Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:20

_lauraaa_ schreef:
upendo schreef:
Voor mij persoonlijk let ik op wat ik plaats omdat ik inderdaad niks kan verwijderen. Wat dat betreft loopt het allemaal hopeloos achter op andere sociale media.

Dat ook inderdaad. En vooral omdat via je profiel of door op je naam te zoeken zomaar iedereen al jouw geplaatste berichten kan lezen. Vooral dit laatste heeft er voor gezorgd dat ik de laatste tijd er echt over aan het nadenken ben om mijn account te laten “verwijderen”. Ik heb dit account aangemaakt toen ik een jaar of 13 was en vol in de puberteit zat met mijn eerste verzorgpaardje. De berichten die ik toen heb geplaatst ben ik echt niet trots op staan ook compleet haaks op mijn denkwijze van nu. Nu 13 jaar later denk ik wel 2 keer na voordat ik iets op het internet plaats waarvan ik weet dat meelezers dit altijd kunnen lezen.

Nou exact. Ik was echt niet altijd de onschuldige puber, maar één voor één je berichten verwijderen uit HK topics heeft niet eens zin, gezien de quotes op die reacties nog wel gewoon blijven staan. :roll:

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:22

De belastingdienst houd je gegevens minder lang dan bokt :P :+

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:27

DuoPenotti schreef:
De belastingdienst houd je gegevens minder lang dan bokt :P :+


:+ :+ :+

Ja soms dan zoek ik iets op google op over paarden en dan kom ik iets van bokt uit 2003 tegen. Nu houd ik best wel van indiana jones maar uit de catacomben van bokt zal ik me dan niet verder begeven. Een nieuw topic starten weet ik dan ook niet zo zeker wantja er was er al een, ook al was ik 6 toen dat onderwerp werd aangesneden _O-

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:38

Plop1997 schreef:
DuoPenotti schreef:
De belastingdienst houd je gegevens minder lang dan bokt :P :+


:+ :+ :+

Ja soms dan zoek ik iets op google op over paarden en dan kom ik iets van bokt uit 2003 tegen. Nu houd ik best wel van indiana jones maar uit de catacomben van bokt zal ik me dan niet verder begeven. Een nieuw topic starten weet ik dan ook niet zo zeker wantja er was er al een, ook al was ik 6 toen dat onderwerp werd aangesneden _O-


Ja inderdaad dit precies... Er word soms gedaan alsof die oude topics nog waarde hebben, maar niemand heeft nood aan het idee van 2000, behalve misschien het groentesoep recept :+

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:39

Ik moet zeggen dat ik ook voornamelijk moeite heb met de privacy.
Wat hierboven inderdaad wordt gezegd; de belastingdienst onthoudt je gegevens minder lang..

Edit;
Plus ik moet zeggen dat ik vooral op m’n telefoon zit, maar niet perse bokt echt heel mobiel vriendelijk vindt. Het is stukken beter geworden dat zeker, maar toch.

VuurVleugels
Berichten: 1769
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:44

The_Cat schreef:
Ja maar ook dat is dan weer niet simpel, want je kan niet zomaar een topic laten verwijderen omdat je dat wil, dan vragen ze nog een 'reden'.


Hier sla je wel echt de spijker op z'n kop. Ze vragen een geldige reden en beslissen vervolgens ZELF of ze die geldig genoeg vinden. Hallo, het waren mijn woorden! Ik kan hele goede redenen hebben om ze te verwijderen en daar hoeft bokt niks van te weten.

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:48

DuoPenotti schreef:
De belastingdienst houd je gegevens minder lang dan bokt :P :+

Mwah. Ik kreeg een paar weken terug een brief over een aanslag van 2011. Ik had 20 euro teveel betaald :+
Dus dat durf ik niet zo hard te zeggen :D

Verder wel eens met het privacyverhaal. Dat is niet meer van deze tijd. Er wordt al jaren gesproken over het opzetten van afgesloten/minder zichtbare communities en Flarum wat dat makkelijker zou maken. Maar het is er nog steeds niet. Daar haken mensen op een gegeven moment wel op af.

