussie topic. Ik rijd nu totaal op een andere manier en wil echt niet meer rijden zoals toen en sta ook niet meer achter dat soort adviezen. Ik wil gewoon niet meer geassocieerd worden met dat soort berichten. Gaan jullie dan allemaal verwijderen? Anonimiseren is niet mogelijk want het is door mijn account geplaatst. Moet ik dan voor ieder bericht apart een verzoek indienen om het betreffende bericht te verwijderen en gaan jullie dan voor mij bepalen of dat bericht verwijderd kan worden?

Ik denk dat ik mijn bokt account na al die jaren maar laat verwijderen. Alhoewel, dan nog zijn diverse posts aan mij te linken dus is het technisch onmogelijk om van bokt af te komen.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:36

Biks2 schreef:
Denk dat de algehele tendens ook wel is om minder Social media te gebruiken, dus ook minder bokt.

Dit denk ik niet. Juist door de hele Corona pandemie en daardoor minder real life (sociaal) contact, is social media juist een belangrijke manier geworden voor velen om in contact te blijven en informatie uit te wisselen.

Ik plaats ook steeds minder en minder op Bokt. Ik zit alleen op mijn mobiel en meerdere gebruikers quoten in één post is echt waardeloos op deze manier. Wanneer je daardoor meerdere posts maakt, grijpt er een mod in met een waarschuwing het samen te voegen.

Ik zou het een toevoeging vinden om bijvoorbeeld een hartje/vind ik leuk een knuffel/sterkte en vind ik niet leuk/ik denk hier anders over optie te creëren. Ook iets waar al jaaaren over wordt gepraat op bokt, zijn al topics over uit 2010.
Op instagram ben ik wel graag actief. Voor 100 likes krijg ik misschien 1 reactie, terwijl je foto’s wel worden gezien en gewaardeerd. Een story of foto kan je zo verwijderen. Je hebt veel meer regie over je eigen bijdrage op internet.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:37

Voor mij persoonlijk ga ik mee in eerder genoemd het privacy aspect. Zoals genoemde voorbeelden, wat ik vandaag plaats, kan ik over een jaar anders over denken en dit kan dan evengoed "tegen" je gebruikt worden in discussies. Mede hierdoor, het niet kunnen verwijderen van berichten, wil ik niet herkend worden op bokt in het echte leven en ben ik terughoudend met reageren. Want als je steeds een beetje informatie geeft per bericht, en iemand kan zo op rij al je berichten terugvinden, hebben ze toch al snel een hele hoop informatie.

Concreet zou ik bokt verbeteren door:
- optie om berichten te verwijderen door gebruiker zelf. Of in ieder geval de optie om zelf berichten te kunnen anonimiseren zodat informatie nog wel te vinden is.
- de optie om gebruikers berichten via profiel terug te kijken verwijderen
- gebruikersnamen niet via de zoekfunctie terug te laten komen (of alleen indien genoemd in bericht)

Daarnaast ben ik het ook eens met het stukje boktbrigade. Ik leer ontzettend veel op bokt, juist door verschillende meningen. Vind oudere topics daarin meestal waardevoller dan recente topics waar ik het gevoel krijgt dat niet gelijkgestemden niet reageren omdat ze (vaak door dezelfden) de grond in worden getrapt. Is heel moeilijk iets aan te doen vanuit regels of beheer denk ik maar wel iets wat bokt minder interessant maakt om te lezen en/of reageren.
Laatst bijgewerkt door XladyX op 07-01-22 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:38

Anderen hebben het al gezegd, maar ook ik ben van mening dat bokt stoffig en ouderwets is, en niet mee gaat met de tijd. En inderdaad, ik weet niet meer wie het het eerst zei maar ik zit nog op bokt omdat ik hier al jaren zit.

Flarum beloftes die niet worden nagekomen,
Privacy issues die elke keer weer opnieuw op komen in een topic op FZ waar niks mee wordt gedaan,
Suggesties (like knop, een app, overige vernieuwingen) die regelmatig terug komen waar niks mee wordt gedaan.

