Product aanraden is reclame?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Product aanraden is reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:46

Hoi bokkers,

Ik heb laatst een product wat ik langs zag komen geprobeerd en was hier ontzettend enthousiast over. In mijn enorme enthousiasme deelde ik het in een topic waar ik wel vaker post, omdat het betrekking had tot het onderwerp en andere bokkers er wellicht ook baad bij hadden, met een linkje erbij voor het gemak zodat men niet helemaal zelf op zoek hoeft te gaan (het is nog niet zo'n bekend product).

Wordt het bericht vervolgens verwijderd omdat dit zogenaamd reclame is, en ik een "belangenverstrengeling" heb? -O- Ik werk niet voor het bedrijf en post vaker in die topics, maar omdat ik nu enthousiast ben over een product en het anderen wil aanraden omdat ik denk dat het hen net zo goed zal helpen als het mij doet mag het opeens niet? :') Mag ik dan ook opeens geen rijbroek meer in het paardrijkledingtopic aanraden met een linkje ernaartoe omdat dat ook reclame is? Dat komt namelijk op precies hetzelfde neer.

On top of all that heeft de betreffende moderator het ook nog in haar eigen handen genomen om mij te ontstippen bij de betreffende topics. Beetje aparte gang van zaken dit?

Meer bokkers die dit weleens ervaren hebben?

c_alsemgeest

Berichten: 20767
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Product aanraden is reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:49

nee... we raden wel vaker wat aan toch aan elkaar op bokt?
Een vliegenmiddel die je vind werken, een hoefsmid voor bepaalde problematiek, een behandeling die voor je paard werkte... als dit allemaal onder reclame valt kunnen ze 80% van bokt opdoeken :')

heb je toevallig de woorden "It's AMAZZZING!" gebruikt? Dan heb ik zelf ook altijd het gevoel dat het om een koop TV reclame gaat... dan begrijp ik de verwarring beter :')

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:50

Resistance schreef:
On top of all that heeft de betreffende moderator het ook nog in haar eigen handen genomen om mij te ontstippen bij de betreffende topics. Beetje aparte gang van zaken dit?

Voor zover ik weet kan een modje dat niet, maaaaaar ... is dat waarschijnlijk vanzelf wel gebeurd toen je bericht is verwijderd. Je had 1 bericht in dat topic -> nu 0 -> dus geen stipje meer. Een automatisch technisch onhandigheidje dus, van dat ontstippen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:51

Nee absoluut niet haha. En keek in m'n geschiedenis, heb in het verleden zelfs een topic geopend over een nieuw paardrijkleding merk met ook linkjes en plaatjes ernaartoe, en dat mag dan wel? :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:51

Huh, dat klinkt wil heel gek inderdaad. Ik wist niet eens dat mods gebruikers konden ontstippen? Ik raad ook wel eens producten aan, maar dat zie ik niet zo zeer als reclame. Het is wat anders als je er zelf belang bij hebt of eigenaar bent van het product.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:52

Paisano schreef:
Resistance schreef:
On top of all that heeft de betreffende moderator het ook nog in haar eigen handen genomen om mij te ontstippen bij de betreffende topics. Beetje aparte gang van zaken dit?

Voor zover ik weet kan een modje dat niet, maaaaaar ... is dat waarschijnlijk vanzelf wel gebeurd toen je bericht is verwijderd. Je had 1 bericht in dat topic -> nu 0 -> dus geen stipje meer. Een automatisch technisch onhandigheidje dus, van dat ontstippen. :)



Maar had in het betreffende topic al héél vaak gepost, en in een ander topic op zich nog niet maar dacht behulpzaam te zijn, en daar is hetzelfde gebeurd.

Mondy

Berichten: 11892
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:54

Voor zover ik weet kan niemand van ons iemand ontstippen.

Heb je desbetreffende mod gevraagd/uitgelegd hoe of wat?

Niobe

Berichten: 8003
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:54

Als je er een apart topic voor had aangemaakt dan zeg ik oké, dat zou niet handig zijn. Maar als post in een gerelateerd topic vind ik het nogal raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:57

@Mondy Ik heb idd om onderbouwing gevraagd, en kreeg terug dat ik in twee topics (die over hetzelfde onderwerp gingen) over hetzelfde had gepost met een foto (om een beeld te geven) en een linkje erbij. En toen ook nog een best spottende mededeling dat als mijn werk reclamemaken is dat ik het erg goed deed.



Heb teruggestuurd dat als dat de reden is dat mijn bericht is verwijderd, ze dit topic van mij ook wel mag sluiten :+ :
Resistance @ [RUI] Holland Cooper, nieuw equi merk!

Mondy

Berichten: 11892
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Product aanraden is reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:58

Heb even achter de schermen ook een reactie geplaatst.
Maar heb je een reactie terug gehad van de mod ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:03

Mondy schreef:
Heb even achter de schermen ook een reactie geplaatst.
Maar heb je een reactie terug gehad van de mod ?



Ja, maar over die link naar dat topic die ik hier net deelde werd niets gezegd...

miccamaaike

Berichten: 8689
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Product aanraden is reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:07

Ik vond het al zo gek dat je bericht weg was in t betreffende topic, kon ineens de link niet meer vinden.