Zelfde als de regels. Die zijn vrij strikt. En oud. Misschien wel interessant om die nog eens te bekijken. Inderdaad de regel van 1x per week een topic openen op ITP of UK zoals hierboven genoemd wordt. Er worden lang niet zoveel foto’s meer geplaatst. Uitgelicht kan niet meer gevuld worden. Een vrij simpele aanpassing die wel weer kan zorgen dat het posten op de ITP fora kan bevorderen.
En zo zijn er misschien wel meer aanpassingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:48

Ik denk dat het al een hele verbetering gaat zijn op het gebied van privacy als je niet meer door de geplaatste berichten van een gebruiker kan lezen of kan zoeken op de geplaatste berichten van een gebruiker.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:51

_lauraaa_ schreef:
Ik denk dat het al een hele verbetering gaat zijn op het gebied van privacy als je niet meer door de geplaatste berichten van een gebruiker kan lezen of kan zoeken op de geplaatste berichten van een gebruiker.


Minstens als niet meer als gast! En zoals hierboven gezegd, er moet dringend eens gekeken worden naar de regels ook in verband met verwijderen...

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:52

Als gast kun je toch niet zoeken op berichten van een gebruiker?
Maar goed een account aanmaken is zo moeilijk niet en kan het wel.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:54

DuoPenotti schreef:
Als gast kun je toch niet zoeken op berichten van een gebruiker?
Maar goed een account aanmaken is zo moeilijk niet en kan het wel.

Ik kan toch anders perfect uitloggen en nog beginnen spitten door je data? Of hebben we het nu over andere zaken?

Edit: we hebben het over iets anders. Als gast kan ik zoeken, maar niet zoeken op jouw profiel :D

Anoniem

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:55

Als gast kun je niet op iemand zijn profiel kijken. Maar zo moeilijk is het niet om een profiel aan te maken.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:56

Nee maar als gast kan ik wel nog de fora doorzoeken, dus als ik dan gewoon zoek op je gebruikersnaam zijn we ook vertrokken

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:57

Ben net ff uitgelogd om te kijken.
Maar dat is het inderdaad.
Ik kan wel uitgebreid zoeken op jou naam, maar in je profiel kan ik niet komen. Kan daar dus ook niet op jou berichten klikken.

Ja dat zou zeker ook uitgezet mogen worden voor gasten dat zoeken op naam.
Al denk ik dat het weinig uitmaakt als je met een account en 0 berichten wel overal kunt komen.
Dan zou je dat ook op 100 berichten moeten zetten voordat je dat mag. Dan gaat het al snel teveel moeite worden.

RianneH

Berichten: 28272
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:03

xYaartje schreef:
moonsparkle schreef:
xYaartje schreef:
Vuurvleugels: Dat inderdaad. Laatst een foto topic geopend. Ontzettend leuke reacties op gehad, maar vervolgens moet je een week wachten tot je weer een foto topic kan/mag plaatsen in het ITP gedeelte. Het zal daar veel drukker zijn als die regel wat meer versoepelt word vermoed ik.
Op insta/FB etc. kun je gewoon zoveel plaatsen als je wilt. Voor veel mensen aantrekkelijker dan wanneer je op een forum een week lang moet wachten voor je weer een nieuw topic mag plaatsen.


Dat wist ik niet eens, eens per 2 dagen zou toch ook wel kunnen vooral als het echt wat rustiger blijkt te zijn

Dat lijkt mij ook. Dan heb je al snel dat mensen als het goed is wel echt vaker ITP's zullen plaatsen omdat het vaker kan. Zou het er dan zelfs nog mee eens zijn dat je dan wel een x aantal foto's in het topic moet hebben om wildgroei te voorkomen.
Het elke keer een week wachten is iets wat mij heel erg tegenhoud om echt actief te zijn.