En weet je, ik snap het, het is aan de eigenaar van een forum om te kiezen wat wel en wat niet, maar de keerzijde daarvan is dat mensen het elders gaan zoeken. Ik denk zelf dat ergens de komende jaren Bokt vanzelf een keer zo klein wordt dat het verdwijnt. En dan bedoel ik vooral het steeds kleiner wordende groepje actieve users. Tegenwoordig ken en herken ik veruit de meeste bokkers die ik zie posten al van naam, of ik herken ze aan hun avatar... er zit zelden een nieuwe user bij. Hoeveel actieve users zullen er nog zitten, 100? 200? vroeger was dat in mijn beleving echt anders

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:46

Ik denk dat ik ook een van de nieuwere actieve bokt leden ben, vooral voor mijn leeftijd (24). En oprecht de enige reden waarom ik er zo veel op zit is omdat ik nergens anders mijn “paard gerelateerde ei” kwijt kan. Ik heb niet echt paarden vrienden of vriendinnen maar wil het wel graag met mensen over paarden hebben.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:46

Die motivatie vragen wij zodat we kunnen kijken welke oplossing we het beste kunnen bieden. Helder betekend niet dat je alles met toenaam hoeft te motiveren, in geval van het voorbeeld stalking, hoeft dit heus niet volledig onderbouwd te worden, de inhoud daarvan gaat ons idd helemaal niets aan.

Andere voorbeeld kunnen wij ons ook alles bij voorstellen, er zijn Bokkers die al 20 jaar op Bokt zitten en hun mening is in tussentijd veranderd, misschien wel een paar keer. Je mening is misschien wat milder of je hebt spijt van een bepaalde uitspraak die je tig jaar geleden hebt geplaatst.

_lauraaa_ schreef:
Anonimiseren is niet mogelijk want het is door mijn account geplaatst. Moet ik dan voor ieder bericht apart een verzoek indienen om het betreffende bericht te verwijderen en gaan jullie dan voor mij bepalen of dat bericht verwijderd kan worden?

Wij kunnen hierin zeker iets doen, er zijn meerdere oplossingen. Vandaar dat ik aangaf om een verzoek te motiveren.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:48

Waarom wordt er niet ingegaan op de vraag om gebruikers ZELF hun berichten te laten verwijderen/anonimiseren?
Ik wil niet steeds toestemming moeten vragen aan een mod voor ik iets kan verwijderen.

Captain

Berichten: 21412
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:50

Ods schreef:
Captain schreef:
IMO ook gewoon onzin, de regelgeving is al langere tijd veranderd. Bokt overtreed de regels door dit niet aan te passen, and they don't give a oliebol!

Dit zou ik toch zo niet willen stellen. Iedereen kan altijd een aanvraag doen om een bericht te laten verwijderen. In de HK kan je dat heel prima zelf doen maar op de rest van het Forum hebben jullie daar een Mod of Support voor nodig. Hierin zijn we al tijden een heel stuk milder in geworden, vooral als het gaat om oudere berichten.

Wanneer de aanvraag een heldere motivatie heeft kunnen we daarop handelen. Soms is verwijderen niet altijd nodig en/of bieden we als andere oplossing het bericht anoniem te maken. Zoals gezegd bekijken we ieder verzoek en overleggen naar een gepaste oplossing.


Maar dit zou je zelf moeten kunnen doen. Er zijn nu al een paar voorbeelden genoemd van gebruikers die een aanvraag indienen, waar geen gehoor aan gegeven wordt. Dan is het leuk om te zeggen "is echt wel mogelijk" maar als dat in de praktijk niet blijkt hebben we naar niet veel aan toch? :) Blijft een feit dat Bokt hier de wet elke dag overtreed.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:50

Ik vind het vooral opmerkelijk dat als gebruikers eens kiezen om iets weg te halen (dat kan bv als je binnen een bepaalde tijd je reactie wijzigt, of contact opneemt met de mods) dat juist enorm veel commentaar geeft en de gebruikers daarvan ook worden afgebrand.
Er is al veel geanonimiseerd, en ik vind het in sommige situaties beslist afbreuk doen aan de discussies / informatie (omdat je niet meer kunt zien welke reacties bij elkaar horen), en daarnaast vind ik het heel unfair als mensen hun eigen geschiedenis uitwissen maar alsnog reageren en het ook anderen kwalijk blijven nemen wat er in het verleden gezegd is.
Nog makkelijker alles weg kunnen halen versterkt het voor mij volgens mij het wegwerpkarakter nog meer. Voor een beter forum heb je volgens mij juist wat meer verbinding nodig.