Beetje flauw idd om het weg te halen, op bokt wordt toch juist heel vaak gesproken over producten. Dan kan t gros van de topics wel sluiten.

har166

Berichten: 2048
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Product aanraden is reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:11

Nah wat apart. Ik heb gisteren weer inkopen gedaan en een spray gekocht waar ik laaiend enthousiast over ben nadat ik die van een stalgenootje had geleend. Als iemand vraagt om iets wat glans geeft en tegen vliegen helpt dan noem ik dat product bij naam. Lijkt me geen reclame maken. Maar als ik de link van je topic over dat kledingmerk open dan snap ik dat iemand dat als reclame voor dat merk kan aanzien. Dat komt door het taalgebruik en de afbeeldingen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:18

Heb het bericht gelezen voordat het verwijderd werd, en op zich snap ik de mod wel dat het wat reclame-achtig overkwam maar, dat zie je heel veel op Bokt. Dan zou er inderdaad geen enkel product meer aangeraden mogen worden...

Mars

Berichten: 33314
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:23

Resistance schreef:
En toen ook nog een best spottende mededeling dat als mijn werk reclamemaken is dat ik het erg goed deed.


Verbaasd me niks, maar lekker professioneel weer, ik had pas ook zo’n grapjas met bijdehand gedrag. Vraag me weleens af of het zin heeft dit bij een hoofdmod te melden aangezien sommigen het heel grappig vinden om je in de zeik te nemen. Maar ik vrees het ergste.

Stom dat jouw berichten hierom verwijderd worden als je gewoon enthousiast bent over een product en je je link plaatst in een topic waar dat ook relevant is. Lijkt me niet de bedoeling.

8nnemiek

Berichten: 43513
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:26

Wat apart zeg. Ik begrijp dat je niet bv als webwinkel je eigen producten moet gaan promoten.. maar als je toch een goede ervaring hebt met een product en een linkje deelt, daar wordt toch niemand slechter van? Elk Action topic en 'Help ik zoek...' topic staat toch vol met 'reclame'? Ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten vragen dan op bokt, als ik een bepaald product zoek :))

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:26

Resistance schreef:
En toen ook nog een best spottende mededeling dat als mijn werk reclamemaken is dat ik het erg goed deed.

Dit soort opmerkingen kunnen echt niet :n

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het bericht. Het moet echt al ontzettend commercieel geschreven zijn wil je het zien als reclame. Helemaal als het een topic is waar je regelmatig in reageert.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:27

Ik heb het bericht ook gelezen en ik begrijp dat het onder reclame kon vallen. Je had nog nooit in het topic gereageerd maar komt binnen vallen dat je een product had gevonden met daarin wat uitleg en een linkje voor korting. Mijn eerste reactie was ook: krijg je er voor betaald?

Als je langer actief was geweest dan was het misschien totaal anders geweest.

Het is / was ook geen topic waarbij er tips werden gevraagd voor producten. Maar goed, dit is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:29

Destination schreef:
Resistance schreef:
En toen ook nog een best spottende mededeling dat als mijn werk reclamemaken is dat ik het erg goed deed.

Dit soort opmerkingen kunnen echt niet :n

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het bericht. Het moet echt al ontzettend commercieel geschreven zijn wil je het zien als reclame. Helemaal als het een topic is waar je regelmatig in reageert.



Nouja ik ben dus reclamemaker en kan zeer commercieel schrijven dus wellicht helpt dat niet in dit geval :+ Maar zo was het niet bedoeld. Ik was vol enthousiast over m'n goede ervaring haha. Ene topic reageer ik inderdaad regelmatig in, andere topic niet maar kwam op hetzelfde neer als het ene topic en dacht: wellicht hebben jullie hier ook behoefte aan.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:31

Resistance schreef:
Nouja ik ben dus reclamemaker en kan zeer commercieel schrijven dus wellicht helpt dat niet in dit geval :+ Maar zo was het niet bedoeld. Ik was vol enthousiast over m'n goede ervaring haha. Ene topic reageer ik inderdaad regelmatig in, andere topic niet maar kwam op hetzelfde neer als het ene topic en dacht: wellicht hebben jullie hier ook behoefte aan.

Zelfs al ben je reclamemaker, je reageert als privépersoon en niet als bedrijf. Of had je een affiliate link waar jij ook aan verdient?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:32

Nee zeker niet, gewoon de link die verschijnt als je op "share on social media" klikt. :+

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:00

Neverland schreef:
Ik heb het bericht ook gelezen en ik begrijp dat het onder reclame kon vallen. Je had nog nooit in het topic gereageerd maar komt binnen vallen dat je een product had gevonden met daarin wat uitleg en een linkje voor korting. Mijn eerste reactie was ook: krijg je er voor betaald?

Als je langer actief was geweest dan was het misschien totaal anders geweest.

Het is / was ook geen topic waarbij er tips werden gevraagd voor producten. Maar goed, dit is mijn mening.


Ben het hier inderdaad wel mee eens eigenlijk, ik zie nu inderdaad pas dat je nog niet eerder in dat topic gereageerd had, toch wat meer begrip voor de Mod in kwestie. Neemt niet weg dat die rare opmerking van dr niet gehoeven had, maar goed daar hebben ze wel vaker een handje van imo.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:59

Het is niet de bedoeling om individuele modacties hier op FZ aan te kaarten. Als je een klacht hebt dan kun je dat met de betreffende moderator opnemen, en als jullie er niet uitkomen met diens HM.

Ik plaats hier een slotje.