Interessante punt wat betreft ITP waar ik graag op wil inhaken :)

Wat betreft jouw laatste punt, stel dat het los gelaten werd, zou jij dan nu wel topics openen op ITP en daarvoor niet?

Waar ik aan moet denken als we de regel max 1 topic per week los laten op ITP is de vraag of er dan meer mensen gaan plaatsen of dat de mensen die al topics plaatsen meer topics plaatsen? Liefste zie je natuurlijk meer verschillende topics, al is de vraag of meer topics in het algemeen niet al leuk genoeg is en dat voldoende reden is om het los te laten.

Zelf merk ik ook een enorm verschil met het gemak waarbij je een foto op Instagram plaatst vs een topic aan te maken op Bokt. Dat laatste doe ik ook niet snel meer over mijn paard, maar ik vind het wel leuk een kiekje op Instagram te zetten. Zit al een tijdje te denken hoe je daar meer een connectie kan vinden, maar vind het zelf lastig daaruit te komen :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:03

Het privacybeleid van het boktbeheer is niet in orde. Wáárom kun je niet gewoon zelf je account opheffen. Wat voor aanmatiging is het daaevoor verantwoording te moeten afleggen? (Nog afgezien van de privacy wetgeving...).
En ik denk dat ze zich met hun koppige houding aardig in de vingers snijden.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:07

Ik denk inderdaad ook dat dit voornamelijk aan social media te wijten is. Het is veel laagdrempeliger om even een foto op Instagram te zetten dan om een topic op bokt te openen. Heel veel vragen die eerst op Bokt gesteld zouden worden stellen mensen nu in Facebookgroepen als Denken over Paarden en Paard Natuurlijk, waar je waarschijnlijk ook veel meer reacties krijgt. Zelf vind ik er ook gewoon te veel oninteressante dingen op staan. Iedere keer dat ik Bokt open ben ik weer een hele berg aan Nieuws berichten aan het muten op enigszins overzicht te krijgen voor topics die ik wel interessant vind. Er zijn gewoon gebruiksvriendelijkere alternatieven dan een forum als Bokt voor de meeste dingen die we jaren geleden hier gedaan zouden hebben

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:09

Ik heb niet zoveel zin meer om dingen op bokt te plaatsen omdat ik vind dat de sfeer op bokt weg is. Mensen kunnen niet meer normaal discusieren. Of reageren. Er wordt zo gemeen en flauw gedaan. En nee zelf nog niet meegemaakt. Maar ik lees wel en zit soms echt vol verbazing...

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:12

RianneH schreef:
Interessante punt wat betreft ITP waar ik graag op wil inhaken :)

Wat betreft jouw laatste punt, stel dat het los gelaten werd, zou jij dan nu wel topics openen op ITP en daarvoor niet?

Waar ik aan moet denken als we de regel max 1 topic per week los laten op ITP is de vraag of er dan meer mensen gaan plaatsen of dat de mensen die al topics plaatsen meer topics plaatsen? Liefste zie je natuurlijk meer verschillende topics, al is de vraag of meer topics in het algemeen niet al leuk genoeg is en dat voldoende reden is om het los te laten.

Zelf merk ik ook een enorm verschil met het gemak waarbij je een foto op Instagram plaatst vs een topic aan te maken op Bokt. Dat laatste doe ik ook niet snel meer over mijn paard, maar ik vind het wel leuk een kiekje op Instagram te zetten. Zit al een tijdje te denken hoe je daar meer een connectie kan vinden, maar vind het zelf lastig daaruit te komen :)

Ik heb 2 paarden en soms een berg foto’s. Nu zet ik die in 1 topic. Of met een week er tussen. Dus ja, daar zou ik dan best 2 topics van kunnen maken. :j

En dat laatste is ook wel interessant. Even snel een leuke foto delen is op Bokt niet echt leuk/interessant/handig/plek voor.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:12

Okay, dit topic inspireert me om even een wat positieve input op rijtopics te gaan geven en dat wat vaker te doen :) Die vond ik namelijk echt altijd erg leuk om te zien :). En reacties te geven op topics met weinig reacties. Want reacties zijn toch super leuk om te krijgen?

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:12

Jij schrijft nu dan ga je het bijvoorbeeld vragen op een pagina als Paard natuurlijk.
En dat is denk ik ook het verschil met bokt.
Dan vraag je het al in een groep waar je aansluiting mee hebt.
Bokt kan iedereen reageren, ook de bokkers die wat jij doet dikke onzin vinden. En dat zeker ook niet laten om te zeggen.

Ben ik zelf overigens net zo schuldig aan.
Dat is wel een verschil denk ik ook tussen bokt en bijvoorbeeld Facebook.


NienkeV1994 schreef:
Ik denk inderdaad ook dat dit voornamelijk aan social media te wijten is. Het is veel laagdrempeliger om even een foto op Instagram te zetten dan om een topic op bokt te openen. Heel veel vragen die eerst op Bokt gesteld zouden worden stellen mensen nu in Facebookgroepen als Denken over Paarden en Paard Natuurlijk, waar je waarschijnlijk ook veel meer reacties krijgt. Zelf vind ik er ook gewoon te veel oninteressante dingen op staan. Iedere keer dat ik Bokt open ben ik weer een hele berg aan Nieuws berichten aan het muten op enigszins overzicht te krijgen voor topics die ik wel interessant vind. Er zijn gewoon gebruiksvriendelijkere alternatieven dan een forum als Bokt voor de meeste dingen die we jaren geleden hier gedaan zouden hebben

VuurVleugels
Berichten: 1769
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:14

Knuppel in 't hoenderhok, maar... Is bokt überhaupt nog wel van deze tijd?

Correct quoten kost moeite (één leesteken verkeerd en je hele bericht is een zooi geworden). Foto's plaatsen kost (veel) moeite. Dingen verwijderen is bijna onmogelijk. Normale discussies zijn nauwelijks nog mogelijk, wellicht door de' anonimiteit' van bokt (in de zin van, bij een Facebook of een Instagram staat vaak nog een naam en een gezichtsfoto). Dit zijn allemaal dingen die op facebook, insta, snap etc veel makkelijker gaan nu.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:15

Sheran schreef:
Okay, dit topic inspireert me om even een wat positieve input op rijtopics te gaan geven en dat wat vaker te doen :) Die vond ik namelijk echt altijd erg leuk om te zien :). En reacties te geven op topics met weinig reacties. Want reacties zijn toch super leuk om te krijgen?


En vervolgens is er niet eens een topic om op te reageren :oo

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:15

DuoPenotti schreef:
Jij schrijft nu dan ga je het bijvoorbeeld vragen op een pagina als Paard natuurlijk.
En dat is denk ik ook het verschil met bokt.
Dan vraag je het al in een groep waar je aansluiting mee hebt.
Bokt kan iedereen reageren, ook de bokkers die wat jij doet dikke onzin vinden. En dat zeker ook niet laten om te zeggen.

Dat was toch ook het hele idee van de communities die gemaakt zouden worden? Met gelijkgestemden in een afgeschermde omgeving.

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:18

Daihyo schreef:
DuoPenotti schreef:
Jij schrijft nu dan ga je het bijvoorbeeld vragen op een pagina als Paard natuurlijk.
En dat is denk ik ook het verschil met bokt.
Dan vraag je het al in een groep waar je aansluiting mee hebt.
Bokt kan iedereen reageren, ook de bokkers die wat jij doet dikke onzin vinden. En dat zeker ook niet laten om te zeggen.

Dat was toch ook het hele idee van de communities die gemaakt zouden worden? Met gelijkgestemden in een afgeschermde omgeving.

om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe dat nieuwe forum er uit zou komen te zien.

Maar als dat het doel is mogen ze denk ik wel opschieten ja.

Anders word bokt net als Nokia, wereldleider van de GSM, vervolgens gaan ze niet mee met de smartphones, andere merken wel. En nu komen ze er niet meer tussen want ze hebben te lang gewacht.